Announcement

Collapse
No announcement yet.

Thunder Tiger Mta 4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by c-man View Post
    Det var disse du skulle kjøpt i stedet RoySor, alutopper som ikke gir seg selv om du hopper litt.
    De ser veldig bra ut. Passer de rett på de orginale plasthylsene?
    Isåfall blir det slike neste gang! Takk for tips
    Får man kjøpt alu.hylser også?
    ThunderTiger MTA-4 S28, Tamyia SuperSabre, Mini-Z MR02 RM, Traxxas Slash, Hpi Cyber 10B

    Comment


    • Ja de går rett på.
      Man får kjøpt aluhylser også men ser ikke noe poeng med å bruke dem,da de i plast funker helt fint på denne bilen.
      Øyvind Terkelsen 80mod Savage3,5 Thunder tiger ZK2

      Comment


      • Originally posted by RoySor View Post
        De ser veldig bra ut. Passer de rett på de orginale plasthylsene?
        Isåfall blir det slike neste gang! Takk for tips
        Får man kjøpt alu.hylser også?
        Ingen årsak, kjøp alutoppene du, grei oppgradering du like gjerne kan gjøre nå, for de originale plasttoppene tåler ikke så mye. Fyll demperne med silikonolje, denne f.eks. Og dersom du fortsatt kjører med blå fjærer på, kjøp noen som er litt stivere. Røde fjærer fungerer finfint til lekekjøring.
        Roar Mortensen, 1970 modell
        1985 Hornet :: 2007 MTA-4 m/Nosram RS28 Monster EVO

        Comment


        • Dette er litt trist når bilen er 1 uke gammel
          Attached Files
          HPI Baja 5B V2.0 med RC-Racing.no power og en liten E-Revo til å kose seg med
          Min Youtube konto http://www.youtube.com/RCislife

          Comment


          • Originally posted by RCislife View Post
            Dette er litt trist når bilen er 1 uke gammel
            Fin unnskylding for å kjøpe en Nosram .28 det, vel.
            -= Tomas Gravvold =- ('81)
            Thunder Tiger MTA-4 S28 m/Nosram RS28
            Kyosho Minium Cessna 210 Centurion

            Comment


            • Mange spørsmål som hoper seg opp, irriterende når jeg sitter på et nettverk med kun leserettigheter, laaangt unna og uten mulighet til å svare. Nå har jeg en pc med mulighet til å svare, og her kommer det:
              Originally posted by volvo-142 View Post
              hvor fort går egentlig en mta-4 s50 sledgehammer?
              Den går fortere enn du kan kontrollere, men orginalt drevet vil jeg tippe ca. 60-65 km/t. Jeg hadde min gamle i 71,4 km/t med Nosram .28evo og 46 spur og 18 clutch(på snøføre). Med den drevingen og godt føre er den god for nærmere 80, den minste sving vil antagelig være det siste du gjør med den bilen på en god stund i den farten.
              Originally posted by kimster83 View Post
              Hvis det er den lille splinten som går gjennom "krysset" ytterst på drivakslingen du snakker om, så har jeg og vært mye plaget med at denne forsvinner under kjøring. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har byttet disse og brukt bøttevis med loctite uten at det ser ut til og hjelpe....
              Hvis den forsvinner er det fordi at hjulet løsner, det kan du unngå med å ha lim på hjulmutteren, eller å bruke 2 hjulmuttere.
              Originally posted by tikkakjell View Post
              er på jakt etter ny monster truck, mta4 4,6 virker som ein bra bil, men er det bra akslerasjon i den? kjører som regel alltid i sandtaket og eg synst att akslerasjon er ein must
              Den har meget bra aks, og siden den er så lang så drar den ikke like lett wheelie(havner ikke like lett på ræva som andre mt'er). For å gi den enda bedre aks så hiver du i 10000 olje i diffene og setter på en 2200mAh batteripakke festet på fremre dempertårn i stedet for en liten hump i boksen, da får du litt mer vekt foran (for å unngå wheelies) og bedre aks.

