Announcement

Collapse
No announcement yet.

RC Offroad bane i Vistergropen Sarpsborg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Helt enig med dette med søppel. Burde være unødvendig å faktisk fortelle at man skal plukke med seg søppla si. Som du nevner Tommy så er det jo ikke sikkert det er oss som kjører der som har lagt det igjen. Men vi burde alle ta ansvar og plukke med seg det som vi ser. Da er sjansen større for at vi får beholde stedet. Skal for ordens skyld alltid ha en pose med meg i kofferten i tillfelle jeg finner søppel.

    Når det gjelder dugnadsånden så må jeg si at for min del så er det ofte vanskelig å finne tid til å delta, men jeg skal prøve etter beste evne fremover å bli flinkere Jeg skal ihvertfalll opp i morgen, da kan jeg ta med litt utstyr? Kanskje vi kan få avtalt tid.
    Og så må jeg få testa bilen også da... Har fått på nye hjul og jeg testan i hagen i går og fy faen å mye bedre grep jeg fikk.
    1:6 FG Monster Beetle Pro, HBX Brushless 1:10, Mini-z MR02

    Comment


    • Ja det er som jeg nevnte svippsand at det er ikke altid det passer for alle på en gang men det må jo finnes en dag der det passer for de fleste, det kan vel ikke kræsje så ille bestandig vel

      Som jeg også nevnte så begynner det å bli vanskeligt å få retta ut alt for hånd, sanden begynner å bli hard enkelte steder så en traktor tror jeg er tingen men stein og småtteri kan vi jo få vekk da, pellet som sagt vekk en hel del store og små stein i går men enda så er det litt igjenn. Men sånn som ståa er nå så er det alle bulkene som er værst, det går fint ann å kjøre der men bilene har en tendens til å hoppe mye og de er vanskelige å holde styr på, spes i svingene. så det må helt klart gjørest noe. Nå blir det snart en traktor der oppe og det kan se ut til at jeg faktisk har skaffa meg en traktor hehe.

      Ja bilene må med i morra, helt klart men for min del så må jeg nøye meg med bajan, fikk ikke filter satsen i dag, får den til uka, og orginalen setter jeg ikke på en gang til ass. litt synd for jeg hadde håpet på å få testa den nye ræsern i helga Grattis med nye dekk da svippsand, dekker gjør mye av kjøre egenskapene de helt klart.
      Mvh. Tommy.A

      Sarpsborg RC Offroad klubb

      Comment


      • Går det an at jeg kjører på banene deres med en 1:8 når dere ikke er her? eller skal dere kun ha 1:5 bilær på banen?

        Comment


        • Originally posted by BSS View Post
          Går det an at jeg kjører på banene deres med en 1:8 når dere ikke er her? eller skal dere kun ha 1:5 bilær på banen?
          Det er bare å kjøre på banen det.alle er velkomne

          Comment


          • [quote=TommyAlex;326686]Ja det er som jeg nevnte svippsand at det er ikke altid det passer for alle på en gang men det må jo finnes en dag der det passer for de fleste, det kan vel ikke kræsje så ille bestandig vel

            Halla gutane.
            Jeg har hatt så mye å gjøre i det siste jeg at jeg har ikke hatt tid til noe annet enn å jobbe.Har ikke startet bilen min på 4 uker nå og det klør i fingrene kan man si.Men neste uke så kommer potta mi fra nederland og det skal bli godt.
            Jeg har et oljefat her hjemme som jeg kunne ha tatt med meg som vi kunne ha brukt som søple dunk.skal få skjært av toppen på det.
            Og svippsand jeg skal se om jeg finner optta til deg.er litt kaos i snikkar boden min

            Comment


            • Originally posted by BSS View Post
              Går det an at jeg kjører på banene deres med en 1:8 når dere ikke er her? eller skal dere kun ha 1:5 bilær på banen?
              Velkommen skal du være

              I tilegg til den store banen så er det også laget en bane for nitro og de litt mindre bilene, altså banen er kortere. men du kjører sefølgeligt hvor du vil hen så lenge det er innenfor banens område.
              Mvh. Tommy.A

