Announcement

Collapse
No announcement yet.

Elektro Modified og skum dekk....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Se det er en anden sag. Hva der køres i de forskjellige uformelle løp i klupper og runt på diverse parkeringsplasser er folks egen sag og diverse kluppers egen beslutning. De uofficielle løp klupperne setter op, proklameres med regelverk og da kan folk avgjøre om de vil deltage eller ej. Men ikke rør de internationale regler her i norge alene. Vil i gjøre dem annerledes, må i rette dem i efra regi så vi konkurrer likt i europa.
    Men som eksempel kan vi tage formel 1. For et par sesonger siden var det ikke lov at kjøre på slicks. Grunnen var at det simpelthen gik for fort og dette var ikke forsvarligt at arrangere. Da blev der endringer på ytre mål på bilen og vinger, så downforcen blev reducert og bilen ikke klarte de høje hastigheder, og da blev slicks geninnført fordi at de hellere så mekanisk greb i bilen fremfor grep producert via downforce. Så ja, der er altid en grunn bak beslutninger om dekk valg.
    Last edited by speikey; 26 September 2010, 20:18.
    Ole Bro. X-Regerende Nordisk Mester 200mm Track
    Serpent 747. 411. 120LT onroad. Team Serpent Norway

    Comment


    • #92
      Skum og Lola!

      Det som er ekstremt kjipt med gummihjul er at når man limer opp 4 dekk som leveres som 2+2 så kan et av disse dekkene være fra en annen gummibatch og ha mindre eller mere grep enn de 3 andre. Har sett flere som har hatt dårlig grep i f.eks høyre svinger, så har de byttet side på dekkene forran og så plutselig har de dårlig grep til venstre men knallbra til høyre. Kjører man på en kopp og felgen sprekker så er hele dekksettet ødelagt og i verste fall så har du ikke flere sett med dekk til det løpet.

      På skum har man alltid likt grep på begge sider.

      Skal ha styremøte i kveld så leser alle innlegg og tar alle meninger her til etterretning. Det store spørsmålet er vel om vi i lille Norge skal følge regler som passer de få som kjører internasjonalt eller skal vi tilpasse regelverket så vi får med alle hobbyførerne som bare trener på banen men ikke kjører løp?
      RC Drift Club Norway | LMBK

      Comment


      • #93
        Det store spørsmålet er vel om vi i lille Norge skal følge regler som passer de få som kjører internasjonalt eller skal vi tilpasse regelverket så vi får med alle hobbyførerne som bare trener på banen men ikke kjører løp?
        Da skal det arrangeres klubbløp/lokale cuper med regler som får med hobbyførerne og ikke tukle med reglene i nasjonale/internasjonale klasser
        Team Elefun - Serpent | SkyRC | Futaba | GensACE | Protoform | Sorex | Contact
        “When you are not practicing, remember, someone somewhere is practicing, and when you meet him he will win”

        Comment


        • #94
          Det er jeg forsåvidt enig i, men når vi ser i sommer at mod ble avlyst både på NM når det tilogmed var kongepokal og i NC avslutningen så må vi tenke ut alle muligheter. Det betyr jo bare at modified klassen i Norge sliter og man bør kanskje se på alternativer/regelendringer for at flere blir med å kjører løp.

          Skjønner jo Adrian som ikke gidder å kjøre i Norge når han knaptnok får motstand og de andre i løpene henger både 1 og 2 runder bak og de bakerste i finalen er 4-5 runder bak. Som regel er det jo 6-7 maks som er med ute. Er vel bittelitt bedre inne men ikke som det kunne ha vært.
          RC Drift Club Norway | LMBK

          Comment


          • #95
            Jeg er helt overbist om at det skjer alt for lite på klubbnivå og at det er der mann må begynne.

