Announcement

Collapse
No announcement yet.

TOPIC FOR PRATESYKE MODELLBÅTFØRERE !

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by jokko View Post
    Ja, hvis du finner et ledig støpsel der på kjøreplassen, så er det bare å plugge inn Helge
    Dette er noe av det du får med på kjøpet:
    Praktfull vestvendt oppstillingsplass med fantastisk panoramautsikt over Sæbyvannet. Sol fra morgen til kveld. Vindstille hele året.
    20 meter fra nydelig badestrand, gode fiskemuligheter, båtplass hvis ønskelig. Svært fredelig beliggende med idylliske turstier i praktfull natur.
    75 minutter med bil fra Oslo. Kort vei til offentlig kommunikasjon, kjøpesenter og gatekjøkken i Svinndal sentrum.
    Solrikt og barnevennlig, flott utsikt. 4-5 timers gange til Moss sentrum.
    40 min. harrytur til Svinesund. 5-6 timers spasertur nærmeste Spa hotell.
    Det er bilvei og biloppstillingsplasser helt frem.
    Må oppleves!
    I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
    sigpic
    For n'te gang Sofus, trykk F5...

    Comment


    • Originally posted by harald1966 View Post
      Dette er noe av det du får med på kjøpet:
      Praktfull vestvendt oppstillingsplass med fantastisk panoramautsikt over Sæbyvannet. Sol fra morgen til kveld. Vindstille hele året.
      20 meter fra nydelig badestrand, gode fiskemuligheter, båtplass hvis ønskelig. Svært fredelig beliggende med idylliske turstier i praktfull natur.
      75 minutter med bil fra Oslo. Kort vei til offentlig kommunikasjon, kjøpesenter og gatekjøkken i Svinndal sentrum.
      Solrikt og barnevennlig, flott utsikt. 4-5 timers gange til Moss sentrum.
      40 min. harrytur til Svinesund. 5-6 timers spasertur nærmeste Spa hotell.
      Det er bilvei og biloppstillingsplasser helt frem.
      Må oppleves!
      Ser den kostnaden der jon. men kan aldri vite når dere er med på å være en av norges største modellbåt klubb..
      Det er bare en symbolsk sum som jeg regner med alle betaler med glede til dere...
      Gleder meg veldig mye til løpet deres, og spent på alle nye båter i år..

      Comment


      • Imorgen lønner det seg å komme seint. Været blir bare bedre og bedre utover dagen
        I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
        sigpic
        For n'te gang Sofus, trykk F5...

        Comment


        • Originally posted by harald1966 View Post
          Imorgen lønner det seg å komme seint. Været blir bare bedre og bedre utover dagen
          Du kom som vanlig sent, filmet mye og reiste tidlig hjem i det flotte været, nå må du da ha fått redigert filmene


          Jeg venter fortsatt også på filmen med min Whiplash fra forrige lørdag
          Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

          Comment


          • Jeg filmet veldig lite selv idag, men noen av de andre var behjelpelige. (Takk takk!)
            Nå kommer det snart noen videoer fra dagens lek og moro.
            Hvordan var dagen din Jokko?
            Last edited by Haralde66; 22 April 2012, 00:13.
            I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
            sigpic
            For n'te gang Sofus, trykk F5...

            Comment


            • Her er litt hopp og sprett fra Sæby.
              I begynnelsen av filmen er det to Annihilatorer som kniver, en med QD og en med CMB.

              I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
              sigpic
              For n'te gang Sofus, trykk F5...

              Comment


              • Originally posted by harald1966 View Post

                Hvordan var dagen din Jokko?
                Det vil vel antagelig filmene dine vise

                Etter at du dro så justerte Rune på senderen min slik at båten ble mye bedre å kjøre og Ole Petter tok noen justeringer på vanninntaket på roret, da motoren fikk for lite kjøling. Etter dette så fungerte det utrolig bra og Ole Bjørn med sin Sigma med QD motor greide iallefall ikke å ta meg igjen, det var faktisk veldig moro for meg å nærmest " parkere " en tidligere verdensmester Jeg sverger som kjent til de gamle gode Zenoah motorene og den i denne Delta Force 90 er det jo kun en 231 motor

                Forøverig så hadde jeg bare med meg en båt i dag, fordi jeg mottok en stor leveranse med et par skrog og en haug med deler og motorer fra bibelstranda
                Last edited by jokko; 21 April 2012, 23:42.
                Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

                Comment


                • Ja Zenoah er en god arbeidshest.
                  I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
                  sigpic
                  For n'te gang Sofus, trykk F5...

                  Comment


                  • Her er en video snutt av båtene til Jokko, Kai, Ole Bjørn, Are og meg. Tror jeg har fått med de fleste da.

                    I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
                    sigpic
                    For n'te gang Sofus, trykk F5...

                    Comment


                    • Takker for fine filmer Harald, vi kan vel konkludere med at det går unna på treningene til ØMBK

                      Jammen fikk du også filmet klubbens helt nye påhengsmotor, en Mercury 5 HK firetakter som hadde sin første tur i dag, godt den endelig er ombord
                      Last edited by jokko; 22 April 2012, 00:01.
                      Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

                      Comment


                      • Originally posted by jokko View Post
                        Jammen fikk du også filmet klubbens helt nye påhengsmotor, en Mercurey 5 HK firetakter som hadde sin første tur i dag, godt den endelig er ombord
                        Ja, bra motor det der. Jeg la merke til at du allerede har lært deg å betjene den, og loggført endel turer, men det var vel mest for å bestå båtprøven før NC1?
                        Siden du har mest erfaring på denne motoren blir det vel du som skal instruere nye klubbmedlemmer fremover?
                        I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
                        sigpic
                        For n'te gang Sofus, trykk F5...

                        Comment


                        • Enda en video fra Sæby idag. Hydroen til Jokko er ikke ferdig ennå.

                          I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
                          sigpic
                          For n'te gang Sofus, trykk F5...

                          Comment


                          • Originally posted by harald1966 View Post
                            Ja, bra motor det der. Jeg la merke til at du allerede har lært deg å betjene den, og loggført endel turer, men det var vel mest for å bestå båtprøven før NC1?
                            Siden du har mest erfaring på denne motoren blir det vel du som skal instruere nye klubbmedlemmer fremover?
                            Jepp, hvis jeg ikke tar helt feil, så er jeg den eneste i klubben som har båtførerbevis, men jeg tror faktisk Are har kystskippereksamen, det er jo noen hakk over da....., men han har en uvane med å la hentebåten stå å gå i gir mot land, akkurat som de gjør med byfergene i Fredrikstad i den strie strømmen fra Glomma, så jeg er vel mere strukturert til denne oppgaven
                            Last edited by jokko; 22 April 2012, 00:37.
                            Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

                            Comment


                            • Synes 100,- er for billig. Det skal koste å ha det gøy...
                              Odd-Erik Kanth-Lundem
                              www.oms-p.com

                              Comment


                              • Veldig morro at dere legger ut filmer fra treningene deres. Artig å se de nye skutene i 'action' , virker som Annihilatorene går bra. Nærmer seg sjøsetting for min del også , våren kom litt brått på iår , håper å få første turen før 17 mai.........
                                2 fast 4 U - kanskje.....

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X