Announcement

Collapse
No announcement yet.

Klepp RC - Offroad

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Da er det bare å si en ting. Dritt folk som styrer. Dette var en god sjans til å få til noe bra
    Last edited by RCislife; 1 July 2009, 18:51.
    HPI Baja 5B V2.0 med RC-Racing.no power og en liten E-Revo til å kose seg med
    Min Youtube konto http://www.youtube.com/RCislife

    Comment


    • Enig. Karene i styret tenker vel bare på 1:5 onroad...
      Halvard "Bellduck" Soma '94

      Comment


      • Sure?

        De fleste vet da at hele styret der ute tenker på 1:5 og har ikke tid/overskudd/interresse av å gjøre noe med offroad banen. Jeg har fulgt med litt på diskusjonen deres, og jeg synes dere syter mye og handler lite.

        Dere har da fått "GO" for å legge kunstgress, hvorfor fikser dere ikke opp sjøl da? Få tak i kunstgress, legg det sjøl, forsøk å arrangere dugnad (har dårlig erfaring der), fiks opp sjøl.

        Ingen må tro at Klepp RC tar initiativ selv til en bane de sjelden/aldri kommer til å bruke. Men jeg vet de er interreserte i folk som TAR ANSVAR og fikser opp selv, og gjør en innsats for vedlikehold. Hvis dere er en gjeng på 3-4 personer som fikser dette, så tipper jeg at klubben støtter dere seinere enten økonomisk eller med utstyr.
        Eirik Gloslie aka. Equinox (-75)
        HPI Savage SS 4.6 Big Block , Kestral 4x4 Nitro Truggy 1:16 (Trenger ny motor)

        Comment


        • Det som er problemet er at vi som har lyst på kunstgress har ikke mulighet for å kjøre lastebil for å hente dette. Faren til emix har lastebil, men det koster en del penger å bruke den. Men det koster ikke så mye at Klepp RC ikke har råd til å betale frakt for denne jobben. Så hva sier du? Har du noe å hente gresset med?
          HPI Baja 5B V2.0 med RC-Racing.no power og en liten E-Revo til å kose seg med
          Min Youtube konto http://www.youtube.com/RCislife

          Comment


          • Originally posted by Equinox View Post
            De fleste vet da at hele styret der ute tenker på 1:5 og har ikke tid/overskudd/interresse av å gjøre noe med offroad banen. Jeg har fulgt med litt på diskusjonen deres, og jeg synes dere syter mye og handler lite.

            Dere har da fått "GO" for å legge kunstgress, hvorfor fikser dere ikke opp sjøl da? Få tak i kunstgress, legg det sjøl, forsøk å arrangere dugnad (har dårlig erfaring der), fiks opp sjøl.

            Ingen må tro at Klepp RC tar initiativ selv til en bane de sjelden/aldri kommer til å bruke. Men jeg vet de er interreserte i folk som TAR ANSVAR og fikser opp selv, og gjør en innsats for vedlikehold. Hvis dere er en gjeng på 3-4 personer som fikser dette, så tipper jeg at klubben støtter dere seinere enten økonomisk eller med utstyr.
            Vi har da ordnet alt. frakt, folk som vil legge gresset, gress og alt. Vi syter ikke nei. Ganske logisk så er det langt ifra gratis å frakte en lastebil fram og tilbake. går ganske mye mer diesel enn folk kanskje tur, og dagens priser er ikke akkurat billige for å si det sånn. Vi har ordnet med alt. Her trenger vi en "dytt" fra styret slik at vi kan komme oss i gang med dette her.
            Slik som det er nå funker det iallefall ikke for offroadkjøring (som ikke har lukket girkasse). RCislife klarde bare såvidt å kjøre en halv runde før han fikk stein i spuret og måtte stoppe kjøringen.
            Kjøretøy: RS5F1, Inferno VE, Xray T3, Futaba 4pk ++
            O.sæland hobby

            Comment


            • jeg klarte 2 runder før grusen hadde ødelagt drivverk for 300 kr....

              Halli klarte vell 3 før han også måtte slutte av
              Erik `94- TB EVO3,TRF501X,F103R,M03X2,8x8 crawler,SP12G,PRO2
              Hyper ST PRO MMM, Slash 2wd VXL, 2stk Slash 4x4 VXL, Jammin SCRT10/MMM
              TRF415, Pajero, TLT, E-Maxx, Micro-T, Mad Truck, E10+++

              Comment


              • Ja, ble ikke mye kjøring... Men det er bedre nå som vi fikk laget et deksel foran spuren. Likevel er det MYE bedre om vi får kunstgress!
                Halvard "Bellduck" Soma '94

                Comment


                • Hvor langt skal dette fraktes da

                  Bare lurer.. Ettersom det snakkes mye on diesel her. Ligger gresset i Bodø?

