Announcement

Collapse
No announcement yet.

Elektro Modified og skum dekk....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Razer View Post
    Nå har det vel vært bevist mer enn en gang at en elektrobil på foams kan ta mer enn en fuelbil:P
    Veit ikke, de slog ikke fuel rundetiden på bukta i siste elektroløp. Lørdagens fuel løp kjørte fortere end søndagens elektro løp.
    Ole Bro. X-Regerende Nordisk Mester 200mm Track
    Serpent 747. 411. 120LT onroad. Team Serpent Norway

    Comment


    • Originally posted by speikey View Post
      Veit ikke, de slog ikke fuel rundetiden på bukta i siste elektroløp. Lørdagens fuel løp kjørte fortere end søndagens elektro løp.
      Ja, 10,5 stock ja
      Martin Sørlie - 1985
      TLR - Absima - Spektrum
      Darkspeed Racing
      www.teamsmallsize.com

      Comment


      • 10.5 da har de kuttet banen. Kan ikke lade sig gjøre.
        Ole Bro. X-Regerende Nordisk Mester 200mm Track
        Serpent 747. 411. 120LT onroad. Team Serpent Norway

        Comment


        • Originally posted by speikey View Post
          10.5 da har de kuttet banen. Kan ikke lade sig gjøre.
          Freng Trygve Bull 14.837 med SS på våt langside og ellers dårlig grep!
          Hans Nikolaisen www.rc-land.no www.antrade.no Xray for alle penga!

          Comment


          • Originally posted by hanikol View Post
            Freng Trygve Bull 14.837 med SS på våt langside og ellers dårlig grep!
            Ole Bro 14.506 Fueltouring under ca like forhold. Og da kjenner ikke Trygve banen så godt heller!
            Hans Nikolaisen www.rc-land.no www.antrade.no Xray for alle penga!

            Comment


            • Originally posted by speikey View Post
              10.5 da har de kuttet banen. Kan ikke lade sig gjøre.
              Doh. Det var 10,5 som kjørte skum. Hadde modified kjørt skum, kunne FT sett laaangt etter banerekorden.
              Martin Sørlie - 1985
              TLR - Absima - Spektrum
              Darkspeed Racing
              www.teamsmallsize.com

              Comment


              • Dette bekrefter vel gjerne at SS slik den er i dag ikke er noe inngangs/rekrutterings klasse i NC sammenheng, helt på tryne spør du meg.
                Asgeir Kinn 1979
                RRR - RB - 4PK

                Comment


                • Originally posted by snappy79 View Post
                  Dette bekrefter vel gjerne at SS slik den er i dag ikke er noe inngangs/rekrutterings klasse i NC sammenheng, helt på tryne spør du meg.
                  De rekruttene jeg har sett kommet har hatt god fremgang nettopp for at det er slik som idag. Du kan kjøre veldig fort uten å kunne for mye om dekk og oppsett. Det er jo det som gjør at folk synes de mestrer det. Og når du går lei der og har fått mye kjøreerfaring går du over til gummi. Så jeg synes at slik det er idag er helt genialt.
                  Når det gjelder Mod og dens nedgang har vel det heller med å gjøre at vi er veldig få som driver med dette i forhold til andre land, og da velger de fleste det enkleste, nemmelig skum.
                  Håper det blir som idag!
                  Hans Nikolaisen www.rc-land.no www.antrade.no Xray for alle penga!

                  Comment


                  • Må si meg enig med Hans her at det beste er å la ss klassen være som den er og mod som den er, men at det går noen fra ss til mod etter et par sesonger har ikke jeg sett noe til siden skumdekk ble innført i ss.

                    Sånn som jeg ser det hadde det vært mye bedre å kjørt ss med feksempel 17,5 turn og gummihjul , da hadde ikke bilene gått så fort og vært lettere å kjøre med gummihjul , så måtte også de som kjørte lært seg litt mer om setup
                    og dermed blitt enda bedre sjåfører som kunne gått over til mod etter et par sesonger med ss
                    MEN HUSK DETTE ER MIN MENING .

                    Det må da være noen som kjører ss som må være enige om at ss går alt for fort , se va de gjorde med ss i ETS
                    Uwe Reinhart og Scotty Ernst syntes klassen gikk for fort og innførte restruksjoner og var sikre på at klassen ville
                    bli mindre når det ikke gikk så fort men den økte med 50 biler til istedenfor.

                    Dette er noe vi også burde ta til oss og lære litt av , veit at normenn er sære med skal mann bli bedre og ut i europa å konkurere kan vi ikke fortsette sånn det er i dag .
                    SS blir garantert en ny klasse i efra også i nermeste tid men selfølgelig da med gummihjul , kan jo hende det er noen i norge som kunne tenke seg å begynne med denne klassen og blitt gode nok til å kjempe om topplasseringer men da kan vi ikke kjøre skummdekk . Veit det er mange som kjører denne klassen fordi det er lett å få til bilen med skum men
                    er 100 % sikker på at de ville blitt bedre førere av å kjøre gummihjul og lære seg setup på bilen .

                    HEHEHE nå er det sikkert mange som syntes dette var dumt å skrive men det driter jeg .....

                    Trygve Berntsen
                    Last edited by Mtx3; 28 September 2010, 12:03.