              Originally posted by c-man View Post
              Ingen årsak, kjøp alutoppene du, grei oppgradering du like gjerne kan gjøre nå, for de originale plasttoppene tåler ikke så mye. Fyll demperne med silikonolje, denne f.eks. Og dersom du fortsatt kjører med blå fjærer på, kjøp noen som er litt stivere. Røde fjærer fungerer finfint til lekekjøring.
              Amen til det, og helt rett som det blir sagt senere, hylsene dugere fint i plast. For å skåne demperene og bærearmene setter du i tillegg en fuelslange bit på 5mm på hvert demperstag, da bunner ikke demperene like brutalt.
              Når bærearmene ryker så erstatt dem med RPM, litt mindre bakkeklaring (med mindre de moddes litt) men de tåler fankern meg ALT.

              Når det kommer til ekspertise og service på MTA bilene så er det bare en butikk som virkelig gjelder: www.miniracing.no genial sjappe som virkelig forstår hva service betyr (Thomas; det som mangler på delelageret ditt er RPM armer (selv om jeg vet at du ikke liker dem ))

              Sist men ikke minst:
              Godt å se at det er så mange som tar til vettet og går for MTA bilene, til og med HPI har lært noe av denne superbe trucken, bare se på den "store" savagen.

              Ah det var godt å få lirt av seg litt!
              MBX-6
              Slash 4x4 rtr
              - Midtskogen Raceway-

              Comment


              • Hvordan i allverden klarte du det?? Holy shit! Man kan se at casevac har mta før :P kjmpe bra svar

                Men solgt du bilen din til rocky her på forumet?
                Last edited by Gimmi; 26 February 2008, 16:06.

                Comment


                • Desverre så solgte jeg den til iceracer, han solgte den til Rocky. Vil tippe at chassiet nærmer seg 60 liter. Har ingen av dem tullet så betyr det at mesteparten i gearkassa og diffene har gått det samme. Fabelaktig bil!

                  Solgte den da jeg en periode satt med 2 elektro, 1 LST2, 1 MTA4, 2 buggyer og 1 FG.
                  Solgte helt feil bil, for det tok ikke lang tid før de andre forsvant. Vel, det blir nok en MTA til, om en stund.
                  MBX-6
                  Slash 4x4 rtr
                  - Midtskogen Raceway-

                  Comment


                  • Kan love deg casevac at den bilen jeg er så heldig å ha nå er utrolig bra!
                    Ikke noe annet en knekte karrosserifester og småpjusk. Ingen mishandling fra min side. den startet en gang uten gløder!
                    MTA4 med OFNA Force .32, Team Losi sport pipe og masse alusnacks |TT01|Snøskuterprosjektet mitt - http://forum.radiostyrt.no/vb/showthread.php?p=252024 |Walkera DF 4|TMBK| Rapicon Fuel

                    Comment


                    • Det er bra da casevac Du vriker ialfall VELDIG fornøy med denne bilen som meg

                      Comment


                      • vurderer og bytte ut muggyen med en s-50 jeg og nå... men min erfaring med mta er lik null jeg har revo og det er den beste jeg har hatt.. så hvis noen har lyst på muggy er det bare og skrike,,,

                        s50 har jo en del godbiter etter det jeg har hørt....
                        mcd racerunner evo 3 competition, obr 30,5 pro-mod, victory pro pipe

                        Comment


                        • Originally posted by casevac View Post
                          Hvis den forsvinner er det fordi at hjulet løsner, det kan du unngå med å ha lim på hjulmutteren, eller å bruke 2 hjulmuttere.
                          Det er ikke hjulmutteren, det er den splinten som er festet med en set-skrue i drivleddet ytterst på selve drivakselen, på innsiden av spindelen. Litt vanskelig å forklare...... Har en ST1 som har skjedd det samme med.

