Announcement

Collapse
No announcement yet.

Total noobie søker svar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by SturlaS View Post
    Men om du ser her så er den lille sirkelen det som datt ut da jeg sprayet bjella.


    Hehe, det er ikke bra det detter ting ut når du sprayer bjella..


    (Sorry for veldig off topic..)
    Signatur
    http://forum.radiostyrt.no/vb/announcement.php?f=9

    Comment


    • Takker igjen Olaf!!!

      Fikk endelig renset ut ting og satt motoren isammen igjen, bilen fungerte faktisk helt ok igjen!! Har nok en fryktelig slitt clutch som bør skiftes, men bortsett fra det så er alt nå bare fryd og gammen!!

      Men ett par tre ting gjenstår å spørre om:

      Kan man stramme til for mye mellom drev på clutchbelle og differensial?? Isåfall så er jeg kanskje skurken her og ikke bilen. Første drevet på girkasse/diff har fått litt juling så jeg har passet på å presse ting sammen så det ikke slurrer der lenger.

      Er det samme type clutch i girkasse/differnsial som på motor? Er det noe jeg skal passe på om jeg starter å skru fra hverandre girkasse/differensial, jeg spør siden jeg har en mistanke om at det kan være noe rart der også selv om dette ikke gjorde noe utslag idag.

      Det siste spørsmålet er ett spørsmål som jeg ikke fikk svar på tidligere, om jeg skal kjøpe en ny clutch...... er det bare å bestille en clutch og at dette er standard mål eller bør jeg ta med bil eller motor til en forhandler for å være sikker på at clutchen passer?

      Takker på forhånd for hjelp!

      Comment


      • Hallo..
        Bra at du fikk den på hjula igjen da
        Det må ikke bli for slak kobling eller for stram kobling mellom motor drev og gir kassedreva.
        Bruk ei remse av opplandarbeiderblad som avstand du
        da setter du den mellom drevene og skrur fast motoren,da skjekker du etterpå at drevene går lett,kan være du må fin juster motoren litt,men det merker du fort.
        Det sitter ikke noe clutch i girkassa.Det er bare å skru så mye du orker det Sturla,hvis du ikke har manualen å se etter,så legger du bare delene i rekke følge etter hvert som du skrur ting fra hverandre
        Det skal normal kunne gå å kjøpe en clutch som passer til en 15motor..
        Du kan jo ta den med til hamar eller løten,skulle være rart hvis ikke de kunne hjelpe deg med det..
        Du kan også sende en mail til www.brapris.no eller www.umo.no og spørre om de har clutch.
        sigpicFG EVO 12 Kyosho FW 06 -2.2 ROCK FORCE Crawler-Mad Force-mini-z mr03 Futaba 4pk

        Comment

        (RS) Radiostyrt.no Statistics

        Collapse

        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
        Welcome to our newest member, Erik-M.
        Working...
        X