Announcement

Collapse
No announcement yet.

Klepp RC - Offroad

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Originally posted by Golfie View Post
    OK. Vi var ute å kikket på banen i dag, det skal vel ikke så mye til før det kan blir supert?! Leser også på tråden at klubben kan stille med sand og nødvendig utstyr, graver etc. Jeg kjører sammen med en nabo, som også er skikkelig giret på en bra plass å kjøre.. Vi stiller nok begge opp, dog ikke hver tirsdag og lørdag siden småbarn og jobb krever sitt.

    Gi meg gjerne beskjed om det skal kjøres noe, fikses etc.... Vi stiller om d passer!!

    Så noe helt annet. Jeg har nettopp tatt opp igjen denne hobbyen og kjøpt en Savage X 4.6. Fikk med Jero fuel (16%), men leser over flere meninger om at dette ikke er spesiellt bra saker.. Bør jeg bytte, og er det evt noe jeg må gjøre... Eller er det bare å bytte fuel og kjøre som vanlig?

    Hører gjerne fra dere igjen vedr bane og fuel
    Reis inn til O. Sæland og kjøp deg Big Bang 25% fuel. Den er bra
    HPI Baja 5B V2.0 med RC-Racing.no power og en liten E-Revo til å kose seg med
    Min Youtube konto http://www.youtube.com/RCislife

    Comment


    • #92
      ...

      Takker RCislife.

      Jeg prøver nok en kanne av denne fuelen... Jeg fikk en kanne med bilen, Jero 16% nitro og 11% olje.... Oppleves noe merkelig når bruksanvisning sier mellom 20-25% Nitro..

      Skal det kanskje brukes noe lavere nitroandel når den kjøres inn?

      Og hva er minimum/riktig olje%?

      Ellers så fikk jeg en positiv tilbakemelding fra Klepp RC vedr:
      "Styret i klubben vurderer fortløpende offroad banen sin fremtid.
      Vi såg helst at en gruppe aktive offroad medlemmer tar ansvar for oppgradering og vedlikehold av banen. Dersom du/dere kan påta dere ansvaret for en oppgradering, kan vi gjerne være med å se på det."

      Nå har det seg slik at jeg og min nabo (som jeg kjører sammen med) jobber full tid og har masse unger...LOL.. Samt at vi bor på Hundvåg. Dette gjør det tilnærmet umulig å ta ansvaret for oppgradering og vedlikehold.

      Vi er dog begge interessert i å bruke banen, og er vel begge litt handy. Vedlikehold og evt dugnader er en selvfølge at vi blir med på!!

      Ser for meg at noen da må ta ansvaret og samle troppene av de som virkelig er interessert i å ta banen i bruk, og være med på vedlikehold og evt dugnader. Foreslår PM til den aktuelle kandidat, og gjerne MSN for det meste av videre korrespondanse..

      Til info så er det Kjell Salte jeg har hatt litt mailkorespondanse med.

      Rune 34
      [SIZE=2] HPI Apache C1 Flux HPI Savage XSKyosho Pure Ten.... Nine eagle 210a..... Klubb: http://www.smbk.no/ Min Youtube http://www.youtube.com/user/Golfie1974?feature=mhsn

      Comment


      • #93
        Bare bruk Big Bang 25% hele tiden så slipper du noe styr, motoren klarer det helt fint.
        HPI Baja 5B V2.0 med RC-Racing.no power og en liten E-Revo til å kose seg med
        Min Youtube konto http://www.youtube.com/RCislife

        Comment


        • #94
          Originally posted by Golfie View Post
          Takker RCislife.

          Jeg prøver nok en kanne av denne fuelen... Jeg fikk en kanne med bilen, Jero 16% nitro og 11% olje.... Oppleves noe merkelig når bruksanvisning sier mellom 20-25% Nitro..

          Skal det kanskje brukes noe lavere nitroandel når den kjøres inn?

          Og hva er minimum/riktig olje%?

          Ellers så fikk jeg en positiv tilbakemelding fra Klepp RC vedr:
          "Styret i klubben vurderer fortløpende offroad banen sin fremtid.
          Vi såg helst at en gruppe aktive offroad medlemmer tar ansvar for oppgradering og vedlikehold av banen. Dersom du/dere kan påta dere ansvaret for en oppgradering, kan vi gjerne være med å se på det."

          Nå har det seg slik at jeg og min nabo (som jeg kjører sammen med) jobber full tid og har masse unger...LOL.. Samt at vi bor på Hundvåg. Dette gjør det tilnærmet umulig å ta ansvaret for oppgradering og vedlikehold.

          Vi er dog begge interessert i å bruke banen, og er vel begge litt handy. Vedlikehold og evt dugnader er en selvfølge at vi blir med på!!

          Ser for meg at noen da må ta ansvaret og samle troppene av de som virkelig er interessert i å ta banen i bruk, og være med på vedlikehold og evt dugnader. Foreslår PM til den aktuelle kandidat, og gjerne MSN for det meste av videre korrespondanse..

          Til info så er det Kjell Salte jeg har hatt litt mailkorespondanse med.

          Rune 34

          jeg er enig med deg der, synes vi må gjøre noe snart. etter som jeg har forstått så er det vist en som skall ha ansvaret for dettte, men vi hører svært lite til han. jeg stiller opp. har problem med ryggen, men stiller opp og hjelper på det jeg kan....

