Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dugnad på Bukta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jeg kommer til å være der fra Fredag ettermiddag og til søndag kveld.
    Lurer dere på noe er nummeret mitt 92'01'83'24


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Xray NT1, Ass 12R5 Lipo, Team Durango DEX410, TLR-22.
    OMK 1/10 Buggy gruppa på facebook
    Oslo Modellbilklubb, Ansv. 1/10 Buggy

    Comment


    • Hvor lenge skal dere holde på idag? Har ikke noe bil for øyeblikket så får ikke dratt ned før i 8 tiden, men føler det kanskje blir i seineste laget. Og hvilket klokkeslett starter dere opp igjen på Lørdag og Søndag?
      TLR 22

      Comment


      • Vi holder på nå, 2 stk
        Aleksander er her i morgen tidlig fra ca kl 10. Vet ikke helt når jeg kommer i morgen. Men tror ikke du trenger komme i kveld. Jobber med å få ned gravemaskin nå, og jeg har fjerna alt av trekanter rundt banen. Blir nok mye maskinjobbing videre i helgen.
        -----
        Atle

        Comment


        • Da var dag 1 over.
          Takk for hjelp Atle! Kjedelig at det kom så få at du ble stående å jobbe der nede alene. (jeg har fått bryne meg som gravemaskin fører...)
          Som tidligere sagt her er jeg på plass klokken 10 i morgen. Det blir mørkt 19 så vi kommer ikke til å holde på lenger enn det. Samme på søndag.
          Vel møtt!


          Sent from my iPhone using Tapatalk
          Xray NT1, Ass 12R5 Lipo, Team Durango DEX410, TLR-22.
          OMK 1/10 Buggy gruppa på facebook
          Oslo Modellbilklubb, Ansv. 1/10 Buggy

          Comment


          • Runde 1 gjennomført

            Da er første helgen i boks.
            Lillebanen er nå historie
            Fredag kom Atle, og fikk revet opp banemearkeringene rundt om.
            Lørdag var oppmøtet litt bedre og vi fikk besøk av Truls Atle, Remy, Kim(1/8 mann) og to kompiser av meg (som ikke kjører selv engang, men syns det var morro å hjelpe til)
            Søndag kom kun Remy.

            Onsdag kom rullene med kunstgress. De veier noe over 3 tonn stykk, og ligger bemerkelsesverdig godt der kranbilen la dem fra seg.
            Ingen av de maskinene vi hadde leid klarte å rikke dem, så vi må finne en annen løsning.
            Noen som kjenner noen som kjører mobilkran?

            Etter mye klamme hender og tidvis syyykt høy puls klarte jeg å få gravemaskinen ned til banen. Det er bratt!! Dessverre var det ikke mulig å gjøre det vi håpet med bakken ned. Grunnen der oppe består kun av sprengstein (kampesteiner) og derfor klarte vi ikke å gjøre bakken mindre bratt. Derfor kom vi ikke ned der med hjullasteren. Vi får gjøre en brainstorming for å se om vi finner en annen vei ned om vi skal ha ned noe som ikke går på belter.

            Etter det var det kort prosess med å rive hele banen. Hele plassen heller nå nedover mot skråningen, så det ikke skal bli liggende vanndammer når det regner.
            Se bildeserie:



            Gangen fremover nå er helt avhengig av dere. Det må rettes av for hånd og komprimeres på hele området samt legges noe drenering ved wall of death som nå blir det laveste punktet på hele banen.

            Når alt dette er klart kan vi rulle ut gresset og begynne å legge layout.
            Det har kun kommet inn ett forslag. Vi må ha layout på papiret før vi gjør noe på banen, så sett dere ned å tegne folkens!

            Jeg kan komme hver dag, men jeg kommer ikke til å jobbe alene.
            Si hvilke dager dere vil jobbe, så får vi litt fortgang i ting. Det som ikke blir gjort i Oktober blir neppe gjort på denne siden av vinteren...

            Vel møtt!
            Xray NT1, Ass 12R5 Lipo, Team Durango DEX410, TLR-22.
            OMK 1/10 Buggy gruppa på facebook
            Oslo Modellbilklubb, Ansv. 1/10 Buggy

            Comment


            • Litt trist at ikke flere prioriterte bane bygging...

              Jeg ble kapret av en forkjølelse på søndag som til og med Rudolf hadde vært flau av,
              men håper å kunne hjelpe til mer til helgen igjen.

              Må også nevne at å få den grave maskinen ned og opp den veien står det stor respekt av... *imponert*
              " I'm not in this world to live up to your expectations and you're not in this world to live up to mine." - Bruce Lee

              Comment


              • Wow!!! Sinnsykt bra jobba gutter! Ser gøy ut å kjøre gravemaskin! Er mektig imponert over at dere greide så mye i løpet av en helg!

