Men den jeg har i front, er kun limt på midten og har litt avstand til sidene. Tenkte at karosseriet burde ha mulighet til å flekse litt uten å ta i diffuseren.
Synes det hjelper litt.
Men det blir fortsatt mye gummi i bilen.
Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
Facebook -> Mini-Z Norway
Tja.
Kjørte min første fortkonkurranse på ca 20 år i helga. Det var gøy!
Bilen funka bra, men jeg hadde alt for dårlig grep. Siden jeg hadde med gutta, så fikk jeg ikke noe særlig tid på banen før konkurransen, så jeg bestemte meg for å ikke begynne å tulle med noe oppsett.
Forsåvidt fin balanse i bilen, men den sklei mye gjennom alle svingene. Kom aldri helt inn i hvor tidlig jeg måtte bremse for å kjøre tighte svinger.
Notes til self: -Kjøp masse forskjellige dekk, da det viser seg å værte stor forskjell på grep i RCP-baner.
-Kjøp masse felger, også mange med samme offsett, så går det kjept å teste ut dekk.
-Kjøp masse kulelager til alle felgene, så går det enda kjappere å teste ut.
-Kjør tightere
-Kjør fortere
-Husk å tape fast karosseriet før hvert heat. Særlig når jeg kjører sammen med Lasse
I går sluttet plutselig servoen å gjøre det jeg ba den om. Den har vært litt rar i det siste. Sånn plutselig vil den ikke svinge til ene siden, så funker det igjen.
Plukka opp i går og var redd for at jeg skulle være i manko på noen tenner i dreva.
Etter en times tid hadde jeg rensa alt for diverse bane og dekk-rester. Og servoen er igjen god som gull.
Atomic alu-styrestag-holderen er nå pensjonert, til fordel for den originale i plast, som ser ut til å tette mye bedre.
... Trodde jeg
Hadde klart å sette sammen servoen uten et bittelite bronselager. Tannhjulet hoppet derfor ut av pot-meteret.
Demonterte bilen tre ganger før jeg fant ut av dette. Heldigvis var jeg hos reservedelspusheren min. Satte inn ny "servokasse" og problemet var løst.
Fikk så kjørt 3 runder før PN70T motoren døde. Den føltes veeeeldig rar når jeg prøvde å dreie på den.
Plukka opp og fant dekkrester mellom børster og kommutator. Dette så ut til å ikke helt bli min dag gitt.
Heldigvis har Rune også et arsenal med reservemotorer. Hva endte vi på til slutt? Atomic AD ettellerannet?
Fikk så kjørt en stund med relativt jevne 7s runder. og noen raskere. Fant ut at fordekka vrengte i sving. Fikk teipa dem fast skikkelig, noe som selvfølgelig hjalp.
Bilen oppførte seg fremdeles merkelig. Spes på slutten av langsida. Viste seg at karosseriet tok nedi i bakkant. Skar bort noen kanter, så var det fiksa.
FAnt ut at det skulle prøves noen forskjellige dekk, da de jeg hadde på var kjempeslitt, og egentlig ikke ga noe skikkelig grep.
Husker ikke helt rekkefølgen, men noe sånt. bak/foran.
Slitne K20 radial/dreide PN X15 kjempeoverstyrt, men nesten kotrollerbart.
PN radial 8/dreide PN X20, fryktelig understyrt.
PN radial 8/ slitte PN slicks 8. Litt understyrt, men helt fantastisk, ny bestenotering etter bare ett par runder. Også med helt nyladete batterier, så dette kan gå kjempefort
Atomic rad 8/nye, uslipte PN X15. Mer på taket enn på hjula. Rulle hele tiden og nærmest umulig å kontrollere.
Atomic Rad8/ Slitte PN slicks 8. Litt mer understyrt enn med pn rad 8.
Mener det var slik. Bytta ganske ofte, så det kan hende at følelsen ville vært anderledes med flere runder, lengre tid på hvert dekk. Men det får bli en annen gang.
Bytta foresten fra 0grader toe-in, til ikke noe toe-in. Blei litt lettere å holde lang rask sving.
Comment