Announcement

Collapse
No announcement yet.

Klepp RC - Offroad

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jeg stiller gjerne til dugnad, men jeg synes det burde vere organisert.
    Last edited by emix; 13 February 2010, 14:04.
    Kjøretøy: RS5F1, Inferno VE, Xray T3, Futaba 4pk ++
    O.sæland hobby

    Comment


    • Du må bare organisere litt du snakke med klubben å legge ut litt her
      HPI Baja 5B V2.0 med RC-Racing.no power og en liten E-Revo til å kose seg med
      Min Youtube konto http://www.youtube.com/RCislife

      Comment


      • Da ville jeg helst hørd om det er noen som er med, og hvilke dager som passer best for folket.
        Last edited by emix; 13 February 2010, 14:04.
        Kjøretøy: RS5F1, Inferno VE, Xray T3, Futaba 4pk ++
        O.sæland hobby

        Comment


        • skulle gjerne ha hjulpet, men jeg har ikke tid i set hele tatt denne uken, sry. har prosjekt på skolen som må gjøres ferdig og prøve og lekser. etter jul har jeg nok tid noen dager.
          Tim Dongelmans, KleppRC Club, TRF416/Speed Passion
          Sandnes Osteopati Senter
          http://www.osteopaten.info/index.html

          Comment


          • Men hva med å ta det en gang etter jul da? Det er jo hardt og forst nå allikevel.
            Last edited by emix; 13 February 2010, 14:04.
            Kjøretøy: RS5F1, Inferno VE, Xray T3, Futaba 4pk ++
            O.sæland hobby

            Comment


            • ja en gang etter jul hadde passet. vet enda ikke når, men en gang passer det.
              Tim Dongelmans, KleppRC Club, TRF416/Speed Passion
              Sandnes Osteopati Senter
              http://www.osteopaten.info/index.html

              Comment


              • ja jeg blir også med ettter jul
                Inferno tr15 st
                Mini-z awd
                tf-5

                Comment


                • Det er visst bare unge i Stavanger regionen som driver med RC

                  Kan godt være jeg og kommer en gang etter jul...
                  O.S. 55AX powered Kyosho Calmato og Futaba 7C 2.4GHz
                  Kthxbye

                  Comment


                  • Vi prøvde på en dugnad tidligere i år. Det var noen som møtte opp, men noen som ikke dukket opp. Da faller hele dugnaden sammen av seg selv.

                    Problemet er at dere ikke er villige til å offre noe av det dere gjør til vanlig. Og heller fokusere på dugnad. Det er dere helt nødt til å gjøre om noe skal skje med den banen.

                    Dette kalles prioritering. Dere skal også huske på at en dugnad som skal få nåværende bane "ship shape" krever maaaange timer. Når det er gjort er det vedlikehold som står for tur. Kanskje rundt 2 timer uken.

                    Til og med onroad banen trenger vedlikehold. Flere timer hver uke i sesongen. Det meste er jo da gress klipping, men dog.. Dette tar mange timer.

                    Det er eierskap man trenger. Hvem av dere vil si at dere tar ansvar for at banen er i stand i sesongen. Dette er et stort ansvar. Det er ikke dermed sagt at du skal gjøre dette selv. Men du skal tilse at alt ser greit ut,og at vedlikehold blir gjennomført etter planen.

                    Håper dere får til noe. Jeg har ikke stor tro på det, men håper dere motbeviser meg.
                    Asgeir Kinn 1979
                    RRR - RB - 4PK

                    Comment


                    • du har et veldig bra poeng der. det jeg tenkte var og pusse opp banen slik at den blir kjørbar. den ser rett ogh slett ikke ut. viss vi bruker 3-4 timer på dette så kommer resultatet til å bli bedre enn det er iallefall. Det har vert snakk om at banen skal bygges om. noen som har hørt noe mer om dette?

                      Jeg håper att folk med litt mere erfaring enn en 1994 mod vil delta på dette...
                      Kjøretøy: RS5F1, Inferno VE, Xray T3, Futaba 4pk ++
                      O.sæland hobby

                      Comment


                      • For at den banen skal bli verdt å beholde trengs iallefall 100 timer. Der minst 10 timer er med gravemaskin.
                        Asgeir Kinn 1979
                        RRR - RB - 4PK

                        Comment


                        • Har ikke klubbstyret telefonnumre til medlemmer da?

                          Personlig skulle jeg gjerne stilt opp, men har ikke bein til det (bruskirritasjon under kneskålene) ..
                          O.S. 55AX powered Kyosho Calmato og Futaba 7C 2.4GHz
                          Kthxbye

                          Comment


                          • Her er det snakk om en klubb som har maks 30 aktive medlemmer. 30 av dem driver med onroad racing i forskjellige klasser, og bryr seg heller lite om Offroad.

                            Grunnen til at det er blitt slik er at offroad krever så sinnsykt med vedlikehold på banen.

                            Jeg starte med offroad, men tok ikke lang tid før jeg gikk over til onroad. Høyere fart, større krav til kjøre ferdigheter, spor, oppsett av bil osv. Onroad basere seg mer på å finne ut hvordan bilen fungerer med endret oppsett, mens mye i offroad består i å skru for å fikse osv.

                            Jeg kan neste si med sikkerhet at det ikke vil bli noe gjort med den offroad banen om ikke 5-10 personer setter opp en plan på hvordan man skal ordne banen, og faktisk gjennomfører dette. Om noen setter opp en slik plan kan jeg være kontaktpunktet opp mot klubben. Men for at jeg skal gjøre dette, ja da må dere komme opp med en god plan. Få med foreldre, venner osv. Jeg ser mange foreldre som stiller på dugnad i idrettslag der sønn eller datter er medlem.

                            For at dere skal bli tatt seriøst må dere selvsagt også være medlem. Klubben og banene er bygget på dugnad. Anlegget er taksert til rundt 2,5 mill NOK av kommunen, så det er gjort mye dugnadsarbeid i denne klubben.

                            Her er det bare å stå på om dere vil ha en bane å kjøre på.
                            Asgeir Kinn 1979
                            RRR - RB - 4PK

                            Comment


                            • Originally posted by snappy79 View Post
                              Jeg starte med offroad, men tok ikke lang tid før jeg gikk over til onroad. Høyere fart, større krav til kjøre ferdigheter, spor, oppsett av bil osv.
                              enig i dette. startet selv ogsaa med off-road, men har naa gaat over til on-road kjoring paa klepp, off roaden blir brukt til kjoring hjemme.

                              snappy79 har et poeng i at det krever enormt med arbeid. naa som jeg har godt opver til on-road bryr jeg meg mye mindre om off road banen. sry off road fans
                              Tim Dongelmans, KleppRC Club, TRF416/Speed Passion
                              Sandnes Osteopati Senter
                              http://www.osteopaten.info/index.html

                              Comment


                              • Ny offroad bane på Klepp er bygget

                                Hei

                                Da var det noen av onroad gutta i klubben som bygget en ny bane på Klepp.

                                Banen er nesten ferdig.

                                Vet ikke hvor lang banen er, men den er ca. 3 meter bred. Banen er bygget for 1:8, men passer helt perfekt til 1:10 buggy og stadium. Banen er omgitt av bil dekk. Disse skal males røde og hvite (trenger folk til dugnad).

                                Blir nok en 1:10 elektro på meg med tiden ser jeg.

                                Ta turen ut for å avtale dugnad på den nye banen. Vil anbefale å ta kontakt med Cato eller noen av de andre når dere er der ute å ser.
                                Asgeir Kinn 1979
                                RRR - RB - 4PK

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X