Announcement

Collapse
No announcement yet.

Elektro Modified og skum dekk....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Elektro Modified og skum dekk....

    Hva mener dere der ute...?

    Bør vi gjøre som i superstock og ha fritt dekk valg???
    Gøran Langsholt 67 modell

  • #2
    Interessant diskusjon som sikkert tar av heftig dette.

    Jeg tror på kort sikt at det er en løsning for å haltende redde klassen. På lang sikt derimot...

    Jeg mener at det er viktig å holde denne klassen etter EFRA-reglementet da dette er toppklassen internasjonalt. Superstock er tross alt vår egen sandkasseklasse, så der er vi friere til å gjøre som vi vil.

    Og jeg har troen på holde et reglement stabilt og uten endringer, da vil førere sakte men sikkert finne tilbake til klassen, og nye førere komme inn.

    En annen sak er jo om skumhjul er økonomisk forsvarlig i modified. Det vil slite mer på bilene, og dekkene tåler mindre juling enn gummi. For all del, jeg ser bakdelene med gummi også, men USA går tross alt mer og mer over til gummihjul, så vi burde kanskje ikke være for raske med hvor vi snur oss?
    Martin Sørlie - 1985
    TLR - Absima - Spektrum
    Darkspeed Racing
    www.teamsmallsize.com

    Comment


    • #3
      Bør vi gjøre som i superstock og ha fritt dekk valg???
      ja
      Team Elefun - Serpent | SkyRC | Futaba | GensACE | Protoform | Sorex | Contact
      “When you are not practicing, remember, someone somewhere is practicing, and when you meet him he will win”

      Comment


      • #4
        Jeg kommer nok til å kjøre minimalt med race i Norge dersom det blir skum i modified, helt klart!!

        Nå har vi jo Nordisk snart, på gummihjul, Carpet World Cup på gummihjul, Dhi Cup på gummihjul, Jens minne på gummihjul, LRP Masters på gummihjul, Nordic Winter Race på gummihjul....!!

        Skal man satse litt internasjonalt så sier det seg selv at man bør kjøre gummihjul!! Det kommer jeg til å gjøre!!

        Vet det er mange som synes det er ett problem å få gummihjul til å funke bra, man setter på skum, vips så sitter bilen klistra, veldig enkel løsning, ja, men noe av utfordringen må jo være å kunne sette opp bilen ordentlig å tilpasse kjøringen litt mere etter forholdene synes jeg da!!

        Mulig jeg kjører ett og annet race på skum, men det blir nok litt dyrt i lengen.... dreie ned Jaco foams til 15$ parret slik at de holder 3 pakker, bytte drivaksler, differ og reimer hver 10 pakke, nei det frister ikke....
        Eirik Andreassen
        Tamiya - Peak - Micromonsters - KO Propo - Much*More - Team Orion

        Comment


        • #5
          Synes det er mye suttring om dette, men skal vi bare la de 3-4 som kjører mod om vinteren kjøre gummi men de andre som vil kjøre mod og ikke gidder å være med på dekk/innlegg/felg jaget skal vi bare glemme dem og la de kjøre SS hvor mange modified løp ble gjennomført inne sist vinter? og de som kjørt mod begynte å kjøre SS med skum? hvorfor det?

          Skal mod klassen kun være for de få som skal kjøre mod internasjonalt eller skal de rette seg etter massen? hva med å gjøre som det er i SS fritt med dekk og de som vil kjøre gummi kjører det og de som vil kjøre skum kjører det??? kan jo ikke være vanskeligere enn det

          Poenget er vel å få til en mod klasse på størelse med SS inne?eller har jeg missforstått dette?????????

          Comment


          • #6
            Jeg sutrer ikke i det hele tatt, men yttret min mening og hva jeg kommer til å gjøre, ikke noe værre enn det!!
            Kjør skum for min del, bryr meg ikke så veldig om det blir det ene eller det andre, blir bare noen færre race å kjøre for min del.....

            Dekk/Felg/Innlegg hysteri??????????
            Har i mange år nå kjørt Sorex 28, "JB Blue one piece insert, thin" og Orion Hard felg, enkelt og greit den beste kombinasjonen jeg har funnet frem til...... det blir værre med skum skal jeg fortelle deg, en dullion forskjellige merker og hardheter + forskjellige dekk foran og bak, hallo, her blir det hysteri!!!!
            Eirik Andreassen
            Tamiya - Peak - Micromonsters - KO Propo - Much*More - Team Orion

            Comment


            • #7
              Men hvofor skal vi ikke ha 2 "store" klasser i innesesongen? skal mod kun være for de som sattser og er "do or die racere", som de fleste vet er det omtrent umulig å skaffe det siste og værste i noen oppegående butikk i norge, hvorfor? for de race markedet er ikke noe å satse på siden det er for sært

              Hva med å få med de som vil kjøre og få klassen stor? om folk kjører på gummi eller skum hva så, se hvordan det har gått i vinter i ss

              At det blir jag med å dreie ned skum dekk og ect ect stopper seg selv med de dekk reglene vi har.

              Dette regner jeg med ingen kommer til å svare på men hvorfor kan man ikke ha de samme reglene i mod som i ss og la de som vil kjøre med gummi kjøre med det og de som vil bruke skum bruke det?

