Kkonge takk Ronny
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Xray Xb 8
Collapse
X
-
oppsett hof nm runde 2009
Foran:
diff: standard med 3000 olje
0-1 grad spredning
-3 grader camber
max kick-up, 14 grader caster blokker
800 xray olje, 1.5 stempler, sølv fjærer
camberlink festet øverst på tårn(innerst)
dempere festet innerst på bærearm og innerst øverst på tårn
Midten:
standard diff 5000 olje
Bak:
diff:standard med 2000 olje
3 grader toe-in
4 grader anti-squat
-3 grader camber
800 xray olje, 1.5 stempler, sølv fjærer
camberlink festet i midten på hub, nest nederst på tårn
dempere festet innerst på bærearm og øverst innerst på tårn
LRP Vtec Kamikaze i soft compound dekk.
håper dette kan hjelpe noen...
mvh Morten Thorkildsen.Last edited by MT; 22 July 2009, 00:22.Morten Thorkildsen.
Team Mustit.no--Associated--RB--JConcepts--Byron--HighestRc--ProtekRc
Comment
-
Lekasje fra støtdempere Xray 808' 009
Etter noen dagers bruk opplevde jeg at støtdemperene begynte å leke nede rundt demperakslingen. Ved nærmere ettersyn virker det som om o-ringene har svellet opp. De er nå minst 0.5mm størrre i ytre diameter enn tidligere og sitter helt løst om man trer dem på akslingen.
Etter å ha googlet litt om temaet er det flere som har opplevd det samme spesiellt på 2009 modellen (som jeg har): http://forum.teamxray.com/viewtopic....r=asc&start=60
Er det andre som har opplevd det samme her på berget og evt. har funnet en kilde til o-ringer som ikke sveller opp. Både Mugen og Kyosho demper o-ringer nevnes om alternativer. Er det evt bare en dårlig batch med xray o-ringer vi har med å gjøre?
Mvh RonnyHobby24.no - Mugen MBX7 - Tekno V4 MBX6 - DEX410v3 - DEX210 - Serpent S411 - Futaba 4PKs - Tekin RX8 + RS Pro - Werks B6 + mange fly...
Comment
-
Originally posted by ronsand View PostEtter noen dagers bruk opplevde jeg at støtdemperene begynte å leke nede rundt demperakslingen. Ved nærmere ettersyn virker det som om o-ringene har svellet opp. De er nå minst 0.5mm størrre i ytre diameter enn tidligere og sitter helt løst om man trer dem på akslingen.
Etter å ha googlet litt om temaet er det flere som har opplevd det samme spesiellt på 2009 modellen (som jeg har): http://forum.teamxray.com/viewtopic....r=asc&start=60
Er det andre som har opplevd det samme her på berget og evt. har funnet en kilde til o-ringer som ikke sveller opp. Både Mugen og Kyosho demper o-ringer nevnes om alternativer. Er det evt bare en dårlig batch med xray o-ringer vi har med å gjøre?
Mvh Ronnysigpic
Team Elefun
Comment
-
Alt orginalt xray. ingen annen smøring annen enn demperolje. Alt av o-ringer smurt under montering med demperolje. Akslinger smurt og skrudd forsiktig igjenom o-ringer.
Mvh RonnyHobby24.no - Mugen MBX7 - Tekno V4 MBX6 - DEX410v3 - DEX210 - Serpent S411 - Futaba 4PKs - Tekin RX8 + RS Pro - Werks B6 + mange fly...
Comment
-
da har jeg ikke noe svar til deg annet enn å bytte o-ringer. det er noen ganger ikke de tåler f eks smøring fra spray bokser ol. det kan være noe med o-ringene. jeg har vært borti problemet selv.. bytt de så skjer det nok ikke igjen...Morten Thorkildsen.
Team Mustit.no--Associated--RB--JConcepts--Byron--HighestRc--ProtekRc
Comment
-
Originally posted by ronsand View PostAlt orginalt xray. ingen annen smøring annen enn demperolje. Alt av o-ringer smurt under montering med demperolje. Akslinger smurt og skrudd forsiktig igjenom o-ringer.
Mvh Ronny
Comment
-
Originally posted by Xmas View PostDette løser vi enkelt med at du kan få en ny pose med oringer av meg. det gjelder selvfølgelig for alle som har kjøpt bil gjennom den norske importøren av xray www.antrade.no eller av meg på Rcsenteret
Mvh RonnyHobby24.no - Mugen MBX7 - Tekno V4 MBX6 - DEX410v3 - DEX210 - Serpent S411 - Futaba 4PKs - Tekin RX8 + RS Pro - Werks B6 + mange fly...
