Announcement

Collapse
No announcement yet.

Elektro Modified og skum dekk....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Siggi68. Nå for du våkne op. Det er ikke lille bitte norge som laver eller skal lave regler for rc motorsport. Dette har vi efra til. Vi for følge de regler som alle andre. Set dig litt inn i dette please.
    Ole Bro. X-Regerende Nordisk Mester 200mm Track
    Serpent 747. 411. 120LT onroad. Team Serpent Norway

    Comment


    • #62
      Nå sitter jeg og skriver på min pc, så da anser jeg meg selv som våken. At det finnes regler som er skrevet/satt, inser jeg også. At jeg ikke er enig i dem, eller jeg ønsker å forandre dem, er noe helt annet, det burde du fått med deg.

      Comment


      • #63
        Originally posted by Siggi68 View Post
        ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

        Hvis du er for likhet for alle, hvorfor engasjerer du deg ikke i at det samme skal skje med motor, regulator og sender. Når det kommer til dekk, skal plutslig alt være det samme! det er her det skurrer for meg.

        At det skal være regler, ja klart det, men. Ser jeg ikke noe problemer med at hvis jeg velger skum og andre gummi, det blir jo den som setter opp bilen best, kjører best, som kommer til å vinne til slutt, uavhengig av dekk ?
        Har du kjørt mye løp?

        Dekkene utgjør den desidert største delen av oppsettet av en bil. Det er bortimot 90% (hvertfall i buggy, sikkert noe i nærheten i touring også). Altså dekk er viktig.
        Derfor for å slippe at man må ta med seg alle typer av dekk for å finne ut hva som er best på den banen man skal kjøre på, er det mye lettere å ha enhetsdekk så man allerede før løpet vet hva man skal kjøre med.

        Om man kjører på en normalt stor innebane vil det ikke være veldig stor forskjell på en bil med 5.5t og en med 2.0t. Det vil ganske sikkert være mye lettere å kjøre bilen med 5.5t, og derfor kan man kjøre fortere. Av regulatorer er det ikke veldig store forskjellene mellom de store produsentene.

        Begrensning på radioutstyr (bortsett fra det som er i regelverket nå) høres jo bare veldig rart ut, spør du meg..
        Team Smallsize

        Comment


        • #64
          Da er det helt feil sted at poste disse regel forslag. De skal du skrive på en mail og sende til forbundet. Da blir de lagt frem på motorsports konferencen til diskution, og derfra kan de så videresendes til efra som forslag til regel ændring. Thats my point.
          At diskutere det her på forum er vel bare for at man kjeder sig.
          Kan du forestille sig at de sidder og diskutere regelændringer på et forum som dreier sig om fodbold. Tvivler jeg på. Der diskutere de vel utstyr og taktik. Tror de fleste der er enige om hvordan spillets regler er.
          Bruk energien på at diskutere opsett på bilen så du kan kjøre fortere med de regler som finnes, istedenfor at prøve at endre reglerne så de passer din bil.
          Ole Bro. X-Regerende Nordisk Mester 200mm Track
          Serpent 747. 411. 120LT onroad. Team Serpent Norway

          Comment


          • #65
            Jeg kjøre ikke buggy, så det blir litt vanskelig og svare på for meg Beklager.

            Comment


            • #66
              Jeg er vel ikke helt enig at man skal sende alt til NMF om man ønsker en regel endring. Her er det vel snarere en diskusjon rundt reglene, og den starter folk flest ikke med NMF i første omgang. Ofte vil man lufte tankene for andre, og høre om det er noe vett i det man selv mener.

              Jeg for min del, diskuterer gjerne, men andre som ikke ønsker å diskutere kan la være å klikke seg inn på gjeldene tråd. Tviler på at denne tråden tar mye server plass, så ingen skade der.

              At man ikke kjører løp i NC eller Norske mesterskap kan ha forskjellige grunner som feks tid, familie, reise tid og ikke minst antall deltakere på gitte løp. At man ikke kjører løp i NMF regi er vel ikke et mål på at man er useriøs, eller har noe i en diskusjon å gjøre. 95% av alle her på forumet inkludert meg er liste fyll på alle løp vi stiller opp i. Liste fyll er viktig i alle sammenhenger. Tror at både Helge, Adrian, Georg, Tom Erik, Petter osv ønsker at flest mulig melder seg på løp de kjører for at det skal bli litt liv og røre, selv om kampen om racet ofte står mellom disse førene.