              Comment


              • #8
                WOW...!Martin hadde et fornuftig innlegg jo... :wink: Bra poenger du har der Martin.

                Må si meg helt enig i det Eirik skrev. Mod bør kjøres på gummi og ferdig med det. Kun en ting å si om det du skrev Eirik: AMEN!

                Blir det tillatt med skum i mod, blir det nok ennå mindre med løp på meg (om det er mulig... )

                Comment


                • #9
                  Hvorfor skal vi kjøre skum i modified?? Kan ikke se en eneste fordel med skum i modified!!!
                  Dersom noen har noen forslag på fordeler så vær så snill å kom med dem......

                  Noen som har testet 7x1 og skumdekk på en liten bane??
                  For å si det sånn, Tamiya og HPI måtte lage alu differ til bilene sine fordi de orginale diffene smeltet etter 3min, skikkelig smeltet!!!
                  Eirik Andreassen
                  Tamiya - Peak - Micromonsters - KO Propo - Much*More - Team Orion

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Razer
                    Interessant diskusjon som sikkert tar av heftig dette.
                    Jadda.....

                    Men personlig syns jeg det burde være frit valg.
                    Jeg synes det er deilig og kjøre på gummi, når det funker.
                    Men skum er så billig, og deilig, og sitter godt gjør det også...

                    Fabiz
                    Smallsize Hobbyland A/S
                    Team Losi : Spektrum

                    Comment


                    • #11
                      Ja ja blir sikkert gøy med 2 tellende løp i mod i vinter også?

                      Viste at de som er "do or die" på gummi ikke ser fordelen med å kjøre mer en 4-5 stk i mod klassen prløp? det er kult

                      Og hvis dere ikke tror det sjekk listene fra i vinter!!!!

                      Hva har dere/vi å tape på at det blir lov med både gummi og skum i mod? er noen redd for å bli fra kjørt av noen med skumdekk?

                      Hva med å starte å tenke på de som vil begynne å kjøre mod og "enkelheten"med å få ting til å virke

                      Tenk massen og ikke de 3-4 stk som er "do or die"

                      Venter fortsatt på svar på dette





                      Dette regner jeg med ingen kommer til å svare på men hvorfor kan man ikke ha de samme reglene i mod som i ss og la de som vil kjøre med gummi kjøre med det og de som vil bruke skum bruke det?

                      Comment


                      • #12
                        Detta kan komme til å ta av ja.
                        Skum eller gummi er jo et godt spørsmål. det er fordeler å ulempoer med begge deler.
                        kostnader blir vel omtrent det samme i lengden.

                        Så har vi det faktum at enkelte bare kjører løp her hjemme mens andre igjen skal kjøre ute i verden.
                        de som velger å reise utenlands for å kjøre tilpasser seg dette ganke enkelt å greit mens de også tilpasser seg forholdene her hjemme på samme måte.

                        Som Eirik sier det handler om set up. det er vel ingen tvil om at skumdekk kan gjøre den mest håpløse bil til en rakett med grap i overflod.

                        For å si det rett ut så tror jeg aldrig vi finner en løsning som alle blir fornøyd med.
                        A REAL TWIN IS A V-TWIN.
                        alt under 1200 cc er en startmotor.
                        R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

                        Comment


                        • #13
                          faren med skumdekk er jo at det muligens hadde kommet flere nye sjåfører da dekk kostnadene ikke akurat er billig i gummi avd , men vitrenger kansje bare 8 særinger som kjører mod og gummi inne. pluss de som er snille og går opp en klasse så de 8 kan få kjøre nm ops ... ble feil dette da
                          Have no Fear FAT man is here
                          (57modell)

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Petter
                            WOW...!Martin hadde et fornuftig innlegg jo... :wink: Bra poenger du har der Martin.

                            Må si meg helt enig i det Eirik skrev. Mod bør kjøres på gummi og ferdig med det. Kun en ting å si om det du skrev Eirik: AMEN!

                            Blir det tillatt med skum i mod, blir det nok ennå mindre med løp på meg (om det er mulig... )
                            Du må lese litt flere steder på forumet Petter

                            Jeg er dog ikke helt imot skum heller, hver løsning har sine fordeler og bakdeler. Det jeg mener er at det er viktig med et stabilt regelverk for at en klasse skal overleve, og det regelverket som er i modified nå har vært relativt uforandret over noen år, og man kan begynne å slappe av litt.

                            Over tid vil vi nok se at klassen tar seg opp, uavhengig av regelverk, klasser vil alltid komme og gå. Derfor tror jeg et haltende forsøk på å sprite den opp ikke nødvendigvis er fornuftig.
                            Martin Sørlie - 1985
                            TLR - Absima - Spektrum
                            Darkspeed Racing
                            www.teamsmallsize.com

                            Comment


                            • #15
                              Jeg driter i hva det blir.Kjøre skal jeg uansett.
                              Blir sikkert ruinert enten det er skum eller gummi
                              Patrick Mørk
                              Mustit Rc 2012
                              Team Associated Rc 8.2 - Byron - Savox - Jconsepts - RB

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X