                  Husk at hele klubben er bygget opp på dugnad. De som sitter i styret osv har lagt ned mange tusen timer på å bygge opp denne banen.

                  Cato har vært der med sin egen gravemaskin og laget banen til dere. Tror dere vikelig at Cato har krevd penger av klubben for å gjøre denne jobben.

                  Her er det så lite initiativ at det er nesten skummelt.

                  Om ikke folk gjør noe nå, ja da går det min vei. Da blir det en mindre asfalt bane der offroad banen ligger i dag.
                  Asgeir Kinn 1979
                  RRR - RB - 4PK

                  Comment


                  • For å vere erlig så orker ikke jeg stresse så innmari med det heller. Jeg kjører bare on-road. Klubben har fått tilbud fra far min og det er det. Det var snakk om at far min ble fornøgd med et reklameskilt.
                    Kjøretøy: RS5F1, Inferno VE, Xray T3, Futaba 4pk ++
                    O.sæland hobby

                    Comment


                    • Oki

                      Originally posted by emix View Post
                      For å vere erlig så orker ikke jeg stresse så innmari med det heller. Jeg kjører bare on-road. Klubben har fått tilbud fra far min og det er det. Det var snakk om at far min ble fornøgd med et reklameskilt.

                      Men det var vel ikke noe problem. Kommer dog an på hvem som skulle lage skiltet.

                      Hadde jeg kjørt offroad kunne jeg betalt den diesel kostnaden om det er snakk om å kjøre det fra Stavanger til Klepp. Men som du også sier, så er det onroad for alle penga hos meg også.

                      hvor ligger dette gresset. Enda ingen som kan svare på dette. Er valget for dem som eier gresset i dag å kaste dette??
                      Asgeir Kinn 1979
                      RRR - RB - 4PK

                      Comment


                      • Hvis man har klart å skaffe kunstgress så hadde det vært ypperlig å fått det til banen, jeg tror nok dere skal klare det.

                        Det bør jo være fullt ut forståelig at de som kjører onroad ikke er så interessert i å lage til offroad bane, det er jo det samme andre veien. De so driver på med noe bør ta på seg arbeidet å ordne det selv.

                        Jeg er sikker på dere klarer dette

                        Stå på gutter!

                        Comment


                        • Men jeg vedder nesten en karoseriklips på at det kunstgresset er gone.
                          Kjøretøy: RS5F1, Inferno VE, Xray T3, Futaba 4pk ++
                          O.sæland hobby

                          Comment


                          • Originally posted by snappy79 View Post
                            hvor ligger dette gresset. Enda ingen som kan svare på dette. Er valget for dem som eier gresset i dag å kaste dette??
                            gresset ligger i kopervik http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=15360073
                            Kjøretøy: RS5F1, Inferno VE, Xray T3, Futaba 4pk ++
                            O.sæland hobby

                            Comment


                            • Kopervik ja

                              Oki, da er det jo en litt aen sak ja.

                              Det beste er nok gjerne å investere noen timer i å rake og plannere bane skikkelig.

                              Lei denne for en lørdag.



                              Så kan dere sprøyte banen med et binde middel. Da vil det bli bra skal dere se.

                              Hvilke binde middel dere bør bruke får dere sikkert svar på om dere leter litt rundt på forumet, eller faktisk ringer til en klubb med Offroad bane.

                              Litt hjelp her:




                              Får sikkert kjøpt Dustex hos TS Maskin.

                              Jeg ville først startet med å blande jord inn i sanden som ligger der i dag. Bland godt, rak jevnt med river, lag hopp kamel rygg osv slik dere ønsker at det skal være (Bør ikke ta mer en et par dager).

                              Sprøyt med Dustex.

                              Gå over hele banen med platevibrator.

                              Sprøyt med Dustex på overflaten.

                              Så etter en dag eller to har dere en bra bane å kjøre på.

                              Lykke til... Nå har jeg gjort min del av jobben. Dette kan dere begynne med i dag om dere vil. Om dere ikke har sommerjobb skulle dette kunne være klart til neste Lørdag.
                              Asgeir Kinn 1979
                              RRR - RB - 4PK

                              Comment


                              • supert initiativ!

                                selv om kunstgress muligens hadde vært fint så er vel dette en mere brukt "metode" antar jeg?

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X