Announcement

Collapse
No announcement yet.

Xray Xb 8

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jeg snuser litt på 808 om dagen, men nå har jeg hatt en bil med c-hub denne sesongen, og i forhold til pbs (mugen) er jeg ikke overbevist.
    Hvordan er xray sin c-hub, er den lik losi sin? Tenker mest på slark.

    Noen som har kjørt både mbx-6 og 808-09 her som kan komme med noen synspunkter?
    MBX-6
    Slash 4x4 rtr
    - Midtskogen Raceway-

    Comment


    • Originally posted by casevac View Post
      Jeg snuser litt på 808 om dagen, men nå har jeg hatt en bil med c-hub denne sesongen, og i forhold til pbs (mugen) er jeg ikke overbevist.
      Hvordan er xray sin c-hub, er den lik losi sin? Tenker mest på slark.

      Noen som har kjørt både mbx-6 og 808-09 her som kan komme med noen synspunkter?

      Har lite erfaring med mugen sett bort fra noen tanker med unge Haugland sin som forøverig var en positiv erfaring. Hakket bak 808. Har aldri tenkt på at slark i c hub`n på 808 er noe problem. Eventuellt er det ikke mange kronene det er snakk om for et par nye. Har ikke fått prøvd den nyeste 808`n enda, men hvis de forandringene som er gjort på den siste versjonen gjør bilen enda bedere enn den har vært i år, så tror jeg neste sessong blir ordentlig artig.
      Mustit Rc 2012
      Team Associated Rc 8.2 - Byron - Highestrc - Jconsepts - Os - Nosram
      Bjørn-Ivar Haug

      Comment


      • Originally posted by Nikke View Post
        Har lite erfaring med mugen sett bort fra noen tanker med unge Haugland sin som forøverig var en positiv erfaring. Hakket bak 808. Har aldri tenkt på at slark i c hub`n på 808 er noe problem. Eventuellt er det ikke mange kronene det er snakk om for et par nye. Har ikke fått prøvd den nyeste 808`n enda, men hvis de forandringene som er gjort på den siste versjonen gjør bilen enda bedere enn den har vært i år, så tror jeg neste sessong blir ordentlig artig.
        Enig med deg her. Aldri vært noe tema i det hele tatt med c-hub trøbbel.
        Men Bjørn Ivar, må ikke du kjøre MP9 da?
        TEAM ELEFUN

        Comment


        • Originally posted by extra View Post
          Enig med deg her. Aldri vært noe tema i det hele tatt med c-hub trøbbel.
          Men Bjørn Ivar, må ikke du kjøre MP9 da?

          Jeg syns 808`n er så bra at jeg ikke ser noen grunn til å bytte bilmerke. Mp9 er helt sikkert en bra bil det og, men hvis jeg benytter meg av den Øs. Premien, så foplikter jeg meg til å holde meg til den hele neste sessong. Har ikke lyst til å binde meg opp uten en gang å ha prøvd den. Da holder jeg meg heller til det jeg vet funker for meg. Skal du også kjøre Xray til året?
          Mustit Rc 2012
          Team Associated Rc 8.2 - Byron - Highestrc - Jconsepts - Os - Nosram
          Bjørn-Ivar Haug

          Comment


          • Jepsi Pepsi
            Skal kjøre X-Ray 808 med Team Elefun i 2010 også. Skal bli spennende å se om de nye diffhusa med større lager er bedre enn forrige versjon. Blir nok til å sjekke de lagra før hvert løp uansett, he he... Brøt ikke ett løp i 2009, og den statestikken vil jeg gjerne beholde.
            TEAM ELEFUN

            Comment


            • [QUOTE=casevac;364873]Jeg snuser litt på 808 om dagen, men nå har jeg hatt en bil med c-hub denne sesongen, og i forhold til pbs (mugen) er jeg ikke overbevist.
              Hvordan er xray sin c-hub, er den lik losi sin? Tenker mest på slark.

              har kjørt 4 L nitro og ikke fått noe slark i min 808.Så noe problem er det ikke.
              orginale c hub koster bare 48kr.stk
              evt. 94kr.stk for de med mere caster.
              kan også fåes i light vekt alu for 350kr.stk
              X-RAY NOVAROSSI SPECTRUM DX3S SAVOX
              ANSMANN VAPOR(hyllepynt)
              hadde back in the 80`s : TAMIYA HOTSHOT,FOX,GRASSHOPPER OG TOYOTA TOMS

              Comment


              • Originally posted by casevac
                Godt å høre, i Mugen forstillinga er det jo ingen slark, og skulle det bli så er det bare å stramme.
                Losi er jo et spetakkel, der er det jo bortkastet å balansere dekkene, og jeg har blitt fortalt at det er likt...

                Ser an neste sesoong, favorittene er 808-10, Mbx 6 og den nye serpent bilen...
                Om jeg tolker det riktig, så ser det ut som du er skeptisk til c-hub pga at du har prøvd losi, og at der er det ingen vits å balansere dekk osv pga at det er så mye slark?

