Announcement

Collapse
No announcement yet.

RC Offroad bane i Vistergropen Sarpsborg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fytterakkern for en ståpåvilje Tommy Alex,Tar av meg hatten,.Helt unikt ..Bare vært familiære ting for min del her hjemme.Hver helg har det vært ett eller annet styr...Men håper på å komme sterkere tilbake. Klarte å lure meg unna en 14 dagers sydentur.Kjerringa og unga drar mens jeg i påskudd av å være hjemme og mure utepeis på verandaen blir hjemme...Bare jeg og bikkjejævelen,.Trenger jeg si mer??HI Hi..
    Baja 5T med 30,5 raceporta zen,pro pipe bakmont. futaba 3pm.....

    Comment


    • Originally posted by Crazy beetle View Post
      må stå opp tidligere veit du.
      jeg rakke flere timer emd rc kjøring. et par timer til og fra aarpsborg og ikek minst rakk jeg st hans feiringen.
      tror jaggu jeg hrakk å både summetonen og opptatt signalet utpå natta.

      det blir som sagt flere turer på meg ut over sommer´n

      Jeg var oppe i 07 tiden jeg da.
      Men var værre med hu som kom slentrende i 03 tiden.

      Comment


      • Originally posted by TommyAlex View Post
        Kjempe hyggeligt at du likte banen Crazy beetle

        Ang. banen. Det er som med banen som med alt annet, noen liker mora mens andre liker dattera, uansett hva en enn gjør så er det ingen som er fornøyde Hva skal vi med flere svinger på den banen der når ingen klarer å holde seg på den hehe. (tulla). Veel, ikke for å være negativ her men klart det lar seg gjøre å lage enda flere svinger men hva er vitsen ? Banen er 218 m lang og den banen der er ikke som andre baner der det omtrent går på flatmark alt som er. etter hva jeg har skjønt på de som kjører der så er den der den skal være. Det man evnt. kan gjøre er å tyne den enda lenger ut på oversiden og få ut en høyre sving der, eller kutte ut den såkalte nitro bane delen, men som jeg sa, blir det for mye svinger så blir det null fart og spenning. Banen er bygd etter beste evne og hva vi klarte å få ut av den og når man i tilegg legger null kroner i det så blir banen som den blir. Man kan seffers gå i gang med dugnader og slikt men så langt så er det svært få personer som har vist noe interesse for det, man prater jo men thats it.

        Ang. kjøre platformen så er jeg enig i at den må vekk og det skal den også, den der er bare midlertidig til den andre er oppe. Og flytte den over til andre siden eliminerer absolutt nada, det er bare bortkastet tid, man må fjerne busker og rette ut og det er bare navnet på det. Det kommer en kjøre platform kombinert med pitstop ettervert nå, og den kommer litt lenger bort på flat marka, den blir i tilegg til det skrå stillt slik at oversikten blir like bra for alle som står der. Etter mine utregninger så blir den på disse målene, Lengde (valg fritt)= 5-6m. bredde =1.5 - 2m. høyde = 3m. Jeg har funni ut at hvis man bruker disse målene så blir den totale høyden med rekkverk på 4 m. Da kan man bruke hele blank på 4 m. Det blir ikke noe proff utgave til 10 000kr men en hjemmelaget til kr svette og gratis blank og pall. Jeg har allerede gått i gang med å samle det vi trenger. Den blir IKKE flyttbar men stødigt som et fjell og god oversikt fra den for alle som står der. siden det IKKE er noen som bruker det rep bordet ved begynnelsen av banen så blir det fjernet. Og man trenger det heller ikke siden man får det under kjøre platformen. Det blir ikke brukt stokk på kjøre rampen, kun mattis.

