Velger jeg en angriper, så kan du være sikker på at vedkommende kommer fra RC verden, så får vi se hvor det skjer....
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Elektro Modified og skum dekk....
Collapse
X
-
Originally posted by sabben View PostDa har du ikke lest innlegget mitt...
Men er som Martin sier, dekkene har utrolig mye å si. Enten du vil eller ikke.
Comment
-
Originally posted by speikey View PostSpiller i uten målmand eller er det en angriper i har plukket ut. ??? Det er det jeg mener, du har ikke peiling.
Jeg mener at jeg spiller både med målmann og en angriper, så får vi se hvordan det går
Comment
-
Originally posted by Razer View Post
Et godt eksempel er VM i 1:12, der vinneren med Yokomo har et dekk ingen andre får tak i. For all
del, han og utstyret ellers var bra nok til å vinne, men dekkene var forsikringen.
Dekka er som razer sier svært svært viktige.
De har til og med enhets dekk i Formel 1. Litt andre grunner riktignok men og fordi det skal være svært jevnt mellom dekka før bilen gir utslag som avgjør.
I amatør klasser så er det mye mer å hente på fører siden en i proff løp.
Bare se selv. Man ser med en gang at han har mere grep.
ᕦ(ò_óˇ)ᕤ
Comment
-
Originally posted by Siggi68 View PostJo, dekken har mye og si, men ikke alt! Hva med kjøreegenskapene, hva med motoren som ikke gir alt når en ønsker det. Hva med den sjoføren som har alt på gli, alt virker og får det til, da er det ikke bare dekkene som betyr noe spør du meg
Det jeg sier er at enhetsdekk = likt for alle. Og bedre racing siden det da vil kreve enda mer av føreren.
Ved at man har frie dekk vil det bli et jag om å få tak i de beste dekkene. Altså man må teste MANGE ulike typer for å finne det som passer best. Noe som vil bli dyrt i lengden.
Skjønner argumentet ditt om at modified skal være den verste klassen. Men å innføre spesielle regler som kun gjelder i Norge så blir det veldig feil for de som har lyst å hevde seg internasjonalt. Man skal ikke reise veldig langt for å være internasjonal, f eks i år holder det å ta turen til Spydeberg i november.Team Smallsize
Comment
-
Originally posted by MatsNorway View PostDekka er som razer sier svært svært viktige.
De har til og med enhets dekk i Formel 1. Litt andre grunner riktignok men og fordi det skal være svært jevnt mellom dekka før bilen gir utslag som avgjør.
I amatør klasser så er det mye mer å hente på fører siden en i proff løp.
Bare se selv. Man ser med en gang at han har mere grep.
Det løpet sier meg ingenting, det er jo slikt som skjer i denne sporten med jevne mellomrom.
Comment
-
Originally posted by sabben View PostHar aldri sagt at dekkene er alt..
Det jeg sier er at enhetsdekk = likt for alle. Og bedre racing siden det da vil kreve enda mer av føreren.
Ved at man har frie dekk vil det bli et jag om å få tak i de beste dekkene. Altså man må teste MANGE ulike typer for å finne det som passer best. Noe som vil bli dyrt i lengden.
Skjønner argumentet ditt om at modified skal være den verste klassen. Men å innføre spesielle regler som kun gjelder i Norge så blir det veldig feil for de som har lyst å hevde seg internasjonalt. Man skal ikke reise veldig langt for å være internasjonal, f eks i år holder det å ta turen til Spydeberg i november.
Hm, hvis jeg innrømmer alle dere NC NM og Nordisk gutta og kjøre gummihjul, ville dere innrømme meg og kjøre skum i modified i sørecupen ?
Comment
-
Originally posted by speikey View PostDet er desværre sådan at Adrian faktisk ikke har tenkt at kjøre løp i Norge denne vinteren, grunnen er vel oplagt at han ikke kjøre en klasse som ikke finnes. Og som det så ut for 1 md siden, var der ingen folk som havde giet uttryk for at de ville kjøre modifeid. Jeg syntes vi skulle skamme os over at have innført skum i elektro og ad den vei mistet et talent på hjemmebane som mange kunne have lært noet av. Men nu du er i gang, start da op med et fodboldhold som har de 16 mand på banen. Da kunne i have spilt mot Vålerenga og fået stryk alikevel. Det havde garantert ikke gjort noen forskjel på hvem som vant, men folk ville nok have syntes det var noet total tull at stille op med 16 mand på banen. ret og slet av den simple grunn at reglerne sier 11 mand.Team Elefun - Serpent | SkyRC | Futaba | GensACE | Protoform | Sorex | Contact
“When you are not practicing, remember, someone somewhere is practicing, and when you meet him he will win”
Comment
-
Ble det noe av dette løpet i Haugesund altså. Trodde dette regnet bort.
Tror de fleste velger at du holder deg hjemme i Haugesund i forhold til å innføre skum i Sørcup. Du kan jo lufte forslaget for klubben din, så kan de ta det opp med Sørcup. Om ikke førene i klubben din er enige med deg, er det vel stor tvil om at de andre medlemsklubbene er for skum i Sørcup.
