Announcement

Collapse
No announcement yet.

TOPIC FOR PRATESYKE MODELLBÅTFØRERE !

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nok en kjøredag ved Sæbyvannet er unnagjordt !

    Nok en kjøredag ved Sæbyvannet er unnagjordt i et meget bra vær og med veldig bra oppmøte. Bildene under viser hvem som måtte bruke hentebåten mest,...... i dag også
    Last edited by jokko; 14 April 2012, 22:00.
    Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

    Comment


    • Avgått formann vender blikket mot Hollywood !

      Da vår ny klubbformann var bortreist på tur til Sverige for å feire en båtvenns 40 årsdag i dag, stilte ektemannen og tidligere formann opp i et antrekk som han hvisnok har tenkt å prøve og få en ny karrieere med i Hollywood. Selv er jeg litt usikker på om han ligner mest på Matt Dillon fra Kruttrøyk eller selveste Crocodile Dundee, men tøff var han.........

      Herren til høyre er Bjørnar Jensen, iført NAF`s lørdagsantrekk
      Last edited by jokko; 15 April 2012, 00:42.
      Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

      Comment


      • Høy Harry-faktor vil sikkert kritikerene si... Men jeg har aldri brydd meg spesielt om mote og trender, hverken i klesveien eller båtverden. Verden ville nok vært kjedelig uten slike som meg.
        I`m BACK!

        Comment


        • Delta Force Annihilator 53" oppdatering.

          Det var tre stykk av den nye Delta Force Annihilator 53 " på Sæbyvannet i dag. Are med sin med CMB 26, Jarle med sin med QD High Torque og Harald med sin med QD Pioneer. Nå ser det ut som at alle disse gutta har fått satt opp sine båter slik de skal være og motorene er vel nå ferdig innkjørt. Det var veldig stor forskjell fra de to foregående helgene hvor vi hadde voldsomt store bølger. Jeg fleipet også med at den til Harald vinglet som ei gammal ei, men i dag gikk den helt nydelig og hadde vel også den høyeste målte hastigheten på relativt flatt vann og den ble målt til 85km/t.

          Jeg spurte Harald hva han hadde gjordt siden forrige helg og det var riktig innstiling av strutt som ga båten helt andre kjøreegenskaper enn forrige gang, ja den gikk rett og slett helt nydelig nå. Det samme gjelder de to andre, de er vel også nå klare for NC-1. Jeg har hele tiden hatt veldig tro på denne typen båt i 027, og det er med spenning jeg ser frem til første NC-runden hvor det høyst sansynelig vil stille til start en mengde av disse båtene, det blir spennende å se alle de andre som er bygd også !

          Når jeg først skriver om Delta Force, så må jeg også ta med den nye Delta Force MK ll som Anders har og som er utstyrt med en CMB 26. Jeg skrøyt veldig av denne for noen uker siden og også den går veldig godt.

          Med andre ord, med en slik båtpark, skal ØMBK bli vonde å slå i 2012 !!!!!!!
          Last edited by jokko; 14 April 2012, 23:29.
          Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

          Comment


          • Ja idag var det flotte forhold for båtkjøring, så det var vel derfor halve Østfold pluss noen til hadde funnet veien til Sæby Speedway for å blåse ut sot og rust. Høydepunktet var vel da Jokko sjøsatte Whiplashen og satte ny "pers".

            Annihilatorene ser lovende ut for 27-klassen, så Spiken til Jokko får noe å bryne seg på denne sesongen.
            Dagens morsomste begivenhet var da Johnny hoppet rundt banen med sin flotte trebåt. Den båten er nok ikke kjedelig å kjøre, eller hva?

            Moro at så mange nye medlemmer også var ute idag.
            I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
            sigpic
            For n'te gang Sofus, trykk F5...

            Comment


            • Harald. Du filmet en del i dag også. Blir det lagt ut noe av det her på forumet Vil gjerne studere kjøringen, for¨å se om taktikken er bra.
              N-736. Medlem i ØMBK. Østfold Modellbåtklubb. www.ombk.org http://www.youtube.com/user/Are604
              MHZ. 1 stk. NO MERCY, 1 stk. RICO, 2 stk. DELTAFORS. Når det skal gå fort i bølger.

              Comment


              • Originally posted by harald1966 View Post
                Ja idag var det flotte forhold for båtkjøring, så det var vel derfor halve Østfold pluss noen til hadde funnet veien til Sæby Speedway for å blåse ut sot og rust. Høydepunktet var vel da Jokko sjøsatte Whiplashen og satte ny "pers".

                Annihilatorene ser lovende ut for 27-klassen, så Spiken til Jokko får noe å bryne seg på denne sesongen.
                Dagens morsomste begivenhet var da Johnny hoppet rundt banen med sin flotte trebåt. Den båten er nok ikke kjedelig å kjøre, eller hva?