        Alle stokkene skal fjernes da disse er bare til bry (noe vi har funni ut ettervert) og man ødelegger flere biler enn nødvendig. I stedenfor stokker så blir det lagd små avlange voller. altså en middels stor sand kant rundt hele der løypa går. Dette eliminerer mye av de matrielle skadene. Og jeg tror ikke dette vil by på noe problemer, de fleste vet vel nå hvor banen går hen, så det er ikke noe vits i noen rettningsvisere og man sparer masse penger på rør og div. Alt du trenger er et par river og ei krafse eller to. Man kan spare mye ved å gjøre noe selv. Og hittill så har banen kostet 65 kr og 50 øre, og det er ikke dårligt når man tenker på hva slags bane vi egentlig har

        Men banen må skrapes opp på nytt for å få vekk dumper og ujevnheter og da bør man ha en traktor, det var noen som pratet om det her for en stund siden at det var en som kunne ta seg ta jobben men vet ikke åssen det går med det jeg. Den bonden som gjorde det sist begynner å bli litt lite arbeidsvillig så tror neppe det blir noe mere fra han, tror det blei litt for mange kokker for han sist gang hehe. Men det jobbes med saken. Både traktor og vannings system er nesten i boks. (diskuterer fortsatt pris på dritten).

        En ting er i hvertfall sikkert, banen skal bli bedre og ting skal på plass og ting er i gang men som vi ahr hørt før, ting tar tid

        Over og ut fra vister banen
        jeg forlanger ikke mer svinger. det var bare et ønske fra min side. det er mer en nok fart og spenning på banen.
        banen er mer en krevende nok for de som ikke har kjørt mye på bane. jeg har kjørt på asfalt bane i 6-7 år og off road 2-3 år det git kjøre trening å man bruker ikke lang tid på å kjøre seg inn på banen.
        nå na i tilegg har ebn bil som flyter over underlaget uten å gjøre det helt store krumspringa på egenhånd blir det mue enklere å kjøre.

        du har gjot en kjempe jobb s langt Tommy det er det ingen tvil om å jeg tok av meg hatten for lenge siden

        jeg kommer flere ganger for åp kjøre å blir det hjobbing så blir jeg med på det også.

        Originally posted by JonV View Post
        Jeg var oppe i 07 tiden jeg da.
        Men var værre med hu som kom slentrende i 03 tiden.
        HEHEHE !Jon jeg veit! du nevnte det jo da vi snakka på telefonen Lørdag
        God ferie foresten!
        A REAL TWIN IS A V-TWIN.
        alt under 1200 cc er en startmotor.
        R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

        Comment


        • Slapp av Crazy beetle, det var ikke sånn ment Jeg sa bare at banen der oppe er såpass opp og ned så at flere svinger enn de vi har kommer til å ødelegge en del av kjøre gleden for de som liker litt fart. Når en ligger der side om side på langsidene og kapper om å å nå svingen først, det er det jeg snakker om adrenalin kick hehe. slik det er nå så har vi kun en langside som det faktisk går ann å trå klampen i bånn og det på en trygg måte, og vi har jo høyresving også men ikke like krapp som de andre og det er jo heller ikke uten grunn, bare se igjennom tranga der, det er få som holder full pupp igjennom der og skal du klare svingen 100% der så må du bremse ganske så bra ned.. men vet ikke jeg altså men.
          Vi kan som jeg sa dra ut svingen yttligere ut til høyre rett etter tranga der og la den gå ut et stykke også inn igjenn mot yttersvingen i enden, men om det blir noe greie på, ja det vil i såfall tiden vise.
          Mvh. Tommy.A

          Sarpsborg RC Offroad klubb

          Comment


          • er det noe jeg gjør så er det å slappe av. HEHEHE!
            dete er jo sommer
            A REAL TWIN IS A V-TWIN.
            alt under 1200 cc er en startmotor.
            R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

            Comment


            • Originally posted by Crazy beetle View Post
              er det noe jeg gjør så er det å slappe av. HEHEHE!
              dete er jo sommer
              Helt klart, alt vi mangler nå er ferie, men ikke for det, vi klarer å drekka opp pilsen for det vi hehe.
              Mvh. Tommy.A

              Sarpsborg RC Offroad klubb

              Comment


              • Originally posted by TommyAlex View Post
                Helt klart, alt vi mangler nå er ferie, men ikke for det, vi klarer å drekka opp pilsen for det vi hehe.


