Announcement

Collapse
No announcement yet.

Large Scale skravletråd v2.0

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Peri View Post
    Motoren er produsert av O'Neill, men de lagde den ut i fra spesifikasjonene som Jan-Erik kom med. Med andre ord så kunne de IKKE ha lagd denne motoren uten hjelp fra Jan-Erik ved RC-Racing.no

    de lager motorer uten Jan-Eriks hjelp også.

    motorene som RC-Racing selger er bare portet for å gi motorene de egenskapene Jan-Erik Ønsker.

    tar man motorene til Monster modellene så er den portet for å gi mer dreiemoemnt på øave turtall en det motorene for HPI baja, eller FG modellene gjør

    Pro mod motorene er ganske forsjellige i fra de vanlige reed porta og race porta motorene.
    å den største grunnen til det er vel at de er bygd på de nye Zenoah 240 og 270 motorene.
    disse motorene rer selv om de ser like ut ganske forskjellige i forhold til de gamle 230 og 260 motorene.

    Adrian@ før du begynner å tenke påå kjøpe deg en pro mod motor må du skaffe deg en bil og du må øære deg å kjøre med den.
    personlig er jeg veldig i tvil om en 2wd bil faktisk takler all den effekten som en pro mod motor gir uten at den blir umulig å kjøre. så lamgt har jeg bare sett denne motoren i 4wd bil å det ser ut til å funke.
    A REAL TWIN IS A V-TWIN.
    alt under 1200 cc er en startmotor.
    R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

    Comment


    • Originally posted by Crazy beetle View Post
      de lager motorer uten Jan-Eriks hjelp også.

      motorene som RC-Racing selger er bare portet for å gi motorene de egenskapene Jan-Erik Ønsker.

      tar man motorene til Monster modellene så er den portet for å gi mer dreiemoemnt på øave turtall en det motorene for HPI baja, eller FG modellene gjør

      Pro mod motorene er ganske forsjellige i fra de vanlige reed porta og race porta motorene.
      å den største grunnen til det er vel at de er bygd på de nye Zenoah 240 og 270 motorene.
      disse motorene rer selv om de ser like ut ganske forskjellige i forhold til de gamle 230 og 260 motorene.

      Adrian@ før du begynner å tenke påå kjøpe deg en pro mod motor må du skaffe deg en bil og du må øære deg å kjøre med den.
      personlig er jeg veldig i tvil om en 2wd bil faktisk takler all den effekten som en pro mod motor gir uten at den blir umulig å kjøre. så lamgt har jeg bare sett denne motoren i 4wd bil å det ser ut til å funke.
      Vet du eller noen andre hva som er forskjellen på disse PRO MOD motorene, og forskjellen på de gamle 230 og 260 kontra de nye 230 og 260 motorene til Zenoah?

      Jeg ville bare ha en versting-motor i min, og jeg kan trygt si at jeg fikk det. Noe vanskligere å kjøre er den jo. Men foreløpig ikke noe problem. Det hjelper kansje en smule at jeg har litt elektronisk hjelp med gyro.

      Er enig med CB at første bud er vel å lære seg å kjøre å bli godt kjent med bilen, og ikke minst innstillinger på toe-in/out, caster samt bruke shims for å stramme opp hjulstillinga. Det hjelper mye med digitale servoer og en god radio(ikke FM) og.
      sigpic

      Comment


      • Originally posted by Crazy beetle View Post
        de lager motorer uten Jan-Eriks hjelp også.

        motorene som RC-Racing selger er bare portet for å gi motorene de egenskapene Jan-Erik Ønsker.

        tar man motorene til Monster modellene så er den portet for å gi mer dreiemoemnt på øave turtall en det motorene for HPI baja, eller FG modellene gjør

        Pro mod motorene er ganske forsjellige i fra de vanlige reed porta og race porta motorene.
        å den største grunnen til det er vel at de er bygd på de nye Zenoah 240 og 270 motorene.
        disse motorene rer selv om de ser like ut ganske forskjellige i forhold til de gamle 230 og 260 motorene.

        Adrian@ før du begynner å tenke påå kjøpe deg en pro mod motor må du skaffe deg en bil og du må øære deg å kjøre med den.
        personlig er jeg veldig i tvil om en 2wd bil faktisk takler all den effekten som en pro mod motor gir uten at den blir umulig å kjøre. så lamgt har jeg bare sett denne motoren i 4wd bil å det ser ut til å funke.

        Adrian, det CB sier her er veldig riktig.. Om du kjøper deg en ny eller brukt Baja, så burde du seriøst ikke sette på noe ny og større motor før du har lært å kjøre bilen..!

        Jeg har hatt Baja'n en stund nå, og jeg har forsatt mye å lære.. Som feks. sist helg, så forstod og så jeg hvor viktig det var med at bare camber og toe på hjulopphenget var riktig innstilt, hvis ikke, så sitter bilen mye mye dårligre på underlaget.

