Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dugnad på Bukta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Er det dugnad i dag? Når? Nå?

    Comment


    • Nei, det skjer ingen ting i dag. Følg med her for beskjed om neste runde.
      Vi venter på avklaring rundt flytting av gresset, og vi får ikke gjort stort før det...


      Sent from my iPhone using Tapatalk
      Xray NT1, Ass 12R5 Lipo, Team Durango DEX410, TLR-22.
      OMK 1/10 Buggy gruppa på facebook
      Oslo Modellbilklubb, Ansv. 1/10 Buggy

      Comment


      • Liten oppdatering fra dagens eskapader.
        Big Old Palfinger 85 tonnmeter lastebilkran kom for å løfte ned mattene for oss.
        Da første rullen gikk over kanten og ned mot banen løftet støttebena på baksiden av bilen seg. Mer og mer jo nærmere vi kom målet.
        Rullene ligger nå på toppen av skrenten og venter på en større kran.
        Som de sier: bedre lykke neste gang...





        Sent from my iPhone using Tapatalk
        Xray NT1, Ass 12R5 Lipo, Team Durango DEX410, TLR-22.
        OMK 1/10 Buggy gruppa på facebook
        Oslo Modellbilklubb, Ansv. 1/10 Buggy

        Comment


        • Se her ja, synd at kranbilen ikke greide å få de ned. Ikke at jeg har peiling men, når du sier 85 tonnmeter lastebilkran, så høres da dette ganske så "rått" ut? Så det jeg tenker da, om denne ikke greide det, hva er det som greier å få mattene ned på banen da?
          TLR 22

          Comment


          • Wow, se her ja Hvordan er planene for helgen?

            Her har jeg en liten inspirasjonsvideo til hopp. Helt annen banetype, men mange hopp. Ingen direkte vanskelige å komme over, men det er flere rytmiske seksjoner med mye airtime. Det må til

            Martin Sørlie - 1985
            TLR - Absima - Spektrum
            Darkspeed Racing
            www.teamsmallsize.com

            Comment


            • Originally posted by tesdal View Post
              Har lekt meg litt med Sketchup og sett litt på alternative løsninger, særlig med tanke på langsida.

              Jeg har heller ikke brukt tid på å tegne inn hopp, men det er lurt å tenke på hvor man kan ha hopp, særlig strekker som egner seg for hoppkombinasjoner.

              Om vi vil ha stort hopp er langsida under kjøretårnet antageligvis stedet der man vil ha best oversikt og hoppet ikke vil skygge for andre deler av banen. Jeg synes det er litt interessant å bryte opp langsida slik den er nå. Det kan være artig å lande bilen langt inni svingen i fjellveggen, men jeg tror det kan bli bli bra å bryte den opp litt også.

              Ellers går det an å ha hopp mot gjerdet, men det er vanskeligere å lage stort hopp der man både har kontroll uten å knuse biler og uten å skygge for banen.

              [ATTACH=CONFIG]39470[/ATTACH]

              Avstikkeren på langsida kan fint brukes som variasjon på Kai sitt forslag også, og dermed kan det enkelt bli 6 baner ut av tegningen hans.
              Masse gode forslag her! Og med den nye banen kan jo ALLE disse forslagene brukes, etter tur...

              Ta en titt på banen i Vaasa, Finland - de hoppene der... kunne vi fått til noe slikt! Übergromt!

              Ellers er jeg for 1 lang, rask langside - det er alltid litt stas.

              Og også gjerne en "S" hvor man kan ha god fart igjennom om man treffer perfekt!

              Hadde også noen tanker om en "barrel" sving, hvor curben er eneste sted som er horisontalt, resten av svingen er bortimot 90 grader... see? (tenkte da på der hvor betongsvingen var)

              (tenk motorsykkel i "tønne" på Tivoli...)

              Kreativt gutter!
              Last edited by SHY; 22 October 2010, 08:17.
              Life's too short to go slow! www.ymr.no

              Besøk mitt showroom

              Comment


              • Originally posted by atlemo View Post
                Legger opp litt bilder fra dugnaden jeg også, kjekt og ha

                Kan også melde om at jeg har skaffet et webcam + 20 meter kabel (CAT5 + USB juks) som jeg donerer til lille buggybanen Satser på at vi får satt opp det i løpet av uken.
                Hvem styrer det kamera som står der nå? Antar at vi må ha litt FTP tilgang og diverse når vi rigger opp dette her.