                POKKER´N nå ble jeg tørst!

                høret nen som var litt lite glad i steinene som lå inntil banen på motsatt side av kjøre platformen.
                de plaga ikke meg stort det gjorde forøvrig ikke en siden av banen helelr. det gikk stort sett greit å holde stram wire fra sving til sving.
                det hjelper godt med bremser foran.
                A REAL TWIN IS A V-TWIN.
                alt under 1200 cc er en startmotor.
                R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

                Comment


                • Originally posted by Crazy beetle View Post
                  POKKER´N nå ble jeg tørst!

                  høret nen som var litt lite glad i steinene som lå inntil banen på motsatt side av kjøre platformen.
                  de plaga ikke meg stort det gjorde forøvrig ikke en siden av banen helelr. det gikk stort sett greit å holde stram wire fra sving til sving.
                  det hjelper godt med bremser foran.
                  Ja de steinene skal bort vekk, de er farlige, det er fort gjort å havne på en av de og da er bilen kapott for å si det slik hehe. Men som sagt, trenger en traktor slik at vi kan få ordnet det vi skal der oppe, jeg er overhode ikke fornøyd med banen i det hele tatt ! mye som skal forandres på. Pluss at tranga skal gjørest bredere slik at vi faktisk kan utvide banen med to svinger til Hørte jeg noen sa høyre hehe. Bremser ?? hva er det ??
                  Mvh. Tommy.A

                  Sarpsborg RC Offroad klubb

                  Comment


                  • Hm hei folkens

                    Blir det noe dugnad snart ? må se å få gjort noe der oppe nå.
                    Hadde vært fint om vi alle som er med på dette kan sette av en dag til dette, helst kvelden pga. varmen om dagen.
                    kom an boys, slutt å preike og begynne å jobbe
                    Mvh. Tommy.A

                    Sarpsborg RC Offroad klubb

                    Comment


                    • stikker nedover dit nå, med nyinnkjøpt baja og slow-mo cam, skal se om jeg får tatt noe fin footage Vi blir der sikkert i en time eller to... det er jo så alvorlig varmt for tiden...

                      Comment


                      • Helt toppers jorgendn kos dere der nede, men som du sa det er for varmt der nede om dagen, tidlig tidlig på morran eller kvelden etter 19:00 er best har jeg funni ut, men det kommer litt ann på vind eller ikke vind og.
                        Grattis med ny bil a

                        Jeg gjør også oppmerksom på at det er svært tørt der nede akkurat nå så det støver litt, men hvis dere står oppå kjøre rampa så er det ikke så ille. Dette kommer jeg til å gjøre noe med utover nå, skal også skrape opp løypa på nytt. Var der oppe i går og tok vekk meste parten av stokkene, siden løypa er godt oppmerket uten så er det like greit å ta de vekk, bedre for bilene også. Det støvet en god del der i går også men merket ikke det på bilen, så bruk prefilter over filteret folkens, det lønner seg, de øker også levetiden ikke bare på bilen men på filteret i seg selv også.
                        Kjørt opp 3 tanker der i går uten problemer Dette gjelder snor deksel og støtdempere også, sparer mye peng på det.
                        Mvh. Tommy.A

                        Sarpsborg RC Offroad klubb

                        Comment


                        • Bør sees på youtube, da den er i HD der

                          Last edited by jorgendn; 30 June 2009, 05:06.

                          Comment


                          • får jeg delene til bilen i løpet av uka blir det nopk en tur ned Lørdag eller Søndag
                            A REAL TWIN IS A V-TWIN.
                            alt under 1200 cc er en startmotor.
                            R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

                            Comment


                            • Helt rått det slow-motion kameraet. Hvor får man tak i slikt og hva er prisen det ligger på?
                              Hpi Baja "Shorty"
                              Mini z Awd

                              Comment


                              • casio exilim pro ex-f1 heter det, koster ca 6000,-

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X