Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dugnad på Bukta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by kai-rønning View Post
    jeg kommer på dugnad på lørdagen ,,,,, tengte og nevne at med mitt forslag kan du kjøre begge veier og med venbare bane skilere og flytbare hopp ja da har du 4 BANER og velge mellom ,,,,, mvh kai rønning
    Jeg liker begge, men ja, det er et viktig poeng Kai

    Jeg har bare en kampsak, det er flere hopp, helst i kombinasjoner og mye større!!!
    Martin Sørlie - 1985
    TLR - Absima - Spektrum
    Darkspeed Racing
    www.teamsmallsize.com

    Comment


    • DET er tøft med serier med hopp...så man lixsom må treffe på alle for at det skal gå smoooth xD men et stort hopp er tuft det også xD


      TM
      Last edited by TorMartin; 16 October 2010, 12:58. Reason: skriveleif
      ||Losi XXX-S||HB CyclonTC|||TekiN||NosraM||SavoX||IP||GreenDrift||

      Comment


      • Originally posted by Razer View Post
        Jeg liker begge, men ja, det er et viktig poeng Kai

        Jeg har bare en kampsak, det er flere hopp, helst i kombinasjoner og mye større!!!
        er enig at vi må ha fine kombinasjoner med hopp og at noen er store ,derfor har jeg bare lagd noen på min tegning som jeg synnes er greie men her er det vel bare og komme med forslag . menner selv at det er bedre og se på dette når banen er ferdig da kan vi lage hopp og bli enige hvor disse skal hvere og hvor store dem skal vere , he he ja jeg også er for store hopp fartsdumper er allt for mange av fra før
        Kai Rønning - 67.. (RC RACING TEAM)
        x factory x6.. atomic carbon S2..atomic carbon S4,, assb42..hot body d8..losi TLR22..tamiya 501..

        Comment


        • Jævelig bra innsats i dag, fikk jevnet fint ut! Spennende prosjekt, gleder meg til ny utesesong med ny bane!

          Comment


          • Har lekt meg litt med Sketchup og sett litt på alternative løsninger, særlig med tanke på langsida.

            Jeg har heller ikke brukt tid på å tegne inn hopp, men det er lurt å tenke på hvor man kan ha hopp, særlig strekker som egner seg for hoppkombinasjoner.

            Om vi vil ha stort hopp er langsida under kjøretårnet antageligvis stedet der man vil ha best oversikt og hoppet ikke vil skygge for andre deler av banen. Jeg synes det er litt interessant å bryte opp langsida slik den er nå. Det kan være artig å lande bilen langt inni svingen i fjellveggen, men jeg tror det kan bli bli bra å bryte den opp litt også.

            Ellers går det an å ha hopp mot gjerdet, men det er vanskeligere å lage stort hopp der man både har kontroll uten å knuse biler og uten å skygge for banen.

            Click image for larger version

Name:	bukta-1.jpg
Views:	1
Size:	18.5 KB
ID:	770298

            Avstikkeren på langsida kan fint brukes som variasjon på Kai sitt forslag også, og dermed kan det enkelt bli 6 baner ut av tegningen hans.

            Comment


            • Kult forslag Helge!
              Flott innsats i helgen folkens Vi fikk virkelig gjort MASSE!
              Nå er vi ferdige med all planering, og grunnarbeid så vi er klare for å legge gresset.

              Videre plan:

              Onsdag møtes vi noen stykker for å frakte gresset til et egnet sted for løfting. Til dette trenger vi tre, fire mann.
              Torsdag eller Fredag løftes gresset ned på banen. Til dette trenger vi også tre, fire mann.
              Lørdag og søndag blir det ny dugnad med å rulle ut gress. Her er det jo fler, jo bedre som gjelder. Så bare møt opp fra 10.00.
              Xray NT1, Ass 12R5 Lipo, Team Durango DEX410, TLR-22.
              OMK 1/10 Buggy gruppa på facebook
              Oslo Modellbilklubb, Ansv. 1/10 Buggy

              Comment



              • Martin Sørlie - 1985
                TLR - Absima - Spektrum
                Darkspeed Racing
                www.teamsmallsize.com

                Comment


                • Ser veldig bra ut, godt arbeide i helga folkens!

                  Jeg jobber kveldsskift denna uka men har fri mandag, er det noe aktivitet da?

