Announcement

Collapse
No announcement yet.

Xray Xb 8

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Skal vurdere denne teknikken neste gang jeg skifter o-ringer på demperene.

Etter den dårlige erfarignen med svellende orginale xray o-ringer styrer jeg uansett klar av dem (intill jeg vet med sikkerhet at jeg får skikkelig vare).

Var det noen som hadde oppleved at cromcoatingn hadde løsnet som beskrevet noen poster lenger opp?

Mvh Ronny
    Hobby24.no - Mugen MBX7 - Tekno V4 MBX6 - DEX410v3 - DEX210 - Serpent S411 - Futaba 4PKs - Tekin RX8 + RS Pro - Werks B6 + mange fly...

Comment

• hmmm
      mye intresant lesing her.Kjøpte meg x-ray av antrade på fredag.
      For håpe jeg klarer å ungå noen av disse problemene
      Byttet ut min ansmann vapor og der hadde jeg ikke noen av disse problemene,kjørte uten mudcover,4 liter nitro,rundt 1,5liter på kjøring resten på innkjøring og justering.
      Ville nok kommet mere med tiden.Slet mest med dårlig tilpasning på delene slik at det oppsto mere slark i hjul enn nødvendig.Fikset det med nye deler shims og elektrotape

Holder på å bygge x nå.De 3 lagerskruene på frontdiffen fikk null feste.
      Dro innom Antrade viste ham problemet og fikk en ny pose med deler kastet til meg.Uten spørsmål.
      Sa til ham at jeg ikke trenger hele posen.
      Bare smil og vær glad du sa han
      Utmerketservice.

Hadde akkurat fått vaporen til å fungere da modelhobby ski(+ 4 andre)gikk konkurs.
      Frustrerende at man kan snakke med butikksjefen der kl12 og avtale at jeg kunne hente deler etter 17 og når man kommer ditt er butikken stengt.
      innfocenteret fortalte at de var konkurs
      X-RAY NOVAROSSI SPECTRUM DX3S SAVOX
      ANSMANN VAPOR(hyllepynt)
      hadde back in the 80`s : TAMIYA HOTSHOT,FOX,GRASSHOPPER OG TOYOTA TOMS

Comment

• Du kommer til å bli kanon fornøyd med Xray`en!

Holdbar og lettkjørt bil. Kai på Antrade er en godgutt han !
        * KYOSHO MP9 * OS SPEED * SANWA * RB FUEL * KO PROPO
        ------------TEAM RADIOSTYRTMODELLHOBBY AS-------------
        * DURANGO DEX 410 * REEDY * ORION * DURANGO DEX 210

Comment

• må jo være en produksjonsfeil på noen av de o-ringene.
          Jeg var aktiv fra 1984-1988 og har aldri opplevd noe slik.
          Har nesten vanskelig for å tro at det skulle være vanskelig å lage disse slik at de ikke sveller.

Ser at mange anbefaler å bytte støtte/avstivningstagene i plast til aluminium(de for å stive opp understell bak og forran)Men bør man bytte den festeplata forran på øvre feste også til aluminium?
          og eventuelt bytte carbon feste til den bak(dempertårnfeste)til alu for minst mulig flex i understell.
          Alt dette for å forhindre skader på diffene?

Det er orginalt på min vapor med dette og faktisk option å få de i carbon
          Den plastikk plata forran ved styringa (som er øvre feste for avstivning)er i alu på vapor og option er carbon.
          Mange aludeler på vapor som er plast på x-ray,,men igjen så er plast delene på X-RAY veldig kraftige.
          ANSMANN VAPOR(hyllepynt)

Comment

• Originally posted by ørjan View Post
            du kommer til å bli kanon fornøyd med xray`en!

Holdbar og lettkjørt bil. Kai på antrade er en godgutt han !

blir sikkert megafornøyd
            ANSMANN VAPOR(hyllepynt)

Comment

• Trenger ikke alu avstivningsstag. Det eneste jeg har gjort er å slipe av ca en halv mm på tuppen av akslingen bak den "runde kulen" (inn mot senterdiffen)slik at en får litt mer klaring til flex i chassiet før den bunner i centerdiffen. Har holdt som f det. Tror ikke du trenger d men jeg har gjort det for å gi litt ekstra klaring.

