Announcement

Collapse
No announcement yet.

Large Scale skravletråd v2.0

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Crazy beetle View Post
    Mottoet må vel være.
    SKRU PÅ RADIOEN FØRST OG IKEKHOLD BILEN PÅ BREMSEN FOR LENGE!!!!!!

    å skru på bilen først er skullet spesielt hvis man allerede har startet motoren.
    radio utstyret skla altid testes før man begynner å kjøre. å det skal testet yten at motoren er i gang.

    hvis servoer og tomgangs hastighete r rett justeret skal man ikke behøve å holde bilen på bremsen.
    pass å¨å justere servoene s ende punkter slik at de ikek blir stående å bryte i servo hornet når string og gass brems har nådd fullt utslag
    Da har jeg et kjapt spørsmål, om man skulle kjøre, og failsafen skulle plutselig slå inn pga. batteriet på mottager feks er tomt, og bilen står 100 meter unna, hvordan ville servoen ta det da, motoren står på, og servoen jobber for fult for å bremse?

    Man er jo et stykke unna, og det kan jo ta en del sekunder for å komme bort til bilen..?
    Daniel Luciani - 89 - Oslo - STOLT eier av en Baja 5b SS ( 99,9% Ferdig..! )

    Comment


    • Da er det vel egentlig bedre og offre en servo en å la bilen suse i 70 km/t inn i en murvegg. Selv bruker jeg fail-safe og har ikke hatt problem med at servoen brenner seg.
      HPI Baja 5B V2.0 med RC-Racing.no power og en liten E-Revo til å kose seg med
      Min Youtube konto http://www.youtube.com/RCislife

      Comment


      • Originally posted by Muztang289 View Post
        Da har jeg et kjapt spørsmål, om man skulle kjøre, og failsafen skulle plutselig slå inn pga. batteriet på mottager feks er tomt, og bilen står 100 meter unna, hvordan ville servoen ta det da, motoren står på, og servoen jobber for fult for å bremse?

        Man er jo et stykke unna, og det kan jo ta en del sekunder for å komme bort til bilen..?


        det skal du ikke tenke på
        de flese failsafer slår kun inn ved signal brudd i fra radioen. hvis batteripakka plutselig er tom for strøm vil ikke failsafen slå inn. seroen vil fortsett å ståp i den stillingen den hadde å da får man for all del håppe at dette skjer når man holder på å bremse.

        desuten vil ikke servoen bli belastet så lenge den ikek får strøm/spenning.
        ikke kan den brenne helelr med mindre du helelr på bensin og tenenr på den. så lenge den ikke får toølgørt strøm/spenning er ikke servoen aktiv.


        hvis du skal være sikkra mot at bilen stikker av er det denne du trenger.

        A REAL TWIN IS A V-TWIN.
        alt under 1200 cc er en startmotor.
        R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

        Comment


        • min failsafe slår nu inn når bilen er tom for strøm
          Fly: ExtremeFlight Yak 54 110" m/DLE-111 (35%) |Slick 360 m/RCG-50 (30%) |Yak 54 m/MLD-28 (25%) |Sebart AngelS 50E| Bil: Tamiya
          Radio: Spektrum DX8

          Comment


          • Originally posted by Jon M View Post
            min failsafe slår nu inn når bilen er tom for strøm
            Noen failsafer gjør det andre ikke.
            A REAL TWIN IS A V-TWIN.
            alt under 1200 cc er en startmotor.
            R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

            Comment


            • Originally posted by Jon M View Post
              min failsafe slår nu inn når bilen er tom for strøm
              Min gjør og det
              HPI Baja 5B V2.0 med RC-Racing.no power og en liten E-Revo til å kose seg med
              Min Youtube konto http://www.youtube.com/RCislife

              Comment


              • Originally posted by Crazy beetle View Post
                Noen failsafer gjør det andre ikke.
                Min gjør det også.. Når det blir for lav spenning i bilen, så lar den meg ikke kjøre en meter til.. Noe som er veldig bra
                Daniel Luciani - 89 - Oslo - STOLT eier av en Baja 5b SS ( 99,9% Ferdig..! )

                Comment


                • husker ikke om failsafen jeg hadde gjorde det

                  men jeg merker uansett når det begynte å bli lite strøm igjen.
                  å stopper bilen før failsefane slår inn.

