Announcement

Collapse
No announcement yet.

Large Scale skravletråd v2.0

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Heimelaga View Post
    Ok,like miserable som FG sine då altså?
    har kjørt 6-7l på den med helt ødelagt mansjett og det er bare slitasje spor ikke knekt. Men var ikke klar over at mansjetten var så viktig men man lærer alltids noe nytt når det gjelder rc.

    Comment


    • Originally posted by freddy85 View Post
      har kjørt 6-7l på den med helt ødelagt mansjett og det er bare slitasje spor ikke knekt. Men var ikke klar over at mansjetten var så viktig men man lærer alltids noe nytt når det gjelder rc.
      det slites ganske fort uansett om du har mansjetter eller ikke.

      du må aldrig ha i fett i drivkoppene. det vil bare smle opp and og støv å blir som et slipe middel
      A REAL TWIN IS A V-TWIN.
      alt under 1200 cc er en startmotor.
      R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

      Comment


      • Originally posted by Crazy beetle View Post
        det slites ganske fort uansett om du har mansjetter eller ikke.

        du må aldrig ha i fett i drivkoppene. det vil bare smle opp and og støv å blir som et slipe middel
        aa, i manualen sto det at det skulle ha fett, hadde det i begge og det er bare på den siden det er helt ødelagte mansjetter som ødelagte kopper på andre siden er de helt som nye.
        Er stor vandring i fjæring på bajan så dem beveger seg ganske mye inni koppen.

        Comment


        • Originally posted by freddy85 View Post
          aa, i manualen sto det at det skulle ha fett, hadde det i begge og det er bare på den siden det er helt ødelagte mansjetter som ødelagte kopper på andre siden er de helt som nye.
          Er stor vandring i fjæring på bajan så dem beveger seg ganske mye inni koppen.
          Ja. De du betaler for nye deler sier du skal ha fett der.
          sigpic
          If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
          If you put men on a planet without science, they will believe in God.

          Comment


          • Tørrsmørning er god sort på aksler og drivkopper. Har vanvittig liten friksjon og tiltrekker seg ikke støv og skitt.
            sigpic
            HPI Baja/Race Porta 30,5/Dominator/Elcon/Spektrum

            Comment


            • Wohooo... Hva skal til for at jeg skal få et slikt klistremerke på bilen?

              sigpic
              Om det ikke er ødelagt så forsøk hardere !!! RC-Racing.no supporter.

              Comment


              • LOL!!
                sigpic
                Tlf 4691 0501

                Comment


                • Jeg kjører med mansjetter inn mot diffhuset, der har jeg fett. Disse holder ganske lenge.
                  De yttere mansjettene droppet jeg fort. de ryker etter hver tank. Har ikke hatt problemer med akslinger egentlig, Men jeg røk en av pinnene som sitter i yttere led på Darksoul sine. Dette kan være tilfeldig. Som det ble nevnt i et innlegg har 5B en weldig lang vandring på demperne, så hvist du løfter bilen med bakgjulene fri fra bakken og ruser slik mane gjør før de begynner og kjøre, før du en veldig vinkel på akslingene, og mansjetten liker ikke dette i x-antal omr.
                  Robert Birkevaag 71 mod
                  Hpi Baja27.2 Promod ts reed case/Propipe/Lauchenbacker/Futaba4pk sigpic

                  Comment


                  • Hadde maks uflaks igår da jeg var å lekte meg litt
                    Det ende både knekkt aksling og ødelagte drev...
                    Har lagt ut noen bilder på film/bilde tråden.
                    Mini Z monster, Losi mini crawler, FG leopard race

                    Comment


                    • Originally posted by Powerslave View Post
                      Hadde maks uflaks igår da jeg var å lekte meg litt
                      Det ende både knekkt aksling og ødelagte drev...
                      Har lagt ut noen bilder på film/bilde tråden.
                      Ja disse rc bilene er ikke så solide.. Syntes honda,yamaha eller kawasaki skulle begynne med largescale biler det hadde vert fett..

                      Ellers er driv-verket til bajan det beste ingen drev som er utsatt alt innebygd.

                      Comment


                      • Originally posted by freddy85 View Post
                        Ja disse rc bilene er ikke så solide.. Syntes honda,yamaha eller kawasaki skulle begynne med largescale biler det hadde vert fett..

                        Ellers er driv-verket til bajan det beste ingen drev som er utsatt alt innebygd.
                        Jepp, hadde sikker ikke blitt så dumt produkt av det.

                        Plast drevene er "tildekket", men det kommer nå inn litt stein og skjit der og.
                        Får sette meg inn i tenkeboksen og finne på noe lurt.
                        Mini Z monster, Losi mini crawler, FG leopard race

                        Comment


                        • Originally posted by Powerslave View Post
                          Jepp, hadde sikker ikke blitt så dumt produkt av det.

                          Plast drevene er "tildekket", men det kommer nå inn litt stein og skjit der og.
                          Får sette meg inn i tenkeboksen og finne på noe lurt.
                          Får kjøpe stål hvis det finnes, og dekke til litt, klypp til spylerveskekanne eller noe.
                          De får ganske juling med den motoren tenker jeg, du må også sjekke at de liner opp bra at de ikke er skjevt mot hverandre.

                          Comment


                          • Originally posted by freddy85 View Post
                            Får kjøpe stål hvis det finnes, og dekke til litt, klypp til spylerveskekanne eller noe.
                            De får ganske juling med den motoren tenker jeg, du må også sjekke at de liner opp bra at de ikke er skjevt mot hverandre.
                            Sikkert smart det, men husk at det ikke skal bli for varmt inni der samtidig, så litt lufting må du nok regne med å ha. Jeg så forresten noen bilder av en slik løsning på fg-forum.dk hvor en hadde laget en boks og brukt et rør for å flytte kjøleluften fra motoren (svinghjulet) og inn i boksen hvor dreva satt.
                            sigpic
                            Om det ikke er ødelagt så forsøk hardere !!! RC-Racing.no supporter.

                            Comment


                            • Originally posted by freddy85 View Post
                              Får kjøpe stål hvis det finnes, og dekke til litt, klypp til spylerveskekanne eller noe.
                              De får ganske juling med den motoren tenker jeg, du må også sjekke at de liner opp bra at de ikke er skjevt mot hverandre.
                              Skal investere i ståldrev og alu gearplate etter hvert, men det koster flesk... har en mistanke om at gearplata av plast gir etter under kjøring, og at dette er en medvirkende årsak til at drevene går.

                              Man får også tak i alu fester til center diff og bremser, men er litt skeptisk til dette.
                              Når man forsterker hele drivverket, hva gir etter dah når noe kiler seg?

                              Har ikke det samme problemet med nitro biler, de stopper jo bare når noe kiler seg:P
                              Mini Z monster, Losi mini crawler, FG leopard race

                              Comment


                              • Originally posted by Lathly View Post
                                Sikkert smart det, men husk at det ikke skal bli for varmt inni der samtidig, så litt lufting må du nok regne med å ha. Jeg så forresten noen bilder av en slik løsning på fg-forum.dk hvor en hadde laget en boks og brukt et rør for å flytte kjøleluften fra motoren (svinghjulet) og inn i boksen hvor dreva satt.
                                Ikke så dumt, skal sjekke det ut. Har ikke en link?
                                Mini Z monster, Losi mini crawler, FG leopard race

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X