Announcement

Collapse
No announcement yet.

Elektro Modified og skum dekk....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by Fabiz
    Jeg vil si at Børsteløst vil være det nye som vil få Modified populært igjen...
    0 Vedlikehold
    0 Stress
    Ikke koster det mye mer enn grom regg og grom motor....
    Ikke for å ødelegge diskusjonen her, men utviklingen til børsteløse motorer/reg vil gjøre det svært dyrt å hevde seg i mod i vinter/ sommer fordi det hele tiden kommer nye systemer som er gromme enn det andre... Forskjellen er vel kanskje ikke like stor inne som ute, men dog.

    Min personlige mening er at vi minst må ha en elektro touring klasse i Norge som følger et internationalt regelverk. Skal lille Norge noen gang hevde seg internationalt må vi kjøre/trene på like premisser som de store gutta.

    Et forslag kan jo evnt. være å kjøre mod klassen som en EFRA klasse utendørs på asfalt, men kjøre den som en "lekeklasse" innendørs om vinteren med skumdekk. Jeg ser godt hvorfor mange mod førere synes det er morsommere å kjøre 19t inne om vinteren, det er ikke kult å bli frakjørt av folk med skum og 19t. Mod klassen skal liksom være værsting klassen, det er ikke værstingklassen når de ikke kjører de raskeste rundetidene....
    Team Smallsize 2010
    Team Losi 8ight // Spektrum

    Comment


    • #32
      Hva med å heller innføre enhetsdekk i mod? Ta f.eks det som Eirik hadde funnet ut fungert best (Sorex 28.......) så kjører man gummihjul som alle andre land, men gjør det litt mere likt for alle her hjemme og slipper utstyrsjaget med å finne hva som fungerer 110%. Da kunne vel kanskje butikkene også blitt med og solgt dette i sett også om alle måtte kjøre på det samme.
      RC Drift Club Norway | LMBK

      Comment


      • #33
        Her er det noen som har skjønt det :mrgreen:

        Børsteløst er veldig behagelig å ha med å gjøre, men det er riktig som Sturla sier, det kommer ny software, nye motorer og regulatorer hele tiden....... spesielt nå som utviklingen kun er i startfasen!!
        Eirik Andreassen
        Tamiya - Peak - Micromonsters - KO Propo - Much*More - Team Orion

        Comment


        • #34
          Originally posted by Hurrle
          Hva med å heller innføre enhetsdekk i mod? Ta f.eks det som Eirik hadde funnet ut fungert best (Sorex 28.......) så kjører man gummihjul som alle andre land, men gjør det litt mere likt for alle her hjemme og slipper utstyrsjaget med å finne hva som fungerer 110%. Da kunne vel kanskje butikkene også blitt med og solgt dette i sett også om alle måtte kjøre på det samme.
          Og hva skulle så prisen være på dette? enhetsdekk er ment på massen for å kontrolere dvs mange førere og ikke 8 førere som kjørte mod sist vinter!!!!! bare lite hint om hva dette koster ferdig i butikk,



          og vi har hatt enhetsdekk før og det var ikke noe særlig sukses da impotør ikke klarete å skaffe nok dekk til NM! hva gjør man da? får man ikke kjøre NM


          Hvem skal kjøpe inn dekk? vet at GMBK sitter igjenn med endel dekk etter nordisk i sommer? ikke billig for en klubb og ikke minst så lett det er å jukse med enhetsdekk( alle som var på DHI cup for 3 år siden husker vel det) og siden det er 2 store firmaer som lager dekk kan man bestille selv fra dem med det man ønsker skal stå på dem


          Hvofor ikke la folk kjøre med det de vil???

          Comment


          • #35
            I dag er nok ett marked for enhetsdekk så lite, at interessen for å gi god pris fra importør dertil... tror jeg

            Dersom enhetsdekk en eller annen gang skulle bli innført, så mener jeg i hvertfall at det umulig kan pålegges klubbene å stå for innkjøpet - ei heller andre frivillige. Det må stå forretning(er) bak dersom dette gjøres.

            Tråden startet med ett enkelt spørsmål - 33 svar har kommet og ca 650 lesninger... rart ikke flere kommer med sine synspunkt synes jeg

            Noen flere som vil forsøke å gi ett godt svar til Gøran - er det flere meninger/synspunkter der ute eller er det faktisk ikke flere som har meninger de vil komme med?

            Comment


            • #36
              Jeg syns det er greit sånn det er nå,at mod kjøres etter efra
              reglementet.
              Det er greit at folk kan velge,vil de kjøre skum så kan de kjøre
              superstock og vil de kjøre gummi,kan de kjøre både superstock og
              mod.
              Men det er jo bevist at det går fortere med skum i superstock,enn
              med gummi.
              Så da har man bare mod igjen,hvis man vil kjøre gummi og likevel ha sjans til å hevde seg.

              Hvis det blir tillat med skum i mod,så må man jo kjøre skumdekk hvis
              man skal kunne hevde seg.

              Da har man i realiteten ikke noe valg lenger??
              Jo man kan kjøre m-chassis på gummidekk.

              Jeg personlig har testa skum og 19 turn et par ganger sist vinter,og
              jeg fikk ikke noe god flyt i kjøringa i det hele tatt.
              Liker meg mye bedre med gummidekk.

              Skal man kjøre skumdekk trenger man også dekkdreier,for jeg er sånn
              at jeg vil ha det utstyret jeg trenger sjøl.

              Nå blir det kanskje litt rolig for meg i vinter uansett!
              men blir det skumdekk i mod også,så kommer jeg nok bare til å kjøre
              nordic winter race,og løp hvor det bare er tillat med gummi.

