Announcement

Collapse
No announcement yet.

1:12 Track-tråden

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by webtrond View Post
    Skal kjøre inne og litt ute? Funker 1:12 ute. f.eks lillestrøm banen?
    Banen heter Sørlihavna og ligger på Lørenskog. Jeg har vel bare sett en 1:12 bil der en gang, men det skal fungere helt fint etter at vi fikk ny flat asfalt høsten 2006. 1:12 er vel primært en inneklasse som kjøre på teppe.

Så vidt jeg vet kjører alle andre med 4 celler.
    RC Drift Club Norway | LMBK

Comment

• Hei

Har for det meste drevet med båter de siste årene, men siden jeg har flyttet rett ved siden av en fin parkeringsplass, så da tenkte jeg å investere i en bil også.
      Jeg er ikke ut etter å kjøre noen løp, dette er bare for solo-kjøring.
      Har sett meg litt rundt (og lest en del på dette forumet), og tror jeg lander på en 1:12 on-road brushless.

Men det er noen ting jeg lurer på (nybegynner spm):

1. Hvordan fungerer disse utendørs på vanlig asfalt? (de virker litt lave)

2. Har sett på en brukt Corally G3 (SP12?) m/novak 5800 børsteløs og 6 celler.
      Noen som kan fortelle meg litt om denne?
      Hvordan er det å få tak i deler til en slik?
      Er den dyr "i drift"? (Jeg får med en god del ekstradeler i den pakken).
      Hvordan er hastigheten på denne i forhold til de raskeste? (Jeg ble spesielt imponert over hastigheten på denne: http://alexanderhagberg.com/videos/071111AH.WMV)

3. Fungerer "foam"-hjul (slik som dette: http://img354.imageshack.us/img354/4396/3f9f12sse6.jpg) bra på utendørs asfalt?

4. Jeg vet det er mange faktorer som spiller inn, men hvordan er 1:10 pan biler kontra 1:12 biler slik det snakkes om i denne tråden? Med tanke på kostnader, tilgjengelighet av deler, hastighet, styreegenskaper, utendørs asfaltkjøring osv.

Det er mye å lære når man er fersk
      Takker for svar

Comment

• Jeg har kjørt 1:12 av og på siden 1982, men hovedkonklusjonen er at de ikke egner seg særlig bra på parkeringsplasser. Jeg har kjørt noen ganger på asfalt, men da på banen i kodal, og det funket bra så lenge asfalten var nylagt.

Disse bilene funker best med en bakkeklaring på rundt 3 mm, og er i utgangspunktet laget for å kjøre på tepper. På en støvete parkeringsplass med småstein og ujevn asfalt, er jeg redd du aldri får noe særlig glede av de rå kjøreegenskapene i en slik bil.

Jeg ville heller gått for en touring-bil.

Comment

• Hvilke biler kjøres i 1:12 i år? Har ikke kjørt noe siden Nordisk '06, så det er vel på tide å prøve seg litt igjen?
          Martin Sørlie - 1985
          TLR - Absima - Spektrum
          Darkspeed Racing
          www.teamsmallsize.com

Comment

• Team Associated R5 og Serpent S120 er jo to nye hotte biler, som jeg vet noen kjører i vinter.
            Ellers er Speedmerchant Rev 4.5, CRC, Corally og BMI DB12R biler som er å se.
            I may have been born yesterday sir, but I stayed up all night!
            Team Associated B44.1
            Team Associated B4

Comment

• Originally posted by Ole-idolet View Post
              Team Associated R5 og Serpent S120 er jo to nye hotte biler, som jeg vet noen kjører i vinter.
              Ellers er Speedmerchant Rev 4.5, CRC, Corally og BMI DB12R biler som er å se.
              Har prøvd 3 av nevnte Men er litt spent på hva disse topp 3 gutta på Beito kjørte blant annet...
              Martin Sørlie - 1985
              TLR - Absima - Spektrum
              Darkspeed Racing
              www.teamsmallsize.com

Comment

• 1. Helge 12R5
                2. Georg 12R5
                3. Adrian S120
                4. Rolf Rev4.5
                5. Johnny DB12R
                6. Bjørn Rev4.5
                7. Rune S120
                8. Ole 12R5

Resten husker jeg ikke.

