Originally posted by Sturla
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Xray Xb 8
Collapse
X
-
Jeg har kjørt noen tanker hjemme + hele neo, to deger trening på bukta og løpet i helgen med samme lagrene uten at det har blitt noe slark. jeg har shimet diffene med 0.40mm bak og 0.60 mm foran. det er ikke antydning til at akslene har buttet i senter diffen.
Comment
-
Hei!
Har kjørt NM løpet i skien med 2 treningsomganger, 1 treningsheat, 5 kval omganger, 1/8 dels finale, 1/4 finale og semi. Kjørt 4 liter med bilen tilsammen og fant så og si null slark i lagrene. Så på akslingen bak at den har buttet imot på senterdiffen litt. Har tenkt å slipe litt av "kulen" på akslingen for å vinne 1mm eller 2 her. Alternativt suplere med alu avstiver bak.
Virker ihvertfall som problemet er lite.
Bare husk å sette i alu distansestykket mellom lagrene !
Syns 808 09 spec var en kanonbil å kjøre* KYOSHO MP9 * OS SPEED * SANWA * RB FUEL * KO PROPO
------------TEAM RADIOSTYRTMODELLHOBBY AS-------------
* DURANGO DEX 410 * REEDY * ORION * DURANGO DEX 210
Comment
-
Kikket oppi `09 conversion posen man kan få kjøpt. Der står det at det skal følge med komplett ny forbedret servosaver. I min og 2 andres så er det kun den runde strammemutteren og o-ringen som følger med.
Noen andre som har opplevd det samme? Pakkefeil fra fabrikk?TEAM ELEFUN
Comment
-
Originally posted by extra View PostKikket oppi `09 conversion posen man kan få kjøpt. Der står det at det skal følge med komplett ny forbedret servosaver. I min og 2 andres så er det kun den runde strammemutteren og o-ringen som følger med.
Noen andre som har opplevd det samme? Pakkefeil fra fabrikk?*Sanwa M12X*Savöx*
*TLR 8ight 3.0 *Novarossi Plus-4 *
*Serpent S411*Speed Passion*Fantom Racing Apex*
Comment
-
Her kommer oppsett for de interesserte. Dette kjørte jeg i finalen og var godt nok til å vinne
med men litt dårlig tank strategi og litt for mye bremser foran gjorde så det ble 2....
Foran:
max kick-up (1+1)
max caster (14 grader)
1,5 stempler. 750 cst olje og blanke fjærer
5000 diff olje. Ikke aktiv.
ca. 0 toe in/out
camber -4 grader
Midten:
7000 diff olje. Ikke aktiv. 16 T klokke, std spur.
Bak:
2 grader anti squat
3 grader toe-in
1,4 stempler. 650 cst olje og blanke fjærer
2000 diff olje. Ikke aktiv
camber -5 grader
Std wheelbase
Foran og bak er dempere festet innerst på tårnet og innerst på bærearm.
Camberstag festet nederst på tårn foran og nest nederst på tårn bak. Resten er
tatt fra byggeveiledningen...
Prøv og se hva dere syns, kom med innspill....
mvh Morten T.Morten Thorkildsen.
Team Mustit.no--Associated--RB--JConcepts--Byron--HighestRc--ProtekRc
Comment
-
Prøvde du 10 Grader caster blokker til det oppsettet, og var forskjellen eventuell stor i forhold til 14? Hvilken kjøre høyde bruker du vanligvis under normale forhold, og ikke i det gjørmebadet som var i helga?Mustit Rc 2012
Team Associated Rc 8.2 - Byron - Highestrc - Jconsepts - Os - Nosram
Bjørn-Ivar Haug
Comment
-
Originally posted by extra View Posthttp://www.teamxray.com/teamxray/pro...202009%20Specs
Her ser det da ut som om det er komplett og ikke bare o-ring og mutter?
Comment
-
Nikke..
Ja har prøvd 10 grader. Syns bilen velter for lett når det blir dumpete. Spesielt hvis du skal prøve å pushe litt. 10 er nok fint hvis det er helt flatt og du trenger mye styring.
Grunnen er at du får mye mer camber i sving foran med 14 enn med 10 og da tar ikke ytterkanten på hjulene så lett tak i dumpene.
