Announcement

Collapse
No announcement yet.

Elektro Modified og skum dekk....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Trygve Bull Freng View Post
    Hhmmm, føler meg litt beklemt her. Vil man virkelig SS/skum til livs i Norge ? Klassen som de siste årene har vært liv i, ja iforhold til mod. både inne og ute ? Mange her som snakker om å følge EFRA, hva er SS i EFRA ? SS er en norsk "greie". Hva er feil med det ? EFRA-løp som noen få norske førere deltar i er Nordisk, EM og VM. Nordisk iår i Spydeberg et hederlig unntak med flott NORSK deltagelse i mod. Interessen i elektro-touring kommer jo her svært godt tilsyne mtp deltagere fra de andre nordiske land ! Norge leder an ! Kanksje mod i Norge har noe på gang allikevel ? Det er BRA ! Dette er vel ikke det samme som at SS/skum er fysjogfysj ?
    Mange snakker om at SS ikke lenger er en rekrutteringsklasse som det en gang skulle være. Feil ! For ørtende gang, hos oss i LMBK er rekrutteringen nesten utelukkende de 2 siste årene vært i SS/skum, kanskje det samme trolig hos GMBK. Dette har selvsagt gjenspeilet seg i hvor, særlig iår, førerne i NC/NM kommer fra. Hvorfor er det slik hos oss (LMBK/GMBK) og ikke ellers hos de andre klubbene ? Ikke vet jeg.
    Ja, SS går fort nå, men det er vel bra ..... Vi vil jo det da ? På hvert løp vi har kjørt iår har tilskuerkommentarene både fra "kollegaer i bransjen" og publikummere udelt vært; oiiii dette gikk fælt (positivt ment) og at det har vært utrolig underholdnende/bra kjøring. Er ikke det bra da ? Går det for fort kanskje ? Ikke for rekruttene våre ihvertfall !
    Er enig med alle her at noe må gjøres for å få opp deltagelsen i mod ! Men det tror jeg ikke man klarer ved fjerne skum i SS for å kun tillate gummi ev. kombinert med 17T f.eks. IKKE ta det for gitt førere i SS idag automatisk konverterer til mod. Jeg selv ser heller problemet i SS idag at regulatorer/elektronikk utvikles i en fart som IKKE står i stil med en 10,5T motor - uten å være professor i elektronikk ... DETTE ER IKKE REKRUTTERINGSVENNLIG, MEN DYRT JA.
    Tror vi må innse at elektro touring er litt "nede" nå (med unntak i LMBK/GMBK), klasser har vel alltid vært litt opp og ned i Norge og verden ellers, så tror på at klassene kommer sterkere tilbake. Men jeg tror ikke løsningen er å "kneble" SS-klassen. La den heller utvikle seg (med valgritt dekkvalg) så gjerne enda fler finner klassen som et attraktiv alternativ innen RC.

    Blir vel rama-skrik dette .....
    Synes dette var fornuftig jeg Trygve.

    Sammendrag etter å ha lest dette ble vel noe i nærheten av at ingen klasser burde tukles med. Modified mener jeg til enhver tid burde følge Efra, og SS trenger kanskje en innskjerping på motor og regulatorsiden. Eller hva med en 17,5 klasse med spec motor/regulatorkombo ved siden av SS, kanskje for den saks skyld med gummidekk?

    Jeg kjører ikke ting med stockmotor og skumhjul, og har heller ingen planer om å gjøre det(Eller vent nå litt, dere trenger jo folk), men her er ihvertfall noen idéer.
    Last edited by Razer; 30 September 2010, 23:29.
    Martin Sørlie - 1985
    TLR - Absima - Spektrum
    Darkspeed Racing
    www.teamsmallsize.com

    Comment


    • Originally posted by Finken View Post
      Stort sett enig med deg Trygve, untatt i en ting, det er IKKE dyrt i SS.
      Alle vet nå at det er Tekin og LRP som gjelder, og en Tekin regulator koster 950.- på nett, det er BILLIG

      Leve mod/gummi og SS/skum så får vi heller jobbe hardt med rekrutering
      Alle vet det . I løpet av vinteren kommer det noe nytt
      Martin Sørlie - 1985
      TLR - Absima - Spektrum
      Darkspeed Racing
      www.teamsmallsize.com

      Comment


      • Hehe oki, da kjører vi Tekin som enhets regulator
        XFactory X6SQ,Team Ass B4 og B44 , NOVAK all the way.
        Xray T3, LRP, Tekin
        Grenland Modellbil Klubb

        Comment


        • Hei Razer. Kan du ikke sende mig linken til den Tekin reg. til 950,- da jeg står og trenger en til sesongen.
          Ole Bro. X-Regerende Nordisk Mester 200mm Track
          Serpent 747. 411. 120LT onroad. Team Serpent Norway

          Comment


          • Originally posted by Finken View Post
            Stort sett enig med deg Trygve, untatt i en ting, det er IKKE dyrt i SS.
            Alle vet nå at det er Tekin og LRP som gjelder, og en Tekin regulator koster 950.- på nett, det er BILLIG

            Leve mod/gummi og SS/skum så får vi heller jobbe hardt med rekrutering
            Mente ikke at SS generelt er dyrt. Men utviklingen av f.eks. Tekin-regulatoren (ja, den er billig i seg selv), bidrar til "jaget" etter stadig nytt som gjør klassen dyr. Og tar livet av en stakkars 10,5T-motor. Tror selvsagt ikke at utviklingen stopper med denne. Hva blir det neste ? Det er her kanskje vi må tenke oss om. Men for all del, moro med fart og kult å vinke til fuel-gutta ..... Tok du'n Ole ?
            Trygve Bull Freng/58
            www.lmbk.no
            XRAY NT1, XRAY X12, XRAY T4, ARC R10-W.

