hmm kan ikkje sei meg enig her.har sett 2 hpi biler med stock 23cc med effekt pipe.som har kjørt med skovler hjul i et grustak og de hadde null problem.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Large Scale skravletråd v2.0
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Men det er vel snakk om den løse sanden som er på Foss-Eikeland?HPI Baja 5B V2.0 med RC-Racing.no power
og en liten E-Revo til å kose seg med
Min Youtube konto http://www.youtube.com/RCislife
Comment
-
Den er ikke bra
HPI Baja 5B V2.0 med RC-Racing.no power
og en liten E-Revo til å kose seg med
Min Youtube konto http://www.youtube.com/RCislife
Comment
-
Er det bare meg, eller er det en god forklaring på det jeg reagerer på;
Er det mulig for en bil, i dette tilfellet en F-1, å oppføre seg slik den gjør, med låste bakhjul, ingen forhjul osv osv i 310 km/t...???? Samt at det er neimen ikke lange strekka den "sklir" før den stopper.......
Vet ikke om alle vet hvor fort 310 km/t er, men jeg lover på tro og ære, Det er jæv... fort...!
Syns dette er litt merkelig jeg da
......hva syns dere andre...?
sigpic
Tlf 4691 0501
Comment
-
Hadde det ikke stått at det gikk i 310km/t og jeg måtte tippa så hadde jeg nok ikke tippa korrekt.. Det ser litt for kontrollert ut og som du sier så er ikke sklilengden særlig lang.
Jeg har aldri vært i nærheten av den farta der og kommer nok aldri heller til og oppleve det men for meg ser det ikke ut som 310.
Men jeg har tatt feil før en gang jeg husker jeg.
Comment
-
[QUOTE=H.M.Kongen;391786]Hadde det ikke stått at det gikk i 310km/t og jeg måtte tippa så hadde jeg nok ikke tippa korrekt.. Det ser litt for kontrollert ut og som du sier så er ikke sklilengden særlig lang.
Jeg har aldri vært i nærheten av den farta der og kommer nok aldri heller til og oppleve det men for meg ser det ikke ut som 310.
Men jeg har tatt feil før en gang jeg husker jeg.[/QUOTE]
Du og...?? Jeg hadde tabba mi i 1971 husker jeg.....fæl dag..

Men fra spøk til alvor.....tenk deg en bil, uansett type, i 310 km/t, hiv forhjulene av den og napp i brekket.....

God tur.....
sigpic
Tlf 4691 0501
Comment
-
Kan det være fordi du da ikke har styrende forhjul som enda har veigrep og at de låste bakhjulene fungerer som dusken på en dartpil?
Du har to bremsende krefter bak som vil stoppe og en masse som vil fortsette i retningen sin foran. Den bremsende delen legger seg da helt bakerst mens G kreftene i retardasjonen vil peke tyngdepunktet fremover.
Når man tar brekksladd på en bil så vil jo forhjulene være vippepunktet for slengen siden bakhjula har dårligst grep.
Men når man ikke har noen andre hjul så har man ikke lenger dette punktet.
Slik jeg kan se for meg fysikken rundt det.
Bra dette ikke endte stygt.sigpic
If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
If you put men on a planet without science, they will believe in God.
Comment
(RS) Radiostyrt.no Statistics
Collapse
Topics: 39,683
Members: 18,937
Active Members: 1
Welcome to our newest member, Mortenporten.

Comment