              Så blir det kanskje litt m-chassis i tillegg (med gummidekk )
              Torbjørn Jørgensen www.jorgensen-motorsport.com SWORKz Norway [SWORKz S-104][SERPENT ERYX 2.0][SANWA][SPEED PASSION][SAVOX][TLR 22]

              Comment


              • #37
                Jeg er helt klar for at det blir enhetsdekk.
                Sorex 28 med valgfri innlegg og felg er vel greit det vel
                Er ikke noe spesielt problem med og skaffe dekk heller.
                Hvis det ikke er og få kjøpt i norge så er det jo bare og bestille fra utlandet.Førerne må klare og holde seg selv med dekk uten at noen
                butikk eller klubb skal gjøre dette.Hvis det blir enhetsdekk så kommer sikkert noen butikker til og selge det i norge og.
                Burde kjøre gummi da det er dette som kjøres internasjonalt.
                Patrick Mørk
                Mustit Rc 2012
                Team Associated Rc 8.2 - Byron - Savox - Jconsepts - RB

                Comment


                • #38
                  Originally posted by Jørgensen

                  Så blir det kanskje litt m-chassis i tillegg (med gummidekk )
                  Now, THAT is the spirit....!

                  Fabiz
                  Smallsize Hobbyland A/S
                  Team Losi : Spektrum

                  Comment


                  • #39
                    Originally posted by JohnLara
                    bare lite hint om hva dette koster ferdig i butikk,
                    Spiller ingen rolle om det koster litt mer når det er enhets, alle må kjøre det samme og det er ikke noe å prøve frem og tilbake med forskjelle innlegg osv.
                    Er overbevist om at det ikke blir noe dyrer i lengden...

                    Men jeg vil jo ikke kjøre på gummi da
                    (Når det er sagt så er det ikke så aktuelt å kjøre mod uansett)
                    Team Elefun - Serpent | SkyRC | Futaba | GensACE | Protoform | Sorex | Contact
                    “When you are not practicing, remember, someone somewhere is practicing, and when you meet him he will win”

                    Comment


                    • #40
                      Hvorfor kan ikke mod. beholdes som den er, slik at vi har en klasse som tilsvarer de i utlandet ?

                      Skal man kjøre skum, for man kjøre 19.
                      Ønsker man å kjøre på gummihjul kjører man mod.

                      Just my 2 cent..........
                      Tor Erik Wold Futaba 4PK Xray T4 Losi Ten SCTE

                      Comment


                      • #41
                        Jeg mener fortstsatt at utenforstående(som meg,engang aktiv el. sjåför) ikke skal komme og "ödlegge" mod. klassen med regelendringer. Dette er noe de som kjörer mod i dag må få avgjöre. Er det ingen på löp så er klassen död..... sånn er det bare......

                        Det er hva Eirik, Andreas , jörgensen og co. bör bestemme, uten at vi skal bestemme hva de som satser på mod. klassen skal kjöre.

                        Når det gjelder börstelöse systemer, så er utviklingen så rå, at 4-star ikke henger med lenger.
                        Det siste er Lrp-X11.

                        Hvis man ser resultatene fra tyske mesterskapet, som også hadde radarmåling, så skjönner man at man er sjanselös i internasjonale sammenhenger uten det värste.

                        Ronal Völker ble tysk mester (Hvem er han??), toppfart 80 km/t, 8 sekunder foran andre mann etter kvala.......Han kjörte x-11.

                        2.plass Toni Reinhart, Kjörte GM/Orion börstelöst, toppfart 75 km/t.

                        3.plass Verdens desidert beste förer, Marc Reinhart, Orion V2 7X1, toppfart 72 km/t.....

                        Så personlig blir min sesong som i fjor. Nytt utstyr til DHI-Cup som batterier og börstelöst system, 19 t og jallapakker för det.....
                        Helge Johannessen
                        1975 modell
                        Serpent S411, Serpent 747,CRC Gen X, NOSRAM, Novarossi, FUTABA,

                        Comment


                        • #42
                          Ronal Völker ble tysk mester (Hvem er han??)
                          Tja han var jo i WM finalen en av få som kjørte BL der

                          Comment


                          • #43
                            Gummi /skum dekk

                            Innfør samme enhetshjul ( Gummihjul ) i både Modified og SS .
                            Da blir det lettere og skifte klasse fra SS til Mod . ( da får man SS som en rekruttklase .
                            ( Bare en tanke som slo meg etter å ha lest alle innlegg )
                            + 40 med M-Chassis
                            Roy Bråten

                            Comment


                            • #44
                              Re: Gummi /skum dekk

                              Originally posted by Roy Bråten
                              Innfør samme enhetshjul ( Gummihjul ) i både Modified og SS .
                              Da blir det lettere og skifte klasse fra SS til Mod . ( da får man SS som en rekruttklase .
                              ( Bare en tanke som slo meg etter å ha lest alle innlegg )

                              godt poeng det Roy!
                              A REAL TWIN IS A V-TWIN.
                              alt under 1200 cc er en startmotor.
                              R.I.P Konrad My litle friend i will never forget you.

                              Comment


                              • #45
                                Vel, det har vært gjort før det. Gummi i begge klassene.

                                SS fungere kjempe bra sånn det er, så forandring der er heller lite aktuelt tror jeg.

                                Sorex 28 som enhetsdekk, er ikke dumt det. Alle klarer jo å kjøpe det selv. fri felg og innlegg. Men nå kommer jo den motorsport greia snart så det er jo ikke værre enn å samle litt meninger
                                Associated - HB - aka - LRP

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X