Announcement

Collapse
No announcement yet.

Klepp RC - Offroad

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    har ikke sett denne posten før... muligt jeg kan på lørdag... får se

    Comment


    • #77
      Originally posted by øxseth View Post
      har ikke sett denne posten før... muligt jeg kan på lørdag... får se
      Velkommen i "gjengen", ikke så mange, men ambisjoner og et extremt potensiale har vi

      Jeg er alene med de to minste i helga, på 2 og 4 år, jeg kan ikke love noe, men kommer kanskje ut en tur
      Eirik Gloslie aka. Equinox (-75)
      HPI Savage SS 4.6 Big Block , Kestral 4x4 Nitro Truggy 1:16 (Trenger ny motor)

      Comment


      • #78
        Klokkeslett?? Kan være at jeg også kommer på lørdag...
        Håvard H Høiland (94), Klepp Rc-klubb
        Fly: Dazzler, Twin Star. | Helikopter: Twister Bell Medevac.
        Biler: 1/5 EcoLine, gammel elektro, Tamiya clod buster, Stadium force TR-15.

        Comment


        • #79
          Originally posted by Rcmaster View Post
          Klokkeslett?? Kan være at jeg også kommer på lørdag...
          vet ikke.. elleve tolv tiden???

          Comment


          • #80
            Jeg kommer nok med et klart svar i morgen om jeg kommer på lørdag. Det blir fra kl. 12:00 og utover
            Harald Paulsen - 1978
            Savage x 4.1

            Comment


            • #81
              var borte på banen i dag. det var ingen som møtte opp på dugnad....

              Comment


              • #82
                Snart noen oppdateringer eller?
                Håvard H Høiland (94), Klepp Rc-klubb
                Fly: Dazzler, Twin Star. | Helikopter: Twister Bell Medevac.
                Biler: 1/5 EcoLine, gammel elektro, Tamiya clod buster, Stadium force TR-15.

                Comment


                • #83
                  jeg håper det, jeg er giret på og få i gang denne banen igjenn. så lenge vi har fått lov til og bruke denne banen synes jeg vi må få fikset denne.
                  har også fått bilen på vegen igjenn, så nå er det på tide

                  Comment


                  • #84
                    Jeg har også hatt det travelt, jobb, familie, og ferie. Bilen min er delvis i deler, men har det som trengs for å få den på "veien". Sliter med å være tilgjengelig på lørdagene da det er kjøring på Klepp :-(
                    Eirik Gloslie aka. Equinox (-75)
                    HPI Savage SS 4.6 Big Block , Kestral 4x4 Nitro Truggy 1:16 (Trenger ny motor)

                    Comment


                    • #85
                      ok, greit det.. men det er også kjøring på tirsdagene...

                      Comment


                      • #86
                        Heisann, var og kjørte igår tirsdag på banen, og snakket litt med klubblederen etterpå. Jeg var veldig aktiv i 1:5 on-road miljøet før, så jeg kjenner folket der ute litt, og jeg luftet litt av tankene omkring off-road med ham.

                        Det var gøy å kjøre, men fordi banen er så overgrodd som den er, så var det kun mulig å kjøre på ca halvparten av banen. Det trengs sårt å gjøres noe med den om den skal brukes litt. Det trenger ikke være mye som må gjøres; i første omgang må gresset rundt banen slås/fjernes, og gresset som gror in på banen må fjernes. Det er minimum for at det skal være mulig å kjøre fulle runder der. Dette er altså et minimum.
                        I neste omgang må dekket/grusen jevnes ut da den er veldig humpete (var bare gøy med humper, dog litt mange) og all den massen som regnvann har flyttet til bunnen av bakkene, må flyttes opp.
                        De fleste av disse tingene er det fullt mulig å gjøre uten å orge en stor dugnad; er du der ute for å kjøre litt, og bruker 15 minutter med ei jernrive eller en ljå før du kjører, så får man over tid gjort veldig mye.

                        Ved en evt dugnad, så gjentok klubbleder det som er sagt før; masse (grus/sand) kan skaffes, samme med noe anleggsmaskiner/traktor. Det klubben ikke kommer til å gjøre, er å fikse banen uten at de som vil kjøre der er der å viser litt initiativ. Dette sier seg selv, eller hva? Det nytter ikke å mase her på forumet om "hva skjer" og "hvor langt er dette kommet". Vær der på lørdager og tirsdager, man må jo ikke være der hver lørdag og tirsdag, men man kan vise trynet sitt der mer enn akkurat bare komme å kjøre, pakke sakene sine, og så stikke. Vis at du er villig til mer enn bare å bruke, altså at du er villig til litt egeninnsats for at det skal bli mulig å kjøre der. Om folk ikke gidder slikt, så blir det heller ikke noe fungerende bane. Det er ikke et kommunalt anlegg, med ansatte som fikser opp og maler over taggene som klines på veggene Det er en klubb hvor folk er for å ha det gøy med sitt, og da gidder ikke asfaltfolket å bygge grusbane.

                        Jeg virker kanskje litt kvass her, men altså HALLO!! Det er mange måneder siden det ble klarert at banen kan brukes. Vil du kjøre, så er det bare å ta tak.