                    Comment


                    • Originally posted by Razer View Post
                      Doh. Det var 10,5 som kjørte skum. Hadde modified kjørt skum, kunne FT sett laaangt etter banerekorden.
                      Veit ikke hvilken bane du taler om her. Det er hvert fall ikke Bukta. 10.5 er vel omkring snau 2 sek. unner banerek med 1/8. Så glem det. Dette er ikke muligt. Gå inn på myrace og se tider på siste løp på bukta. Da var beste tiden i SS 14.8. Så veit ikke hvor du har funnet de 4.3 sek henne??? Hvertfall ikke på Bukta.
                      Ole Bro. X-Regerende Nordisk Mester 200mm Track
                      Serpent 747. 411. 120LT onroad. Team Serpent Norway

                      Comment


                      • Originally posted by speikey View Post
                        Veit ikke hvilken bane du taler om her. Det er hvert fall ikke Bukta. 10.5 er vel omkring snau 2 sek. unner banerek med 1/8. Så glem det. Dette er ikke muligt. Gå inn på myrace og se tider på siste løp på bukta. Da var beste tiden i SS 14.8. Så veit ikke hvor du har funnet de 4.3 sek henne??? Hvertfall ikke på Bukta.
                        Gah. Hvis du hadde lest det jeg skrev, så hadde du skjønt greia. Elektro modified med skum ville trolig gått bra fortere enn Fuel Touring.

                        Du blandet inn SS fra siste løp, noe helt annet enn jeg snakket om.

                        Ved å dra fram 1:8 har du intet sammenligningsgrunnlag, det finnes ingen elektro 1:8 Track klasse...
                        Martin Sørlie - 1985
                        TLR - Absima - Spektrum
                        Darkspeed Racing
                        www.teamsmallsize.com

                        Comment


                        • Originally posted by Hurrle View Post
                          Det er jeg forsåvidt enig i, men når vi ser i sommer at mod ble avlyst både på NM når det tilogmed var kongepokal og i NC avslutningen så må vi tenke ut alle muligheter. Det betyr jo bare at modified klassen i Norge sliter og man bør kanskje se på alternativer/regelendringer for at flere blir med å kjører løp.
                          Hurrle...

                          Hva skal du fram til med det du skriver der? Du sier at NM i mod ble avlyst, selv med kongepokal, javel.. Greit nok, det ble det. Men hadde det ikke vært for at 2 stk. som egentlig skulle kjøre mod, men måtte bite i det sure eplet og melde seg på og kjøre NM i superstock istedet, nei så hadde det faktisk ikke blitt NM i superstock heller. Kanskje finne på noen alternativer/regelendringer der også?

                          Også siste norgescupen på Bukta i Oslo, ble det heller ikke no mod, men for guds skyld. Heller ingen løp enn å kjøre med 5/6stk som dere var i Stock også. Kan ikke helt se morroa med det heller..

                          Jeg bare sier det, kanskje ikke skumhjul er så revolusjonerende allikevel?
                          Last edited by Fantaboy; 28 September 2010, 13:57.

                          Comment


                          • Ang Nitro VS EP så var vell tiden da Kun Nitro var veien og gå for fart over da Lipo og Bl kom. Så vidt jeg veit er bane rekorden På Sørlihavna og Hvervenbukta holdt av Mod med skum. Dette med kun 2s lipo. Hva med en Efra mod klasse som nå og en open mod for oss som vil ha max fart?. Droppe hele SS eller ha Efra regler der også. Veit jeg tråkker mange på tærne nå
                            T3 11,Tekin Rs pro,Octa 10.5. Dex 410,Tekin Rs Pro,Octa 6.5t.Tm E4FS/RS 09 Kf,Xcelorin 3.5t,Lrp TC spec.Crc GenXl,Nosram,Octa 5.5t. Corally10X 235mm, Xcelorin 6.5t. Yok MR4BX F,Xcelorin,Gm 4.5t .B4 Ft,Nosram Matrix,Xcelorin 6.5. 1X Rc 18T.Dynamit9200KV. Radio: Spektrum

                            Comment


                            • Originally posted by Razer View Post
                              Gah. Hvis du hadde lest det jeg skrev, så hadde du skjønt greia. Elektro modified med skum ville trolig gått bra fortere enn Fuel Touring.

                              Du blandet inn SS fra siste løp, noe helt annet enn jeg snakket om.

                              Ved å dra fram 1:8 har du intet sammenligningsgrunnlag, det finnes ingen elektro 1:8 Track klasse...
                              Sorry. Jeg havde ikke set du talte om en ikke eksisterende klasse. Og hvis vi satte 21. motor i 200mm fuel. Ser ikke vitsen i at diskutere HVIS. Hva blir det neste da? Turbine motor eller ???
                              Ole Bro. X-Regerende Nordisk Mester 200mm Track
                              Serpent 747. 411. 120LT onroad. Team Serpent Norway

                              Comment


                              • Originally posted by speikey View Post
                                Sorry. Jeg havde ikke set du talte om en ikke eksisterende klasse. Og hvis vi satte 21. motor i 200mm fuel. Ser ikke vitsen i at diskutere HVIS. Hva blir det neste da? Turbine motor eller ???
                                Det var da denne ikke-eksisterende klassen vi diskuterer her inne da?

                                Hvis vi alle leser innlegget til Hans og Trygve, puster og tenker litt, så ser vi at de har et MEGET godt poeng.

                                Jeg tror dog at å endre SS til gummi kan bli vanskelig. Men enhetsregulator og kanskje litt slappere motor for å jevne ut dette, kan jo være en god mulighet?
                                Last edited by Razer; 28 September 2010, 14:06.
                                Martin Sørlie - 1985
                                TLR - Absima - Spektrum
                                Darkspeed Racing
                                www.teamsmallsize.com

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X