Announcement

Collapse
No announcement yet.

RC Offroad bane i Vistergropen Sarpsborg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Utroligt flott tilbud fra deg Deviant, kjempe hyggeligt å høre.

    Skal vi se hm. de stolpene jeg har satt opp nå har jeg saget fra tre og slikt, det som er problemet er at de velter lett og tåler ikke store støta. jeg vet ikke åssen det hadde blitt med noe tykkere og fått dem lenger ned hadde vel også hjulpet, de stolpene du prater om er spisse i enden ?
    planen var kanskje å bytte ut alle bånda med tømmer men jeg vet ikke enda. Det er jo litt fansy med litt bånd og da, pluss at du sparer litt plastikk hehe. så jeg må vel si at å fått på plass noen nye stolper som er litt tykkere enn en kvist og fått dem dypere uten å slå av deg armene hadde vært kjekt.

    nå er jeg på god vei til å få skaffet oss paller til stå plassen, men jeg vet ikke om det hadde vært litt kjekt med noen planker og slikt.

    sperrebånd er jo altid kjekt å ha
    Mvh. Tommy.A

    Sarpsborg RC Offroad klubb

    Comment


    • #47
      Originally posted by TommyAlex View Post
      Utroligt flott tilbud fra deg Deviant, kjempe hyggeligt å høre.

      Skal vi se hm. de stolpene jeg har satt opp nå har jeg saget fra tre og slikt, det som er problemet er at de velter lett og tåler ikke store støta. jeg vet ikke åssen det hadde blitt med noe tykkere og fått dem lenger ned hadde vel også hjulpet, de stolpene du prater om er spisse i enden ?
      planen var kanskje å bytte ut alle bånda med tømmer men jeg vet ikke enda. Det er jo litt fansy med litt bånd og da, pluss at du sparer litt plastikk hehe. så jeg må vel si at å fått på plass noen nye stolper som er litt tykkere enn en kvist og fått dem dypere uten å slå av deg armene hadde vært kjekt.

      nå er jeg på god vei til å få skaffet oss paller til stå plassen, men jeg vet ikke om det hadde vært litt kjekt med noen planker og slikt.

      sperrebånd er jo altid kjekt å ha
      jeg har en garage fullt av div tre verk
      mest 2x6 tror jeg
      bare tar plass
      stolpene fra jobben tar litt tid (uke) skaffe imp from autovern
      kan også skaffe div rør
      hva trenger dere?

      Comment


      • #48
        Tar i mot det vi kan få vi.
        Tar gjerne noe 2x6 plank, kan være fint å bruke til rekkverk på stå plassen osv.
        Nå husker ikke jeg hvor mange stolper det blei men vi sier ikke nei takk til noen stolper. Nå forsvinner sperrebåndet fra den øvre svingen også, er kanskje litt vanskeligt med full oversikt i den. Men der snakker vi om maks 3 tømmer pinner så det ordner vi selv. ellers så tror jeg det er greit, sperrebåndene er fine å bruke i den ytre nedre delen av banen, for det funker også som en varsling for folk på mc.

        En liten oppsumering:

        Noen stolper, vet ikke hvor mange ennå. kan telle over i morra.
        plank 2x6 eller noe sånt.
        sperrebånd (kjekt å ha)

        Vet du hvor lange disse stolpene er ?
        Mvh. Tommy.A

        Sarpsborg RC Offroad klubb

        Comment


        • #49
          Tok noen bilder fra kjøringa i sta













          sigpic
          MCD StadiumTruck m/ Race Porta Pro Mod 27,2 og RN potte

          Comment


          • #50
            Originally posted by Deviant View Post
            jeg har en garage fullt av div tre verk
            mest 2x6 tror jeg
            bare tar plass
            stolpene fra jobben tar litt tid (uke) skaffe imp from autovern
            kan også skaffe div rør
            hva trenger dere?
            hallo gutter,banen er blitt kjempe fin.hvis det er noen som får tak i drens rør så er det mye bedre enn tømmer pga tømmer er hard som f... og drens røra er ikke så brutale mot bilene hvis vi butter.alt hjelper av det man har og kan bruke.men vi bruker det vi har

            Comment


            • #51
              Originally posted by dyver View Post
              hallo gutter,banen er blitt kjempe fin.hvis det er noen som får tak i drens rør så er det mye bedre enn tømmer pga tømmer er hard som f... og drens røra er ikke så brutale mot bilene hvis vi butter.alt hjelper av det man har og kan bruke.men vi bruker det vi har
              Ja det var det vi snakket om før vi brukte tømmer, men fant ut at vi ikke ville bruke noe spes med penger på dette, i hvertfall ikke ennå, Men hvis gutta vil bytte ut tømmer mot drens rør så får dem arangere en dugnad å bære tilbake tømmeret igjenn Jeg og snailey bærte tømmer så vi var helt svette oppi der, vakke noen lett jobb hehe.