                [ATTACH=CONFIG]39524[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]39521[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]39520[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]39523[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]39522[/ATTACH]
                Ta kontakt med Rolf Dahl i OMK styret (Aleksander har kontaktinfo)

                Supert tiltak!!!
                Last edited by SHY; 22 October 2010, 08:10.
                Life's too short to go slow! www.ymr.no

                Besøk mitt showroom

                Comment


                • Originally posted by dMon View Post
                  Liten oppdatering fra dagens eskapader.
                  Big Old Palfinger 85 tonnmeter lastebilkran kom for å løfte ned mattene for oss.
                  Da første rullen gikk over kanten og ned mot banen løftet støttebena på baksiden av bilen seg. Mer og mer jo nærmere vi kom målet.
                  Rullene ligger nå på toppen av skrenten og venter på en større kran.
                  Som de sier: bedre lykke neste gang...





                  Sent from my iPhone using Tapatalk
                  Fy flate som dere står på! Blir nesten rørt!

                  Keep going, dere er superflinke! Fra kontoret mitt ser jeg ut på byggingen i Bjørvika... de er noen sinker sammenlignet med dere gutter!!!
                  Life's too short to go slow! www.ymr.no

                  Besøk mitt showroom

                  Comment


                  • Originally posted by Razer View Post
                    Wow, se her ja Hvordan er planene for helgen?

                    Her har jeg en liten inspirasjonsvideo til hopp. Helt annen banetype, men mange hopp. Ingen direkte vanskelige å komme over, men det er flere rytmiske seksjoner med mye airtime. Det må til

                    Faen er det detta som ligger innaforr betongvegga på kløfta??:P


                    Den bana var fet:P

                    Tor Martin
                    ||Losi XXX-S||HB CyclonTC|||TekiN||NosraM||SavoX||IP||GreenDrift||

                    Comment


                    • WOW! For en bane! Der har vi noe å sikte mot ja...
                      I morgen (lørdag) klokken 10.00 kommer det en maskin av et kaliber som bør løse saken med mattene uten problemer.
                      Jeg trenger å vite at jeg ikke står der alene på det tidspunktet. For disse gutta er tid gjerne store penger, og vi ønsker ikke hans nærvær lenger enn absolutt nødvendig
                      Om nødvendig stiller jeg med transport for en mann.
                      Hvem stiller klokken 10?
                      Videre utover dagen kjører vi en "rull'n ut" og får mattene på plass. Vi har gravemaskin til rådighet og bør kunne rekke å dekke banen i løpet av lørdag og søndag. Møt opp!!
                      Xray NT1, Ass 12R5 Lipo, Team Durango DEX410, TLR-22.
                      OMK 1/10 Buggy gruppa på facebook
                      Oslo Modellbilklubb, Ansv. 1/10 Buggy

                      Comment


                      • Om vi har en lang uavbrutt langside kan vi vi plass til store hopp rett bak langsida. Det bør går helt fint med sikt også. Eneste ulempen er hvis man lander i feil retning på langsida. Kanskje jeg lager en skisse eller to til.

                        Husker jeg så video fra Vaasa og syntes det så kult ut.

                        Jeg har alltid likt tanken på "barrel"-sving, særlig om det kan være flere likeverdige spor gjennom og man kan kjøre forbi i svingen. Det blir kanskje litt Nascar-inspirert. Det vil kreve litt jobbing med inn- og utgang, men kan bli veldig kult.

                        Comment


                        • Skal prøve å komme kl.10.
                          Johnny

                          Comment


                          • Kona gir kun disp. til 1 dag denne helgen, må bli søndag.
                            Tar også med webcam da.

                            Aleks, har du mail til Rolf Dahl?
                            -----
                            Atle

                            Comment


                            • Noen fler som kan hjelpe?


                              Sent from my iPhone using Tapatalk
                              Xray NT1, Ass 12R5 Lipo, Team Durango DEX410, TLR-22.
                              OMK 1/10 Buggy gruppa på facebook
                              Oslo Modellbilklubb, Ansv. 1/10 Buggy

                              Comment


                              • Originally posted by dMon View Post
                                Noen fler som kan hjelpe?


                                Sent from my iPhone using Tapatalk
                                Det blir en lang natt i natt, men drasser meg ut rundt 12
                                Martin Sørlie - 1985
                                TLR - Absima - Spektrum
                                Darkspeed Racing
                                www.teamsmallsize.com

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X