Oringene er helt ok de men lett å rifte dem da gjengene på støtdemperne er skarpe.
              * KYOSHO MP9 * OS SPEED * SANWA * RB FUEL * KO PROPO
              ------------TEAM RADIOSTYRTMODELLHOBBY AS-------------
              * DURANGO DEX 410 * REEDY * ORION * DURANGO DEX 210

Comment

• Må man ha aktiv diff foran for og ha noe nytte av den nye aktive centerdiffen som er kommet nå?

Comment

• Originally posted by Mats Mordal View Post
                  Må man ha aktiv diff foran for og ha noe nytte av den nye aktive centerdiffen som er kommet nå?
                  Tror du vil ha nytte av den A.Cd også med standard diffen foran. Har ikke fått testa det enda, men jeg syns i hvert fall det funker bra med begge de aktive sammen. Hvis du kun skal kjøpe en av dem, tror jeg at jeg ville startet med front diffen først. Første inntrykket mtt av den nye C.D var at bilen ble mere stabil over hele linja. Ikke noe natt og dag, men nok til at jeg syns den var vært penga. Du kan prøve bilen min hvis vi ses noe mer før vinteren starter for alvor....
                  Mustit Rc 2012
                  Team Associated Rc 8.2 - Byron - Highestrc - Jconsepts - Os - Nosram
                  Bjørn-Ivar Haug

Comment

• Takker for info, da ble jeg litt klokere Mye mulig vi sees før kong vinter kommer og tar oss, tenkte og få kjørt mest mulig frem til snøen kommer!

Comment

• VEL
                      Da var jeg ferdig med min nyinnkjøpte X-RAY.

Denne bilen var virkelig lett å kjøre.Følte meg nesten litt verdensmester med en gang.
                      Nova Rossi`n starta på første forsøk etter å ha varman opp med varmluftpistol.
                      Ca 3 tanker med rask tomgang.
                      Kjørte en tank.Justerte ned tomgang og 1/8 inn med hsn og bilen gikk alerede bra,litt rik enda men det kan den godt være ett par tanker til

Ingenting løsnet og nesten ikke vibrasjoner......smoothhh

Bra første inntrykk
                      ANSMANN VAPOR(hyllepynt)

Comment

• 41T overdrive spur front diff

Hei.

808'en har fungert utmerket gjennom sesongen, men er nå satt til siden for vinteren (har nå tatt fram innendørs lekene!).

Etter som jeg begynner å kjenne buggyen litt nå, er det enkelte tuning options som kunne vært interessant å teste under neste sesong:

Er det noen som har erfaring med bruk av 41T overdrive spur på front diffen?
                        Synspunkter?
                        Hobby24.no - Mugen MBX7 - Tekno V4 MBX6 - DEX410v3 - DEX210 - Serpent S411 - Futaba 4PKs - Tekin RX8 + RS Pro - Werks B6 + mange fly...

Comment

• Xray 808 2010spec er bekreftet: http://www.neobuggy.net/modules/news...p?storyid=7290

Comment

• Snakket med Roar på Rc.Senteret i dag, og noen av oppdateringene er: Nye diffhus, større kulelager(Diffene),Lengere chassi plate, forbederet vektfordeling. Han har bestillt biler allerede som vistnok skulle sendes i løpet av nærmeste framtid. Spennende
                            Mustit Rc 2012
                            Team Associated Rc 8.2 - Byron - Highestrc - Jconsepts - Os - Nosram
                            Bjørn-Ivar Haug

Comment

• Her litt mer info http://www.rc-area.co.uk/blog/2009/1...08-2010-specs/

Jeg skal hvertfall kjøre denne neste år

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                              Welcome to our newest member, Mortenporten.
                              Working...
                              X