                Så også det at de rullene er blytunge, og ikke mulig å rikke. Tror nok det må skaffes en kran igjen ja, slik at man kan få hengt dem opp. Synd at det ikke var en stang igjennom senter, slik at man kunne ha hatt dem "hengende" vha klosser på hver ende. De må nok henges opp og så rulles ut litt og litt, og så kappes til håndterbare biter. Evt. banke ut noe av gummikulene i prosessen, for å få vekten litt ned. Og så fylle på med sand når de er lagt på plass.

                Tenker dere å bruke gravemaskinen for å dra utover noe av gresset?

                Er det mulig å se foreslått layout?

                Eneste jeg har å foreslå er:
                -lag banen slik at den kan kjøres begge veier
                -ikke ha for mye svinger. Det som ser kult ut på papiret blir fort litt knotete i virkeligheten. Litt "flowing" svinger er kult!

                Igjen - bravo gutter!!!
                Life's too short to go slow! www.ymr.no

                Besøk mitt showroom

                Comment


                • Layout forslag

                  Dette er det eneste forslaget som har kommet inn foreløpig.
                  Målene går opp med 3 meters banebredde. Langsiden er ned på tegningen.


                  Click image for larger version

Name:	Forslag1.jpg
Views:	1
Size:	70.3 KB
ID:	770274
                  Xray NT1, Ass 12R5 Lipo, Team Durango DEX410, TLR-22.
                  OMK 1/10 Buggy gruppa på facebook
                  Oslo Modellbilklubb, Ansv. 1/10 Buggy

                  Comment


                  • Originally posted by dMon View Post
                    Dette er det eneste forslaget som har kommet inn foreløpig.
                    Målene går opp med 3 meters banebredde. Langsiden er ned på tegningen.

                    [ATTACH=CONFIG]39339[/ATTACH]
                    -Men det så da ut som et alldeles glimrende forslag! +1 på den fra meg!

                    Med en "skrå table" mellom opp- og nedfarten til The Cliff, så burde banen også bli mye mer skånsom for bilene. Det er mange som bommer litt stygt på nedfarten der...

                    Aleksander, du må vel ha kjørt gravemaskin før?!!!
                    Last edited by SHY; 12 October 2010, 12:36.
                    Life's too short to go slow! www.ymr.no

                    Besøk mitt showroom

                    Comment


                    • Blir nesten litt trist av å se på bildene, samtidig som jeg tror dette blir sykt bra

                      Bare så kjipt at det er så langt fra Kongsberg til Bukta, spesielt når man ikke har bil..
                      Men satser på å få vært med en helg jeg er hjemme i Ski

                      Layout-forslaget ser også veldig bra ut!

                      Keep it up!
                      Team Smallsize

                      Comment


                      • heisan ser mitt forslag plutselig kom opp her, fint at det ble godt motatt litt sur med piler og sånt på bilde men, jeg tengte hvis det la seg gjøre og ha to baner med noen enkle grepp snu noen bane skiler og vola plutselig en ny bane gitt, kanskje det funker kanskje ikke ???????,, mvh kai rønning
                        Kai Rønning - 67.. (RC RACING TEAM)
                        x factory x6.. atomic carbon S2..atomic carbon S4,, assb42..hot body d8..losi TLR22..tamiya 501..

                        Comment


                        • Litt fintegning av Kais forslag:

                          Click image for larger version

Name:	BuktalayoutKai.jpg
Views:	1
Size:	20.2 KB
ID:	770275

                          Link til modellen
                          Last edited by dMon; 12 October 2010, 23:00. Reason: Tillegg
                          Xray NT1, Ass 12R5 Lipo, Team Durango DEX410, TLR-22.
                          OMK 1/10 Buggy gruppa på facebook
                          Oslo Modellbilklubb, Ansv. 1/10 Buggy

                          Comment


                          • Link til en blank layout modell
                            Xray NT1, Ass 12R5 Lipo, Team Durango DEX410, TLR-22.
                            OMK 1/10 Buggy gruppa på facebook
                            Oslo Modellbilklubb, Ansv. 1/10 Buggy

                            Comment


                            • Hvordan er stemningen for en sjau til helgen?
                              Xray NT1, Ass 12R5 Lipo, Team Durango DEX410, TLR-22.
                              OMK 1/10 Buggy gruppa på facebook
                              Oslo Modellbilklubb, Ansv. 1/10 Buggy

                              Comment


                              • Med god sketchUp hjelp fra dama, har jeg justert noen kurver og kommet fram til denne :
                                Click image for larger version

Name:	baneforslagTruls.jpg
Views:	1
Size:	16.5 KB
ID:	770287
                                " I'm not in this world to live up to your expectations and you're not in this world to live up to mine." - Bruce Lee

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X