Se det er en anden sag. Hva der køres i de forskjellige uformelle løp i klupper og runt på diverse parkeringsplasser er folks egen sag og diverse kluppers egen beslutning. De uofficielle løp klupperne setter op, proklameres med regelverk og da kan folk avgjøre om de vil deltage eller ej. Men ikke rør de internationale regler her i norge alene. Vil i gjøre dem annerledes, må i rette dem i efra regi så vi konkurrer likt i europa.
Men som eksempel kan vi tage formel 1. For et par sesonger siden var det ikke lov at kjøre på slicks. Grunnen var at det simpelthen gik for fort og dette var ikke forsvarligt at arrangere. Da blev der endringer på ytre mål på bilen og vinger, så downforcen blev reducert og bilen ikke klarte de høje hastigheder, og da blev slicks geninnført fordi at de hellere så mekanisk greb i bilen fremfor grep producert via downforce. Så ja, der er altid en grunn bak beslutninger om dekk valg.
Men som eksempel kan vi tage formel 1. For et par sesonger siden var det ikke lov at kjøre på slicks. Grunnen var at det simpelthen gik for fort og dette var ikke forsvarligt at arrangere. Da blev der endringer på ytre mål på bilen og vinger, så downforcen blev reducert og bilen ikke klarte de høje hastigheder, og da blev slicks geninnført fordi at de hellere så mekanisk greb i bilen fremfor grep producert via downforce. Så ja, der er altid en grunn bak beslutninger om dekk valg.
Comment