              NC deltakelse er ingen status i seg selv. I NC kjøre gjerne de som er helt i toppen, men de har som sagt ikke de 95% andre førene noe å handle opp med likevel.

              Kommentarer som hvem er du, kjører du NC, Hvor mange løp har du kjørt osv er kommentarer som ikke samler RC Norge. Håper ikke dette er normalen på hvordan NC førere oppfører seg mot andre førere. Mine erfaringer fra i år er svært positive. På Nordisk i Gøteborg satt vi sammen med de mer seriøse og kunnskapsrike førerne fra Østlandet, dette var virkelig en fin gjeng. Vi følte vi ble inkludert, og de delte gjerne erfaringer med oss. Helge f.eks gjorde en kjempe fin gest hvor han tok oss hånden, og ønsket oss farvel etter endt race. Slike ting gjør at vi fra andre steder i Norge ønsker å komme på NC løp.
              Last edited by snappy79; 26 September 2010, 17:14.
              Asgeir Kinn 1979
              RRR - RB - 4PK

              Comment


              • #67
                Originally posted by Siggi68 View Post
                ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

                Hvis du er for likhet for alle, hvorfor engasjerer du deg ikke i at det samme skal skje med motor, regulator og sender. Når det kommer til dekk, skal plutslig alt være det samme! det er her det skurrer for meg.

                At det skal være regler, ja klart det, men. Ser jeg ikke noe problemer med at hvis jeg velger skum og andre gummi, det blir jo den som setter opp bilen best, kjører best, som kommer til å vinne til slutt, uavhengig av dekk ?
                Det er mange ting du har glemt i beregningene dine Siggi. Dekk er, på det høye nivået der alt annet utstyr er på topp, 90% av resultatet. Dekk er også det eneste av virkelig prestasjonsfremmende forbruksvare i de fleste klasser.

                Har du ikke det riktige dekket, så vinner du ikke.
                Har noen det riktige dekket for salg blir han rik og enerådene. Varer dekket kort kommer det et stort
                økonomisk aspekt for utøveren inn i bildet.

                Et godt eksempel er VM i 1:12, der vinneren med Yokomo har et dekk ingen andre får tak i. For all
                del, han og utstyret ellers var bra nok til å vinne, men dekkene var forsikringen.

                Ingen elektroracing kan sammenlignes med fuel på dette feltet. Vi skal rundt banen og bli ferdige uten en eneste feil på under 10 minutter! I fuel har du 45 minutter på deg, og dekkenes holdbarhet, førerens jevnhet, fuelforbruk osv. er mye mer avgjørende i regnestykket.

                Derfor er frie dekk aldri den rettferdige måten å konkurrere i elektroklassene på.

                Det store spørsmålet i Norge er om vi vil være gutta på berget, eller med på verdenskartet. Frislipper vi til foamdekk, er vi fortapt i forhold til hva som gjelder internasjonalt.
                Martin Sørlie - 1985
                TLR - Absima - Spektrum
                Darkspeed Racing
                www.teamsmallsize.com

                Comment


                • #68
                  Originally posted by snappy79 View Post
                  Hvem har satt opp bilen din Sigmund?

                  Videre:

                  Jeg er vel ikke helt enig at man skal sende alt til NMF om man ønsker en regel endring. Her er det vel snarere en diskusjon rundt reglene, og den starter folk flest ikke med NMF i første omgang. Ofte vil man lufte tankene for andre, og høre om det er noe vett i det man selv mener.

                  Jeg for min del, diskuterer gjerne, men andre som ikke ønsker å diskutere kan la være å klikke seg inn på gjeldene tråd. Tviler på at denne tråden tar mye server plass, så ingen skade der.

                  At man ikke kjører løp i NC eller Norske mesterskap kan ha forskjellige grunner som feks tid, familie, reise tid og ikke minst antall deltakere på gitte løp. At man ikke kjører løp i NMF regi er vel ikke et mål på at man er useriøs, eller har noe i en diskusjon å gjøre. 95% av alle her på forumet inkludert meg er liste fyll på alle løp vi stiller opp i. Liste fyll er viktig i alle sammenhenger. Tror at både Helge, Adrian, Georg, Tom Erik, Petter osv ønsker at flest mulig melder seg på løp de kjører for at det skal bli litt liv og røre, selv om kampen om racet ofte står mellom disse førene.

