Announcement

Collapse
No announcement yet.

Large Scale skravletråd v2.0

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • eller kjøpe en pakke som faktsik passer i orginal feste?
    Kan jo hende det går melleom bukkene i front, men kjett å kjøpe noe som ikke passer
    The things you hear about me might be true. But then again, it could be as fake as the bitch who told you...

    Comment


    • Havarifilosofering. Jaaaa!! 17. mai var for døren og Daniel skulle dra igang en RC kveld med fettern sin og Gismo her på forumet. Marderen var i toppform, og at den hadde mye uoppgjort med gresset var sant.

      Hadde på forhånd kjøpt en komplett aludiff og skulle vente til den gamle tok kvelden før jeg bytta. Den lå altså i deleskuffen under oppvaskkummen. Den skulle da ikke streike på besøket hos foreldrene mine, skulle den vel?

      Så fyrer jeg opp dyret utenfor skullerud skole og jeg og fettern min går nedover sammen med marderne våre til skullerudstua. Kjempefint vær for å være en regnværsdag. Tar noen donuts på grusveien for å varme opp motoren. Og setter nedfor bakken. Dette går så fint så. Jah.

      Går dette bra da? To RC frelste sjeler etter øl og vin som skal ut og kjøre litt.

      Kjører litt bortover grusveien og gir flatt jern. Plutselig skyter turtallet opp i 120% og bilen står bom fast. Diffen har takket for seg.

      Og var jeg dum nok til å la diffen stå hjemme mens hele verktøysettet lå i sekken på ryggen min? Jau.

      Det er jo bare så jævlig typisk. Ble tilskuer med en havarert marder mens Gismo sin monster og fettern min sin marder kjørte rundt og lekte på banen.

      GRRRR!!
      sigpic
      If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
      If you put men on a planet without science, they will believe in God.

      Comment


      • Originally posted by Anders.G View Post
        eller kjøpe en pakke som faktsik passer i orginal feste?
        Kan jo hende det går melleom bukkene i front, men kjett å kjøpe noe som ikke passer
        Ja. Men er det noen på fg-hobby da? Finner ikke noen der ..

        EDITH: Passer denne?
        Ingenting for øyeblikket.

        Comment


        • Jupp denne vil passe i orginal feste, men du må enten kjøpe plast holdern (http://fgshop.1zone.dk/advanced_sear...?keywords=6268) eller bruke den som sitter på batteriet du har nå.

          Men pass på så du kjøper batteri med riktig plugg. Er i allefall 3f orskjellige å velge mellom...
          sigpic
          MCD StadiumTruck m/ Race Porta Pro Mod 27,2 og RN potte

          Comment


          • Hmm.. Det er jo ikke sånn stikk som er på det batteriet jeg har.. Hvor finner jeg riktig stikk da?
            Ingenting for øyeblikket.

            Comment


            • Var ute å herja litt med bajaen nå,Hpi potta er i ferd med å ryke ser jeg .Men etter å ha lest på div forum og her,er jeg ikke overrasket... Venter på TGN potta,og håper den kommer før det er helt brudd.MEN, i og med at dette er en skravletråd,tenkte jeg at jeg kunne undersøke litt ang.motorvalg .Har tilgode å se eller høre om noen som har 27,2 REED motoren fra RC-racing i en Baja5b ,er man motorfeak, så er man motorfreak...Erfaringer mottas med takk.....Har ille lyst på denne.Er det stor forskjell fra Zenoah 26 race porta og 27,2 reed motoren??Noen som vet??Prøvde forresten det nye sender opplegget mitt nå, Futaba 3pm,2,4.Stor forskjell på rekkevidde iallefall......Kult..
              Baja 5T med 30,5 raceporta zen,pro pipe bakmont. futaba 3pm.....

              Comment


              • Jeg tror uansett ikke at du blir skuffa med 27,2 reed i bajaen din. Det er en ganske hissig motor som vil dra bilen din et godt stykke opp sandtaket.
                sigpic
                If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
                If you put men on a planet without science, they will believe in God.

                Comment


                • Før helga fikk jeg endelig min 28,5 race porta fra rc racing. Ble ferdig med innkjøring i dag, satte på en sidemounted ddm potte og begynte å tune. Har kun kjørt originalt før, og til sammenligning ble dette helt rått . Bra med drag over hele turtallsregisteret. 1/4 gass på grus er som en original motor på full gass på glattisen vinterstid. Nesten så jeg måtte lære meg å kjøre på nytt... .
                  Bare fly foreløpig...

