Announcement

Collapse
No announcement yet.

RC Offroad bane i Vistergropen Sarpsborg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    så jo ut som en kjempe kul bana og kjøre på jo... flott gjort.!!!
    MCD Rally
    www.Rc-racing.no

    Comment


    • #32
      rc sarpsborg

      er dette en klubb? finner ikke noe info på net?
      hvor er banen?

      Comment


      • #33
        Ja banen er ganske så grei for å si det slik, du får ta deg en tur og prøve den ut en gang 5T



        Deviant: Jeg vil nå kalle den en klubb i hvertfall, noe jeg har starta opp selv, har vel ikke helt fått noe bekreftelse på at de andre er enige i det men, jeg regner med at de vil være med på det lasset også
        Det er forøvrig ikke noen klubb du vil finne på nettet (ennå i hvertfall)
        Men det kan jo tenkes den vil vokse med tiden og da får man vel fikse noe i den rettningen også. Nå som det er sagt så har vi ihvertfall en bane som vi i gjengen har skaffa og bygd opp, og jeg må jo si at vi kan være litt stolte av oss selv, for det er faktisk den eneste banen i sarpsborg (østfold) for RC LS offroad. Jeg vil også påstå at banen er mere enn bra nok løpsdyktig også.

        Banen ligger som sagt i sarpsborg, plassen heter vister gropen sandtak, samma sandtaket som borg MC har sin cross bane. Vår bane ligger nedenfor denne, ca: 100 meter nedenfor, banen ligger oppå toppen på venstre i krysset du kommer til.
        Last edited by TommyAlex; 24 May 2009, 09:23.
        Mvh. Tommy.A

        Sarpsborg RC Offroad klubb

        Comment


        • #34
          hvor mye koster det å kjøre på banen deres?

          Comment


          • #35
            Originally posted by Deviant View Post
            hvor mye koster det å kjøre på banen deres?
            Banen er åpen for alle, men banevett er et must, Dette gjelder også søppel osv. Det er heller ingen spesielle åpnings tider, det er bare tel å kjøre når man har lyst, men det mest atraktive er vel helger vil jeg tro.
            Mvh. Tommy.A

            Sarpsborg RC Offroad klubb

            Comment


            • #36

              vi får tar en tur en dag når bilene er i orden igjen

              Comment


              • #37
                Ja det må dere gjøre, velkommne skal dere være
                Dere får følge med på denne tråden, legger ut annonser for helge kjøring utover, greit for andre å vite også, jo flere jo bedre


                ja skruing må til skjønner jeg hehe.
                Mvh. Tommy.A

                Sarpsborg RC Offroad klubb

                Comment


                • #38
                  Bane regler.

                  Jeg har tatt meg en liten frihet til å sette opp noen enkle bane regler. Alle slike områder/baner har vel noen små regler de må følge, vel, vi er vel ikke noe unntak når det gjelder det tenker jeg. De samme reglene vil også komme på skilt som vil bli satt opp på området der vi har banen. Grunnen til dette er jo at når vi først har fått banen så vil vi jo ikke miste den igjenn. Vi har lagt ufattelig mye jobb for å få til dette og det er jo til glede for alle med rc offroad det.

                  Området er delt inn i to deler, den ene delen er bmx banen til sykklistene, det hender de er der når det kjørest med rc. Denne delen er den første banen dere møter på når dere går opp mot rc banen. Denne delen skal det IKKE kjørest på, de har fått dette lille området og det er deres.
                  Kjør bilene deres igjennom dette området for å komme til rc banen, men that`s it. Dvs. kjør til rc banen og hold dere der. Det samme gjelder parkerings plassen, kjør bilene deres fra parkerings plassen og rett til rc banen. og for dem som blir fristet til å kjøre på veien eller andre plasser som ikke vi har noe med å gjøre, IKKE gjør dette, kjør rett til rc banen.

                  regler:

                  1: All kjøring på vei er forbudt.

                  2: All kjøring på andre sandtak enn rc banen, er forbudt.

                  3: Rydd opp etter dere, ikke legg igjenn søppel osv.

                  4: Hvis banevett, og ta ansvar.

                  5: kjører dere i stykker merkebånd osv. ta ansvar og reparer dette. Det er alles sin bane og derfor så er det også den enkeltes ansvar for banen.

                  6: skal det kjørest så hold dere til banen/løypa slik at banen og sikkerheten kan få en viss grad.

                  7: Kjøre rettning er fastsatt mot klokka. grunnen til dette er avstikkeren som fører til flipp hoppet.

                  8: All ferdsel i selve banen mens kjøring pågår er forbudt. Dette gjelder alles sikkerhet.


