Announcement

Collapse
No announcement yet.

RC Offroad bane i Vistergropen Sarpsborg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Da var hpi baja 5b bestilt tommy. Da er jeg klar for å spole vekk litt jord til uka

    Comment


    • #17
      Bilder av området dere leker på da ?

      Comment


      • #18
        Originally posted by JonV View Post
        Bilder av området dere leker på da ?
        Skal se om jeg får knipsa noen i morra
        sigpic
        MCD StadiumTruck m/ Race Porta Pro Mod 27,2 og RN potte

        Comment


        • #19
          Adrian: jo kan jo hende jeg tar en tur en gang, men nå som vi har egen bane så tror jeg det blir en stund til at jeg gidder det hehe.

          Det var jo raskt gjort wildflyer grattis med snart ny bil da
          da sees vi på banen til uken

          JonV: det skal jeg ordne så fort som bare fa.... hehe, skal få tatt noen i dag og legge dem ut.

          Nå er forresten banen ferdig resten tar vi underveis.
          skal få ordnet med skilt og sjåfør rampe til uken.
          kanskje det kan bli litt system på dissa mævrene som flyr rundt og surrer også ellers så går det vel et par legger ettervert tenker jeg hehe.
          Mvh. Tommy.A

          Sarpsborg RC Offroad klubb

          Comment


          • #20
            Sorry snailey du var litt for rask for meg
            Mvh. Tommy.A

            Sarpsborg RC Offroad klubb

            Comment


            • #21
              Originally posted by Snailey View Post
              Skal se om jeg får knipsa noen i morra
              Er det borti der jeg var og hilsa på engang ?

              Like ved den crossbanen ?

              Comment


              • #22
                ja nedenfor, forbi crossbanen og i neste kryss ved bommen. banen ligger oppå toppen på venstre side.
                Mvh. Tommy.A

                Sarpsborg RC Offroad klubb

                Comment


                • #23
                  Originally posted by JonV View Post
                  Er det borti der jeg var og hilsa på engang ?

                  Like ved den crossbanen ?


                  så flott at du veit hvor det er da Jon.
                  vi får ta med oss en tur ditt i løpet av sommerŽn ta med Jesper også.
                  A REAL TWIN IS A V-TWIN.
                  alt under 1200 cc er en startmotor.
                  R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

                  Comment


                  • #24
                    Legger herved ut noen bilder av banen.

                    Banen er mellom 800 og 1500meter lang
                    Den er 5 meter bred. utenom to punkter som er på 3.5 - 4 meter.
                    Underlaget består av , sand jord og leire
                    Forøvrig så ligger banen som kjent i vistergropen altså nedenfor crossbanen til borg mc i sarpsborg.
                    Banen har gode kjøreforhold spesiellt for Large scale biler.





















                    Last edited by TommyAlex; 23 May 2009, 23:13.
                    Mvh. Tommy.A

                    Sarpsborg RC Offroad klubb

                    Comment


                    • #25
                      Hehe ja må det.

                      Er jo ikke mer en 10 minutter med bil fra modern og fadern.

                      hehe Jesper ja.
                      Vi var og testa bilene her omdagen, nede ved NMD rett ved Jesper.
                      Hadde han giddi å godt hjem ca 5 min så kunne han kjørt mer men neida.

                      Det der så jaggu lovende ut (kansje litt større bilder)

                      Også slå det sammen med en harrytur til sverige så er jo alt perfekt
                      Last edited by JonV; 23 May 2009, 20:31.

                      Comment


                      • #26
                        Du får større bilder ved å trykke på dem
                        Mvh. Tommy.A

                        Sarpsborg RC Offroad klubb

                        Comment


                        • #27
                          De blir jo bare såvidt større da.

                          640/480 hadde vært fint

                          Comment


                          • #28
                            ok. da har jeg gjort bildene større
                            Mvh. Tommy.A

                            Sarpsborg RC Offroad klubb

                            Comment


                            • #29
                              Hadde en helt konge dag her ved den nye banen ved Vister i sarp i dag. Utfordrende bane som har et enormt potensiale. Med kun 2-3 dagers innsats fra noen få ildsjeler så har vi utrettet mye. Spesiell takk til Tommy Alex som har en unik evne til å få ting til å skje (makan til ståpåvilje skal man se langt etter) Håper mange tar seg turen hit etterhvert og slik at vi får videreutvikla det gode RC miljøet som er i ferd med å blomstre her oppe.

                              Litt om banen:
                              Stor bane (syns ihvertfall jeg) Kanskskje litt få svinger, men dette kommer vi sikkert til å lage flere av etterhvert. Ganske utfordrende (men det er jo bare bra) Mesteparten av utfordringa for min del var vel det at jeg kjører FG Monster Beetle, som sikkert mange kjenner til har en tendens til å slite med å holde seg på hjula. Et drit fett hopp midt i banen som gir temmelige luftige svev på ca 8-10M lengde og 1-2M høyde. (kan utvides for lengre svev) Bredden er bra som fy for LS da den gjennomgående er mellom 4-5M som Tommy også beskriver. Får vi gått et steg videre nå og lagd en rampe som vi kan stå på for å få en god oversikt over banen så blir dette drit bra. i tilegg så trenger vi også et par hopp til, samt en dossering og en sving til eller to.
                              Vet ikke om det er mitt dybdesyn til høre som er feil, men svingen på høyre side av banen er vanskelig å beregne. (Hadde en gjennomgående tendens i dag til å rive med meg banemerking og pinner i den svingen, eller hva Tommy?)

                              Den første frontflippen på ca 10M ble også innviet i dag av Morten med sin Traxxas Revo Og den beste kollbøtta i dag var vel min?

                              Dette blir fett gutter, jeg skal kjøre en tur i morgen hvis jeg får låne 8mm e-clips til drevet Tommy? Fail-safe er ikke noe man kødder med.

                              Kristian
                              1:6 FG Monster Beetle Pro, HBX Brushless 1:10, Mini-z MR02

                              Comment


                              • #30
                                hei sveis svippsand

                                Veel, ang. den svingen, hadde dere stått der jeg sa dere skulle stå (istedenfor halveis ute i banen) så hadde dere hatt god oversikt over hele banen. ellers så er det vel bare god trening som skal til den svingen (hvis ingen har kjørt ned stolpene) viser 5 meter helt igjennom, hvor lett skal dere ha det da gutter haha.
                                altså, dere sliter med svingene allerede, hvordan skal det gå med enda flere svinger da ? hehe. Joa flere svinger går ann det men en slik bane med enda flere svinger, hvor blir det av farts gleden da, eller evnt.flere hopp, jeg prøver å se for meg en fem seks biler i slengen utpå der eller enda flere også skal man fylle hele banen med svinger ? hadde det ikke vært mere idielt med et par doble hopp eller noe sånt på lang sidene ? Greia er jo det at hvis man lager flere svinger ut av det som er der nå så forsvinner en god del av lang sidene, der man faktisk kjøre kapper mest før evnt. neste sving. Altså, jeg er ikke kritiserende i mot det men prøver bare å danne meg et bilde av det liksom. skal jeg si meningen om det, ved å lage enda flere svinger på banen nå så tror jeg man ødelegger mye av den fartsfylte delen på banen. å det å trå klampen i bånn igjennom svingene, vel, det kan jeg garantere blir mere kræsj enn kjøring hehe.


                                Jepp E-klips kan du få vettu ringer deg i morra formidag.
                                Mvh. Tommy.A

                                Sarpsborg RC Offroad klubb

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X