Announcement

Collapse
No announcement yet.

RC Offroad bane i Vistergropen Sarpsborg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by TommyAlex View Post
    Ja var ikke en dag for tidlig svippsand, har venta lenge på de delene nå.
    Jepp, jeg kommer vettu.


    Ja se å få tak på delene dine og kom opp dyver, her skal det kjørast
    ja du mener det ja.hehe. kan kjøre hvis jeg vil.har lissom alt jeg trenger men potta mi produseres nå om dagen.så kanskje jeg får kjørt noe neste helg hvis den har kommet

    Comment


    • blir det noe action i sarp i dag?

      Comment


      • Originally posted by wildflyer View Post
        blir det noe action i sarp i dag?
        Jepp, etter hva jeg har skjønt så kommer det folk i dag, til og med jeg
        Jeg er der fra 11:00 og utover. er ikke sikker på når de andre kommer men tror ikke det blir så sent.
        Mvh. Tommy.A

        Sarpsborg RC Offroad klubb

        Comment


        • Liten dugnadsinnsats

          Hei Tommy
          Var oppe å lufta bilen på banen igår,å må vel si at det nå var helt for Jæævlig å kjøre der,alt for mye dumper,sprekker store hull osv.
          underlaget blitt veldig hardt,så hadde vel trengt å fått krafsa opp å snudd all jord litt,all den løse sanden blir spinnt ut i ytterkantene på banen,lager vi små voller rundt banen så vil jo dette holde seg innenfor banen,slik at vi bare ved krafser kan dra dette ut på banen igjen når det samler seg langs disse små vollene.
          Du snakket jo noe om at det ikke burde gjøres så mye før kommunen hadde vært der på befaring,dette er jeg forsåvidt enig i,men når var dette?
          Når det er sagt så synes jeg vi skal prøve å kalle inn til felles dugnad å planlegge dette litt her på forumet,slik at vi forhåpentligvis kan stille litt mannsterke å få ordna litt med banen.
          Ser det ligger en del jord lenger bort på området der oppe,dette hadde nok vært fint å fått strødd litt på toppen av banedekket.
          Så lurer jeg på om dette kunne vært lurt å flyttet evt bygd ett depo til å stå på når vi kjører på andre siden av der vi står idag,der kan man stå litt høyere,slik at det blir lettere å faktisk se hvor bilen befinner seg på banen ved de svingene som er lengst ut i hver ende av banen.

          Jeg er klar som ett egg for litt dugnadsinnsats!!!!!

          ER DET FLERE KLARE FOLKENS!!!!!!!!

          Denne banen har jo hærlige muligheter til å bli knall

          Comment


          • Heisann folkens.

            lightningguy:

            Ja dette du skriver nå er jeg enig i. det er som jeg har sagt hele tiden, at skal banen være bra nok hele tiden så må den vedlikeholdes, men det blir den ikke gjort så derfor blir jo banen som den er den. I følge det han fortalte meg så skulle dette skje den første Juni så jeg regner med at de har vært der alt. men ikke tenk på det, det er bare til å begynne å preparere det Depoet er til å flytte på det, men når jeg lagde det så så jeg ingen andre muligheter for øyeblikket, pga. busker og slikt på andre siden. Jeg og har tenkt på det du sier der men da bør vi kanskje få kappet litt busker og slikt ? Men tror du svingene blir anderledes å holde øye på selv om vi legger depoet et annet sted da ?

            Ja ettersom jeg nå har begynt å jobbe igjenn så går mesteparten av tiden min til det så en dugnad hadde vært flott å fått til, da går det jo litt fortere også Så kom igjenn folkens, la oss planlegge litt og få banen på bena igjenn Er klar som et egg jeg også.
            Ja banen er og blir unik sånn sett og da tenker jeg på beliggenheten og formen på den, støy osv. Men akkurat som alle andre baner så trengs det litt manikyr på den en gang i blandt hehe. Det hadde vært mye lettere å hatt en liten traktor til dette gitt.
            Mvh. Tommy.A

            Sarpsborg RC Offroad klubb

            Comment


            • dugnad

              Hei igjen folkens,da har jeg vært på banen idag sammens med 2 til,noe fikk vi vel gjort,men var der kun ett par timer,må nok ha en traktor til resten,slik at man får dratt av dekket litt,å rettet litt der det trengs(på hoppet bla).Var en kar til der som stakk innom,forstod at han hadde vært der i starten når banen skulle lages,da hadde han traktor,fint å fått ned han en tur til.
              Det hjalp vel noe idag,men må nok mere maskinkraft til.Så er det noen som kjenner noen med tilgang til traktor med redskap på så er det bare å avtale en dag for dugnad,så er ihvertfall jeg klar

              Comment


              • Halvor var innom tidligere med traktoren... kan høre med han om han har tid. Flere jeg har snakket med ønsker å dosere de to store svingene litt, flere som er enige?
                Fredly Andre Andresen
                President of Østfold RC Truckers
                Scania R620 6x4 / Scania R620 tipp prosjekt / Scania R730 Topline prosjekt

                Comment


                • dugnad

                  Ja det hadde vært fint Fredly,enig at svingene kan gjøres litt med,pluss rette hoppet.
                  Jasså kjøpt deg SS du nå ja.
                  Ja kjører baja 5 b jeg da,men kjøpt masse deler,faen blir dyrt detta gitt
                  Har en reed 30,5 ccm i den også.
                  Så kan han komme med traktoren igjen så er det topp vettu.