                  Tror det var alt

                  er det noen som har noen motstridige meninger om dette så hyl ut
                  Last edited by TommyAlex; 24 May 2009, 17:29.
                  Mvh. Tommy.A

                  Sarpsborg RC Offroad klubb

                  Comment


                  • #39
                    bestem enm fast rettning man kjører i.

                    med elelr mot klokka.
                    A REAL TWIN IS A V-TWIN.
                    alt under 1200 cc er en startmotor.
                    R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by Crazy beetle View Post
                      bestem enm fast rettning man kjører i.

                      med elelr mot klokka.
                      Ja glemte meg helt bort, regel 7 er forandret
                      Last edited by TommyAlex; 24 May 2009, 17:30.
                      Mvh. Tommy.A

                      Sarpsborg RC Offroad klubb

                      Comment


                      • #41
                        Imponert gutter, spesielt deg Tommy.
                        Nettopp kommet hjem fra en kort ferie i Svergie, dette er gode nyheter... tar meg en tur å titter på banen i morra.

                        Gleder meg til å teste banen
                        Fredly Andre Andresen
                        President of Østfold RC Truckers
                        Scania R620 6x4 / Scania R620 tipp prosjekt / Scania R730 Topline prosjekt

                        Comment


                        • #42
                          Takkar SSboy
                          Banen har blitt tatt godt i mot fra andre så langt i hvertfall, svært positivt for framtiden det.
                          Mvh. Tommy.A

                          Sarpsborg RC Offroad klubb

                          Comment


                          • #43
                            Første videosnutt av LS hopp i Vister

                            Heisann.

                            Her er min første videsnutt av bobla mi i et lite svev i dag

                            1:6 FG Monster Beetle Pro, HBX Brushless 1:10, Mini-z MR02

                            Comment


                            • #44
                              Et nyderlig svev det der ja

                              Var der oppe i kveld og tittet på den nye svingen dere lagde, var grei nok den. men dere kunne jo ha tettet igjenn hullene, dvs. fullført svingen med tømmer. Det som møtte meg i dag når jeg kom opp må jeg si var et sørgeligt syn. samtlige bånd var kjørt i filler og det så ut som det hadde vært storm der, hadde vært fint om dere kunne ha fikset på det igjenn også, synest det er så forbaska ærgeligt å se slikt etter så mange timer med jobb, det tar to min liksom å fikse på det. Jeg mener, skal vi ha en skikkelig bane så må vi ta vare på den.

                              Men nå er det fikset Jeg bærte opp noe tømmer i kveld og reparerte båndene og stolpene som var kjørt ned. Tettet igjenn svingen med tømmer, bytta ut den nedre indre bånd svingen med tømmer slik at den skal bli litt mere oversiktlig, tror det blei bedre slik. La også opp en tverrlegger ved de to hoppa på toppen, de to løypene bør skilles av pga. sikkerhet. Det er jo ikke alle som tørr å bruke flipp hoppet hehe. Pluss la opp en sperre linje rett nedenfor flipp hoppet.

                              Traff på to nye typer der i kveld, de kjørte på cross løypa, fortalte dem historien så nå skulle de begynne å kjøre på banen vår, så da er det to til på laget
                              Last edited by TommyAlex; 25 May 2009, 10:33.
                              Mvh. Tommy.A

                              Sarpsborg RC Offroad klubb

                              Comment


                              • #45
                                hjelp

                                Originally posted by TommyAlex View Post
                                Et nyderlig svev det der ja

                                Var der oppe i kveld og tittet på den nye svingen dere lagde, var grei nok den. men dere kunne jo ha tettet igjenn hullene, dvs. fullført svingen med tømmer. Det som møtte meg i dag når jeg kom opp må jeg si var et sørgeligt syn. samtlige bånd var kjørt i filler og det så ut som det hadde vært storm der, hadde vært fint om dere kunne ha fikset på det igjenn også, synest det er så forbaska ærgeligt å se slikt etter så mange timer med jobb, det tar to min liksom å fikse på det. Jeg mener, skal vi ha en skikkelig bane så må vi ta vare på den.

                                Men nå er det fikset Jeg bærte opp noe tømmer i kveld og reparerte båndene og stolpene som var kjørt ned. Tettet igjenn svingen med tømmer, bytta ut den nedre indre bånd svingen med tømmer slik at den skal bli litt mere oversiktlig, tror det blei bedre slik. La også opp en tverrlegger ved de to hoppa på toppen, de to løypene bør skilles av pga. sikkerhet. Det er jo ikke alle som tørr å bruke flipp hoppet hehe. Pluss la opp en sperre linje rett nedenfor flipp hoppet.

                                Traff på to nye typer der i kveld, de kjørte på cross løypa, fortalte dem historien så de skulle begynne å kjøre på banen vår, så da er det to til på laget
                                trenger dere noe hjelp?
                                material? har en del her, plus masse på jobb, kan sikkert skaffe en del stolper fra langs veien hvis dere trenger,
                                plus sperre bånd

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X