Announcement

Collapse
No announcement yet.

Large Scale skravletråd v2.0

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Egon View Post
    Gutten sin det tenker jeg...........
    Hehe..
    Daniel Luciani - 89 - Oslo - STOLT eier av en Baja 5b SS ( 99,9% Ferdig..! )

    Comment


    • det er jo kjedelig med bare en bil
      Fly: ExtremeFlight Yak 54 110" m/DLE-111 (35%) |Slick 360 m/RCG-50 (30%) |Yak 54 m/MLD-28 (25%) |Sebart AngelS 50E| Bil: Tamiya
      Radio: Spektrum DX8

      Comment


      • Originally posted by Jon M View Post
        det er jo kjedelig med bare en bil
        Gjør heller noe spennende ut av den da?=)
        Sett på mye stæsh, eller hva med å tune den?

        Det du hvertfall burde gjøre, er det å prøve å stille inn camber og toe ( Eller hva det nå enn heter ) så bilen får et maksimalt grep på underlaget..

        Har sett re-load sin FG Leopard på bane, og der er alt innstilt og fy faen som den sitter!!
        Daniel Luciani - 89 - Oslo - STOLT eier av en Baja 5b SS ( 99,9% Ferdig..! )

        Comment


        • Er det vanskelig og bygge en Hpi Baja 5b SS?

          Funker FG bra på snø?

          forresten: daves har fått ny layout ;P
          Last edited by Adrian; 24 October 2008, 07:06.
          Futaba 3PM FASST 2,4 |HPI Sprint 2 Drift m/ div. upgrades |Aeromarine Donzi 49" + Zenoah G260PUM

          Comment


          • Originally posted by Adrian View Post
            Er det vanskelig og bygge en Hpi Baja 5b SS?

            Funker FG bra på snø?

            forresten: daves har fått ny layout ;P
            Jeg klarte nå å bygge opp en Baja SS, det klarer nok du også..

            Det følger med en veldig god bruksanvisning som viser deg hele veien hva og hvordan ting gjøres.. Finnes også små klipp av de mer avanserte delene som må settes sammen flere steder på nettet..
            Daniel Luciani - 89 - Oslo - STOLT eier av en Baja 5b SS ( 99,9% Ferdig..! )

            Comment


            • Alle biler fungerer på snøen. Noen mye bedre enn andre. FG Monster er håpløs på snøen. Der går den bare i ring mens bakhjulene slipper. Skismøring gir en ørliten forbedring.

              FG Marder, Leopard og Baja er hakket bedre men her er det opp til dekkene du bruker. Dekk med dype knaster er å anbefale på snø.

              Ingen bil vil fungere like bra på snø som på asfalt eller gress. Den personen som finner en løsning her kan tjene seg rik ved å selge patenten til 1:1 dekkprodusenter.

              HPI Baja på snø: Ingen erfaring.
              MCD på snø: Hakket bedre. 4x4 er merkbart på glatt underlag.

              På snø bør man egentlig bare ta det med ro på gassen. Å gi full gass med en gang gjør ting bare verre uten at det går fortere.

              Å pigge dekkene med skruer kan gi deg en enorm forbedring i grep på is og isete underlag. Men her er det veldig viktig at man bruker skruer med store hoder slik at skruene vanskelig lar seg bli dratt ut av sentrifugalkreftene i et roterende dekk. Derfor bør de skrus ut fra innsiden. Bare ikke gi full gass når hjulene er i linje med øynene dine. Bare for sikkerhets skyld.
              sigpic
              If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
              If you put men on a planet without science, they will believe in God.

              Comment


              • Sitat Goddamnsweede;
                35cc wtf!! Skal like å se en slik levere turtall.. Sikkert diesel
                Hahahahaha........

                Pokker så synd svaret ikke ble 35cc, da ville jo dette blitt århundrets nyhet...
                sigpic
                Tlf 4691 0501

                Comment


                • Så sant så sant Motörhead..

