Announcement

Collapse
No announcement yet.

Xray Xb 8

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lurer på å kjøpe den nye Xray buggy

    Lurer på å kjøpe den nye Xray buggy, lurt valg eller ikke. Kjører nå en Jammin X1X, men vurderer nå å prøve noe nytt.
    Noen som kjenner til begge bilene. Hvordan er Xray å kjøre i forhold, er den lettkjørt?
    Jammin tåler en hel del Hvordan er det med Xray?
    Vurderer å kjøpe idag.
    Team Mustit 2013
    Mugen MBX7 # RB # Piranha fuel # BETA tires#
    Tommy Nysted, Oslo

    Comment


    • Originally posted by General1 View Post
      Lurer på å kjøpe den nye Xray buggy, lurt valg eller ikke. Kjører nå en Jammin X1X, men vurderer nå å prøve noe nytt.
      Noen som kjenner til begge bilene. Hvordan er Xray å kjøre i forhold, er den lettkjørt?
      Jammin tåler en hel del Hvordan er det med Xray?
      Vurderer å kjøpe idag.
      jeg er MEGET førnøyd med xray 808 hvertfall , veldig stabil å kvikk bil ! du kjører nok fortere med en xray 808 etterhvert når du blir vandt med å bruke den veldig balansert i luften å , å tåler MYE trøkk ! deletilgangen å er jo ABSOLUTT viktig ! å RCSENTERET har jo deler til denne på lager hele tiden snakk med Robert på RCSENTERET veldig trivelig kar som sikkert kan hjelpe deg
      ?????????????????????????????????????????????????? ?????????????????????????????????????????????????? ???????

      Comment





      • Akurat fått ny body og vinge på min 08 Ble fornyød med resultatet, Er crowd pleaser 2.0 body.
        Last edited by Martin K.; 22 June 2009, 12:55.
        CRC - 3Racing - Tamiya

        Comment


        • Dritbra Martin!
          "When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."

          Comment


          • Originally posted by geir™ View Post
            Dritbra Martin!
            Takk får litt ferrrari feeling når jeg ser på bilen, ser rask ut
            CRC - 3Racing - Tamiya

            Comment


            • Eneste jeg har byttet på min er to skruer som knakk inni diff huset, etter en relativt stygg landing over de lange hoppa i Hof, men byttet skruene til stål fra RC screws. siden har jeg kun byttet clutch og kulelager, vil si jeg er meget fornøyd.

              Originally posted by General1 View Post
              Lurer på å kjøpe den nye Xray buggy, lurt valg eller ikke. Kjører nå en Jammin X1X, men vurderer nå å prøve noe nytt.
              Noen som kjenner til begge bilene. Hvordan er Xray å kjøre i forhold, er den lettkjørt?
              Jammin tåler en hel del Hvordan er det med Xray?
              Vurderer å kjøpe idag.
              CRC - 3Racing - Tamiya

              Comment


              • Ice Age goes 808

                Ett par tips herfra.
                Servosaveren blir fort slakk, stram den noe j.... og bruk locktite. Mister mye styring hvis ikke.

                Bruk en Losi/Kyosho diffshim før du setter på det bakerste lageret til pinionen. Dette for å oppheve slarken i lengderetning. Bruk den alu-ringen som kom med `09 utgaven. Stram alle de 3 små skruene som holder lageret fast. Ikke løsne 1/8 eller hva det nå var igjen, som det står i manualen. Ikke hatt de berømte lagerproblemen etter dette. Kjørt 2 løp og to kanner uten trøbbel
                Samme med midtdiff. Der er det også en slark i lengderetning. En shim (0.2) på spurdrevet før man setter på lageret.
                Bruk gjerne std. 8x16 lager istedenfor de orginale med plasthetter på alle differ.

                Lagde mudguards av en pepsiflaske, funker helt topp. Se bilde.

                Bruk de lange vanlige burdagsballonger til dempersokker. De orginale er noe dritt. Demperholderen i bunn viberer under kjøring og flytter seg rundt og er med på å vri sokken slik at den revner. Det gjør ikke ballongen så fort.

                Jeg bruker Kyosho 777 WC bremse belegg. Bor opp pads til 4mm (er litt ute av center i forhold til 808 ) og bruk strammeskruene fra WC bilen. Aldri hatt noe trøbbel etter dette. De orginal må jo stilles faen meg hver halvtime.

                Sett på 3mm skiver på alle skruer som holder kuler til linker. Monter med locktite selv om det er låsemutter. Da sikrer man mot at de faller av i en solid krasj. Dette er ikke så lett å oppdage før det er for sent. Da de kan være tighte frem og tilbake men slakke opp og ned. Særlig styrelinkene. Mulig man må bytte ut enkelte skruer med noen som er litt lengre.


                Ny `09 utgave og nytt kaross, signert Tiben selvsagt
                Attached Files
                Last edited by extra; 17 July 2009, 20:15.
                TEAM ELEFUN

                Comment


                • Har karbon skiver jeg uten belegg, bremser uansett om mån får olje eller fuel på og hogger ikke sånn som vanlig bremser, fungerer dødsbra, super slite sterkt.
                  CRC - 3Racing - Tamiya

                  Comment


                  • noen som har no maler av bakre mudgards til 808 ? så jeg kan mekke noen selv ??

                    takk
                    ?????????????????????????????????????????????????? ?????????????????????????????????????????????????? ???????

                    Comment


                    • Hare bestilt extreme racing sine de er i carbon
                      CRC - 3Racing - Tamiya

                      Comment


                      • sleng inn en mal ¨når du får de a ;D
                        ?????????????????????????????????????????????????? ?????????????????????????????????????????????????? ???????

                        Comment


                        • Originally posted by braaten22 View Post
                          sleng inn en mal ¨når du får de a ;D

                          Jeg har de carbon dingsa jeg. Du kan bruke mine som mal neste gang vi møtes et eller annet sted. Like greit å lage dem i noe annet enn carbon, for det tok ikke lange stunda før de var bare filler. Spyler veske kanne eller noe lignende...
                          Mustit Rc 2012
                          Team Associated Rc 8.2 - Byron - Highestrc - Jconsepts - Os - Nosram
                          Bjørn-Ivar Haug

                          Comment


                          • Originally posted by Nikke View Post
                            Jeg har de carbon dingsa jeg. Du kan bruke mine som mal neste gang vi møtes et eller annet sted. Like greit å lage dem i noe annet enn carbon, for det tok ikke lange stunda før de var bare filler. Spyler veske kanne eller noe lignende...
                            He he........
                            TEAM ELEFUN

                            Comment


                            • he he ja vet :P hadde de jeg å :P varte vel i et kvarter :P kom på bukta i morra å bli med å kjør da nikke ????? meldt bra vær i morra å greier
                              ?????????????????????????????????????????????????? ?????????????????????????????????????????????????? ???????

                              Comment


                              • Mal mudguard xray 808

                                Her er en pdf fil med mal av karbon mudguardene jeg lagde til min 808.

                                Mvh Ronny
                                Attached Files
                                Last edited by ronsand; 20 July 2009, 18:40.
                                Hobby24.no - Mugen MBX7 - Tekno V4 MBX6 - DEX410v3 - DEX210 - Serpent S411 - Futaba 4PKs - Tekin RX8 + RS Pro - Werks B6 + mange fly...

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X