Announcement

Collapse
No announcement yet.

M-chassis forum

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Noen som vet hvilke batterier som går i M06? Kan jeg bruke vanlige hardcase, eller trenger jeg de runde som i M03/05?

    Comment


    • Må bare få si at det var særdeles moro på Fagernes i helga. 19 forskjellige M-chassis førere på lørdag og 13 på søndag. EZrun-systemet innfridde også, og jeg håper flere vil gå over til dette. Litt bedre akselerasjon og litt høyere toppfart (ca 10 km/t) enn sølvkanna, og tilnærmet identisk ytelse mellom motorene er vel de erfaringene vi sitter igjen med. Legger ved et bilde av pallen i børsteløsklassen fra søndag.
      Attached Files
      Team RC Companiet - Minicupen.no
      VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

      Comment


      • Artig med M-chassis løp, men selv om det var handout motorer i stock klassen, så ble jeg grundig frakjørt. Her er det oppsett oppsett oppsett og så kjørestil som gjelder, ikke motor.

        Moro var det lell, og 5te plass er jeg svært fornøyd med.
        No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
        XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
        www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no

        Comment


        • Søndag 8. januar er det bare å sette av folkens. Da blir det løp på Gjøvik. Mer info kommer etterhvert.
          Team RC Companiet - Minicupen.no
          VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

          Comment


          • Nytt Karosseri fra Tamiya.

            ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

            Comment


            • Hvilken ESC er den beste til M-chassis med sølvkanna?
              No skil, no stamina, no guts - just age and courage!
              XRAY X12 - XRAY T3`12 - XRAY T4`14 - Futaba 4PK - LRP - Tamiya M-Chassis - VRC PRO
              www.trcbk.no www.antrade.no www.reinertsen.no

              Comment


              • Dropp sølvkanne.. kjør Ezrun. 13T

                ang spm.
                En av disse tenker jeg er gromme nok.
                ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

                Comment


                • Puh.. NÅ er jeg sliten etter å ha lest siste 70 (ca) sidene i denne tråden..
                  MEN: nå er det snart jul - og på tide med noen julegaver til meg selv.
                  Har en M05Pro som trenger litt hop-ups nå, og kommer muligens til å stille på noen løp - om tiden strekker til!

                  1: Er det tillatt med feks styrestag/hop-ups fra feks 3racing? koster en brøkdel av original Tamiya!
                  2: Ser Rcmart har et "reinforced gear set" - type svart plast - er det tillatt. (nei - ikke fast speed, for det er jo ikke tillatt!)
                  3: Hvilken diff er å anbefale?
                  4: Har stab-stag noe for seg/ noe å anbefale?
                  5: Kan man bruke annet enn Tamiya sine dekk?

                  Sånn - det var det jeg huska nå..

                  Og forresten: når man spør om esc til 540 så spør man ikke NOE om BL!!! Faen heller!
                  SÅNN.. Og - ferdig med det..
                  John Are Drivvold. Hyper 8.5, RDX PHI, GS Storm SUT/Buggy, BJ4WE, F27C Stryker, M/chassis Pro05, Corally Sp12SL, LOSI 22 og annet snacks.

                  Comment


                  • Forutsatt at du stiller i løp med samme reglement som vi her på Østlandet bruker:
                    1. Ja
                    2. Ja
                    3. Min favoritt er Tamiya TA03. Mange sverger til olje/fettfylt drevdiff, men jeg kjørte ifra konkurrentene mine med drevdiff i de svingete partiene sist på Fagernes, og mye hadde nok med det å gjøre at jeg spant mindre på innerhjulet. Roy nevnte at 3Racing hadde kommet med en drevdiff som var tett, så dette må i så fall være det beste alternativet til TA03 kulediffen. Den vanlige drevdiffen får man ikke tett, så olja her vil etterhvert komme ut av diffen og trekke inn i lagrene, noe som jo ikke er spesielt bra. M05 kulediffen skal visstnok også fungere bra hvis man bytter en av delene på dem, men hvilken husker jeg ikke... Uansett bør/må man bruke locktite på kulediffen for at den ikke skal justere seg selv. Kulediff har også den fordelen av at den ikke endrer karakter med temperaturen.
                    4. Tviler. Jeg merket i hvert fall ikke noen forskjell på min M03.
                    5. Ja.

