Announcement

Collapse
No announcement yet.

M-chassis forum

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vil bare få takke alle for en alle tiders dag i går! Det var utrolig moro med så mange fremmøtte. Det ble en lang dag, men jeg håper de fleste hadde det så moro at det fikk liten betydning. Det var veldig moro å se så mange nye fjes, og spesielt at det gror godt i Drammen også. En takk også til Roger og Espen fra Valdres som hjalp til med tidtakinga, og alle de som handlet i kiosken vår, som gjør det lettere å arrangere løp siden. Vi håper at mange fikk mersmak, og at vi ses igjen på Lillehammer om snaue to uker, og på Gjøvik igjen første helga i mars når vi arrangerer NM.

    Click image for larger version

Name:	Small P1030616.jpg
Views:	1
Size:	75.6 KB
ID:	776076
    Last edited by >Jonas<; 9 January 2012, 14:41.
    Team RC Companiet - Minicupen.no
    VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

    Comment


    • Ja, dette ble en laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang og hyggelig dag! Har jeg utropt meg sjøl til vinner av tittelen "Han som startet i flest finaler og hadde færrest målpasseringer" etter at begge bilene takket for seg med å late som at det var noe særdeles alvorlig galt...

      Ellers helt enig med Jonas, utrolig artig med så mange påmeldte, og så var det bare blide fjes å se

      Espen gjorde en knall jobb, er dog noe mer usikker på Roger som også fungerte som dommer og ga meg 2 (!) stop and go-straffer...hehe
      Neida, gutta gjorde en kjempejobb, og jeg håper de også ser positivt på at være med på andre aktivitetsøkende tiltak!

      Ellers en stor takk til gutta som satte igang opplegget, og alle som var med på å hjelpe, kjøre og generelt lage en hyggelig atmosfære.


      Tusen takk for en hyggelig søndag, og så sees vi på Lillehammer 21-22 januar (sjekk tråd her på forumet med link til påmelding) og på NM første helga i mars
      Capt. Slow
      Medlem i GTL Rc-klubb www.rcklubben.no
      Team GoSlow

      Comment


      • Slenger meg på her jeg også, veldig fin dag både for liten og stor. Fin racing og mange tette figther. Veldig fint med eget junior heat, hadde med en som bare dør av spenning til neste løp på Lillehammer. Håper flest mulig kan komme dit også. Ellers en stor takk til Gjøvik for flott gjennomført arrangement, god kiosk og fine lokaler.
        Serpent S120L-Futaba-LRP-KO

        Comment


        • Håper flere velger å gå over til børsteløst også. Banen på Lillehammer kommer til å bli knall for den børsteløse motoren som tilbyr litt mer fart, det samme blir NM-banen på Gjøvik. Da slipper man å balle med handout motorer også. Så løp og kjøp!
          Team RC Companiet - Minicupen.no
          VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

          Comment


          • Hva slags dekk regler kjørte dere med?
            ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

            Comment


            • Gummihjul med maks 60mm diameter
              John Henning Østbye
              Futaba 4Px, Hpi Baja 5B SS, Arc R10 2015, Tamiya M-06, Kyosho Viper.

              Comment


              • Har opprettet en gruppe på Facebook hvor vi kan diskutere løst og fast når det gjelder M-Chassis.
                Team RC Companiet - Minicupen.no
                VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                Comment


                • Teknisk spørsmål: Har kjøpt 3racing sin Diff.. Virker knall - helt til den plutselig skrudde seg løs i kampens hete idag. Så spørsmålet er:
                  På hvilken side skal skruen til Diffen sitte?
                  John Are Drivvold. Hyper 8.5, RDX PHI, GS Storm SUT/Buggy, BJ4WE, F27C Stryker, M/chassis Pro05, Corally Sp12SL, LOSI 22 og annet snacks.

                  Comment


                  • Dette er et velkjent problem . Tror ikke det er noen spesiell vei , men du har vel en tegning ? ( pleier og følge med )
                    Man bør bruke litt tid på justering av disse og bruke låsevæske på mutteren .
                    Fikk en slik til min M05 , monterte den og satte den aldri inn i bilen .
                    Helt håpløs og justere . fikk den ikke jevn , da skruen var bøyd b.l.a.

