Announcement

Collapse
No announcement yet.

Large Scale skravletråd v2.0

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hva er ddm?
    Har fått delene jeg også så har kjørt 2,5 tank idag, utrolig digg bil å kjøre.. Fikk samme problem som deg at drevet plutselig hadde komet litt ut det er pga lagrene blir presset ut så tenkte jeg skulle ta locktite på yttersiden av de.. dog kjørte lenge etter jeg hadde fått de inn igjen og da hadde dem ikke kommet ut.

Skal bli mye kjøring til helga, helt utrolig hvordan denne klatrer altså også utrolig digg å hoppe med.
    Last edited by petterPan; 7 May 2008, 22:18.

Comment

• Skru av drevet fra klutsjklokka og sett det på skikkelig, det har sklidd ut selv om skruen sitter, har ikke hatt noe stress etter det.

DDM er :

sigpicSavageX4,6 T-REX 500 DX7
      T-REX 600 N PRO GY401 "Super Chipmunk 120"

Comment

• Originally posted by Flyer5 View Post
        Skru av drevet fra klutsjklokka og sett det på skikkelig, det har sklidd ut selv om skruen sitter, har ikke hatt noe stress etter det.

DDM er :

http://www.davesmotors.com/store/hpibaja5bparts.html

Har gjort det, trur du missforstår problemet det er ikke at drevet sitter helt til klutchklokka, men at klutsjklokka presser lagret ut og da kommer seff drevet ut også.. er jo derfor du fikk slitt drev av at lagret kom i veien for plastdrevet.

Comment

• Originally posted by freddy85 View Post
          Har gjort det, trur du missforstår problemet det er ikke at drevet sitter helt til klutchklokka, men at klutsjklokka presser lagret ut og da kommer seff drevet ut også.. er jo derfor du fikk slitt drev av at lagret kom i veien for plastdrevet.
          Prøvd å shimse opp med skiver? Jeg gjør dette på piniondrevet på marderen. Sleit med at lageret hoppet ut hele tiden.
          sigpic
          If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
          If you put men on a planet without science, they will believe in God.

Comment

• Originally posted by type0 View Post
            Prøvd å shimse opp med skiver? Jeg gjør dette på piniondrevet på marderen. Sleit med at lageret hoppet ut hele tiden.
            Hvor legger du de shimsa? Mellom klutch-huset og lagrene/ramma? vil ikke shimsene også snurre rundt også?
            Er ikke noe mellomrom noen sted egentlig når alt sitter som det skal så veit ikke om det hadde funket

Uansett håper\trur at dette var engangstilfelle.

Comment

• Originally posted by freddy85 View Post
              Hvor legger du de shimsa? Mellom klutch-huset og lagrene/ramma? vil ikke shimsene også snurre rundt også?
              Er ikke noe mellomrom noen sted egentlig når alt sitter som det skal så veit ikke om det hadde funket

Uansett håpertrur at dette var engangstilfelle.
              Om det er klaring mellom lageret og drevet slik at akselen vandrer frem og tilbake eller at lageret glir ut, så kan du fore opp med skiver mellom drevet og lageret. Skivene vil gå rundt, ja. Men det gjør ikke noe. Så lenge du ikke bruker så store skiver så vil skivene bare butte mot den roterende delen av lageret og ikke sinke rotasjonen.
              sigpic
              If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
              If you put men on a planet without science, they will believe in God.

Comment

• Originally posted by type0 View Post
                Om det er klaring mellom lageret og drevet slik at akselen vandrer frem og tilbake eller at lageret glir ut, så kan du fore opp med skiver mellom drevet og lageret. Skivene vil gå rundt, ja. Men det gjør ikke noe. Så lenge du ikke bruker så store skiver så vil skivene bare butte mot den roterende delen av lageret og ikke sinke rotasjonen.
                aa i see.

Comment

• Det er disse du trenger.

Du skrur av drevet og holderen til clutshklokka og setter på passende shims på klokkeakslingen mellom klokka og holderen. pass på at det ikke blir så trangt at det blir motstand. Det er bedre med bittelitt slerk
                  Robert Birkevaag 71 mod
                  Hpi Baja27.2 Promod ts reed case/Propipe/Lauchenbacker/Futaba4pk sigpic

Comment

• Idag fikk jeg et brev ifra posten ang. pakka mi fra DDM som ligger i tollen på Gardermoen..

