Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kyosho Mini-Z MR03....

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Slik ser den ut før jeg brenner den opp...
    Attached Files
    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
    Facebook -> Mini-Z Norway

Comment

• Ha!
      ingenting brant jo.
      Ser ut til å fungere som bare det.

Noen kommentarer som er helt åpnebare for meg, men som kanksje noen av dere andre lurer på.

Jeg loddet igjen "skruehullene" med loddetinn og tredde ledningen nedi. Dette for at det skal få riktig vinkel og for å sitte. Men da må man ha ganske korte ender, slik at ikke de loddete endene butter i plasten bak. Kunne ha frisert litt, men orket ikke ta ut alt.

Selv EC2 kontaktene er stive. Så blir ledningen pittelitt stiv også med loddetinn.
      Så du må tenke igjennom på forhånd hvor det er best å ha kontakten hen, for hvis kontaktene blir i klem i mellom motorfeste og karosseriet, så vil du garantert få rar bil.
      Kan hende jeg sliter med det, da millimeterene er veldig få i mellom her hos meg.
      Dette kan jo fort variere fra karosseri til karosseri også, samt motorfeste og DPS.

Så tenk litt først...

Comment

• Spennende.
        Jeg merker at jeg er litt skeptisk, pga vekt og fordi ledningene blir stivere.
        Jeg bytter heller ikke motor så ofte(lengre) at jeg har behov for det. Er relativt kurrant å lodde om børstene.
        Men hvis det ikke har noen bivirkninger, så er det jo fett, rett of slett
        mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

"This car is getting increasingly faster than my thoughts"
        -
        Röhrl

Comment

• Jeg bytter heller ikke så ofte.
          Men så må jeg plutslig gjøre reint servo eller fikse noe på motorfeste...da er det kjedlig når jeg er på en plass uten loddebolt.
          Ikke noe annet.

Vekt ja...komplette plugger veier 1g. Da uten krympestrømpe og jeg veit ikke hvor mye vekt jeg har fjernet i "kabel".

Comment

• Denne kofferten er bare Uber....

Comment

• Den var feit!

-
              Röhrl

Comment

• Den er ikke så vanvittig stor heller.
                Eller ihvertfall så trodde jeg den var større.
                Samt at den har trillehjul. Veier jo 10 kg så lett er den ikke.
                Er heller ikke sikker på om det er bare åpne skuffer eller om det er lokk på de skuffene.

Prisen var ikke værst, men så kommer frakta da.
                Last edited by NoBrainer; 26 November 2012, 09:43.

Comment

• Den jeg så at "The flying finns" brukte var uten lokk. Herlig koffert!
                  Mini-ZNorway.com
                  Speedy PigZ Raceway

Comment

• Altså Stonedog kom med en bil han ikke hadde kjørt på 6 mnd og den fungerte veldig bra bare jeg fikk skrudd den sammen.
                    3 skruer på motorfeste som ikke var skrudd ordentlig og en som manglet...

Drevdiffen til Igor fungerer ganske bra, men det trengs tilvennlig for å kjøre fort.
                    Anbefaler nok heller kulediff til "nybegynnere".

Men jeg må si at pga servoen, så anbefaler jeg heller MR-03 enn MR-02. Mye lettere å få renset servoen på en MR-03.

Comment

• Er helt klart en fordel med den delte toppplata ja.

-
                      Röhrl

Comment

• Originally posted by zabbe View Post
                        Er helt klart en fordel med den delte toppplata ja.
                        Som ser ut til å forsvinne med VE utgaven
                        Mini-ZNorway.com
                        Speedy PigZ Raceway

Comment

• Det er litt dumt ja.
                          Men MR-02 har også den mikroskopiske skimsen og ingen bunnplate å ta av, så må man ha vekk elektroniken for å få løsnet servo motoren.

Det kan jo hende at man kan bruke det "gamle" oppsettet på MR-03VE da. Det veit vi jo ikke enda.

Comment

• Pokker, nå har jeg ryddet vekk 3 defekte chassi jeg hadde liggende.
                            Hvis noen får et defekt MR-03 chassi, så vil jeg gjerne ha det.
                            Det er bakre del jeg trenger for et lite prosjekt jeg ønsker å finne ut av.

Comment

• Zabbe, da har jeg bestilt en slik jalla loddebolt som fungerte så greit.
                              Så får jeg se hvordan det blir. Slipper litt ledning ihvertfall.

Takker for tips.

Comment

• Da har jeg ordnet batteriene mine. 5 Sett med batterier som er herjet meg og det var ganske stort sprik.
                                Laveste verdi var 600mAh mens høyeste var 829 mAh.
                                Nå har jeg prøvd å lage nye grupper, slik at verdiene nesten ligger innenfør +/- 5%.
                                Skal bli spennende å se om bilene oppfører seg litt mere eksemplariske som de gjorde før.
                                Tok jo bare fra Søndag til lørdag. Ikke at jeg fulgte spesielt godt med, men byttet da med jevne mellomrom.

Så blir det å kjøre MR-03 og lade litt med Varta laderen så blir det nok bra.

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X