        Jeg har 26cc motoren, som er standar for SS'n, og den går veldig bra spør du meg til at den er standar, og jeg føler absolutt ikke for å bytte denne ut mot en større motor, før jeg har lært å kjøre bilen ordentlig, samt fått alle små innstillingene på bilen riktig innstilt etter hvordan jeg bruker bilen.

        Det å kjøpe deg bilen, forså kjøpe en ny motor noen uker etter at du har fått den, vil jeg tro kan gjøre det vanskligre for deg å bli kjent med bilen..

        Men tilbake til innlegget til CB ang. mye krefter på en 2wd, nå vet jeg ikke hvordan motor re-load her på forumet har, men han har en FG Leo med 27,2 reed motoren, mer kan jeg ikke si, men utifra hva jeg så på Skarnes sist søndag, var det at jeg tror han kunne ha hatt mer krefter ut på bakhjulene, fordi han har den perfekte innstillingen for maks grep på bilen sin..
        Han hadde utrolig lite hjulspinn, og bilen hans satt helt rått på underlaget!!

        Så, opp i opp etter hva jeg har sett og forstått, så får du veldig lite ut av en værsting motor uten at alt annet på bilen er riktig innstilt..

        Om mye av det jeg sier er bullshit osv.. Jaja, drit i å les mer.. Men dette er hva jeg mener og vil tro er det som skal til, for å få en optimal bil..
        Daniel Luciani - 89 - Oslo - STOLT eier av en Baja 5b SS ( 99,9% Ferdig..! )

        Comment


        • Jaja,har ikke tenkt å kjøpe ny motor med en gang jeg har fått meg bil!
          Futaba 3PM FASST 2,4 |HPI Sprint 2 Drift m/ div. upgrades |Aeromarine Donzi 49" + Zenoah G260PUM

          Comment


          • Originally posted by Adrian View Post
            Jaja,har ikke tenkt å kjøpe ny motor med en gang jeg har fått meg bil!
            Nei nei.. Lær deg først å kjenne og kjøre bilen ordentlig, justere camber, toe in and out osv osv.. Det har mye å si for bilen..! =)

            Er ikke sikkert en gang du vil føle for å oppgradere bilen heller..
            Daniel Luciani - 89 - Oslo - STOLT eier av en Baja 5b SS ( 99,9% Ferdig..! )

            Comment


            • Hei. Jeg leter etter en tråd jeg kikket på for en tid tilbake.
              Den ble brukt til og legge ut "hop up"bilder av hpi baja på.
              Noen som hvet hvor jeg kan finne den.
              www.mobilerobotplatform.com

              Comment


              • Originally posted by Monsterbaja View Post
                Hei. Jeg leter etter en tråd jeg kikket på for en tid tilbake.
                Den ble brukt til og legge ut "hop up"bilder av hpi baja på.
                Noen som hvet hvor jeg kan finne den.
                Tenker du på den styling tråden til Baja? =P
                Daniel Luciani - 89 - Oslo - STOLT eier av en Baja 5b SS ( 99,9% Ferdig..! )

                Comment


                • Tja mulig det er den.husker ikke helt
                  www.mobilerobotplatform.com

                  Comment


                  • Denne du tenker på..?
                    sigpic
                    HPI Baja/Race Porta 30,5/Dominator/Elcon/Spektrum

                    Comment


                    • Originally posted by goddamnswede View Post
                      Nice.. Den var det ja.. MASSE tøffe bilder!
                      Daniel Luciani - 89 - Oslo - STOLT eier av en Baja 5b SS ( 99,9% Ferdig..! )

                      Comment


                      • jepp jepp. Den var det ja. Trenger noe inspirasjon til en ny body
                        www.mobilerobotplatform.com

                        Comment


                        • Originally posted by Monsterbaja View Post
                          jepp jepp. Den var det ja. Trenger noe inspirasjon til en ny body
                          Mye rått og fett å herme etter der.. =P

                          Falt ganske bra for en av de første bilene, med det røde/svarte flammene på.. Var stilig..!
                          Daniel Luciani - 89 - Oslo - STOLT eier av en Baja 5b SS ( 99,9% Ferdig..! )

                          Comment


                          • Det er jo greit og komme med sitt eget design,men det er jo også greit
                            om man kan se om div. farger passer i sammen,før man sløser alt for mange bodyèr
                            www.mobilerobotplatform.com

                            Comment


                            • Originally posted by Monsterbaja View Post
                              Det er jo greit og komme med sitt eget design,men det er jo også greit
                              om man kan se om div. farger passer i sammen,før man sløser alt for mange bodyèr
                              Ja, man trenger jo ikke alltid finne opp hjulet på nytt når det allerede er oppfunnet
                              FG Marder Race || Protech Enigma XS til salgs

                              Comment


                              • Originally posted by Massiv View Post
                                Ja, man trenger jo ikke alltid finne opp hjulet på nytt når det allerede er oppfunnet
                                Godt sakt!
                                Daniel Luciani - 89 - Oslo - STOLT eier av en Baja 5b SS ( 99,9% Ferdig..! )

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X