Announcement

Collapse
No announcement yet.

M-chassis forum

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by M-Chassis veteran 50+ View Post
    Søndag 12 August er det M-chassis uteløp på Sørlihavna .
    Regler :
    Tamiya M-Chassis FWD , Gummihjul , STD Blank 540 , orginal dreving .

    Kom igjen og meld dere på . Vi var 6 stk som kjørte forrige Onsdag og det var jevnt og veldig morro .
    Det var skikkelig artig. Har lagt opp en film fra m-chassis + noe fra whatever de drev på med de andre som kjørte rundt dobbelt så fort... http://brummbrumm.mine.nu/rc-bil/lmbk/rc1208_720.mp4
    Hilsen Christian C. Bjørvik (-73)
    | GS CL-1 | M05 | RC18MT | 3pk |
    ____________________________

    Comment


    • Da er det åpnet påmelding til 6 timers M-Chassi løp lørdag 8. september.

      Da er det jo bare å trykke HER og melde på teamet!!
      (teamnavn fylles ut i feltet "fornavn" og navn på førerne i feltet "comment")
      Husk at vi må ha min 5 team for at løpet skal kjøres

      Det vil komme en innbydelse på www.vmbk.net men "hovedtrekkene" vil bli
      slik:
      M03/M05
      Gummidekk max 60D
      Det kan være opptil max orginal utveksling....!!! (her blir det vel ingen diskusjon igjen..?)
      Handout motorer.
      Max 4 førere pr. team
      400,- startkontigent pr. team
      Start klokken 12:00

      Og til slutt......påmeldingen er åpnet...
      Velkommen !!
      Roger Larsen 67.... Valdres
      Meritter: Svømmeknappen i 1977

      Comment


      • Dette høres veldig gøy ut!

        Sent from my HTC Desire S using Tapatalk 2

        Comment


        • Originally posted by Hans Wilhelm View Post
          Dette høres veldig gøy ut!

          Sent from my HTC Desire S using Tapatalk 2
          Javisst !!
          Da er det bare å få med et par kamerater og bli med på moroa !!!
          Roger Larsen 67.... Valdres
          Meritter: Svømmeknappen i 1977

          Comment


          • Prøver!

            Sent from my HTC Desire S using Tapatalk 2

            Comment


            • Da er det klart for starten på innesessongen i Valdres !
              Lørdag 20. og søndag 21. oktober starter innesessongen i valdreshallen på Fagernes.
              Lørdag er det klubbløp i alle klasser og søndag er det norgescup i Touring Mod & 1:12 Track.
              Søndag kjøres M-Chassi std og Touring Stock som supportklasser.

              Da er det bare å klikke seg inn på www.myrcm.ch og melde seg på....

              Det har kommet på noen påmeldte, men ingen i M-Chassi ennå...
              Jeg håper & tror at det kommer maaange i denne klassen

              Da sees vi da ?

              Roger Larsen 67.... Valdres
              Meritter: Svømmeknappen i 1977

              Comment


              • Da nærmer det seg med stormskritt..
                Det er kommet en del påmeldte, men det er plass til mange flere.
                Stock & M-Chassi bør vel kunne fylle 1 finale..?

                Pr.12. oktober er dette fordelingen:
                Lørdag:27 førere
                Mod:10
                Track:12
                M-Chassi:6
                Stock:3


                Søndag:32 førere
                Mod:11
                Track:14
                M-Chassi:7
                Stock:5

                Husk påmeldingsfristen 17. oktober kl, 24:00..!