            Jeg kan ikke forstå at det er skum eller gummi som styrer om folk kjører eller ikke (kanskje med et unntak eller to). Og dersom målet er å få med Adrian hjelper det vel neppe å tillate skum, da har han jo hvert fall ingenting igjen for å kjøre her hjemme
            Team Elefun - Serpent | SkyRC | Futaba | GensACE | Protoform | Sorex | Contact
            “When you are not practicing, remember, someone somewhere is practicing, and when you meet him he will win”

            Comment


            • #96
              Hvor ofte må man bytte slike skumhjul egentlig. Oftere en gummi?
              ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

              Comment


              • #97
                Originally posted by Stusdal View Post
                Sigmund: Jeg tror ikke helt du forstår hvordan det fungerer. Faktumet er at det går potensielt langt fortere på skum hjul, altså er det åpent for begge deler vil vedkommende som kjører skum dra stor fordel av det. Det ender ut i at alle må kjøre skum for å henge med.

                I SørCupen er det en kasse hvor bilen din tilfredstiller regelemanget, så dersom du ønsker kjøre skum er det bare å stille der. Når ønsket om å konkurere med værsting gutta blir for trengende, får du sette på et sett gummi hjul og konkurer på lik linje med alle andre i den klassen
                Joda, jeg forstår hvordan det fungerer og at det går fortere på skumdekk. Tror det er letter for meg og kjøpe en ny XRay med gummidekk config, eller det er og få folk med på en regelendring. Hørte rykter at XRay kommer med en ny T3 modell nå neste år, så jeg tror jeg venter til den kommer. Til neste sesong kommer jeg til å skaffe meg 9.5t motor og regulator for denne, og kjøre sport klassen. Når det er sagt, så er jeg fortsatt for skummdekk i modified. Det og kunne kjøre fortest mulig på en bane, det gir et kick for meg, om det skjer på skum eller gummi, er revnende likegyldig for meg.

                Comment


                • #98
                  Originally posted by speikey View Post
                  Se det er en anden sag. Hva der køres i de forskjellige uformelle løp i klupper og runt på diverse parkeringsplasser er folks egen sag og diverse kluppers egen beslutning. De uofficielle løp klupperne setter op, proklameres med regelverk og da kan folk avgjøre om de vil deltage eller ej. Men ikke rør de internationale regler her i norge alene. Vil i gjøre dem annerledes, må i rette dem i efra regi så vi konkurrer likt i europa.
                  Men som eksempel kan vi tage formel 1. For et par sesonger siden var det ikke lov at kjøre på slicks. Grunnen var at det simpelthen gik for fort og dette var ikke forsvarligt at arrangere. Da blev der endringer på ytre mål på bilen og vinger, så downforcen blev reducert og bilen ikke klarte de høje hastigheder, og da blev slicks geninnført fordi at de hellere så mekanisk greb i bilen fremfor grep producert via downforce. Så ja, der er altid en grunn bak beslutninger om dekk valg.
                  Og sammenligne formel 1 løp med radiostyrt blir litt rart. I formel 1 bilene sitter sjoføren fysisk i bilen nå han kjører. At de må endre på regelverk her for at det går for fort, har jo med sikkerhet og gjøre. En utforkjøring her har faktisk potensiale til å skade sjoføren ganske hardt.

                  Vi som kjører rc står oppe på et podie, og når jeg kjører for fort og havner utforbi i en spekatulær dobbelt salto, så står jeg fortsatt trygt på podiet. Det eneste jeg kan se her av helsemessige årsaker, er at magesyren min stiger til uante nivåer i ren irritasjon over den feil jeg gjorde. Ser ikke helt hvordan dette har med skum/gummi dekk og gjøre.

                  Selv om det finnes internasjonale regler, så betyr jo ikke det at de ikke kan endres. Er vi mange nok, så tror jeg ikke dette er en umulighet.
                  Last edited by Siggi68; 27 September 2010, 15:11.

                  Comment


                  • #99
                    Originally posted by snappy79 View Post
                    Ble det noe av dette løpet i Haugesund altså. Trodde dette regnet bort.