Comment
-
Coating på demperakslinger
Er det noen som har erfart at coatingen slites bort/løsner "flekkvis" på demperakslingene. På mine har coatingen forsvunnet på enkelte partier på akslingene. Områdene har mer eller mindre tilfeldig plasering og ser ikke ut til å vær relatert til nomal slitasje (som det selvsagt også er). Dette gjelder alle fire demperene.
Bilen og demperene var nye for sesongen og har vel vært brukt på 8-10 treningskvelder på buggybanen i Tromsø. Demperene har vært servet og rengjort etter omtrent hver kjøring. Måtte bytte alle fire akslingene før kjøring i går.
Er dette normalt og noe jeg må regne med etter så kort tid eller noe som bør tas med leverrandøren.
Ut over dette er jeg utrolig fornøyd med bilen. Den tåler noe utrolig med juling og jeg begynner å få opp farten på banen nå.
Den er konvertert til elektro (se signatur) og ligger ikke tilbake for de andre nitro bilene i klubben, snarere tvert i mot.
Mvh RonnyLast edited by ronsand; 9 August 2009, 13:05.Hobby24.no - Mugen MBX7 - Tekno V4 MBX6 - DEX410v3 - DEX210 - Serpent S411 - Futaba 4PKs - Tekin RX8 + RS Pro - Werks B6 + mange fly...
Comment
-
Hei Ronny..
Joda e jo normalt at cotinga slites bort på demper stagene, selv etter så kort tid som 8-10 kjøre kvelder. Men at d e ugjevnt e vel pga de o-ring problemene du slit med??
Du begynne å få bra dreis på den lydløse buggyen din no*Sanwa M12X*Savöx*
*TLR 8ight 3.0 *Novarossi Plus-4 *
*Serpent S411*Speed Passion*Fantom Racing Apex*
Comment
-
Joda Anders, er enig i at det skal vare normal slitasje og det ser man at det er, men det er at cromcoatingen rett og slett løsner her og der jeg ikke ser noen grunn til. Det blir da "groper" med dybde tilsvarende tykkelsen på coatingen (noen titalls micron regner jeg med).
Problemet med oringene (tidligere post) kan jeg ikke se at kan være årsaken til problemet med coatingen. Om ikke annet har det ført til at jeg har servet demperne langt oftere enn normalt. Kan heller si at skaden på coatingen har vært medvirkende til lekasjen jeg har opplevd (men ikke hovedårsaken da det var helt klart at o-ringene hadde svellet opp og ikke tettet skikkelig om akslingene).
Forhåpentligvis har jeg nå har fått orden på lekasjen fra oringene med å skifte til en annen type oringer (klare silikon o-ringer fra HPI med samme dimmensjoner). Det så i allefall bra ut etter siste økt. Krysser fingerene! Begynner å bli lei av og serve demperene.
Mvh RonnyLast edited by ronsand; 9 August 2009, 09:51.Hobby24.no - Mugen MBX7 - Tekno V4 MBX6 - DEX410v3 - DEX210 - Serpent S411 - Futaba 4PKs - Tekin RX8 + RS Pro - Werks B6 + mange fly...
Comment
-
Det hørtes mere rart ut Ronny, har ikkje hørt om et sånt problem før. Har ikkje nokka svar der en at æ ville skifta ut de demper stagene sånn at dem ikkje e m på å slite ut de nye o-ringene. Men først etter å ha testa korsen d funke*Sanwa M12X*Savöx*
*TLR 8ight 3.0 *Novarossi Plus-4 *
*Serpent S411*Speed Passion*Fantom Racing Apex*
Comment
-
Hei !
Har du problemer med demper oringene så demonter demperen. Ta ut demperstangen skru av stempelet med skive under. Sett på oringene og melomstykke på demperstangen. Gå inn fra siden hvor stempelet har stått. Før stangen inn i underdelen og monter resten igjen. Slik ungår du de skarpe gjengene samtidig som du trer dem på uten at de blir "knepet" litt sammen slik de blir i underdelen før stangen skal igjennom. Gjør du det lekker dem ikke.* KYOSHO MP9 * OS SPEED * SANWA * RB FUEL * KO PROPO
------------TEAM RADIOSTYRTMODELLHOBBY AS-------------
* DURANGO DEX 410 * REEDY * ORION * DURANGO DEX 210
Comment
Today's Birthdays
Collapse
(RS) Radiostyrt.no Statistics
Collapse
Topics: 39,683
Posts: 440,447
Members: 18,929
Active Members: 2
Welcome to our newest member, Erik-M.
Comment