Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dugnad på Bukta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trillebår, spade og jernrive står ute og kan brukes av hvem som helst når som helst. Det mest arbeids- og tidkrevende å er å kjøre masse bort til banen. Det er flott om man kan bruke hoppetussa, men det er ikke nødvendig for å kunne forbedre banen. Det gjelder å ikke legge lista for en dugnad alt for høyt om ting skal bli gjort.

    Jeg var der ca 19:50 og hadde med hagevannkanne for å eksperimentere litt med fuktighet, så får vi se hvordan det blir. Rakk nesten to meter bane på en time.

    Noen som vet om vi har bindemiddel (f.eks dustex) tilgjengelig? Har lyst til å eksperimentere med det nå som vi er helt nede på stengrunnen for å se om det hjelper når det går lang tid mellom lapping av topplag.
    Attached Files

    Comment


    • Kan virke som om vi har kjørt forbi hverandre. Var der ca 19:45. Vi får prøve igjen en annen dag. sender rundt en pm med mob nr....
      Last edited by trular; 30 September 2009, 21:30. Reason: mob nr
      " I'm not in this world to live up to your expectations and you're not in this world to live up to mine." - Bruce Lee

      Comment


      • Den store, hvite tanken som står litt bak kiosken (du ser den fra parkeringsplassen) er med Dustex. Og hagekanner finner du flere av bak Wall of Death.

        Dette bør blandes godt inn i jorda, så vannes.

        NB! Det er noe ordentlig griseri! Minner om råolje! Så ikke ha på klær eller sko du er redd for å ødelegge!!!

        My Pumas...
        Life's too short to go slow! www.ymr.no

        Besøk mitt showroom

        Comment


        • Lurte på om det kunne være Dustex ja.
          Er det trygt å behandle Dustex, eller bør man unngå hudkontakt? Hvordan får man Dustex ut av tanken og ut på banen?

          Comment


          • Fant info hos Flagstad om sikkerhet o.l., lurer fremdeles på det praktiske.

            Comment


            • Greit å dobbeltsjekke... men det er ikke annet enn bjerkesevje, så jeg tror ikke det er farlig.

              Det er en grop under krana på tanken. Du bare setter blomsterkanna under der, og skrur opp krana til den er full.

              Man bør heller ikke kjøre på et par dager etter å ha brukt Dustex. Det klinet vil du ikke ha på bilen...

              Vann MYE etterpå!
              Last edited by SHY; 1 October 2009, 12:42.
              Life's too short to go slow! www.ymr.no

              Besøk mitt showroom

              Comment


              • Takk, da skal vi se om jeg får eksperimentert litt neste gang.

                Comment


                • Dustexen var som cola med motoroljekonsistens, ikke noe man vil dyppe bilen i nei. Når man har bakt det godt inn i jorda med vann og fikk hoppetussa over, laget vibrasjonene skikkelig mos av hele greia. Det var litt tungt og grisete å jobbe med, men dersom det funket får vi dustex rundt hver eneste sandkorn nedi der slik at det får binde skikkelig.

                  Kanskje vi bør ha dugnadstepper som vi kan legge over nypreparerte deler av banen, så kan folk bare kjøre som de vil.

                  Comment


                  • Bra jobba Helge
                    Er det noen som har tenkt seg utover idag for litt dugnadsarbeid og kanskje litt kjøring?
                    Me & My Own Wallet Racing Team
                    Team Pampers
                    TeamAssoTamiYoko

                    Comment


                    • Tror muligens jeg endelig får tid i dag, hvor tidlig kan man evt være der, bommen oppe?

                      Comment


                      • Om bommen er stengt kan man parkere nede ved Hvervenbukta og gå opp stien. Alt du trenger for å fikse bane er tilgjengelig ved banen. I går var det åpent da jeg var der klokka 13, på nettsidene står det åpningstid 18.

                        Comment


                        • Ok. Det hadde vært fint å komme igeng før trafikken nedover blir for stor. Må bare på en Eu-kontroll med bilen først...

                          Comment


                          • Jeg og Dennis drar ned nå straks og blir nok der en stund. Håpe bommen er oppe, litt redd for bilen og parkering der nede...
                            Fint om det dukker opp fler, vi er iallefall der i dag

                            Comment


                            • Drar ned jeg også.

                              Comment


                              • Noen som kan skaffe tepper gratis?
                                Life's too short to go slow! www.ymr.no

                                Besøk mitt showroom

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X