                    Tror de fleste velger at du holder deg hjemme i Haugesund i forhold til å innføre skum i Sørcup. Du kan jo lufte forslaget for klubben din, så kan de ta det opp med Sørcup. Om ikke førene i klubben din er enige med deg, er det vel stor tvil om at de andre medlemsklubbene er for skum i Sørcup.

                    Har du tenkt på fuel. Det er kanskje klassen for deg.. Spør du meg, så er det det som er klassenes klasse i Norge.

                    Ole Bro:
                    Stusset også på dette med Adrian. Skum i mod, eller er problemet at det ikke er enhets dekk i Norge.
                    (1) Jo det løpet regnet bort, der har du rett

                    (2) At flere velger at jeg holder meg hjemme i Haugesund, er jeg ikke i tvil om, men. Har snakket med flere i klubben, og det er mange som kunne tenke seg og kjøre skum.

                    (3) Nei, fuel har jeg ikke tenkt og kjøre, selv om det klassen over alle klasser. Når jeg ser alt som går galt, og alt oppsettet som skal til, priser jeg meg lykkelig som kjører elektro.

                    Comment


                    • Okei, nå har jeg lest en del av innleggene. Skal ikke kommentere alle disse, da ville jeg fått mye pepper tilbake

                      Men, for de som lurer:

                      Jeg kjører løp i norge om det blir nok folk, uten tvil.
                      Enhetsdekk har jeg aldri sagt noe på, bare vi slipper den jævla skumdriten.. Det har ikke no i den klassen å gjøre i det hele tatt.

                      Ellers blir det jo ETS på meg og nicolaisen-gutta.. Med gummihjul i begge klasser, det er en fryd for mine øyne.

                      Comment


                      • Originally posted by MatsNorway View Post
                        Hvor ofte må man bytte slike skumhjul egentlig. Oftere en gummi?

                        Skum hjul kan man kjøre med i en hel helg inne så lenge du ikke oversmører, og ikke ødelegger dem. Skal ikke store dunken til for at de fliser seg opp, og må skiftes.
                        Asgeir Kinn 1979
                        RRR - RB - 4PK

                        Comment


                        • Originally posted by Siggi68 View Post
                          Og sammenligne formel 1 løp med radiostyrt blir litt rart. I formel 1 bilene sitter sjoføren fysisk i bilen nå han kjører. At de må endre på regelverk her for at det går for fort, har jo med sikkerhet og gjøre. En utforkjøring her har faktisk potensiale til å skade sjoføren ganske hardt.

                          Vi som kjører rc står oppe på et podie, og når jeg kjører for fort og havner utforbi i en spekatulær dobbelt salto, så står jeg fortsatt trygt på podiet. Det eneste jeg kan se her av helsemessige årsaker, er at magesyren min stiger til uante nivåer i ren irritasjon over den feil jeg gjorde. Ser ikke helt hvordan dette har med skum/gummi dekk og gjøre.

                          Selv om det finnes internasjonale regler, så betyr jo ikke det at de ikke kan endres. Er vi mange nok, så tror jeg ikke dette er en umulighet.
                          Der er flere at tenke på end dig selv når du krasjer. I rc motorsport inne på teppe som vi taler om her, er der faktisk folk som sitter i nærheten av banen og mekker så længe du står og kjøre. Da hjælper det lite når magesyren din stiger hvis du har rasert et helt mekkeområde og kanske ramt et par deltagere eller publikum i samme slængen. Så i RC sport tænkes der også sikkerhet kontra fart. Og elektro klassen ute er og har vel altid været begrænset da de fleste i sommersesongen kjøre fuel for at få kicket av at kjøre fort. Da hjælper det ikke at kjøre SMART bil. Det gåt ret og slet for trægt.
                          Ole Bro. X-Regerende Nordisk Mester 200mm Track
                          Serpent 747. 411. 120LT onroad. Team Serpent Norway

                          Comment


                          • Originally posted by speikey View Post
                            Der er flere at tenke på end dig selv når du krasjer. I rc motorsport inne på teppe som vi taler om her, er der faktisk folk som sitter i nærheten av banen og mekker så længe du står og kjøre. Da hjælper det lite når magesyren din stiger hvis du har rasert et helt mekkeområde og kanske ramt et par deltagere eller publikum i samme slængen. Så i RC sport tænkes der også sikkerhet kontra fart. Og elektro klassen ute er og har vel altid været begrænset da de fleste i sommersesongen kjøre fuel for at få kicket av at kjøre fort. Da hjælper det ikke at kjøre SMART bil. Det gåt ret og slet for trægt.