                  Comment


                  • Originally posted by påsan 70 mod. View Post
                    Var ute å herja litt med bajaen nå,Hpi potta er i ferd med å ryke ser jeg .Men etter å ha lest på div forum og her,er jeg ikke overrasket... Venter på TGN potta,og håper den kommer før det er helt brudd.MEN, i og med at dette er en skravletråd,tenkte jeg at jeg kunne undersøke litt ang.motorvalg .Har tilgode å se eller høre om noen som har 27,2 REED motoren fra RC-racing i en Baja5b ,er man motorfeak, så er man motorfreak...Erfaringer mottas med takk.....Har ille lyst på denne.Er det stor forskjell fra Zenoah 26 race porta og 27,2 reed motoren??Noen som vet??Prøvde forresten det nye sender opplegget mitt nå, Futaba 3pm,2,4.Stor forskjell på rekkevidde iallefall......Kult..
                    Tja skal du ha en reed 27,2 i en hpi baja....
                    Så mye motor trenger du ikke i den bilen, men er du på død å liv på jakt etter det råeste ev det råe, så treffer du spikern på hode.
                    en race porta 27.2 holder lenge, trenger ikke det enorme bunndraget siden du bare her 2wd
                    The things you hear about me might be true. But then again, it could be as fake as the bitch who told you...

                    Comment


                    • Var ikke noe imponert over 23 motoren jeg heller. Dårlig bunndrag,men ok toppfart.En kompis handla 26ss bajaen.Har ikke sett den i full action enda ,men det lille jeg har sett av motoren`/bilen foreløpig er imponerende.Angrer på at jeg ikke hadde tålmodighet til å vente på SS bilen
                      Baja 5T med 30,5 raceporta zen,pro pipe bakmont. futaba 3pm.....

                      Comment


                      • Etter det jeg har sett på nettet,er det jo akkurat bunndrag flertallet av baja eiere er ute etter,i og med at mange bruker 30,5 motorer eller hva??Akkurat derfor jeg sikler på 27,2REED motoren p.g.a at denne angivelig skal ha både bunndrag og toppfart.Uansett er førnøyd med race porta 26 motoren,men alltid moro å gå et skritt videre.Skal bli gøy å prøve bilen opp m ot Baja ss 26 utgaven.Rapport kommer......
                        Baja 5T med 30,5 raceporta zen,pro pipe bakmont. futaba 3pm.....

                        Comment


                        • Originally posted by påsan 70 mod. View Post
                          Etter det jeg har sett på nettet,er det jo akkurat bunndrag flertallet av baja eiere er ute etter,i og med at mange bruker 30,5 motorer eller hva??Akkurat derfor jeg sikler på 27,2REED motoren p.g.a at denne angivelig skal ha både bunndrag og toppfart.Uansett er førnøyd med race porta 26 motoren,men alltid moro å gå et skritt videre.Skal bli gøy å prøve bilen opp m ot Baja ss 26 utgaven.Rapport kommer......
                          Nå har jeg hatt gleden av å prøve begge disse motorene maaaange ganger....

                          Og for å gjøre en middels lang historie kort; Det er x-tremt stor forskjell på disse to motorene..........

                          Dette med Baja`n og dens historie med motorer, er en rar sak..... Hvis du har muligheten til å ha tilgang til slike strender de har i Stavanger, eller sanden de har i Kuwait, ja da er det ingen annen motor enn en 30,5 som holder tror jeg.
                          Merkelig nok så er det veldig få som har denne tilgangen til sand, men alikevel så skal de på død og liv ha 30,5cc......
                          I mine øyne så har dette på en måte blitt til en kult-greie....... "alle" kjører 30,5...så da må/skal jeg også ha en.....

                          PS!
                          Det finnes 5 stk som kjører Baja med REED Ported 27,2cc, (som jeg har oversikt over..) dessverre er ingen av disse å finne her på forumet, de er kun innom og leser......
                          sigpic
                          Tlf 4691 0501

                          Comment


                          • 5 stk som du vet om som kjører 27,2 REED I BAJA....KOM IGJEN ;VIL HØRE erfaringer.....he he..Snart spart opp kroner nok til ny motor uten at min bedre (eller verre)halvdel vet om det.ha ha .det dem ikke vet har dem ikke vondt av,eller hva??
                            Baja 5T med 30,5 raceporta zen,pro pipe bakmont. futaba 3pm.....

                            Comment


                            • Originally posted by påsan 70 mod. View Post
                              5 stk som du vet om som kjører 27,2 REED I BAJA....KOM IGJEN ;VIL HØRE erfaringer.....he he..Snart spart opp kroner nok til ny motor uten at min bedre (eller verre)halvdel vet om det.ha ha .det dem ikke vet har dem ikke vondt av,eller hva??
                              Tja, hva skal jeg si.......de er fornøyde.....
                              sigpic
                              Tlf 4691 0501

                              Comment


                              • Godt nok svar for meg.............
                                Baja 5T med 30,5 raceporta zen,pro pipe bakmont. futaba 3pm.....

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X