              Sarpsborg RC Offroad klubb

              Comment


              • Sånn er det bare noen ganger det dyver kom når du har mulighet du. Du kan jo ta med deg fatet når du kommer neste gang (hvis du har mulighet til det)
                Ps. er det veldig grisete oppi fatet ? Grunnen til at jeg spørr er at det skal være en søppel pose oppi det for lettere tømming.
                Last edited by TommyAlex; 20 June 2009, 11:32.
                Mvh. Tommy.A

                Sarpsborg RC Offroad klubb

                Comment


                • Originally posted by TommyAlex View Post
                  Sånn er det bare noen ganger det dyver kom når du har mulighet du. Du kan jo ta med deg fatet når du kommer neste gang (hvis du har mulighet til det)
                  Ps. er det veldig grisete oppi fatet ? Grunnen til at jeg spørr er at det skal være en søppel pose oppi det for lettere tømming.
                  Heisann.
                  Har ikke sjekket oppi tønna.det er oljefat så den kan være noe søl der men det kan jeg få vasket bort før jeg tar den med nedover.plass har jeg nok av i bilen

                  Comment


                  • Originally posted by dyver View Post
                    Heisann.
                    Har ikke sjekket oppi tønna.det er oljefat så den kan være noe søl der men det kan jeg få vasket bort før jeg tar den med nedover.plass har jeg nok av i bilen
                    Ja kjempe flott hvis du kunne ha gjort det dyver, da blir det mindre søl på posen når jeg tar den med vil ikke ha olje i bilen hehe.
                    Mvh. Tommy.A

                    Sarpsborg RC Offroad klubb

                    Comment


                    • Originally posted by TommyAlex View Post
                      Ja kjempe flott hvis du kunne ha gjort det dyver, da blir det mindre søl på posen når jeg tar den med vil ikke ha olje i bilen hehe.
                      Skjønner ikke det.hehe.Skal få spylet den jeg så vi slipper så mye søl

                      Comment


                      • var nede en tur på Lørdasg å tsta bilen . traff på flere hyggelige fyrer.
                        knall fint sted å kjøre lite støv og godt feste.
                        ikke tenk så mye på vanings anlegg. jeg kjørte 4 tanmker på lørdag uten å bytta filter.
                        bilen funka bra og motoren over all forventning.
                        det blir flerer turer på meg helt klart.

                        det eneste jkeg kunne sette fingern på var et det var litt lite svinger.
                        det hadde gjoprt seg å kune svinge mot høyre også. en annen ting er at kjøreplatformen står såpass skrått i foprhold til banen at man mistrer over sikten når det strå flere der.
                        den som blir ståene lengts til høyre ser ingen ting når bvilen er på vei ut av nedre sving.det gjelder også når de som ikke kjører står på ned siden av platformen da miste man ovrsikten helty frem til hoppet.

                        søppel var en annen ting det er som andre ahr sagt her enkelt å ta med seg sin egen søppel når man er ferdig med å kjøre.
                        A REAL TWIN IS A V-TWIN.
                        alt under 1200 cc er en startmotor.
                        R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

                        Comment


                        • Hei Crazy Beetle og takk for sist. Hyggelig at du tok deg turen og at du likte banen. Det var nok litt fuktigere enn normalt i sanden på lørdag for vanligvis så støver det veldig der oppe. Så et vanningsanlegg av et eller annet slag er nok lurt av oss å få satt i stand. Kjøreplattformen er jeg også helt enig i at blir litt feil i forhold til synsfeltet til den som står til høyre. Vi har snakket om å flytte på den enten justere den der den er plassert eller få satt den opp på motsatt side av banen. Og ja, det hadde gjort seg med en høyresving eller to i tillegg
                          1:6 FG Monster Beetle Pro, HBX Brushless 1:10, Mini-z MR02

                          Comment


                          • Jeg kom meg desverre altfor sent ut av byen.
                            og var såvidt jeg rakk oppmøte på sankthansfeiring på isesjøbråten

                            Comment


                            • Originally posted by JonV View Post
                              Jeg kom meg desverre altfor sent ut av byen.
                              og var såvidt jeg rakk oppmøte på sankthansfeiring på isesjøbråten


                              må stå opp tidligere veit du.
                              jeg rakke flere timer emd rc kjøring. et par timer til og fra aarpsborg og ikek minst rakk jeg st hans feiringen.
                              tror jaggu jeg hrakk å både summetonen og opptatt signalet utpå natta.