                  NC deltakelse er ingen status i seg selv. I NC kjøre gjerne de som er helt i toppen, men de har som sagt ikke de 95% andre førene noe å handle opp med likevel.

                  Kommentarer som hvem er du, kjører du NC, Hvor mange løp har du kjørt osv er kommentarer som ikke samler RC Norge. Håper ikke dette er normalen på hvordan NC førere oppfører seg mot andre førere. Mine erfaringer fra i år er svært positive. På Nordisk i Gøteborg satt vi sammen med de mer seriøse og kunnskapsrike førerne fra Østlandet, dette var virkelig en fin gjeng. Vi følte vi ble inkludert, og de delte gjerne erfaringer med oss. Helge f.eks gjorde en kjempe fin gest hvor han tok oss hånden, og ønsket oss farvel etter endt race. Slike ting gjør at vi fra andre steder i Norge ønsker å komme på NC løp.
                  -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

                  Takk, dette inlegget var velkommen, føler jeg blir angrepet fra alle kanter, og har ikke alle svar. Når du spør hvem som satte opp min bil, så er det Werner (husker ikke etternavnet). Han kjørte EM nå denne sesongen.

                  Comment


                  • #69
                    Så hvis vedkommende hadde bedre dekk, var det alt som skulle til ?. Er det derfor alle gummihdekk gutta er så i mot at vi skal kunne delta, at vi har bedre dekk ? Hadde gleden av og kjøre mot en av NM gutta for ikke så lenge siden. Han kjørte på gummidekk, og jeg på skum. Etter hva jeg husker så slo han meg ganske godt for å si det så. Ærlig talt, jeg ser ikke problemet her...

                    Comment


                    • #70
                      Slik jeg ser problemt er vel at vi bør holde klassen slik man har det i resten av verden. Ta golf. Skulle vi i Norge hatt større hull på våre golfbaner fordi vi følte det gikk bedre, og at det var lettere å spille bra da. Det blir jo feil for både rekrutteringen og nasjonal trening, og vi blir da en tøyse/leke golf Nasjon.

                      På samme måte tror jeg vi hadde blitt dersom vi innførte skum i modified som vi i dag har gjort i SS.

                      Det jeg synest er gøy er å se unge (også eldre) Nordmenn som Adrian m.f gå ut i utlandet og kjøre veldig bra. Jeg sitter hjemme og følger med på data'en når han/de er ute å kjører. Tviler på de kunnee gjort det så bra dersom vi hadde kjørt på skum. Adrian hadde kanskje sluttet å kjøre løp i Norge i det hele tatt ettersom dette ikke gav han noe trening i forhold til hvilke utfordringer han ville møtt i utlandet.

                      Som Øyvind skriver er ikke 1/10 touring bilene lagd for skum, de tåler det ikke når grepet blir godt i banen. Hør med Werner, han kjørte mod på skum i kvinesdal i vinter. Det gikk en del akslinger og deler pga belastningen.

                      Øyvind har vel kjørt bil siden han var 6-7 år, og han skal slå begge oss hver gang, samme hva vi kjørte med. Men jeg er sikker på at hadde Øyvind fått skum på bilen sin, så ville han slått sine Personal Best på alle baner med ganske mange ti-deler, kanskje snakk om sekund på noen helt til bilen gikk i stykker.
                      Last edited by snappy79; 26 September 2010, 18:15.
                      Asgeir Kinn 1979
                      RRR - RB - 4PK

                      Comment


                      • #71
                        Det er desværre sådan at Adrian faktisk ikke har tenkt at kjøre løp i Norge denne vinteren, grunnen er vel oplagt at han ikke kjøre en klasse som ikke finnes. Og som det så ut for 1 md siden, var der ingen folk som havde giet uttryk for at de ville kjøre modifeid. Jeg syntes vi skulle skamme os over at have innført skum i elektro og ad den vei mistet et talent på hjemmebane som mange kunne have lært noet av. Men nu du er i gang, start da op med et fodboldhold som har de 16 mand på banen. Da kunne i have spilt mot Vålerenga og fået stryk alikevel. Det havde garantert ikke gjort noen forskjel på hvem som vant, men folk ville nok have syntes det var noet total tull at stille op med 16 mand på banen. ret og slet av den simple grunn at reglerne sier 11 mand.
                        Ole Bro. X-Regerende Nordisk Mester 200mm Track
                        Serpent 747. 411. 120LT onroad. Team Serpent Norway