                Løp & trykk...
                Roger Larsen 67.... Valdres
                Meritter: Svømmeknappen i 1977

                Comment


                • Skummet igjennom reglene til løpet som gikk i Gjøvik og så at det kun var M03 og M05 som er tillatt, hvorfor kan en ikke kjøre M06? (det er jo mye kulere med bakhjulsdrift)
                  Team Elefun - Serpent | SkyRC | Futaba | GensACE | Protoform | Sorex | Contact
                  “When you are not practicing, remember, someone somewhere is practicing, and when you meet him he will win”

                  Comment


                  • Originally posted by Stusdal View Post
                    Skummet igjennom reglene til løpet som gikk i Gjøvik og så at det kun var M03 og M05 som er tillatt, hvorfor kan en ikke kjøre M06? (det er jo mye kulere med bakhjulsdrift)
                    Tror at grunnen var å få tilbake nostalgien i M-chassis.
                    Tette race med mini coopere som vi hadde i starten

                    Men nå er det jo ikke så mange Mini'er igjen i startfeltet så hvorfor ikke åpne for M06 også...
                    I Drammen kan man bruke M06 i Rcland cupen.

                    Comment


                    • Det henger nok litt igjen fra gammalt av også, da M04 hadde en annen giring som gjorde den raskere. M06 har samme giring som M03/M05, og er således ikke noe raskere, så det er vel ingen god grunn lenger til å utelate den. Skal vi tro rapporter fra diverse løp så sliter den jo å henge med rundt M03/M05 rundt banen også.
                      Team RC Companiet - Minicupen.no
                      VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                      Comment


                      • Meld dere på NM i M-chassi den 31 august til 1 september http://www.myrcm.ch/myrcm/main?hId%5B1%5D=bkg&dId%5BE%5D=12652&pLa=en kun 1 påmeldt så langt løpet blir kjørt om det blir 5 påmeldte
                        Motor som er lov er TT motor og blank 540 motor
                        Espen "Trolly Dolly" Fjeldvær 83 Modell www.lmbk.no
                        BILER:Tamiya 419 - TRG 114N F1 - ASS 12er
                        Muchmore - Protoform - Sorex - Sanwa - Futaba - Reedy - Hiro-Seiko - Dubi Design
                        -
                        Thunder Power - Ride - Hobbywing - MR3 - Redrc


                        Comment


                        • Da må jeg bare pressisere at M-CHASSI blir kjørt som en support klasse og ikke er offisielt NM for radiostyrte biler det er kun Modified
                          men håper jo mange kommer da
                          mvh Espen
                          Espen "Trolly Dolly" Fjeldvær 83 Modell www.lmbk.no
                          BILER:Tamiya 419 - TRG 114N F1 - ASS 12er
                          Muchmore - Protoform - Sorex - Sanwa - Futaba - Reedy - Hiro-Seiko - Dubi Design
                          -
                          Thunder Power - Ride - Hobbywing - MR3 - Redrc


                          Comment


                          • Er det noen av de mer garva M-chassis førerne som kan tipse om oppsett for M-05 for bruk på Sørlihavna? Sønnen min stiller til start i helgen og ingen av oss aner en pøkk om rett oppsett...
                            Har kulediff og TRF dempere tilgjengelig, super grip dekk eller slikcs å velge i. Ellers standard ..
                            No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
                            XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
                            www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no

                            Comment


                            • prøvde min 05 på rc land i dag for første gang, fikk egentlig ikke kjørt så mye grunnet batt og lader prob da bilen har stått urørt i skapet siden sommerferien og jeg anntok alt var ok da jeg dro hjemmeifra i dag.

                              men av det lille jeg fikk prøvd så ting til og funke for en nesten box stock 05.
                              brukte nimh batteri da min esc ikke tåler lipo, torq tuned motor og m-grip dekk.

                              fant ut at jeg må lime fordekkene da de løsnet når jeg landet på siden/taket eller bumpa borti vegger, og att jeg trenger en ny lader
                              IR Tank: Tamiya 1/16 M26 Pershing| VSP 1/24; leo2, t-72. |
                              Car: Mini-Z buggy,m03| 1/18: Xray M18MT, Iron Track mastadon| 1/10: Tamiya tt01r, m05, f104, Axial wraith

                              Comment


                              • Se til å lime bakdekkene også, det pleier å hjelpe litt
                                Hvis du ikke har tenkt å kjøre løp, duger nimh sikkert, lenge.
                                Har en grei v6ac som jeg kanskje kan kvitte meg med for en liten slant. Kjøpt på smallsize.
                                living in the fast lane

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X