Announcement

Collapse
No announcement yet.

Large Scale skravletråd v2.0

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Muztang289 View Post
    Hehe.. =P

    Takk for et enkelt og greit svar..

    Men er dette den beste servoen til under 500 kr??

    hvis du skal ha en god nok servo til under 500 er Hitec HS645mg det beste valget. slenger du på noen kroner til elelr rettere sagt en 500 lapp til å ser tilbudet mye større med engang
    A REAL TWIN IS A V-TWIN.
    alt under 1200 cc er en startmotor.
    R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

    Comment


    • Brent servo?

      Hei!

      Jeg skal selge bilen min nå.
      Så var det noen å så på den ista.
      Var ganske int.

      Så sto vi å snakka litt, og jeg holdt bremsen inne.. Glemte meg!
      Når jeg skulle ta noen runder, så virka ikke gassen.
      Var helt seig og til slutt så funka den ikke i det hele tatt..

      Er det servoen som har brent seg? Er en Rhino4.

      Jææævla typisk!!!
      Ingenting for øyeblikket.

      Comment


      • Da vil jeg nok tro servo er brent ja.

        Comment


        • Var nok det ja.
          Prøvde en annen nå, og den funka.

          Er det mulig å fikse? Eller ere bare å hive den i dass?
          Ingenting for øyeblikket.

          Comment


          • Originally posted by benbeni View Post
            Var nok det ja.
            Prøvde en annen nå, og den funka.

            Er det mulig å fikse? Eller ere bare å hive den i dass?
            Kommer an på hva i servoen som har skjært seg.

            Er det drevene så får man nok kjøpt nytt drevsett, er det en komponent som har smeltet seg ut av kretskortet så kan man fikse dette med loddebolten, er det en komponent som har brent opp så er det nok heller umulig.

            Uff. Det der er så typisk ja. Når du har preppa bilen for salget til å se så attraktiv ut som mulig for prisen. Men ville han ikke kjøpe den da? Eller inngikk dere en avtale om at servoen skulle skiftes uten vederlag?
            sigpic
            If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
            If you put men on a planet without science, they will believe in God.

            Comment


            • Jeg skulle se om jeg fikk fikset den, eller satt på den jeg har, så skulle han tenke på det.
              Ingenting for øyeblikket.

              Comment


              • Originally posted by benbeni View Post
                Så sto vi å snakka litt, og jeg holdt bremsen inne.. Glemte meg!
                Når jeg skulle ta noen runder, så virka ikke gassen.
                Var helt seig og til slutt så funka den ikke i det hele tatt..

                Er det servoen som har brent seg? Er en Rhino4.

                Jææævla typisk!!!
                Ehhh, et spørsmål fra en naab.. =P

                Om man står og holder bremsen inne og snakker med en kompis, vil servoen brenne seg da(?) pga den står i en posisjon hele tiden å jobber og jobber seg ijel?

                Jeg har fått en stygg uvane på min Baja, hvor jeg skrur på bilen først, forså skrur på kontrollen etterpå ( jeg vet det skal være omvendt ) men jeg gjør dette for å sjekke at failsafen fungerer som den skal.. Men i de sekundende den står på å bremser for harde livet, står den å brenner seg da?

                Servoen min gikk når vi kom til Skarnes på Søndag som var, når jeg bremset startet den å lage de villeste lydene.. ( akuratt som om girer uten å clutche på bil )

                Men, gassen fungerte fint, så jeg fikk kjørt maaange runder uten problemer..

                Men som sagt, kan servoen min ha gått til helvette, pga jeg har latt den stått på noen sekunder vær gang før jeg skulle kjøre??
                Daniel Luciani - 89 - Oslo - STOLT eier av en Baja 5b SS ( 99,9% Ferdig..! )

                Comment


                • Åssen servo er det?
                  Det er vel digitalservoer som brenner hvis man holder dem lenge inne..
                  Sånn at de jobber og jobber..
                  Ingenting for øyeblikket.

                  Comment


                  • Originally posted by benbeni View Post
                    Åssen servo er det?
                    Det er vel digitalservoer som brenner hvis man holder dem lenge inne..
                    Sånn at de jobber og jobber..

                    Jeg har en Hitec HS 645MG eller hva den heter.. Det er den som gikk til helvette, og kjøpte den samme igår igjen.. Fordi den er billig samt. at den gjør jobben sin.. =)
                    Daniel Luciani - 89 - Oslo - STOLT eier av en Baja 5b SS ( 99,9% Ferdig..! )

                    Comment


                    • Okay. Jeg tror ikke det er noen digital-servo, sånn at den brenner.
                      Men jeg skal ikke si det helt sikkert..
                      Ingenting for øyeblikket.

                      Comment


                      • Originally posted by benbeni View Post
                        Okay. Jeg tror ikke det er noen digital-servo, sånn at den brenner.
                        Men jeg skal ikke si det helt sikkert..
                        Nei, det er nok ikke digital nei.. Men bare å vente å se til en av de andre gutta her inne svarer, dem vet det nok
                        Daniel Luciani - 89 - Oslo - STOLT eier av en Baja 5b SS ( 99,9% Ferdig..! )

                        Comment


                        • Det som er tingen er at du må justere EPA, det gjøres på innstillinger på senderen.
                          Digitale servoer brenner fort opp hvis de står å "jobber" med motstand.
                          Det gjøre forsåvidt analoge servoer også men ikke like fort som en digital gjør.

                          Comment


                          • Hadde ikke du rhino ?

                            Isåfall er den digital.

                            Comment


                            • Hvem snakker du til nå?

                              Jeg har rhino, men vi snakker om Muztang289 sin servo her nå..
                              Ingenting for øyeblikket.

                              Comment


                              • Mottoet må vel være.
                                SKRU PÅ RADIOEN FØRST OG IKEKHOLD BILEN PÅ BREMSEN FOR LENGE!!!!!!

                                å skru på bilen først er skullet spesielt hvis man allerede har startet motoren.
                                radio utstyret skla altid testes før man begynner å kjøre. å det skal testet yten at motoren er i gang.

                                hvis servoer og tomgangs hastighete r rett justeret skal man ikke behøve å holde bilen på bremsen.
                                pass å¨å justere servoene s ende punkter slik at de ikek blir stående å bryte i servo hornet når string og gass brems har nådd fullt utslag
                                A REAL TWIN IS A V-TWIN.
                                alt under 1200 cc er en startmotor.
                                R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X