                        Jeg kommer selv til å være der fra tid til annen for å kjøre litt og fikse litt småting på banen, fjerne litt vegetasjon ol. Jeg er ikke den som kommer til å være der vær helg og tirsdag, men kanskje en tre-fire dager i måneden, for småbarn krever sitt. De gangene jeg planlegger å stikke ut, vil jeg si ifra her.

                        Hele poenget mitt med denne posten, er at for at det skal bli bane på klepp, så må et miljø på et vis være til stede først. Ikke bane, og så håpe at det dukker opp folk.
                        HPI Vorza Flux | HPI Savage X SS | HPI E-Firestorm | ParkZone BF-109G m/Turnigy 35-42D | Cessna 182 BL | JPower F/A-18 | Spektrum DX7se |

                        Comment


                        • #87
                          Status Klepp???? Og hvor ligger banen..

                          Viser til siste innlegg... Vi er et par voksne "gutter" som bor i Stavanger, men tar gjerne turen ut til denne banen på Klepp om det er mulig.

                          Da er siste innlegg helt supert!! Vi kommer nok heller ikke til å være der hver tirsdag og lørdag, men av og til... Å ta i et tak på banen, for å gjøre en innsats, vil være en selvfølge...!!!

                          Finner ikke helt ut av diskusjonen her om banen nå er i bruk, og kjørbar (evt delvis kjørbar). Kanskje noen kan oppdatere oss om vi fritt kan bruke denne tirsdager og lørdager, status på banen osv..

                          Til slutt, hvor ligger banen?
                          [SIZE=2] HPI Apache C1 Flux HPI Savage XSKyosho Pure Ten.... Nine eagle 210a..... Klubb: http://www.smbk.no/ Min Youtube http://www.youtube.com/user/Golfie1974?feature=mhsn

                          Comment


                          • #88
                            Originally posted by Golfie View Post
                            Viser til siste innlegg... Vi er et par voksne "gutter" som bor i Stavanger, men tar gjerne turen ut til denne banen på Klepp om det er mulig.

                            Da er siste innlegg helt supert!! Vi kommer nok heller ikke til å være der hver tirsdag og lørdag, men av og til... Å ta i et tak på banen, for å gjøre en innsats, vil være en selvfølge...!!!

                            Finner ikke helt ut av diskusjonen her om banen nå er i bruk, og kjørbar (evt delvis kjørbar). Kanskje noen kan oppdatere oss om vi fritt kan bruke denne tirsdager og lørdager, status på banen osv..

                            Til slutt, hvor ligger banen?
                            høres godt ut, jeg er også giret på og få i gang noe snart. banen ligger mellom øksnevad og klepp stasjon, ligger ved siden av q-meieriet

                            Comment


                            • #89
                              Banen er i "bruk". Det vil si at det er mulig å kjøre der og klubben aksepterer at den brukes, men du kan ikke fritt bare stikke der å bruke banen på tirsdager og lørdager. Det er som sagt en klubb, ikke et kommunalt anlegg, og da forventer klubben at man er med å drar sin del av lasset. Både med tanke på arbeid og at man gjerne betaler klubbavgiften. Når disse tingene er på plass og det er helt klart at man ikke bare er der for å rase på egenhånd, så er det nok bare å stikke der å kjøre.

                              Om banen er i kjørbar stand er jo ganske relativt; for min 1:10 truggy er den ikke i god nok stand til at det blir sikkelig gøy. For en FG er den nok god nok. Problemet er bla. at man ikke klarer å se hele banen fordi gresset rundt er så høyt at det hindrer sikten. Fordi gresset er høyt skal det heller ingenting til for å kjøre seg fast om du kjører av banen. Går altså på et vis an å kjøre, men det blir en del løping for å dra bilen ut av gresset.



                              Den røde prikken er q-meieriet, og den grå flaten nedenfor der det står eikebakken er banen.
                              HPI Vorza Flux | HPI Savage X SS | HPI E-Firestorm | ParkZone BF-109G m/Turnigy 35-42D | Cessna 182 BL | JPower F/A-18 | Spektrum DX7se |

                              Comment


                              • #90
                                ...

                                OK. Vi var ute å kikket på banen i dag, det skal vel ikke så mye til før det kan blir supert?! Leser også på tråden at klubben kan stille med sand og nødvendig utstyr, graver etc. Jeg kjører sammen med en nabo, som også er skikkelig giret på en bra plass å kjøre.. Vi stiller nok begge opp, dog ikke hver tirsdag og lørdag siden småbarn og jobb krever sitt.

                                Gi meg gjerne beskjed om det skal kjøres noe, fikses etc.... Vi stiller om d passer!!

                                Så noe helt annet. Jeg har nettopp tatt opp igjen denne hobbyen og kjøpt en Savage X 4.6. Fikk med Jero fuel (16%), men leser over flere meninger om at dette ikke er spesiellt bra saker.. Bør jeg bytte, og er det evt noe jeg må gjøre... Eller er det bare å bytte fuel og kjøre som vanlig?

                                Hører gjerne fra dere igjen vedr bane og fuel
                                [SIZE=2] HPI Apache C1 Flux HPI Savage XSKyosho Pure Ten.... Nine eagle 210a..... Klubb: http://www.smbk.no/ Min Youtube http://www.youtube.com/user/Golfie1974?feature=mhsn

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X