                  Blir spennende å teste Baja'n min på snøføret..

                  Hvertfall ikke noe problem å ligge breit da, selvom jeg ikke sliter med det den dag idag på tørt føre..

                  Ang. piggdekk, er det ingen forhandler som selger ferdig pigget dekk pr idag??
                  Daniel Luciani - 89 - Oslo - STOLT eier av en Baja 5b SS ( 99,9% Ferdig..! )

                  Comment


                  • Kanskje det går og dra til en dekk-butikk og be dem sette inn pigger.
                    Futaba 3PM FASST 2,4 |HPI Sprint 2 Drift m/ div. upgrades |Aeromarine Donzi 49" + Zenoah G260PUM

                    Comment


                    • Originally posted by Adrian View Post
                      Kanskje det går og dra til en dekk-butikk og be dem sette inn pigger.
                      Da tror jeg at dem ler av deg.. Nå er det ikke dekk-butikkene som lager dekkene, men dekk-produsenten..

                      Men om du klarer å få til en deal mellom en av produsenter som BFgoorich, Dunlop, Nokian, Goodyear, Yokohama og Michelin og oss LS forbrukere til at dem skal starte å produsere pigg dekk til oss hadde jo vært knall, men tror vi skal se LANGT etter det..
                      Daniel Luciani - 89 - Oslo - STOLT eier av en Baja 5b SS ( 99,9% Ferdig..! )

                      Comment


                      • Oja.... hehe
                        Futaba 3PM FASST 2,4 |HPI Sprint 2 Drift m/ div. upgrades |Aeromarine Donzi 49" + Zenoah G260PUM

                        Comment


                        • Originally posted by Adrian View Post
                          Oja.... hehe
                          Hehe..

                          Har du tenkt til å gå til innkjøp av en LS bil? =)
                          Daniel Luciani - 89 - Oslo - STOLT eier av en Baja 5b SS ( 99,9% Ferdig..! )

                          Comment


                          • Jo,håper det.

                            Men dollarkursen er jo så høy nå og ca 10.000+,- er jo mye penger.

                            Vil ha SS...
                            Futaba 3PM FASST 2,4 |HPI Sprint 2 Drift m/ div. upgrades |Aeromarine Donzi 49" + Zenoah G260PUM

                            Comment


                            • Originally posted by Adrian View Post
                              Jo,håper det.

                              Men dollarkursen er jo så høy nå og ca 10.000+,- er jo mye penger.

                              Vil ha SS...
                              Da kan du likesågodt kjøpe den i Norge tror jeg..

                              Jeg fikk min Baja SS til 9000 ifra Mikronor.. Fikk 450 kr i rabatt siden jeg er god kunde.. =P

                              Men jeg hadde samme planer som deg å kjøpe fra Daves, men dem hadde den ikke inne da jeg la inn order, og jeg var så sugen på bilen der og da.. Så jeg dro å kjøpte den til et par tusen mer, men angrer ikke heller.. Fordi den har gitt meg veldig mye glede..

                              Men om du kjøper den i Norge, er det lettere med garanti osv.. Samt om du kjøper den i butikken, så går du derrifra med den..

                              Men, det er MYE penger, så tenk deg godt om..
                              Daniel Luciani - 89 - Oslo - STOLT eier av en Baja 5b SS ( 99,9% Ferdig..! )

                              Comment


                              • Her koster kun SS-settet 9500,-
                                Hitec aggressor 3fm koster 1300,- (de har ikke spektrum)
                                batteri pakke koster rundt 5-700,-
                                en hitec 645 mg servo koster 500,- her

                                = 12.000,- NOK

                                tror nok det blir daves.
                                Futaba 3PM FASST 2,4 |HPI Sprint 2 Drift m/ div. upgrades |Aeromarine Donzi 49" + Zenoah G260PUM

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X