Announcement

Collapse
No announcement yet.

Elektro Modified og skum dekk....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Holder 1/8 fuel følge med dette?


    Jeg er en nybegynner i løp sammenheng og vil IKKE kjøre noe som er raskere en modified for å si det slik, så superstock er uaktuelt.

    Blir en søt liten M-chassie på etterhvert. Jeg ser det er mange aktive på den fronten også.
    ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

    Comment


    • Originally posted by MatsNorway View Post
      Holder 1/8 fuel følge med dette?
      .
      Mener å ha hørt at 1/8 Track ikke holder følge med disse bilene. Men over 45 min vinner 1/8 Track bilen lett
      Asgeir Kinn 1979
      RRR - RB - 4PK

      Comment


      • Det der er 1/10 pan car, en forstørret 1/12 bil. Kan ikke sammenliknes med modified i det heletatt vil nå jeg påstå.
        Team Smallsize

        Comment


        • Originally posted by speikey View Post
          1. Sagde ikke du raserte et HELT mekke område. Men det er set mere end enn gang at en bil er kommet flyvende inn i mekkeområdet. Men det veit du vel som har været på de løp.

          2. Jeg veit ikke hvilken chaffis som kjørte den fuel bil. Men at sige at en elektrobil kjøre fortere end en fuel bil viser bare at du ikke veit så mye som du tillegger dig sjøl her.

          3. En SMART bil er en 1:1 elbil som du kan få lov at kjøre blandt annet i kollektiv feltet. De kan heller ikke kjøre fra en Bensinbil eller diesel for den saks skyld.
          Du har lært mye her på forum de siste par dage.
          (Svar til 1)
          Nei, jeg aldrig sett en bil fly inn i mekkeområdet, jeg har derimot sett at det har vært nesten ulykker på trening, da små barn som ikke forstår, forviller seg ut på banen. Når det er sagt så har jeg heller ikke så lang fartstid som du har, og at du har oppleved andre ting, anser jeg som troverdig.

          (Svar til 2)
          Og sette opp en elktrobil (med skum) så den går på "skinner" mener jeg vil slå flere fuel biler på mange baner, ikke alle, men på flere. Det er også min mening at en elektrobil på "visse baner" kan slå alle fuelbiler, det avhengiger på banen som sagt, og ikke minst på oppsettet av bilen.

          (Svar til 3)
          Ah, jeg var så inni rc verden at jeg ikke tenkte på dette alternativet. Flirte litt av meg selv når jeg forstod hva du mente. At jeg lærer mye here inne, ja, det synest jeg også
          Last edited by Siggi68; 28 September 2010, 18:30.

          Comment


          • Originally posted by Siggi68 View Post
            (Svar til 1)
            Nei, jeg aldrig sett en bil fly inn i mekkeområdet, jeg har derimot sett at det har vært nesten ulykker på trening, da små barn som ikke forstår, forviller seg ut på banen. Når det er sagt så har jeg heller ikke så lang fartstid som du har, og at du har oppleved andre ting, anser jeg som troverdig.

            (Svar til 2)
            Og sette opp en elktrobil (med skum) så den går på "skinner" mener jeg vil slå flere fuel biler på mange baner, ikke alle, men på flere. Det er også min mening at en elektrobil på "visse baner" kan slå alle fuelbiler, det avhengiger på banen som sagt, og ikke minst på oppsettet av bilen.

            (Svar til 3)
            Ah, jeg var så inni rc verden at jeg ikke tenkte på dette alternativet. Flirte litt av meg selv når jeg forstod hva du mente. At jeg lærer mye here inne, ja, det synest jeg også
            Fint. Men kan ikke lige se at du kommer til at kjøre så fort med en elktrobil som du her gir uttryk for, for tidligere i tråden sier du at du ikke vil kjøre fuelbil grunnet der er "så meget opsett" av bilen. Det mente du ikke var på elektro. Og hvis det er din ingangsvinkel, kommer du aldrig til at kjøre fort annen ned langstrekket. Men du må huske at det er omgangstider som tæller i løp, ikke topfart.
            Ole Bro. X-Regerende Nordisk Mester 200mm Track
            Serpent 747. 411. 120LT onroad. Team Serpent Norway

            Comment


            • Tipper Werner har hjulpet til med den bilen. Ikke noe galt i det, for Werner har hjulpet meg en del også. Kan sakene sine han, og en ressurs for oss andre som ikke har alt helt på G.
              Asgeir Kinn 1979
              RRR - RB - 4PK

              Comment


              • Originally posted by speikey View Post
                Fint. Men kan ikke lige se at du kommer til at kjøre så fort med en elktrobil som du her gir uttryk for, for tidligere i tråden sier du at du ikke vil kjøre fuelbil grunnet der er "så meget opsett" av bilen. Det mente du ikke var på elektro. Og hvis det er din ingangsvinkel, kommer du aldrig til at kjøre fort annen ned langstrekket. Men du må huske at det er omgangstider som tæller i løp, ikke topfart.
                Langstrekket er jo bare en del av banen, det er i de svingete delene at en virkelig kan tjene. Og det er vel her oppsettet kommer til sin fulle rett skulle jeg tro.