              Men bare lurte, hadde det ikke vært en idee og beholdt tømmeret ved tanke på sikkerheten, de er jo litt tyngre enn drens rør da og tar i mot mye mere enn de. tenkte da på hvis uhell skulle oppstå, feks. fail safen ryker eller noe (Dette var ingen spydighet)
              Last edited by TommyAlex; 25 May 2009, 10:38.
              Mvh. Tommy.A

              Sarpsborg RC Offroad klubb

              Comment


              • #52
                Originally posted by Snailey View Post
                Tok noen bilder fra kjøringa i sta
                Flotte bilder Snailey
                kul bil forresten
                Mvh. Tommy.A

                Sarpsborg RC Offroad klubb

                Comment


                • #53
                  Originally posted by TommyAlex View Post
                  Ja det var det vi snakket om før vi brukte tømmer, men fant ut at vi ikke ville bruke noe spes med penger på dette, i hvertfall ikke ennå, Men hvis gutta vil bytte ut tømmer mot drens rør så får dem arangere en dugnad å bære tilbake tømmeret igjenn Jeg og snailey bærte tømmer så vi var helt svette oppi der, vakke noen lett jobb hehe.

                  Men bare lurte, hadde det ikke vært en idee og beholdt tømmeret ved tanke på sikkerheten, de er jo litt tyngre enn drens rør da og tar i mot mye mere enn de. tenkte da på hvis uhell skulle oppstå, feks. fail safen ryker eller noe (Dette var ingen spydighet)
                  jo det gjør jo ikke noe at vi beholder tømmeret som en form for sikkerhet.nei det er vel ingen vits å bruke penger når man kan bruke ting fra naturen.jeg kom bare med forslag jeg

                  Comment


                  • #54
                    Originally posted by dyver View Post
                    jo det gjør jo ikke noe at vi beholder tømmeret som en form for sikkerhet.nei det er vel ingen vits å bruke penger når man kan bruke ting fra naturen.jeg kom bare med forslag jeg
                    Dyver. alt er muligt
                    Mvh. Tommy.A

                    Sarpsborg RC Offroad klubb

                    Comment


                    • #55
                      Er en tanke misunelig her altså.

                      Sitter og jobber og bilen bare står og ser på meg

                      Comment


                      • #56
                        Bane oppdatering.

                        Var en tur oppe i dag også (må passe på mens en har ferie )
                        Gjorde om på et par svinger (bytta ut bånd med stokker) Det hjalp betraktelig, så mye mere nå enn før.
                        En av gutta boys var der i dag og kom med et kjempe tips om deling av banen. Som sagt så gjort, Delte inn en liten del av banen slik at nitro biler nå har sin egen rundbane, Etter hva jeg blei fortalt så blir nitro biler svært varme bare etter en liten stund og de kan få store problemer med å følge bensin bilene på store strekninger og slikt. Vi delte så inn banen i to deler, nitro bilene bruker også en del av den store bare at den har blitt kortet ned litt, fungerte bra det. innkjøring og utkjøring er bra merket så det går ikke ann å ta feil Satt opp start merking , kan jo være kjekt å ha

                        Det kom en del nye folk dit i dag, så ryktet sprer seg og det er jo bra, de skrøt av banen våres og synest vi hadde gjort en bra jobb
                        Kanskje vi kan få til et helge løp snart også, hadde vært litt gøy da.
                        så ja, vi vokser oss store her i særp hehe.
                        Mvh. Tommy.A

                        Sarpsborg RC Offroad klubb

                        Comment


                        • #57
                          Originally posted by JonV View Post
                          Er en tanke misunelig her altså.

                          Sitter og jobber og bilen bare står og ser på meg
                          du er ikke alene om det JonV, delene kom ikke i dag heller
                          får håpe post mannen er litt greiere i morra
                          Mvh. Tommy.A

                          Sarpsborg RC Offroad klubb

                          Comment


                          • #58
                            Jeg mangler 2 stk 6mm skruer til eksosen og jeg er rtr

                            Mor og Far bor på øya i sarp så kommer nok til å se meg på banen der ja.

                            Comment


                            • #59
                              Originally posted by JonV View Post
                              Jeg mangler 2 stk 6mm skruer til eksosen og jeg er rtr

                              Mor og Far bor på øya i sarp så kommer nok til å se meg på banen der ja.
                              hm, du kan vel bruke helt vanlige maskin skruer der vel ? dem får du jo tak i i hvilkens som helst jernvare butikk.

                              Det er jo flotters å høre, velkommen skal du være
                              Mvh. Tommy.A

                              Sarpsborg RC Offroad klubb

                              Comment


                              • #60
                                Er ikke plass til skruer med utvendig hode på eksosen.

                                Må være umbrako.

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X