                Moro at så mange nye medlemmer også var ute idag.
                Jepp, nå er jeg helt på høyden som hydrogas pilot, det var ikke så ille som fryktet, men det blir verre med 9 båter til på vannet

                Nå er det slik Harald, at jeg har flere båter enn Spike`en å stille med i 027, jeg har enda ikke begynt å kjøre med de båtene som er lakkert i den nye rederifargen

                Når det gjelder den nye kule trebåten til Johnny som jeg ikke husker navnet på og som det virkelig måtte være en utfordring å kjøre, så lurer jeg på om det var derfor han stilte i den ny cowboy jakka si i dag, den båten var jo helt vill og kan vel mest sammenlignes med en villhest, som må temmes
                Last edited by jokko; 15 April 2012, 00:05.
                Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

                Comment


                • Her er mere vidundermedisin for zenoah.

                  http://www.facebook.com/l.php?u=http...M59Jk1LQrrX7ow

                  N-736. Medlem i ØMBK. Østfold Modellbåtklubb. www.ombk.org http://www.youtube.com/user/Are604
                  MHZ. 1 stk. NO MERCY, 1 stk. RICO, 2 stk. DELTAFORS. Når det skal gå fort i bølger.

                  Comment


                  • Originally posted by jokko View Post
                    Når det gjelder den nye kule trebåten til Johnny som jeg ikke husker navnet på
                    "Woody Rodeo"
                    I`m BACK!

                    Comment


                    • Originally posted by JohnnyStingray View Post
                      "Woody Rodeo"
                      Ja, så enkelt var det....... ja
                      Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

                      Comment


                      • Martin`s gamle Sprintcat tilbake på Sæbyvannet og lovende junior !

                        Det var jo så mange og kjørte båt på lørdag hos oss, og som Harald nevnte, så var det også endel helt nye piloter.

                        Vår yngstemann som kjører båt er Herman, barnebarnet til Leif R. og den gutten begynner virkelig å få dreisen på å kjøre båt. Han har en Delta Force med en 3,5 motor som bestefar hadde bygget ferdig til sesongen i fjor. Jeg har ikke sjekket opp dette, men ser ikke bort ifra at han kanskje kommer til å stille opp i en NC-runde i år


                        Så var det den gamle Sprintcat`en til Martin som igjen har funnet veien tilbake til Sæbyvannet etter å ha vært en tur i arktiske strøk i Harstad. Ken der opp kjøpte vel denne for å prøve den på noen juniorer, men nå er den tilbake i Østfold. Jeg har aldri sett den karen som kjørte båten nå før og er usikker på navnet hans. Men denne gamle Martin catta går jo utrolig fort rett fram, men den skal jo gjennom svingene også, men i dag var det stille og fint, så det gikk veldig greit.

                        Synd at du ikke kjører båt lengere Martin, for vi savner deg i miljøet, så hvis du leser dette og får lyst til å kjøre igjen, så er det bare å lade opp Zigma`en din og ta deg en tur, det hadde vært veldig hyggelig
                        Last edited by jokko; 15 April 2012, 01:29.
                        Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

                        Comment


                        • Roligt att läsa om era körningar. Tack för att ni tar er tid å skriva, inspirerande. Kul att ni har fin väder där nere, vi fick däremot +10cm snö på morgonen, båtåkandet låter sig dröja:-/Rille

                          Comment


                          • Originally posted by jokko View Post
                            Jepp, nå er jeg helt på høyden som hydrogas pilot, det var ikke så ille som fryktet, men det blir verre med 9 båter til på vannet
                            Sofus, du faar gjoere som Kjell Gunnar og Joern, hold deg foran de andre 9......!

                            ...
                            Stein Tumert N-217
                            Tamiya TRF 419, Much More, Sanwa M12, Protoform, PanaRacer
                            CMDi Eagle SGX, Delta Force, CMB, Futaba, Octura

                            Comment


                            • Originally posted by Are17 View Post
                              Harald. Du filmet en del i dag også. Blir det lagt ut noe av det her på forumet Vil gjerne studere kjøringen, for¨å se om taktikken er bra.
                              Ja det blir noen videosnutter etterhvert.
                              Jeg så gjennom gjennom filmen på mårran idag, men det tar mye tid å redigere. Du kan glede deg til filmen med tre Anni på vannet samtidig, men det fikk en brå slutt da jeg traff en isoporbit i spor fire i venstre sving og fikk ødelagt roret og en kjølenippel. Jeg var rimelig irritert på Jokko igår for at han ikke hadde ryddet opp på vannet etter at han (som vanlig) kjørte Spiken tvers gjennom bøye 6 litt tidligere på dagen. . Det ble mye skruing igår etter det uhellet og båten begynner å få mye sprekker og reparasjoner allerede. Det er en god båt å kjøre, men den er litt tynn i støpen, så nå må jeg forsterke litt mer.

                              Rille du får ta med deg båten på flyet og komme ned til Østfold en tur mens du venter på våren. Dessverre blir det ikke noe løp i Karlstad i år ser jeg. Vet du hva som er grunnen til det?

                              Video kommer etterhvert.
                              I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
                              sigpic
                              For n'te gang Sofus, trykk F5...

                              Comment


                              • Originally posted by Stein Tumert View Post
                                Sofus, du faar gjoere som Kjell Gunnar og Joern, hold deg foran de andre 9......!

                                ...
                                Ja, Stein, de gutta kjører heldigvis ikke i denne klassen, så muligheten er der, det gjelder bare å være klar i toppen
                                Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X