                Comment


                • Originally posted by snappy79 View Post
                  Tipper Werner har hjulpet til med den bilen. Ikke noe galt i det, for Werner har hjulpet meg en del også. Kan sakene sine han, og en ressurs for oss andre som ikke har alt helt på G.
                  Joda, der har du rett. Hadde det ikke vært for han, så hadde jeg vell ikke kjørt i hele tatt, det er faktisk han som har lært meg alt det jeg kan om RC bil, så den saken er klar.

                  Comment


                  • Originally posted by Siggi68 View Post
                    Langstrekket er jo bare en del av banen, det er i de svingete delene at en virkelig kan tjene. Og det er vel her oppsettet kommer til sin fulle rett skulle jeg tro.
                    Presis min pointe. Og der kommer opsett av bil inn i billedet. Opsett er det vigtigste innen for motorsport. Så sige at du ikke orker fuel pga opsett lyder helt feil.
                    Ole Bro. X-Regerende Nordisk Mester 200mm Track
                    Serpent 747. 411. 120LT onroad. Team Serpent Norway

                    Comment


                    • Originally posted by speikey View Post
                      Presis min pointe. Og der kommer opsett av bil inn i billedet. Opsett er det vigtigste innen for motorsport. Så sige at du ikke orker fuel pga opsett lyder helt feil.
                      Og sette opp en fuelbil kontra en elektro, er jo to forskjellige ting. Med fuel har du ikke bare oppsettet med selve bilen, men også oppsettet på selve motoren. Det er topskruer og bunnskruer, det er potter og det er plugger, det er luftfilter og gud bedre meg så mange andre ting å tenke på, noe som jeg på nåværende tidspunkt ikke har peiling på.

                      Med elektro, så handler det om og finne den rette giringen mellom pinjon og spurgir og størrelse på dekk, slik at motoren ikke blir for varm, og du er klar til å kjøre.

                      At oppsett av selve bilen er en viktig del, er vel hevet over enhver tvil, og derfor mener jeg også at valgfrie dekk skal være en del av oppsettet av bilen ?, Det er det som er mitt poeng med diskusjonen.

                      Comment


                      • Originally posted by Siggi68 View Post
                        Og sette opp en fuelbil kontra en elektro, er jo to forskjellige ting. Med fuel har du ikke bare oppsettet med selve bilen, men også oppsettet på selve motoren. Det er topskruer og bunnskruer, det er potter og det er plugger, det er luftfilter og gud bedre meg så mange andre ting å tenke på, noe som jeg på nåværende tidspunkt ikke har peiling på.

                        Med elektro, så handler det om og finne den rette giringen mellom pinjon og spurgir og størrelse på dekk, slik at motoren ikke blir for varm, og du er klar til å kjøre.

                        At oppsett av selve bilen er en viktig del, er vel hevet over enhver tvil, og derfor mener jeg også at valgfrie dekk skal være en del av oppsettet av bilen ?, Det er det som er mitt poeng med diskusjonen.

                        Hehe, denne diskusjonen deres har gått langt forbi ubrukelig nå gitt.

                        Poenget her Siggi, er Foam vs. Gummi og Internasjonalt regelverk vs. Gutta i steinrøysa Norge.

                        Det er fritt dekkvalg nå, men det er kun gummidekk. Blir det foam, forsvinner gummi som alternativ for å henge med. Og vips, der forsvant alle våre muligheter til å skape førere som kan komme seg noen vei. Jeg ser ekstremt få positive sider av å frislippe for foamdekk.

                        I forhold til internasjonalt blir det litt som å tillate Lola-karosserier og 21. motor i Fuel touring.

                        Min ærlige mening er at det skulle vært enhetsdekk, men fri innlegg og felger. Alle førere har godt av at vi tar vekk dekk fra beregningen, men samtidig legger mer press på av hva oppsett og riktige innlegg angår. Det er dette man må lære. EM, VM, ETS, DHI cup osv går på enhetsdekk, Sverige og Danmark har enhetsdekk, og garantert flere.

                        Det jevner ut feltet veldig mye, og alle har de samme mulighetene. Da er grepet likt for alle, og oppsett er det som teller. Jeg er heller ikke negativ til en kombo med felger, dekk og innlegg slik som er valgt til Nordisk, ETS osv, men dette er noget vanskeligere å håndheve i teknisk kontroll dersom noen virkelig vil bruke midler på å jukse, med mindre det er forhåndsmerkede handoutdekk.
                        Martin Sørlie - 1985
                        TLR - Absima - Spektrum
                        Darkspeed Racing
                        www.teamsmallsize.com

                        Comment


                        • Finnes disse 1:8 Track bilene i elektro versoner? Det må gå fort evt, hva skal man søke på for og finne slikt på youtube??

                          Comment


                          • hmmmmmm

                            her var det mye rart hehe
                            Georg Ellingsen 67 som er lei alle idiotene som klager på alt
                            www.rcbil.no
                            TEAM XRAY NT1 - FUTABA 4PKS - MATRIX - SAVOX - HUDY

                            Comment


                            • Spurte en som hadde lagt ut video fra samme bane med nitro om rundetider.

                              "@MatsNorway I believe thus about 15 sekunden from Michael Salven Serpent 966 drivers."

                              På videoen blir det satt beste tid på lave 14.0xxsek.

                              Søk etter Pro10 evt pan car 235mm. De har 2WD med direkte drivning.
                              evt bare å abonnere på han som la ut denne.


                              Skal du ha 1/8 EL så må du kjøpe konverterte 1/8 track biler.
                              ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

                              Comment


                              • EL 1/8 høres ut som jagerfly

                                ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X