                  Ps. Godt med innspill på hopp men personlig er jeg for at langsida skal fredes for hopp. Bør ha en strekke som man kan få opp skikkelig fart synes jeg, blir nok rikelig med muligheter ellers. Etter min mening er det bedre med hopp litt lenger unna enn rett "under" kjøreplattformen, er vel lettere å hoppe når man ser bilen fra siden i stedet for rett ovenfra.

                  Comment


                  • Begynner å bli bra dette her nå. Skal se om jeg får møtt opp på Onsdag/Torsdag(så sant det trengs), Fredag går nok ikke. Og ellers så kommer jeg vel til helgen igjen, så sant ikke noe dukker opp.
                    TLR 22

                    Comment


                    • Syns forslaget til Helge har en interessant vri og for meg ser det ut til at det er veldig god utnyttelse av arealet. samt litt ny flow i kjøre mønsteret som kan være en fin avveksling.

                      Let the creativity grow...
                      Last edited by trular; 18 October 2010, 15:20.
                      " I'm not in this world to live up to your expectations and you're not in this world to live up to mine." - Bruce Lee

                      Comment


                      • Jeg likte godt forslaget til Helge, og gjorde slik med det:
                        Attached Files
                        Martin Sørlie - 1985
                        TLR - Absima - Spektrum
                        Darkspeed Racing
                        www.teamsmallsize.com

                        Comment


                        • Jeg laget et utkast til med litt variasjon i midten og mot høyre. Mange av baneutkastene kan kombineres dersom det er spesielle elementer vi liker. Banen i Sketchup er litt for lang og bred, så i praksis vil det ikke være avstand mellom kjørefeltene, de vil heller være 2.70 enn 3m enkelte steder. Jeg synes dette utkastet er litt ryddigere i midten, men det trenger jo ikke bety at det er artigere å kjøre.

                          Jeg tok med visning fra kjøretårnet også.

                          Det skal være mer enn nok muligheter for å lage hopp og andre elementer på dette utkastet.

                          Click image for larger version

Name:	bukta-2.jpg
Views:	1
Size:	21.7 KB
ID:	770315 Click image for larger version

Name:	bukta-2-v.jpg
Views:	1
Size:	34.9 KB
ID:	770313 Click image for larger version

Name:	bukta-2-m.jpg
Views:	1
Size:	37.8 KB
ID:	770316 Click image for larger version

Name:	bukta-2-h.jpg
Views:	1
Size:	31.0 KB
ID:	770314

                          Det kunne vært interessant med litt innspill fra folk som har kjørt en del forskjellige baner rundt i Norge og Europa om hva som fungerer og hva som ikke er så bra.

                          Comment


                          • Legger opp litt bilder fra dugnaden jeg også, kjekt og ha

                            Kan også melde om at jeg har skaffet et webcam + 20 meter kabel (CAT5 + USB juks) som jeg donerer til lille buggybanen Satser på at vi får satt opp det i løpet av uken.
                            Hvem styrer det kamera som står der nå? Antar at vi må ha litt FTP tilgang og diverse når vi rigger opp dette her.


                            Click image for larger version

Name:	IMG_0204.jpg
Views:	1
Size:	77.5 KB
ID:	770321Click image for larger version

Name:	IMG_0179.jpg
Views:	1
Size:	81.4 KB
ID:	770318Click image for larger version

Name:	IMG_0205.jpg
Views:	1
Size:	85.0 KB
ID:	770317Click image for larger version

Name:	IMG_0200.jpg
Views:	1
Size:	88.3 KB
ID:	770320Click image for larger version

Name:	IMG_0202.jpg
Views:	1
Size:	101.4 KB
ID:	770319
                            -----
                            Atle

                            Comment


                            • Sånn apropos den litt hårete nedkjøringen til banen: Om noen lurer på hvordan det ser ut når minigraver velter, sjekk http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle3863444.ece
                              Vi vil helst ikke ha den typen ulykker under banearbeidet.

                              Comment


                              • Syns jeg hørte at graver kusken hadde full kontroll...

                                Har ikke vært ute å prøvd så voldsomt mange baner, men jeg er redd for at den siste tegningen kan bli litt for teknisk. Det hadde vært kjempe moro å få prøve den litt grundig og sett om man likte den.

                                Det fine er at man med enkle midler kan lage et helt nytt kjøremønster på relativt kort tid. Kanskje vi til og med kan fylle rørene/slangene med sand for å slippe å stripse de fast ? Vet ikke om det holder men ville jo vært veldig behagelig for layout endringer...
                                " I'm not in this world to live up to your expectations and you're not in this world to live up to mine." - Bruce Lee

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X