                        Comment


                        • #72
                          Originally posted by snappy79 View Post
                          Slik jeg ser problemt er vel at vi bør holde klassen slik man har det i resten av verden. Ta golf. Skulle vi i Norge hatt større hull på våre golfbaner fordi vi følte det gikk bedre, og at det var lettere å spille bra da. Det blir jo feil for både rekrutteringen og nasjonal trening, og vi blir da en tøyse/leke golf Nasjon.

                          På samme måte tror jeg vi hadde blitt dersom vi innførte skum i modified som vi i dag har gjort i SS.

                          Det jeg synest er gøy er å se unge (også eldre) Nordmenn som Adrian m.f gå ut i utlandet og kjøre veldig bra. Jeg sitter hjemme og følger med på data'en når han/de er ute å kjører. Tviler på de kunnee gjort det så bra dersom vi hadde kjørt på skum. Adrian hadde kanskje sluttet å kjøre løp i Norge i det hele tatt ettersom dette ikke gav han noe trening i forhold til hvilke utfordringer han ville møtt i utlandet.

                          Som Øyvind skriver er ikke 1/10 touring bilene lagd for skum, de tåler det ikke når grepet blir godt i banen. Hør med Werner, han kjørte mod på skum i kvinesdal i vinter. Det gikk en del akslinger og deler pga belastningen.

                          Øyvind har vel kjørt bil siden han var 6-7 år, og han skal slå begge oss hver gang, samme hva vi kjørte med. Men jeg er sikker på at hadde Øyvind fått skum på bilen sin, så ville han slått sine Personal Best på alle baner med ganske mange ti-deler, kanskje snakk om sekund på noen helt til bilen gikk i stykker.
                          -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

                          Mine erfaringer er noe annet, kjørte selv mot modified gutta på helganes for noen helger sider, og også en som var med i NM. Resultatet ble at jeg kom på 2 plass når finale løpet var kjørt (jo ble slått av NM duden). En trenger ikke å kjøre gummi for å få det til. En kan også kjøre uten , både på denne arena og andre arenaer i livet

                          Comment


                          • #73
                            Originally posted by Siggi68 View Post
                            Jeg kjøre ikke buggy, så det blir litt vanskelig og svare på for meg Beklager.
                            Da har du ikke lest innlegget mitt...

                            Men er som Martin sier, dekkene har utrolig mye å si. Enten du vil eller ikke.
                            Team Smallsize

                            Comment


                            • #74
                              Originally posted by speikey View Post
                              Det er desværre sådan at Adrian faktisk ikke har tenkt at kjøre løp i Norge denne vinteren, grunnen er vel oplagt at han ikke kjøre en klasse som ikke finnes. Og som det så ut for 1 md siden, var der ingen folk som havde giet uttryk for at de ville kjøre modifeid. Jeg syntes vi skulle skamme os over at have innført skum i elektro og ad den vei mistet et talent på hjemmebane som mange kunne have lært noet av. Men nu du er i gang, start da op med et fodboldhold som har de 16 mand på banen. Da kunne i have spilt mot Vålerenga og fået stryk alikevel. Det havde garantert ikke gjort noen forskjel på hvem som vant, men folk ville nok have syntes det var noet total tull at stille op med 16 mand på banen. ret og slet av den simple grunn at reglerne sier 11 mand.
                              --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

                              Jeg må si til deg som du sa til meg. Ta det opp med forbundet at det bare er 11 man på banen og ikke 16 (eller vica verca)!! Dette er jo trass alt et RC forum og ikke et fotballforum!!, sist jeg sjekket etter så var vi maks 10 på banen...

                              Comment


                              • #75
                                Spiller i uten målmand eller er det en angriper i har plukket ut. ??? Det er det jeg mener, du har ikke peiling.
                                Ole Bro. X-Regerende Nordisk Mester 200mm Track
                                Serpent 747. 411. 120LT onroad. Team Serpent Norway

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X