Announcement

Collapse
No announcement yet.

Xray Xb 8

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• var innom banen på spydeberg i dag.Fortsatt en 20-30cm med snø der.
    X-RAY NOVAROSSI SPECTRUM DX3S SAVOX
    ANSMANN VAPOR(hyllepynt)
    hadde back in the 80`s : TAMIYA HOTSHOT,FOX,GRASSHOPPER OG TOYOTA TOMS

Comment

• da fikk jeg prøvd den nye bilen litt forran garasjen,omtrent samme underlag som spydebergbanen.Kjørte med litt annen diffolje viskositet enn det jeg pleier. Har nå 10.000-7.000-3000.
      Det ble vilt med styring on power men mærket ikke noe særlig til at det skulle gi noe mindre off power styring.Plassen er for liten til å gi noe bra innput.
      Prøvde på asfaltveien rett utenfor her.Den er nedstrødd med fin singel,ikke bra for driverket.Men det ble for vilt med så tykk diffolje der.
      Det fungerte dog bra på privatveien til naboen,omtrent som spydeberg bare med litt grov grus oppå.

Snøen på spydeberg er vel borte nå.
      Er alene med ungen i helga men skal prøve å få lensa banen i helga..
      ANSMANN VAPOR(hyllepynt)

Comment

• Heisann.
        Er jo amatør men har nå skaffet meg en Xray 808, brukt.
        Fikk beskjed av guru Pål at jeg hadde for mye driv på bakhjulene.

Dette resulterte at jeg sladder ut litt når jeg svinger inn og slakker av. Bremser jo ikke mye.
        Hvilke oljer burde jeg kjøre i hvilke differ?

Mvh
        Christopher

Comment

• Guru Pål ja,,,,,

Kjør med 5000 foran , 5000 center og 2000 bak.. da blir det bra..
          Xray XB9, Novarossi/OS, Savox, Aka, Rapicon, Spektrum

sigpicTeam Elefun

Comment

• Skal ha noe lignende i diffene. Så må bestille litt ny olje.
            Guru Pål ja, han er iallefall flink til å komme med tips og triks de gangene jeg har vært
            på løp. Og det setter jeg pris på. Er jo fremdeles ganske grønn når det gjelder det
            meste.

Comment

• Pål vet å han prater om han ja (-:
              Noen som har et setup til spydberg banen ?
              Thomas Iversen
              TEAM ELEFUN

Comment

• jeg har kjørt 10-5-3 i det siste og synes det er bedre enn 5-5-3.Har fått litt mere on power styring.Ellers er bilen orginal for øyeblikket..
                ANSMANN VAPOR(hyllepynt)

Comment

• Originally posted by Ivers View Post
                  Pål vet å han prater om han ja (-:
                  Noen som har et setup til spydberg banen ?
                  Differ 7-5-3/ 5-5-3 (Eventuellt Active front diff med 1000 Olje)
                  Dempere front 1.2 x 8 hull 500 olje blågrå fjærer. Rebound ca 25 %
                  Bak 1.1 x 10 hull 400 olje sølv fjærer. Rebound ca 25 %
                  Camber front 1,5 gr
                  Bak 2-3 gr.
                  2,2 stabstag front
                  2.6 bak
                  12 Gr Casterblokker
                  Hjul. Aka grid iron eller ibeam soft. Pro circuit square impact (Lilla)

Dette er et set up og hjul som jeg stort sett syns har funket greit i Spydeberg med 2011 modellen det lille vi har fått kjørt der i år.
                  Mustit Rc 2012
                  Team Associated Rc 8.2 - Byron - Highestrc - Jconsepts - Os - Nosram
                  Bjørn-Ivar Haug

Comment

• Takker og bukker , blir spennende å prøve noe nytt , har som regel holdt meg til standard oppsett (-:
                    Ser veldig fram til litt kjøring i Spydberg igjen (-:
                    Thomas Iversen
                    TEAM ELEFUN

Comment

• Setup fra NC 2 Spydeberg.

http://forum.teamxray.com/xform/inde...tup=xb808_2011
                      Patrick Mørk
                      Mustit Rc 2012
                      Team Associated Rc 8.2 - Byron - Savox - Jconsepts - RB

Comment

• Måtte lage en jeg også fra NC2 i Spydeberg : http://forum.teamxray.com/xform/inde...tup=xb808_2011

Masse styring off og on power.
                        TEAM ELEFUN

Comment

• noen som har prøvd disse?
                          http://www.teamxray.com/teamxray/products/proddesc.php?prod_id=3628&kategoria=&catName=XB808 %20Alu%20Steering%20Block%20Right%20-%205%B0%20King-Pin%20-%20Set

d
                          e skal gi mere styring in corner.

dette er fra siden til xray: technical tracks where in corner steering is needed. This new steering block is 1mm more narrow which helps increase the steering.

Men hva er bakdelen med disse?
                          Noen med erfaring her?

Click image for larger version

Name:	x_352257 352267.jpg
Views:	1
Size:	33.8 KB
ID:	773785
                          Last edited by vapor 28; 19 June 2011, 14:07.
                          ANSMANN VAPOR(hyllepynt)

Comment

• Originally posted by vapor 28 View Post
                            noen som har prøvd disse?
                            http://www.teamxray.com/teamxray/products/proddesc.php?prod_id=3628&kategoria=&catName=XB808 %20Alu%20Steering%20Block%20Right%20-%205%B0%20King-Pin%20-%20Set

d
                            e skal gi mere styring in corner.

dette er fra siden til xray: technical tracks where in corner steering is needed. This new steering block is 1mm more narrow which helps increase the steering.

Men hva er bakdelen med disse?
                            Noen med erfaring her?

[ATTACH=CONFIG]47088[/ATTACH]
                            Du mister litt "turn in" styring, men får mer og jevnere styring gjennom resten av svingen. Om det er en fordel eller bakdel
                            er vel en smaksak. Litt uvant til å begynne med, men nå synes jeg de funker bra.
                            Mustit Rc 2012
                            Team Associated Rc 8.2 - Byron - Highestrc - Jconsepts - Os - Nosram
                            Bjørn-Ivar Haug

Comment

• har akkurat fått disse.Skal monteres i nærmeste fremtid.Men akkurat nå har jeg gått over motoren min(NOV 21-4)og funnet ut at det er noe slakk i lagrene.Denne har gått rundt 35 liter.Nesten like mye som den forrige av samme typen.

Det er fortsatt mye komp i denne så håper det er nok med lager bytte.Mulig jeg burde ha byttet råde også.Den satt litt løst på veiva(crank). Hvis dette fungerer så har jeg om en ukes tid to av 21-4 motorene.Ihvertfall for noen liter til,kan hende vinninga går opp i spinninga.
                              Klarte også å bestille en NOV 21-4BTT for noen dager siden.
                              Var egentlig ikke meninga men fikk noen rare absistenser med etterfulgte rykninger i fingrene.Må ha fått blackout rett etterpå.
                              For dagen etter fikk jeg bekreftet kjøpet på email.

Var faktisk ikke så vanskelig å ta ifrahverandre disse motorene som jeg trodde.
                              ANSMANN VAPOR(hyllepynt)

Comment

• Hei. Er det noen som vet om det er planlagt en '12 spec?
                                Xray 808, Novarossi Plus 4, Specrum DX3S, Align.

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X