                  men en ting er jeg sikker på å det er at failsafen jeg hadde ikke slo inn ved strøm brudd.
                  Spør Jan-Erik så får dere en god Historie. HAHAHAHAHA!
                  A REAL TWIN IS A V-TWIN.
                  alt under 1200 cc er en startmotor.
                  R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

                  Comment


                  • Ved strøm brudd er det vel ikke noen fail-safer som slår inn for det er jo ikke strøm. Det eneste som hjelper der er vell ei fjør som drar servoen i brems.
                    CB du må fortelle hva som sjedde når fail-safen klikket så vi slipper å hagle Egon med spørsmål.
                    HPI Baja 5B V2.0 med RC-Racing.no power og en liten E-Revo til å kose seg med
                    Min Youtube konto http://www.youtube.com/RCislife

                    Comment


                    • kjøper du en failsafe md KILLSWITCH stopper motoren ved strøm brudd.


                      Jan-Erik og jeg var ute å kjørte på jordet vd SKarnes banen og hjadde lagt ut et par spylervæske kanenr som bane markering.
                      bilen funke fint å gikk som bare pokker. men så plutselig ute av en svign var det ingen kontakt å få med bilen. bilen tok retnning inn i skogholtet å jeg etetr på fult sprang for å stoppe den. bilen skifta rettninget par ganger å det gjorde jeg også.
                      Jan-Erik lurte først på hvorfor i svartye jeg begynte å løpe med radioen i hånd ettr bilen.: normalt står jeg relatvit rolig når jeg kjører bil. men da han så at jeg slapp rattet og fortsatte å løpe skjønte han vel hva som var på gang.
                      bilen stoppe til slutt på en stubbe med bakhjula hengende i lufta og motoren på fullt turtall.

                      da vi fik stoppa bilen og underøkt litt fant jeg et lednings brudd i Y-leddet til bass/bremse servoee. selvfølgelig var det strøm ledningen ut av ottakeren å derfor kutta begge gass/bremse servoene ut.

                      dette vilel helelr ikek blitt stoppa av en failsafe. uansett Kilswitch eller ikke.
                      A REAL TWIN IS A V-TWIN.
                      alt under 1200 cc er en startmotor.
                      R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

                      Comment


                      • På den forrige bilen jeg hadde hadde jeg mistet noen karosseri klips så det var lit laust så kjørte jeg ned en fortauskant og da kom karosseriet borti av og på bryteren sånn at den slo seg av og da låste gassen seg men jeg fikk stoppet han for han for bare i ca 5km/t +/-
                        Fly: ExtremeFlight Yak 54 110" m/DLE-111 (35%) |Slick 360 m/RCG-50 (30%) |Yak 54 m/MLD-28 (25%) |Sebart AngelS 50E| Bil: Tamiya
                        Radio: Spektrum DX8

                        Comment


                        • Originally posted by Crazy beetle View Post
                          dette vilel helelr ikek blitt stoppa av en failsafe. uansett Kilswitch eller ikke.

                          Hva mener du med det? At den ikke vil stoppe ved strømbrudd?
                          sigpic
                          If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
                          If you put men on a planet without science, they will believe in God.

                          Comment


                          • Hadde du hatt killswitch kunne du stoppet motoren med senderen i ditt tilfelle.

                            Comment


                            • Originally posted by JonV View Post
                              Hadde du hatt killswitch kunne du stoppet motoren med senderen i ditt tilfelle.
                              En killswitch trenger vel ikke noe strøm ifra batteripakka for å kutte tenninga til motoren?

                              Så ved strømbrud, så skal man vel forsatt kunne bruke killswitchen?
                              Daniel Luciani - 89 - Oslo - STOLT eier av en Baja 5b SS ( 99,9% Ferdig..! )

                              Comment


                              • Originally posted by Motörhead View Post
                                Hva mener du med det? At den ikke vil stoppe ved strømbrudd?
                                det jeg mener er følgende.
                                failsafen sitter mellom mottaker og gass bremse servo.
                                å¨min bil satt det 2 bremse servoer som var koblet opp via et y.ledd. Y-leddet sitetr etetr failsafen. dermed vil failsafen registrare at det er støm inn på den selv om servoen ikke har strøm.

                                hadde jeg hatt killswitch kunnejeg ha stoppet motoren med radioen halt klart.

                                det jeg vil frem til er at Failsafe ikke er 100% sikkerhet.
                                A REAL TWIN IS A V-TWIN.
                                alt under 1200 cc er en startmotor.
                                R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X