Ang. kjørehøyde starter jeg alltid med litt høyere bil enn jeg ville gjort om det var tørt.
Bilen legger ganske bra på seg når det er såpass vått. Jeg måler aldri høyden på bilen min. Har vent meg til å ta det på feelingen liksom. Men har noen referanse punkter har jeg jo
for å vite hvor jeg er men det skal jeg vise deg på banen. Blir litt mye å skrive...
Jævli bra kjørt i Bergen i helga forresten...
Legger ut oppsettet mitt derfra litt senere..
mvh MortenMorten Thorkildsen.
Team Mustit.no--Associated--RB--JConcepts--Byron--HighestRc--ProtekRc
Comment
-
Xray 808' 009 elektro, fjærer/støtdempere
Hei allesammen. Dette er vel egentlig forumet for nitro, men det er vel her det er mest erfaring med 808'en
Har akurat begynnt å kjøre min nye elektrisk konverterte 808' 009 buggy:
(post #23, 24 og 25) http://forum.radiostyrt.no/vb/showth...t=35180&page=3
Bilen er vel ca 250-300gr tyngre kjøreklar enn en tilsvarende nitro bil (veier 3500-3600gr avhengig av batteri).
Synes muligens at den botner ut fjæringen litt lett og vurderer noe stivere fjærer og evt. tykkere demperolje enn standard. Ser for meg blå/gå rundt om og noe tykkere olje.
Er det noen som har noe erfaring med dette og kan kommentere og evt komme med anbefalinger?
Et alterativ til tykkere olje er vel mindre stempler eller evt stenge et eller flere av hullene i de eksisterende stemplene (bruker standard oppsett).
Hvilke oljemerker har dere gode erfaringer med (om det brukes andre typer enn xray)?
Mvh RonnyLast edited by ronsand; 28 May 2009, 09:38.Hobby24.no - Mugen MBX7 - Tekno V4 MBX6 - DEX410v3 - DEX210 - Serpent S411 - Futaba 4PKs - Tekin RX8 + RS Pro - Werks B6 + mange fly...
Comment
-
Kjør oppsettet morten har postet tidligere. det vil nok funke veldig bra. min fuel 808 veier ca 3350 men blir fort tyngre om det er vått. vil ikke tru det er nødvendig med noen stivere fjærer
Comment
-
Takker Robert
Skal se litt på dette oppsettet og bestille inn litt remedier (olje mm). Nå legger bilen min også en del på seg når man kjører. Er jo ikke helt ukjent med nedbør her i Tromsø heller... det er bare å se på værmeldinga nå!
Kanskje greit å bestille inn grå/blå fjerer for å teste uansett?
Noen som har noen formening om alternative merker av demperolje?
Mvh RonnyHobby24.no - Mugen MBX7 - Tekno V4 MBX6 - DEX410v3 - DEX210 - Serpent S411 - Futaba 4PKs - Tekin RX8 + RS Pro - Werks B6 + mange fly...
Comment
-
Ser heller ikke at fjerne skal være løsningen, er jo mange ting som avgjør om bilen bonner lett.
Men det er jo greit å teste forskjellige ting.
Oljer finnes det bøtter av, men du burde bruke den samme type / merke olje når du har kommet inn i dette, siden det er forskjell på alle oljer. 500 Xray er ikke det samme som 500 Mugen foreksempel.Christian Martinsen
Team Minicar Racing 2012
Mugen Seiki - Novarossi - Meccamo - KO
Comment
-
Originally posted by ronsand View PostTakker Robert
Skal se litt på dette oppsettet og bestille inn litt remedier (olje mm). Nå legger bilen min også en del på seg når man kjører. Er jo ikke helt ukjent med nedbør her i Tromsø heller... det er bare å se på værmeldinga nå!
Kanskje greit å bestille inn grå/blå fjerer for å teste uansett?
Noen som har noen formening om alternative merker av demperolje?
Mvh Ronny
Du kan også bruke tornado sine de er veldig like xray. forandrer seg kanskje litt mer etter utetamp men ikke mye
Comment
Today's Birthdays
Collapse
(RS) Radiostyrt.no Statistics
Collapse
Topics: 39,683
Posts: 440,447
Members: 18,929
Active Members: 2
Welcome to our newest member, Erik-M.
Comment