                            Hvis jeg skal klare og rasere et helt mekkeområdet med en kræsj, og i tillegg kanskje ramme et par tilskuere, Ja da vet ikke jeg hvilken bil du mener jeg kjører.

                            At elektroklassen ute har alltid vært begrenset da de fleste kjører fuel for at det skal gå fort ?. Lånte bilen min til en som kjørte EM denne sesongen, og han kjørte mot en fuel. Det som er litt merkelig og registrere er at elektrobilen holdt på å ta igjenn fuelbilen med en runde, før en ledning på motoren løsnet, så jeg kan ikke se hvor det går tregt her.

                            SMART bil ? hva er det ? Slik jeg ser det så handler det hvordan den er satt opp og hvilke dekk som er best.
                            Last edited by Siggi68; 27 September 2010, 22:08.

                            Comment


                            • Originally posted by Siggi68 View Post
                              Hvis jeg skal klare og rasere et helt mekkeområdet med en kræsj, og i tillegg kanskje ramme et par tilskuere, Ja da vet ikke jeg hvilken bil du mener jeg kjører.

                              At elektroklassen ute har alltid vært begrenset da de fleste kjører fuel for at det skal gå fort ?. Lånte bilen min til en som kjørte EM denne sesongen, og han kjørte mot en fuel. Det som er litt merkelig og registrere er at elektrobilen holdt på å ta igjenn fuelbilen med en runde, før en ledning på motoren løsnet, så jeg kan ikke se hvor det går tregt her.

                              SMART bil ? hva er det ? Slik jeg ser det så handler det hvordan den er satt opp og hvilke dekk som er best.
                              1. Sagde ikke du raserte et HELT mekke område. Men det er set mere end enn gang at en bil er kommet flyvende inn i mekkeområdet. Men det veit du vel som har været på de løp.

                              2. Jeg veit ikke hvilken chaffis som kjørte den fuel bil. Men at sige at en elektrobil kjøre fortere end en fuel bil viser bare at du ikke veit så mye som du tillegger dig sjøl her.

                              3. En SMART bil er en 1:1 elbil som du kan få lov at kjøre blandt annet i kollektiv feltet. De kan heller ikke kjøre fra en Bensinbil eller diesel for den saks skyld.
                              Du har lært mye her på forum de siste par dage.
                              Ole Bro. X-Regerende Nordisk Mester 200mm Track
                              Serpent 747. 411. 120LT onroad. Team Serpent Norway

                              Comment


                              • Originally posted by speikey View Post
                                1. Sagde ikke du raserte et HELT mekke område. Men det er set mere end enn gang at en bil er kommet flyvende inn i mekkeområdet. Men det veit du vel som har været på de løp.

                                2. Jeg veit ikke hvilken chaffis som kjørte den fuel bil. Men at sige at en elektrobil kjøre fortere end en fuel bil viser bare at du ikke veit så mye som du tillegger dig sjøl her.

                                3. En SMART bil er en 1:1 elbil som du kan få lov at kjøre blandt annet i kollektiv feltet. De kan heller ikke kjøre fra en Bensinbil eller diesel for den saks skyld.
                                Du har lært mye her på forum de siste par dage.
                                Nå har det vel vært bevist mer enn en gang at en elektrobil på foams kan ta mer enn en fuelbil:P
                                Martin Sørlie - 1985
                                TLR - Absima - Spektrum
                                Darkspeed Racing
                                www.teamsmallsize.com

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X