Ja det er det,diffhus og lagrene i huset,dette er et problem vi har hatt,men det har kommet en oppgradering her med en hylse mellom lagerne å da blir det vist nesten borte.Men i disse dager kommer det også et conversion kit med de nye diffhusene og det du skulle trenge
Roger Berntsen 1969 Mod
Yokomo BD7"14-LRP-Reedy
Team Associated B5M-LRP-Reedy- www.mustit.no Team Mustit
Ja det er det,diffhus og lagrene i huset,dette er et problem vi har hatt,men det har kommet en oppgradering her med en hylse mellom lagerne å da blir det vist nesten borte.Men i disse dager kommer det også et conversion kit med de nye diffhusene og det du skulle trenge
Er disse tingene fikset i 09 versjon?
"When faced with untenable alternatives, you should consider your imperative."
Noen som vet hva dette fra 09 versjon er og hvordan det funker?
"À new larger capacity fuel tank with capacity-adjustment segments"
Det er bare at tanken har blitt noe større/nermere 125ml. og at festene til fuel slangen nå er skrud istede for limt som på 08 bilen..
det er også nytt luftfilter, lavere karossere, ny plast i linker, litt andre lager, lager shim i diff husa, nye diff hus, støvmansjetter på dempera, og noen andre småting
Tror dessverre Morten Thorkildsen brøt finalen i NM 1 pga dette lager/girbox/drivaksel problemet. Så da er det visst ikke fikset på 09 versjonen. Iallefall ikke godt nok. Bytt lagrene til piniondrevet ca hver time kjørt, så er du nok sikkert innafor.
Det ser ut til at noen har mye trøbbel med dette lageret og andre ikke. Selv så kjørte jeg 3 liter på nye lager før jeg reiste til Skien. Kjørte hele lørdagen og sjekka lagrene på kvelden. Da var det fremste lageret på diffhus bak slarkete. Byttet kun det, og kjørte ett kval, kvarten og semi. Sjekka i dag, og de ser like fine ut enda.
Hadde bare 808 hatt kvaliteten til 777WC drivlinja
Har kjørt ca 5 liter med 09 utgaven på bukta og i skien, og lagrene mine er like fine. Synd med Morten, og at det skjedde i finalen, men problemet er i alle fall langt fra så stort som det var med 08 modellen. Følge med å bytte et lager i ny og ne kan jeg leve med så lenge resten av bilen er så bra som den er.
Mustit Rc 2012
Team Associated Rc 8.2 - Byron - Highestrc - Jconsepts - Os - Nosram
Bjørn-Ivar Haug
En annen ting som også er veldig avgjørende er om man bruker plast eller alu - avstivere.
Bruker man alu er sjansen nesten lik null for at dette skjer.
En annen ting som også er veldig avgjørende er om man bruker plast eller alu - avstivere.
Bruker man alu er sjansen nesten lik null for at dette skjer.
Comment