Tror nok at alle bilene som selges i dag er potente nok til å vinne.
                Last edited by Rolf; 16 October 2008, 23:18. Reason: husket feil
                Sommer: Mugen MTX-5 Vinter: SpeedMerchant Rev 7 og BMI Copperhead 12 FE

Comment

• Originally posted by Rolf View Post
                  1. Helge 12R5
                  2. Georg 12R5
                  3. Adrian S120
                  4. Rolf Rev4.5
                  5. Johnny DB12R
                  6. Bjørn Rev4.5
                  7. Rune S120
                  8. Ole 12R5

Resten husker jeg ikke.

Tror nok at alle bilene som selges i dag er potente nok til å vinne.
                  Jepp. Og så sær som jeg er vil jeg ha noen ingen andre kjører:P Så da må jeg jo spørre og grave:P
                  Martin Sørlie - 1985
                  TLR - Absima - Spektrum
                  Darkspeed Racing
                  www.teamsmallsize.com

Comment

• Que?

Iflg. terminlista til NMF går jo Beito NÅ til helgen???

Og ikke er det kommet noe mail med innbydelse...

Hva skjer???
                    Life's too short to go slow! www.ymr.no

Besøk mitt showroom

Comment

• Originally posted by SHY View Post
                      http://www.motorsportforbundet.no/rc...itionId=249239

Iflg. terminlista til NMF går jo Beito NÅ til helgen???

Og ikke er det kommet noe mail med innbydelse...

Hva skjer???

Du får ta deg en tur da. dem sier fjellet skal være fint på denne tiden av året
                      ............
                      Last edited by Georg; 17 October 2008, 15:01.
                      Georg Ellingsen 67 som er lei alle idiotene som klager på alt
                      www.rcbil.no
                      TEAM XRAY NT1 - FUTABA 4PKS - MATRIX - SAVOX - HUDY

Comment

• Er det godt skiføre enda?
                        Life's too short to go slow! www.ymr.no

Besøk mitt showroom

Comment

• Du får kjøre doge gamle corally'n martin... God bilen! Trur den hadde vært mer i bruk av olk hvis den var litt rimeligere... Det er jo klart den beste bilen..
                          Yokomo R12 - Yokomo BD7 - Fantom Racing - KoPropo - Hobbywing - GM - Protoform
                          www.minicar-racing.no

Comment

• Originally posted by JokkiZ View Post
                            Du får kjøre doge gamle corally'n martin... God bilen! Trur den hadde vært mer i bruk av olk hvis den var litt rimeligere... Det er jo klart den beste bilen..
                            Har ikke bil, gidder ikke kjøpe dyrt Så med mindre Yoko Ono og Constant Ström klarer å gi meg et skikkelig Hong Kong tilbud, så blir det bil nettopp fra Hong Kong
                            Martin Sørlie - 1985
                            TLR - Absima - Spektrum
                            Darkspeed Racing
                            www.teamsmallsize.com

Comment

• Husk klubbløp i spydeberg neste søndag.

Vi kan tilby strøken bane for 1:12:
                              - Teppe lagt på laminat, altså ikke noe problem med ujevnt gulv
                              - Ingen kopper !
                              - Teppe har behagelig grep, ikke noe behov for limte dekk

Hvem blir den første til å klokke inn 6.9 runde? (Adrian hadde vel en 7.0 runde i går)

Info finner du her : http://forum.radiostyrt.no/vb/showthread.php?t=32333
                              Attached Files
                              Sommer: Mugen MTX-5 Vinter: SpeedMerchant Rev 7 og BMI Copperhead 12 FE

Comment

• Er 1:12 miljøet i gang igjen på østlandet? kom i snakk med en ungdom her i Bergen i helgen, og han kunne fortelle at det i Bergen skulle finens en 1:10/1:12 bane.... Har dog ikke klart å skaffe mer info...
                                No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
                                XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
                                www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X