            Comment


            • Originally posted by speikey View Post
              Hei Razer. Kan du ikke sende mig linken til den Tekin reg. til 950,- da jeg står og trenger en til sesongen.
              Finken vet nok, je har itte peiling
              Martin Sørlie - 1985
              TLR - Absima - Spektrum
              Darkspeed Racing
              www.teamsmallsize.com

              Comment


              • Originally posted by speikey View Post
                Hei Razer. Kan du ikke sende mig linken til den Tekin reg. til 950,- da jeg står og trenger en til sesongen.
                Her er et forslag: http://nexusracing.net/

                RS PRO skal du ha. Nexus er litt dyrere enn 950,-- ......
                Trygve Bull Freng/58
                www.lmbk.no
                XRAY NT1, XRAY X12, XRAY T4, ARC R10-W.

                Comment


                • Da går nok litt inne i er der, men du veit også menigen min Trygve. Elektro ute er for homser. Så er den geit barbert.
                  Ole Bro. X-Regerende Nordisk Mester 200mm Track
                  Serpent 747. 411. 120LT onroad. Team Serpent Norway

                  Comment


                  • Originally posted by speikey View Post
                    Da går nok litt inne i er der, men du veit også menigen min Trygve. Elektro ute er for homser. Så er den geit barbert.
                    He he, ja skjønner at det er litt sårt når vi "summer" stille forbi - skal jo ikke være mulig .....
                    Trygve Bull Freng/58
                    www.lmbk.no
                    XRAY NT1, XRAY X12, XRAY T4, ARC R10-W.

                    Comment


                    • Du skal ha lov at komme med litt selvskryt, men lad os da lige holde os til fakta her. Sidder jo faktisk folk som kan tro det du sier er fakta. Men lad os se på de rundetider fra siste race helg på bukta.
                      Elektro SS http://www.myrcm.ch/no/ombk/20100919...0SS/index.html
                      Fuel 200mm http://www.myrcm.ch/no/ombk/20100918...ack/index.html
                      Dette er cool facts. Ikke en eller anden drøm Trygve
                      Ole Bro. X-Regerende Nordisk Mester 200mm Track
                      Serpent 747. 411. 120LT onroad. Team Serpent Norway

                      Comment


                      • Originally posted by Trygve Bull Freng View Post
                        Her er et forslag: http://nexusracing.net/

                        RS PRO skal du ha. Nexus er litt dyrere enn 950,-- ......
                        Nei, i SS er det greit med vanlig versjon.

                        Det er INGEN, INGEN , INGEN forskjell på PRO eller vanlig i en 10.5 T, den koster 159 USD.
                        Men er jo mulig du skal kjøre mod, DA er Pro det du skal ha
                        XFactory X6SQ,Team Ass B4 og B44 , NOVAK all the way.
                        Xray T3, LRP, Tekin
                        Grenland Modellbil Klubb

                        Comment


                        • Originally posted by speikey View Post
                          Du skal ha lov at komme med litt selvskryt, men lad os da lige holde os til fakta her. Sidder jo faktisk folk som kan tro det du sier er fakta. Men lad os se på de rundetider fra siste race helg på bukta.
                          Elektro SS http://www.myrcm.ch/no/ombk/20100919...0SS/index.html
                          Fuel 200mm http://www.myrcm.ch/no/ombk/20100918...ack/index.html
                          Dette er cool facts. Ikke en eller anden drøm Trygve
                          Ja men Ole da. Du glemmer at du kjenner den bane som din egen lomme, mens Trygve har kjørt der 3-4 ganger. Prøv du og kjør fra Trygve på Sørlihavna. Kjipt når homobilene suser forbi
                          Hans Nikolaisen www.rc-land.no www.antrade.no Xray for alle penga!

                          Comment


                          • Er ikke min mening at vi skulle sammenligne mann mot mann, men bil mot bil. Hva på sørli da. Tror du ikke at fuelbilerne går fortere end elektrobilerne der da. Jeg tror det, selv om det såklart blir vanskeligere jo mindre banen er.
                            Ole Bro. X-Regerende Nordisk Mester 200mm Track
                            Serpent 747. 411. 120LT onroad. Team Serpent Norway

                            Comment


                            • Originally posted by speikey View Post
                              Er ikke min mening at vi skulle sammenligne mann mot mann, men bil mot bil. Hva på sørli da. Tror du ikke at fuelbilerne går fortere end elektrobilerne der da. Jeg tror det, selv om det såklart blir vanskeligere jo mindre banen er.
                              Spør Helge så får du et svar du ikke vil høre. Banerek er satt med 1:10 El bil.
                              Hans Nikolaisen www.rc-land.no www.antrade.no Xray for alle penga!

                              Comment


                              • Originally posted by Finken View Post
                                Nei, i SS er det greit med vanlig versjon.

                                Det er INGEN, INGEN , INGEN forskjell på PRO eller vanlig i en 10.5 T, den koster 159 USD.
                                Men er jo mulig du skal kjøre mod, DA er Pro det du skal ha
                                Hei. Har du en link til noen settings som er konkurransedyktige til RS pro når man skal kjøre mod. Sist løp testet vi RS Pro i mod, men fikk den ikke til. Manglet mye fart i forhold til LRP, SP osv med samme motor.
                                Asgeir Kinn 1979
                                RRR - RB - 4PK

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X