Har du tenkt på fuel. Det er kanskje klassen for deg.. Spør du meg, så er det det som er klassenes klasse i Norge.
Ole Bro:
Stusset også på dette med Adrian. Skum i mod, eller er problemet at det ikke er enhets dekk i Norge.Asgeir Kinn 1979
RRR - RB - 4PK
Comment
-
Originally posted by Siggi68 View Post-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mine erfaringer er noe annet, kjørte selv mot modified gutta på helganes for noen helger sider, og også en som var med i NM. Resultatet ble at jeg kom på 2 plass når finale løpet var kjørt (jo ble slått av NM duden). En trenger ikke å kjøre gummi for å få det til. En kan også kjøre uten , både på denne arena og andre arenaer i livet
I SørCupen er det en kasse hvor bilen din tilfredstiller regelemanget, så dersom du ønsker kjøre skum er det bare å stille der. Når ønsket om å konkurere med værsting gutta blir for trengende, får du sette på et sett gummi hjul og konkurer på lik linje med alle andre i den klassenTeam Elefun - Serpent | SkyRC | Futaba | GensACE | Protoform | Sorex | Contact
“When you are not practicing, remember, someone somewhere is practicing, and when you meet him he will win”
Comment
-
Hei
Nå har jeg sitti og lest tråden helt igjennom, på MSK for et pr år siden kom det opp et forslag om fritt dekkvalg i mod, det ble ikke tatt til følge og klubbene ble enig at mod skulle følge reglene til EFRA mest mulig, da også det med dekk.
Håper fortsatt at ingen klubber kommer med forslag om endring på dette under MSK i år heller.
Sørcup følger jo ikke NMF sine regler hva jeg kan vite, så kjør hva dere vil i den cuppen, men ikke diskuter hva som er best for MOD i NMF sin regi.
Tror jeg tør å si det at de som herjer i toppen av SS bør få litt stake og gå opp i MOD, får sikkert litt pepper av denne kommentaren, men det vil iallfall øke interressen rund mod når fler kjører den klassen. Den har blitt billigere en SS de siste åra tør jeg påstå.
Og av gummidekk som brukes, er jo nesten hele rcnorge enig at sorex 28 inne og sorex 32/36 ute, så det er ikke så vanskelig å få det til å funke.Christer Antonsen, Borg MRK
1:5 RS 5, 1:10 El Xray T3 2012, Ae B44.1
1:8 Buggy Hyper 9, 1:8 Truggy Hyper ST Pro
Comment
-
Grunnen til at der ikke er stor interesse for Adrian at kjøre mod i norge, er/var at alle som kjørte mod i 2008 kjørte ss i 2009 og den tendens ser/så ut til at fortsætte i denne sesong. Hvad jeg forstod på Adrian så han ikke vitsen i at kjøre 2 _3 mand i et heat. Håber Adrian træder inn her hvis jeg har forstået ham forkert på dette punkt. Men det tror jeg nu ikke. Så trist er det.Ole Bro. X-Regerende Nordisk Mester 200mm Track
Serpent 747. 411. 120LT onroad. Team Serpent Norway
Comment
-
Originally posted by speikey View PostGrunnen til at der ikke er stor interesse for Adrian at kjøre mod i norge, er/var at alle som kjørte mod i 2008 kjørte ss i 2009 og den tendens ser/så ut til at fortsætte i denne sesong. Hvad jeg forstod på Adrian så han ikke vitsen i at kjøre 2 _3 mand i et heat. Håber Adrian træder inn her hvis jeg har forstået ham forkert på dette punkt. Men det tror jeg nu ikke. Så trist er det.Christer Antonsen, Borg MRK
1:5 RS 5, 1:10 El Xray T3 2012, Ae B44.1
1:8 Buggy Hyper 9, 1:8 Truggy Hyper ST Pro
Comment
-
Originally posted by Stusdal View PostSigmund: Jeg tror ikke helt du forstår hvordan det fungerer. Faktumet er at det går potensielt langt fortere på skum hjul, altså er det åpent for begge deler vil vedkommende som kjører skum dra stor fordel av det. Det ender ut i at alle må kjøre skum for å henge med.
I SørCupen er det en kasse hvor bilen din tilfredstiller regelemanget, så dersom du ønsker kjøre skum er det bare å stille der. Når ønsket om å konkurere med værsting gutta blir for trengende, får du sette på et sett gummi hjul og konkurer på lik linje med alle andre i den klassen
Comment
-
Originally posted by Siggi68 View Post--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hm, hvis jeg innrømmer alle dere NC NM og Nordisk gutta og kjøre gummihjul, ville dere innrømme meg og kjøre skum i modified i sørecupen ?Team Elefun - Serpent | SkyRC | Futaba | GensACE | Protoform | Sorex | Contact
“When you are not practicing, remember, someone somewhere is practicing, and when you meet him he will win”
Comment
Today's Birthdays
Collapse
(RS) Radiostyrt.no Statistics
Collapse
Topics: 39,683
Posts: 440,447
Members: 18,929
Active Members: 2
Welcome to our newest member, Erik-M.
Comment