                          Det finnes to sånne CVA rebuild kit, hvor det ene tilhører der akslingene kommer ut fra girkassen(PD1469) og det andre tilhører selve driveddet på drivakslingen(PD1575)

                          PD1469 er lengre enn PD1575 og passer derfor ikke i drivleddet på drivakslingen på MTA4.

                          PD1469:
                          http://www.elefun.no/elefun4/aspx/produkter.aspx?vareID=6948&itemref=1∏=PD1469%20CVA %20Rebulid%20Kit%20For%20MTA4/M.GT&kategoriID=

                          PD1575:
                          http://www.elefun.no/elefun4/aspx/produkter.aspx?vareID=5643&itemref=1∏=PD1575%20CVA %20rebuild%20kit&kategoriID=10000

                          Har to ganger bestilt den PD1575 og fått tilsendt PD1469 istedet, sikkert bare fordi dem er så lik.
                          Kim Svendsen Tromsø ('83)
                          07 MTA4 | 07 ST1 | E-SKY HB KING2

                          Comment


                          • Pass på at setskruen treffer den flate delen på pinnen, hvis ikke vil den løsne.
                            Og bruk gjengesikring på setskruen.

                            Disse splintene er en slitedel, men vi har ikke hatt noe stort problem med at de splintene/pinnene ryker eller løsner (ved riktig montasje).
                            Men jeg har hatt kunder som bar bestillt flere sett, men de har som regel ikke brukt gjengelåsing (locktight).
                            sigpic Nettbutikk for: Mini-Z, Associated 1:18 biler, Thunder Tiger, Silverlit, E-Sky.

                            Comment


                            • Originally posted by kimster83 View Post
                              Det er ikke hjulmutteren, det er den splinten som er festet med en set-skrue i drivleddet ytterst på selve drivakselen, på innsiden av spindelen. Litt vanskelig å forklare...... Har en ST1 som har skjedd det samme med.

                              Det finnes to sånne CVA rebuild kit, hvor det ene tilhører der akslingene kommer ut fra girkassen(PD1469) og det andre tilhører selve driveddet på drivakslingen(PD1575)

                              PD1469 er lengre enn PD1575 og passer derfor ikke i drivleddet på drivakslingen på MTA4.

                              PD1469:
                              http://www.elefun.no/elefun4/aspx/produkter.aspx?vareID=6948&itemref=1∏=PD1469%20CVA %20Rebulid%20Kit%20For%20MTA4/M.GT&kategoriID=

                              PD1575:
                              http://www.elefun.no/elefun4/aspx/produkter.aspx?vareID=5643&itemref=1∏=PD1575%20CVA %20rebuild%20kit&kategoriID=10000

                              Har to ganger bestilt den PD1575 og fått tilsendt PD1469 istedet, sikkert bare fordi dem er så lik.
                              Eg fekk ein gong feill av thomas, tok bare og kutta dei til!

                              Comment


                              • Originally posted by Thomas-no View Post
                                Pass på at setskruen treffer den flate delen på pinnen, hvis ikke vil den løsne.
                                Og bruk gjengesikring på setskruen.

                                Disse splintene er en slitedel, men vi har ikke hatt noe stort problem med at de splintene/pinnene ryker eller løsner (ved riktig montasje).
                                Men jeg har hatt kunder som bar bestillt flere sett, men de har som regel ikke brukt gjengelåsing (locktight).
                                Har gjort alt det men det holdt bare ei stund så var det på n igjen:-( Brukte rød loctite, er det noe som er sterkere? Tror jeg skiftet ca 14 sånne tilsammen på di to bilene mine ifjor sommer, og begge bilene kjøpte jeg nye så det må jo ha vært en svakhet med akkurat mine to biler da. Sinnsykt irriterende......
                                Kim Svendsen Tromsø ('83)
                                07 MTA4 | 07 ST1 | E-SKY HB KING2

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X