          Comment


          • #95
            Ansvarlig/koordinator

            Originally posted by øxseth View Post
            jeg er enig med deg der, synes vi må gjøre noe snart. etter som jeg har forstått så er det vist en som skall ha ansvaret for dettte, men vi hører svært lite til han. jeg stiller opp. har problem med ryggen, men stiller opp og hjelper på det jeg kan....
            Interessert i å ta ansvaret for at ting skjer? Kontakt mot klubben etc... Ser du bor på Klepp, og det gjør det gjerne litt enklere for deg? Bare en tanke....
            [SIZE=2] HPI Apache C1 Flux HPI Savage XSKyosho Pure Ten.... Nine eagle 210a..... Klubb: http://www.smbk.no/ Min Youtube http://www.youtube.com/user/Golfie1974?feature=mhsn

            Comment


            • #96
              Noen oppdateringer eller?

              Noe som har skjedd??
              O.S. 55AX powered Kyosho Calmato og Futaba 7C 2.4GHz
              Kthxbye

              Comment


              • #97
                Originally posted by Golfie View Post
                Interessert i å ta ansvaret for at ting skjer? Kontakt mot klubben etc... Ser du bor på Klepp, og det gjør det gjerne litt enklere for deg? Bare en tanke....
                hei..
                har ikke vært her på en stund..
                kansje, men hva innebærer det?? og hvordan? får jeg nøkkel o.l. ???
                ja, bor ca to min fra banen....

                Comment


                • #98
                  Oppdatering

                  Dette er helt uoffisielt, men ettersom det ikke ble den store oppslutningen vedrørende oppgradering av offroad banen vurderes det i dag hva området der offroad banen ligger skal benyttes til i fremtiden.

                  Det som mest sannsynlig skjer er at det blir anlagt en mindre onroad bane for mindre biler som 1:12 Track, 1:10 El & Fuel og 1:8 Nitro.

                  Banen kan også brukes til offroad biler. Da tenkes det på å lage hopp osv av tre (seksjoner) og tepper slik at disse kan settes/legges ut under offroad trening. Dette blir selvsagt opp til de få som kjører offroad.

                  Det vi kan oppnå da er at folk bruker området. Og at rekrutteringen til klubben blir større. Vi ser i alle fall at interessen er stigende, noe jeg personlig synes er veldig hyggelig.

                  Asgeir
                  Asgeir Kinn 1979
                  RRR - RB - 4PK

                  Comment


                  • #99
                    Skulle vel vært tirs til on-road og lør til off-road, så blir det kjøring på alle ikke bare førstemann til mølla...(Hvis det du sier skjer)
                    O.S. 55AX powered Kyosho Calmato og Futaba 7C 2.4GHz
                    Kthxbye

                    Comment


                    • Vi er ikke så mange medlemmer enda at det blir noe problem... Er bare offroad folk der ute 1 gang i mnd eller noe..

                      Det jeg tror er løsningen er at dere som kjører offroad må få på plass alt som trengs av hopp osv. Vil ikke tro det tar mer en 10 min å rigge til banen til offoad fra onroad når dette er på plass... Så da blir det nok slik at man ser og føler oss frem hvem som skal kjøre f.eks den neste timen.

                      Men som sagt er ikke dette kommet til planleggingen en gang... Bare noe vi prater om å gjøre.
                      Last edited by snappy79; 19 October 2008, 11:57. Reason: feil
                      Asgeir Kinn 1979
                      RRR - RB - 4PK

                      Comment


                      • Avsluttningsfest fredag 24. oktober kl. 19:00.

                        Sett av fredag 24. oktober, da blir det nemlig fest i regi Klepp RC på Kvål i lokalene til URD-klima ( samme plassen som i fjor ). Moroa starter kl. 19.00 og varer frem til 00.30. Pizza blir bestilt kl.19.30. Hvis du har en Mini-Z bil så ta den med da vi rigger en bane i lokalet.
                        Veskebalansen kan ordnes med medbrakt, men det vil også være muligheter for kjøp av dette til svært gunstige priser! Møt opp, dette blir gøy! - For spørsmål, ring Cato: 918 87 448
                        Asgeir Kinn 1979
                        RRR - RB - 4PK

                        Comment


                        • ombygging av off-roaden?

                          er det noen som vet noe mer om ombygging av off-road banen til 1/10 bane? er det blit tatt opp i klubben, eller?
                          Tim Dongelmans, KleppRC Club, TRF416/Speed Passion
                          Sandnes Osteopati Senter
                          http://www.osteopaten.info/index.html

                          Comment


                          • noen som har en oppdatering på dette? kunne vert fint og sett mer enn en forvokst gressklump der på banen...
                            Kjøretøy: RS5F1, Inferno VE, Xray T3, Futaba 4pk ++
                            O.sæland hobby

                            Comment


                            • hehe... helt enig!
                              Tim Dongelmans, KleppRC Club, TRF416/Speed Passion
                              Sandnes Osteopati Senter
                              http://www.osteopaten.info/index.html

                              Comment


                              • Det er jo bare for dere å ta initiativ til litt dugnad selv da gutter
                                HPI Baja 5B V2.0 med RC-Racing.no power og en liten E-Revo til å kose seg med
                                Min Youtube konto http://www.youtube.com/RCislife

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X