                  Comment


                  • Ja detta hørest helt topp ut Bare han lar raka være hjemme og trer på ei skrape i steden så er det helt topp det hehe. Blei litt mye pottit renner sist dosering er også greit, ikke for at jeg heelt skjønner meningen med det men... har liksom ikke sett det på andre baner, ( jeg kan vel ikke ha vært helt blind heller hehe.) Fint at det også er andre som tar initiativ der oppe, få litt team work helt toppers gutter. Blir det dugnad med flere så gi gjerne beskjed om når det blir slik at alle kan få tatt i et tak. Helger og slikt vil jeg tru er best for de fleste, nå skal ikke jeg prate for alle men... tror det i hvertfall. Men helt klart at banen må gjørest noe med og det fort.

                    Nok en gang så får jeg ikke kjørt med bilen min på ei stund, motoren min tok kvelden her om dagen, sand i motoren er fine saker hehe. Duste meg glemte jo seffers å kjøpe skikkeligt filter, noe jeg ikke kommer til å glemme igjenn skal forøvrig opp til Jan Erik (Skarnes) om en stund og montere ny topp og div, da blir det 30,5 på meg og nytt filter opplegg. Driver om dagen og monterer SS bilen til dama, kan jo hende jeg får låne den så lenge hehe.

                    Ang. dugnad, har tid til lørdag fra 19:00 og hele søndag. kan desverre ikke noe tidligere pga. jobb. Håper han Halvor kan med traktoren, ellers så kan jeg høre med gammeln igjenn da, men han på instrueres litt for han har ikke så bra peil som kanskje Halvor har.
                    Mvh. Tommy.A

                    Sarpsborg RC Offroad klubb

                    Comment


                    • Snakket med Halvor i dag, han hadde ganske fult opp om dagen både hjemme og på jobb.
                      Han skulle prøve en kveld til uka, tar nærmere kontakt ang. tid.

                      Er det noen som ikke har store planer til uka? kjekt om flere kunne stille opp med god dugnads ånd
                      Fredly Andre Andresen
                      President of Østfold RC Truckers
                      Scania R620 6x4 / Scania R620 tipp prosjekt / Scania R730 Topline prosjekt

                      Comment


                      • Originally posted by lightningguy View Post
                        Ja det hadde vært fint Fredly,enig at svingene kan gjøres litt med,pluss rette hoppet.
                        Jasså kjøpt deg SS du nå ja.
                        Ja kjører baja 5 b jeg da,men kjøpt masse deler,faen blir dyrt detta gitt
                        Har en reed 30,5 ccm i den også.
                        Så kan han komme med traktoren igjen så er det topp vettu.
                        Ble Baja på meg ja bare venter til RC-RACING får inn pro-pipene, da blir det ny pro-mod. motor og pro-pipe på meg sikkert mer til.

                        Koster å være "bajas" som Egon sier
                        Fredly Andre Andresen
                        President of Østfold RC Truckers
                        Scania R620 6x4 / Scania R620 tipp prosjekt / Scania R730 Topline prosjekt

                        Comment


                        • Dugnad til uka

                          Jeg er klar for litt innsats på dugnad til uka,hvis traktor kommer!!!!!!!!!!!!! klar klar klar

                          Comment


                          • Bra banedekke

                            Hei igjen alle sammen

                            Snakket med to stk som vært å kjørt på banen idag,har jo regnet mye inatt,dette hadde visst gjort underverker med banen,de melder om utrolig gode kjøreforhold her idag(selfølgelig når jeg ikke var der
                            Vet at Tommy har snkket om ett vanningsanlegg her tidligere,dette er visst tydelligvis det som skal til også for å friske opp banen litt.
                            Imorgen og lørdag skal jeg kjøre,flere som er klare i helgen da?

                            Comment


                            • Skal jobbe nattan til fredag så jeg får ikke tid på lørdag, evnt. kvelden da men.. Satser på søndag hvis bilen blir ferdig, har ikke så mange timene igjenn på den.

                              Ja vann er det som skal til der oppe, men dette gjelder samtlige andre baner også, hvis de ikke da bruker spesial underlag. Solen tar knekken på det meste for å si det slik. Stiller seffers opp jeg også, regner med at det blir på eftan eller noe ? Men det må som sagt skrapes og ikke rakes. Tenkte da på traktor utstyr
                              Mvh. Tommy.A

                              Sarpsborg RC Offroad klubb

                              Comment


                              • Høres bra ut dette gutter.
                                det ble desverre ikke tidf forrige helg å desverre ser det ikke ut til at jeg får tid denne helgen heller. men neste helg derimot da står det inført i kalender´n RC-Kjøring mesd store røde bokstaver
                                A REAL TWIN IS A V-TWIN.
                                alt under 1200 cc er en startmotor.
                                R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X