Det kom veldig overaskende på meg, fordi jeg trodde det var sånn at de fortollet den, og sendte den vidre til mitt lokale postkontor, hvor jeg da vil betale moms'en for tollinga, og dem gir meg pakka.. Men det var vist feil..

På brevet jeg fikk stod det at det var ankommet en pakke til meg, og jeg hadde to måter å fortolle den på..

Det første var det at posten skulle fortolle den for meg, og det andre alternativet var det å fortolle den selv ved å hente pakka på Gardermoen, og fortolle den selv i løpet av 10 dager fra den dagen jeg henter den ut. Måtte fortolles på noe EMS eller hva enn det het..

Har ALDRI hørt noe om dette når det har hvert snakk om pakker og fortolling fra utlandet. Men alle kan jo ta feil..

Er dette noe som ALLE må igjennom eller hva??

Om dette er noe dere andre har gjort, hva må jeg gjøre for å få pakka kjappest mulig? Det blir vel alternativ 2 tror jeg, men også mest styr på den måten..

Håper på litt info ifra noen som har erfaringer så tåka legger seg her.. =D
                    Daniel Luciani - 89 - Oslo - STOLT eier av en Baja 5b SS ( 99,9% Ferdig..! )

Comment

• pga rekordhøye pakkesendinger ville jeg tro. Ta en titt her.

sigpic
                      Om det ikke er ødelagt så forsøk hardere !!! RC-Racing.no supporter.

Comment

• Originally posted by Lathly View Post
                        pga rekordhøye pakkesendinger ville jeg tro. Ta en titt her.

http://forum.radiostyrt.no/vb/showthread.php?t=27225
                        Jeg har fått med meg det, men har det noe å gjøre med det brevet jeg fikk i posten? Ser ikke helt sammenhengen der..

Comment

• Du må sende inn et skjema en gang for at Posten skal få tillatelse til å tolle inn din pakke. Jeg måtte gjøre dette kun 1 gangen, men jeg krysset av at Posten kunne fortolle mine pakker.
                          Det er jo din pakke, og de kan ikke fortolle den uten din tillatelse...

Comment

• Originally posted by tribbe View Post
                            Du må sende inn et skjema en gang for at Posten skal få tillatelse til å tolle inn din pakke. Jeg måtte gjøre dette kun 1 gangen, men jeg krysset av at Posten kunne fortolle mine pakker.
                            Det er jo din pakke, og de kan ikke fortolle den uten din tillatelse...
                            Okay, så det er bare en gang man får sendt ut et slikt skjema jah.. =)

Takk for et enkelt og greit svar

Comment

• HPI potta

Etter mye hard kjøring så røyk potta, har kjørt både lengre og kortere økter med Baja`n men etter at jeg monterte "Sandbuster" dekka så ble det for varmt for den, 5 min også "Vrææææææl" tror den brant over ? noen som har opplevd dette ?

Hvilke potte skal jeg gå for nå da ?

Film på veg nå, Baja5b med følgebil på offentlig veg.
                              må bare godkjennes av youtube, er på plass i morgen.
                              Attached Files
                              sigpicSavageX4,6 T-REX 500 DX7
                              T-REX 600 N PRO GY401 "Super Chipmunk 120"

Comment

• trur ikke varmen aleine kunne forårsake det dere, heller at den har fått et slag eller var i spenn på en måte..

Ser også at du har glemt å montere alu folien på vingen, bare å montere original potta den er mye stillere å trur ikke man mister så mye effekt heller.

edit hvis den går varm så må du ha for mager blanding, sjekk tennpluggen å se om den er hvit-svart eller sjokoladebrun

edit2: du trenger egentlig bare en slike en

eller ville jeg nok valgt denne pga ser rå ut(liker ikke sidemonterte potter)

Men jeg vurderer selv bare å monter original påtta da de ikke bråker så mye, bråker fært når man står ved siden av bilen.
                                Last edited by petterPan; 8 May 2008, 23:37.

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X