                Husker også for ca 2 år siden når jeg kjente på losi 1.0 så synes jeg det var mye slark i forstillingen, det var ikke pga at det var c-hub, men slarken satt i festet til akermannplata og linkene.

                På 2.0 er dette ikke eksisterende. Har kjørt ca 20 liter med min nå, og det er ikke noe mer slark der enn hva jeg fikk på xray sin(brukte både alu og plast i 2 år på den)

                Synes losi sin c-hub er ganske vellykket, bare se på feks xray som kopierte den ganske raskt, og om du ser på sepent sin bil som muligens kommer snart, så ser man at fronten der også er helt lik losi.

                Altså, gå for Xray - du blir ikke skuffet der, og ihvertfall ikke pga slark i forstillingen
                sigpic

                Team Xray

                Comment


                • har 09 versonen av denne og må si det er jævlig vanskelig å ødelegge denne bilen
                  Var ute og bokstavelig heiv bilen omkring noe jeg gjør litt for ofte

                  Har ikke brukt mere enn en 5-6 liter på denne bilen.OG det eneste som har ryki er ett lager som sitter i kløtch huset og et lager på bakhjulet i dag.
                  Trodde det var mere som skjedde i dag da bakhjulet plutselig virket helt løst.


                  Angrer ikke en dag på at jeg byttet ut Ansmann vaporen og handlet på rc-senteret i ski
                  X-RAY NOVAROSSI SPECTRUM DX3S SAVOX
                  ANSMANN VAPOR(hyllepynt)
                  hadde back in the 80`s : TAMIYA HOTSHOT,FOX,GRASSHOPPER OG TOYOTA TOMS

                  Comment


                  • Stille her for tiden!

                    Er det noen som har et fornuftig oppsett for 808'10 versjonen for banen i Skien (NC lop i september)?
                    Hvilke dekk er egnet for denne banen?

                    På forhand takk.
                    Ronny
                    Hobby24.no - Mugen MBX7 - Tekno V4 MBX6 - DEX410v3 - DEX210 - Serpent S411 - Futaba 4PKs - Tekin RX8 + RS Pro - Werks B6 + mange fly...

                    Comment


                    • Ingen som hadde noen oppsett eller dekk anbefalinger for banen i Skien?

                      Ronny
                      Hobby24.no - Mugen MBX7 - Tekno V4 MBX6 - DEX410v3 - DEX210 - Serpent S411 - Futaba 4PKs - Tekin RX8 + RS Pro - Werks B6 + mange fly...

                      Comment


                      • Originally posted by ronsand View Post
                        Ingen som hadde noen oppsett eller dekk anbefalinger for banen i Skien?

                        Ronny
                        Har kjørt veldig lite i Skien i år, men hjul som vanligvis fungerer bra der er Aka ibeam,City Block eller Panther comodo Dragon.
                        Ang. Oppsett så pleier jeg alltid å starte på treninga med mitt standard oppsett som er:
                        Differ. 9-7-6
                        Dempere. front. 1,2 x 8 hull. 500 Olje. Blågrå fjærer. Camb. 2 Grader.
                        Dempere. Bak. 1,1 x 10 Hull. 450 Olje Sølv. Camb. 3 Grader.
                        Stabstag. 2,4 front og 2,8 bak.
                        12 Gr. C.Blokker.

                        Så gjør jeg forandringer etter hvert på de tingene jeg ikke syns funker bra. Syns alltid det er greit å starte på en ny bane med et oppsett jeg kjenner, og som stort sett funker bra for meg. Ikke dermed sagt at dette er det som er best for deg...
                        Start treninga med et oppsett du kjenner å gjør forandringer etter hvert.
                        Mustit Rc 2012
                        Team Associated Rc 8.2 - Byron - Highestrc - Jconsepts - Os - Nosram
                        Bjørn-Ivar Haug

                        Comment


                        • Takker for tilbakemelding.

                          Ronny
                          Hobby24.no - Mugen MBX7 - Tekno V4 MBX6 - DEX410v3 - DEX210 - Serpent S411 - Futaba 4PKs - Tekin RX8 + RS Pro - Werks B6 + mange fly...

                          Comment


                          • The 2011 version of the XRAY's 808 is coming soon. With major improvements the new 808 brings higher performance, higher reliability and higher enjoyment.


                            Endelig,, 808 2011 spec... kommer snart.............

                            GOD JUL. )
                            Xray XB9, Novarossi/OS, Savox, Aka, Rapicon, Spektrum

                            sigpicTeam Elefun

                            Comment


                            • Originally posted by Bompi View Post
                              http://www.teamxray.com/teamxray/new...320ce62e7cb0a8

                              Endelig,, 808 2011 spec... kommer snart.............

                              GOD JUL. )

                              Se på den du.
                              Det var julepressang det!
                              God jul.
                              Mustit Rc 2012
                              Team Associated Rc 8.2 - Byron - Highestrc - Jconsepts - Os - Nosram
                              Bjørn-Ivar Haug

                              Comment


                              • Ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh, endelig........

                                Og med NY drivlinje, gitt, he he....
                                TEAM ELEFUN

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X