                    Comment


                    • Vil bare minne om løp på Lillehammer til helgen. Invitasjon finnes her. Om noen har lyst til å prøve det børsteløse systemet på stor bane har jeg et ekstra.
                      Team RC Companiet - Minicupen.no
                      VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                      Comment


                      • Ser det er noen spørsmål ang differ, og her er mitt lille bidrag:

                        Orginaldiff: Helt bæsj, men grei å bruke når det skal kjøres standardklasse.

                        TA-03 kulediff: Konge når du får den til å funke, husk locktite på mutter og ekstra sett med kjeramiske kuler

                        3-racing drevdiff (M05/M06): Ingen over, ingen ved siden. Husk å ikke bruke spesielt tykk olje, den som følger med passer best i søppelkassa. Nå kjøre jeg noe som ca tilsvarer 80000, og da funke den bra, med 100000 ble den litt for stiv.
                        OBS: For 3-racing drevdiff må du huske å kjøpe med ekstra kulelager, lik som de som sitter på M05 kulediff. Disse brukes istedenfor "plastikkshims" og små kulelager som er orginalt.


                        Forøvrig: Kom til Lillehammer i helga og ha det artig med mange andre villmenn i alle størrelser og aldre
                        Capt. Slow
                        Medlem i GTL Rc-klubb www.rcklubben.no
                        Team GoSlow

                        Comment


                        • Ulempa med oljediff er jo at olja endrer egenskaper etterhvert som den blir varm, samt at det er vanskeligere å få bilen på hjula igjen på egenhånd når den ligger på siden.

                          Ellers vil jeg bare minne om at det er to dager til løp nå! Påmeldingsfristen går ut i dag, så det er bare å hive seg rundt og melde seg på.
                          Team RC Companiet - Minicupen.no
                          VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                          Comment


                          • Litt erfaring :
                            Har 3 racing drevdiff med tykk silikonolje i . Diffen / olja blir aldri så varm at den endrer viskositet og jeg spinner bilen opp
                            når den ligger på siden .
                            Min diff er fylt med 300 000 siliconolje kjøpt hos RC-Mart .

                            Comment


                            • Med 3 racing diffen vill jeg heller anbefale: http://www.rcmart.com/rc-differentia...cPath=421_1316

                              300000 olja er ikke brukbar etter min erfaring, Veldig ustabil og ender oftest opp med låst aksling
                              Vg olja til tamiya er lett og bytte og den får du i fra 600-2000 på Rcmart. Mye å velge i av viskositet da.
                              Selv fant jeg ut at 800 gir bra drag samtidig som att bilen holder seg god å kjøre. Passer hverfall min kjørestil

                              Comment


                              • Vil få takke Lillehammergjengen for et flott arrangement! M-chassis var igjen den største klassen, og det var mange spennende fighter her. Flere hadde også anskaffet seg børsteløst, og det ble mange spennende og nervepirrende fighter. Håper flere følger etter, og tar turen innom Ebay (eller et annet sted) og bestiller seg en børsteløs kombo så de har det til NM-helga i mars, med en bane tilsvarende størrelsen som var på Lillehammer. GTL smir mens jernet er varmt, og har også tatt på seg den siste innendørs NC-runden som går av stabelen helga 24. og 25. mars, også den i tennishallen på Gjøvik. Så det er bare å sette av de nevnte helgene.

                                Resultatene fra søndag finnes her:
                                M-chassis std
                                M-chassis børsteløs

                                Her er et lite bilde over den lille hallen vi disponerte under helgas arrangement:
                                Click image for larger version

Name:	H&amp;#229;konshall.jpg
Views:	1
Size:	59.6 KB
ID:	776265
                                Team RC Companiet - Minicupen.no
                                VBC Wildfire D07 - Xray NT1 - Losi 8ight 2.0 EU - Gelände Defender - Tamiya CC01 - Tamiya M03 - US M41 Walker Bulldog - Kyosho EP Blizzard DF300 - Selvbygd Landing Craft Tank

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X