var innom banen på spydeberg i dag.Fortsatt en 20-30cm med snø der.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Xray Xb 8
Collapse
X
-
da fikk jeg prøvd den nye bilen litt forran garasjen,omtrent samme underlag som spydebergbanen.Kjørte med litt annen diffolje viskositet enn det jeg pleier. Har nå 10.000-7.000-3000.
Det ble vilt med styring on power men mærket ikke noe særlig til at det skulle gi noe mindre off power styring.Plassen er for liten til å gi noe bra innput.
Prøvde på asfaltveien rett utenfor her.Den er nedstrødd med fin singel,ikke bra for driverket.Men det ble for vilt med så tykk diffolje der.
Det fungerte dog bra på privatveien til naboen,omtrent som spydeberg bare med litt grov grus oppå.
Snøen på spydeberg er vel borte nå.
Er alene med ungen i helga men skal prøve å få lensa banen i helga..X-RAY NOVAROSSI SPECTRUM DX3S SAVOX
ANSMANN VAPOR(hyllepynt)
hadde back in the 80`s : TAMIYA HOTSHOT,FOX,GRASSHOPPER OG TOYOTA TOMS
Comment
-
Heisann.
Er jo amatør men har nå skaffet meg en Xray 808, brukt.
Fikk beskjed av guru Pål at jeg hadde for mye driv på bakhjulene.
Dette resulterte at jeg sladder ut litt når jeg svinger inn og slakker av. Bremser jo ikke mye.
Hvilke oljer burde jeg kjøre i hvilke differ?
Mvh
Christopher
Comment
-
jeg har kjørt 10-5-3 i det siste og synes det er bedre enn 5-5-3.Har fått litt mere on power styring.Ellers er bilen orginal for øyeblikket..X-RAY NOVAROSSI SPECTRUM DX3S SAVOX
ANSMANN VAPOR(hyllepynt)
Comment
-
Differ 7-5-3/ 5-5-3 (Eventuellt Active front diff med 1000 Olje)Originally posted by Ivers View PostPål vet å han prater om han ja (-:
Noen som har et setup til spydberg banen ?
Dempere front 1.2 x 8 hull 500 olje blågrå fjærer. Rebound ca 25 %
Bak 1.1 x 10 hull 400 olje sølv fjærer. Rebound ca 25 %
Camber front 1,5 gr
Bak 2-3 gr.
2,2 stabstag front
2.6 bak
12 Gr Casterblokker
Hjul. Aka grid iron eller ibeam soft. Pro circuit square impact (Lilla)
Dette er et set up og hjul som jeg stort sett syns har funket greit i Spydeberg med 2011 modellen det lille vi har fått kjørt der i år.Mustit Rc 2012
Team Associated Rc 8.2 - Byron - Highestrc - Jconsepts - Os - Nosram
Bjørn-Ivar Haug
Comment
-
Måtte lage en jeg også fra NC2 i Spydeberg : http://forum.teamxray.com/xform/inde...tup=xb808_2011
Masse styring off og on power.TEAM ELEFUN

Comment
-
noen som har prøvd disse?
http://www.teamxray.com/teamxray/products/proddesc.php?prod_id=3628&kategoria=&catName=XB808 %20Alu%20Steering%20Block%20Right%20-%205%B0%20King-Pin%20-%20Set
de skal gi mere styring in corner.
dette er fra siden til xray: technical tracks where in corner steering is needed. This new steering block is 1mm more narrow which helps increase the steering.
Men hva er bakdelen med disse?
Noen med erfaring her?
Last edited by vapor 28; 19 June 2011, 14:07.X-RAY NOVAROSSI SPECTRUM DX3S SAVOX
ANSMANN VAPOR(hyllepynt)
Comment
-
Du mister litt "turn in" styring, men får mer og jevnere styring gjennom resten av svingen. Om det er en fordel eller bakdelOriginally posted by vapor 28 View Postnoen som har prøvd disse?
http://www.teamxray.com/teamxray/products/proddesc.php?prod_id=3628&kategoria=&catName=XB808 %20Alu%20Steering%20Block%20Right%20-%205%B0%20King-Pin%20-%20Set
de skal gi mere styring in corner.
dette er fra siden til xray: technical tracks where in corner steering is needed. This new steering block is 1mm more narrow which helps increase the steering.
Men hva er bakdelen med disse?
Noen med erfaring her?
[ATTACH=CONFIG]47088[/ATTACH]
er vel en smaksak. Litt uvant til å begynne med, men nå synes jeg de funker bra.Mustit Rc 2012
Team Associated Rc 8.2 - Byron - Highestrc - Jconsepts - Os - Nosram
Bjørn-Ivar Haug
Comment
-
har akkurat fått disse.Skal monteres i nærmeste fremtid.Men akkurat nå har jeg gått over motoren min(NOV 21-4)og funnet ut at det er noe slakk i lagrene.Denne har gått rundt 35 liter.Nesten like mye som den forrige av samme typen.
Det er fortsatt mye komp i denne så håper det er nok med lager bytte.Mulig jeg burde ha byttet råde også.Den satt litt løst på veiva(crank). Hvis dette fungerer så har jeg om en ukes tid to av 21-4 motorene.Ihvertfall for noen liter til,kan hende vinninga går opp i spinninga.
Klarte også å bestille en NOV 21-4BTT for noen dager siden.
Var egentlig ikke meninga men fikk noen rare absistenser med etterfulgte rykninger i fingrene.Må ha fått blackout rett etterpå.
For dagen etter fikk jeg bekreftet kjøpet på email.
Var faktisk ikke så vanskelig å ta ifrahverandre disse motorene som jeg trodde.X-RAY NOVAROSSI SPECTRUM DX3S SAVOX
ANSMANN VAPOR(hyllepynt)
Comment
(RS) Radiostyrt.no Statistics
Collapse
Topics: 39,683
Members: 18,937
Active Members: 1
Welcome to our newest member, Mortenporten.

Comment