                              det blir som sagt flere turer på meg ut over sommer´n
                              A REAL TWIN IS A V-TWIN.
                              alt under 1200 cc er en startmotor.
                              R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

                              Comment


                              • Kjempe hyggeligt at du likte banen Crazy beetle

                                Ang. banen. Det er som med banen som med alt annet, noen liker mora mens andre liker dattera, uansett hva en enn gjør så er det ingen som er fornøyde Hva skal vi med flere svinger på den banen der når ingen klarer å holde seg på den hehe. (tulla). Veel, ikke for å være negativ her men klart det lar seg gjøre å lage enda flere svinger men hva er vitsen ? Banen er 218 m lang og den banen der er ikke som andre baner der det omtrent går på flatmark alt som er. etter hva jeg har skjønt på de som kjører der så er den der den skal være. Det man evnt. kan gjøre er å tyne den enda lenger ut på oversiden og få ut en høyre sving der, eller kutte ut den såkalte nitro bane delen, men som jeg sa, blir det for mye svinger så blir det null fart og spenning. Banen er bygd etter beste evne og hva vi klarte å få ut av den og når man i tilegg legger null kroner i det så blir banen som den blir. Man kan seffers gå i gang med dugnader og slikt men så langt så er det svært få personer som har vist noe interesse for det, man prater jo men thats it.

                                Ang. kjøre platformen så er jeg enig i at den må vekk og det skal den også, den der er bare midlertidig til den andre er oppe. Og flytte den over til andre siden eliminerer absolutt nada, det er bare bortkastet tid, man må fjerne busker og rette ut og det er bare navnet på det. Det kommer en kjøre platform kombinert med pitstop ettervert nå, og den kommer litt lenger bort på flat marka, den blir i tilegg til det skrå stillt slik at oversikten blir like bra for alle som står der. Etter mine utregninger så blir den på disse målene, Lengde (valg fritt)= 5-6m. bredde =1.5 - 2m. høyde = 3m. Jeg har funni ut at hvis man bruker disse målene så blir den totale høyden med rekkverk på 4 m. Da kan man bruke hele blank på 4 m. Det blir ikke noe proff utgave til 10 000kr men en hjemmelaget til kr svette og gratis blank og pall. Jeg har allerede gått i gang med å samle det vi trenger. Den blir IKKE flyttbar men stødigt som et fjell og god oversikt fra den for alle som står der. siden det IKKE er noen som bruker det rep bordet ved begynnelsen av banen så blir det fjernet. Og man trenger det heller ikke siden man får det under kjøre platformen. Det blir ikke brukt stokk på kjøre rampen, kun mattis.

                                Alle stokkene skal fjernes da disse er bare til bry (noe vi har funni ut ettervert) og man ødelegger flere biler enn nødvendig. I stedenfor stokker så blir det lagd små avlange voller. altså en middels stor sand kant rundt hele der løypa går. Dette eliminerer mye av de matrielle skadene. Og jeg tror ikke dette vil by på noe problemer, de fleste vet vel nå hvor banen går hen, så det er ikke noe vits i noen rettningsvisere og man sparer masse penger på rør og div. Alt du trenger er et par river og ei krafse eller to. Man kan spare mye ved å gjøre noe selv. Og hittill så har banen kostet 65 kr og 50 øre, og det er ikke dårligt når man tenker på hva slags bane vi egentlig har

                                Men banen må skrapes opp på nytt for å få vekk dumper og ujevnheter og da bør man ha en traktor, det var noen som pratet om det her for en stund siden at det var en som kunne ta seg ta jobben men vet ikke åssen det går med det jeg. Den bonden som gjorde det sist begynner å bli litt lite arbeidsvillig så tror neppe det blir noe mere fra han, tror det blei litt for mange kokker for han sist gang hehe. Men det jobbes med saken. Både traktor og vannings system er nesten i boks. (diskuterer fortsatt pris på dritten).

                                En ting er i hvertfall sikkert, banen skal bli bedre og ting skal på plass og ting er i gang men som vi ahr hørt før, ting tar tid

                                Over og ut fra vister banen
                                Mvh. Tommy.A

                                Sarpsborg RC Offroad klubb

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X