                    De reglene vi bruker på løp her er:
                    - Forhjulstrekk (M03 og M05)
                    - Sølvkanne eller EZrun 35A/13T kombo
                    - Gummihjul med maks 60mm diameter
                    - 7,2/7,4V batteri
                    - Original dreving
                    - Ingen kirurgiske inngrep som forandrer på chassisets form/fasong/geometri

                    Ellers så er jeg enig med Mats - kjøp EZrun. Motorene går likt, vedlikeholdet er ikke-eksisterende, og ESC'en er forholdsvis liten og har både innebygd BEC og LVC.
                    Team RC Companiet - Minicupen.no
                    VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                    Comment


                    • Har bestillt meg den 3racing diffen og keramiske kuler til ta03 diffen min. Så da kan det fightes :P
                      John Henning Østbye
                      Futaba 4Px, Hpi Baja 5B SS, Arc R10 2015, Tamiya M-06, Kyosho Viper.

                      Comment


                      • OBS

                        Vær oppmerksom på at 3 racing diffen ikke passer i M-03 .
                        Dette er den beste diffen jeg har kjørt med i M-chassis . Potte tett .
                        Vi har erfart at og fylle den med 300 000 fett blir litt for stivt .

                        M-chassis i Drammen : her var det mange kjente navn Dere m jo ha det GØY .
                        Synd for meg dere kjører på Tirsdager :-(

                        Comment


                        • M-chassis i Drammen

                          Har prøvd og finne ut hvor banen i Drammen er ???????????????
                          finner ikke kart eller adresse hverken på Facebook siden eller hjemmesiden .
                          Kan noen hjelpe ?
                          tenkte og ta en tur i morgen....................................

                          Comment


                          • den ligger i austadgata 21 (bowling 1 ligger i samme bygg). Rett ved opel i drammen hvis det sier deg noevi kjører hovedsaklig med m-grip hele gjengen uten dekksmørning. bare å ringe på 91800509 dersom du trenger noe bedre veibeskrivelse

                            Comment


                            • Søndag 8. januar inviterer GTL RC-Klubb til klubbløp på Gjøvik. Det blir kjørt konkurranse i begge klasser med M-chassis, og det er premiering til alle. Håper at folk har klart å fordøye julematen innen den tid, og orker å ta seg en tur.

                              Team RC Companiet - Minicupen.no
                              VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                              Comment


                              • Originally posted by >Jonas< View Post
                                Søndag 8. januar inviterer GTL RC-Klubb til klubbløp på Gjøvik. Det blir kjørt konkurranse i begge klasser med M-chassis, og det er premiering til alle. Håper at folk har klart å fordøye julematen innen den tid, og orker å ta seg en tur.

                                http://forum.radiostyrt.no/vb/showth...939#post489939
                                Påmelding skjer på mail. Fyll inn
                                Emne: Løpspåmelding
                                Fullt navn:
                                Evnt klubb:
                                Klasse (Mod, SS, track, M-chassis std, M-chassis BL):
                                Transpondernummer (evnt om man trenger å leie):
                                Frekvens (om man bruker AM/FM utstyr):


                                Løpskontingent: 100,- per klasse
                                Leie av transponder: 50,-
                                Påmeldingsfrist: Tirsdag 3. januar 23:59
                                Adresse: Helgerudveien 30, 2816, Gjøvik

                                Åpen kiosk med mat og drikke. Vel møtt!
                                Team RC Companiet - Minicupen.no
                                VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X