Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kyosho Mini-Z MR03....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by khprime View Post
    Synes det er greit å kjøpeno ordentlig med en gang når man først skal kjøpe. jeg driver å maler litt warhammer figurer i ny og ned også så det kan jo komme godt med der
    Kult, warhammer og miniz er mine hobbyer for tiden også! Jeg har airbrush til warhammer, en paasche Talon. Den er helt rå og kan anbefales. Koster vel 1000 - 1200 kr. Skal man opp i kvalitet fra denne skal man ha rimelig peiling.

    Kan ikke tro annet en at denne skal funke veldig bra for mini z også.

    Comment


    • Kult jeg har en 2400p High elves hær som tar eeeevvviiiggghheeettteerrr å få ferdig og er laaaangt fra halvveis airbrushen jeg har er Iwata Eclipse kompressor fra Biltema bare
      sigpic MiNi-​Z i Vestfossen (Facebook --> Eiker Rc Klubb)

      Comment


      • Yo...

        Lag deres egen airbrush tråd... sullehuer.... hihi

        Så kan man kanskje lære av hverandre
        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
        Facebook -> Mini-Z Norway

        Comment


        • hvem er e du kaller sullehue ditt sullehue hihi
          sigpic MiNi-​Z i Vestfossen (Facebook --> Eiker Rc Klubb)

          Comment


          • Avid er samme som RR lagrene.
            Det har vært både Open og Metal shield varianter i bruk.

            3x6x2,5
            Motorfeste, trustelager, høyre bakhjul (og framhjulslager på PN Multi offset)
            The 3x6x2.5 Metal MR63ZZ bearing is commonly used in the Mini-Z cars and oil instead of grease. Reflex Racing used these bearings to win the Worlds in 2008.


            2x6x2,5
            Framhjul
            The 2x6 MR62ZZ Halo series of bearings are a high quality steel/chrome bearing with metal shields. These bearings have been tested and proven by many racers.


            Senterlager diff 4x7x2 (eller 2,5 avhengig av hvilken kombo diffhalver og spur du bruker)
            The 4x7x2 MR74 Halo series of bearings are a high quality steel/chrome bearing with no shields (open). These bearings have been tested and proven by many racers. Please check your manual to see if these are bearings you need to use.

            The Halo series of bearings are a high quality steel/chrome bearing with metal shields. These bearings have been tested and proven by many racers.
            Last edited by RuneRG; 27 March 2014, 22:32.
            Mini-ZNorway.com
            Speedy PigZ Raceway

            Comment


            • Kjørte et par timer i dag, og nå som det begynner å gå litt fortere merker jeg at hekken på bilen hopper ganske mye i svingene når man gir gass. Jo mer gass jo mer hopping. Skrudde på en PN #6 t-plate og det hjalp litt, men etter en liten stund begynte hoppingen igjen. Har en toppdemper, men bare fjær og plast, ingen olje dessverre. Bortsett fra T-plate og toppdemper er bilen mr 03 VE 50th edition ut av boksen.

              Dette gjelder både murcielago (offset 1 og 3) og Nismo Gt-R karosseriene (offset 2 og 2).

              Kjørte kompisen min sin bil (samme som min, men med kyosho oljedemper og det nyeste Ferrari karosseriet som alle bruker). denne var dønn rolig ut av svingene selv med masse gass.

              Noen ideer? Kan det være karosseriet som treffer banen eller bakhjulene som dunker opp i hjulbuen?

              Comment


              • Da Ole morten kjørte den nye bilen sin i går skjedde akkurat det samme med han. Hekken hoppa i svingene. Og tydelig hopping. han kjørte da med Lambo karosseriet detta var stock bil og ikke børsteløs. årsaker må andre argumentere for for jeg kikka ikke noe på problemet men da veit du at du ikke er den eneste og at det oppstod samme problemet med en med det samme karosseriet og original demping,plast og fjær (men med carbon t plate)
                sigpic MiNi-​Z i Vestfossen (Facebook --> Eiker Rc Klubb)

                Comment


                • Det er dette som kalles "stepping".
                  Det kommer av manglende demping i rompa. Løsninger kan være t-plate med demping i, slik som PN sølv-carbon platene. Discdemper, toppdemper, tridemper. Og alle mulige slags kombinasjoner av dette.
                  Hvis du bare har den original topp fjæra (da det ikke er demping i den) kan du prøve å fylle den med fett først. Men VE er så kraftig att dette neppe er nok. Altså discdemper og/eller tridemper er en god løsning her.
                  mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                  "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                  -
                  Röhrl

                  Comment


                  • Originally posted by zabbe View Post
                    Det er dette som kalles "stepping".
                    Det kommer av manglende demping i rompa. Løsninger kan være t-plate med demping i, slik som PN sølv-carbon platene. Discdemper, toppdemper, tridemper. Og alle mulige slags kombinasjoner av dette.
                    Hvis du bare har den original topp fjæra (da det ikke er demping i den) kan du prøve å fylle den med fett først. Men VE er så kraftig att dette neppe er nok. Altså discdemper og/eller tridemper er en god løsning her.
                    Supert, tusen takk for tilbakemeldingen. Da er det nok oljedemperen i kompisen min sin bil som utgjør forskjellen. sånn skal jeg ha.

                    Jeg har faktisk et sidedemper sett (det er vel det samme som tridemper), men jeg klarer ikke å montere det på chassiset, mener å huske at det er fordi motorfestet er uegnet. Kanskje det finnes et tridemper system som kan brukes på VE. Får google litt.

                    Comment


                    • Kjører du med originalt motorfeste? Da er det isåfall lite muligheter for tridemper.
                      Noen bilder av bilene deres hadde vært kult...
                      mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                      "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                      -
                      Röhrl

                      Comment


                      • Originally posted by zabbe View Post
                        Kjører du med originalt motorfeste? Da er det isåfall lite muligheter for tridemper.
                        Noen bilder av bilene deres hadde vært kult...
                        Ja, motorfestet er originalt. VE motoren er visst ikke så enkel å kombinere med de MR 03 motorfestene som finnes for øyeblikket. Så en bloggpost på Kyoshosan hvor han får en mekket til et PN motorfeste på en VE bil, men da er man visstnok nødt til å lage skruehull i selve motoren, det tør ikke jeg.

                        Men hvis noen vet hvordan man kan få dette til så er jeg veldig glad for innspill.

                        Bilder er moro, skal prøve å legge ut noen i helga. må bare manne meg opp til all kjeften jeg kommer til å få for å bruke gyro... hehe.

                        Comment


                        • Men en tynnere t-plate vil kanskje gjøre tingen i mellomtiden vil den ikke?
                          #6 er stiv, så kanskje en #4 og fett i toppdemperen vil gjøre susen??
                          Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                          Facebook -> Mini-Z Norway

                          Comment


                          • Jeg tenkte omvendt, jo stiver t-plate jo bedre. Får teste med enda mykere T-plate og fett i toppdemperen. Toppdemperen er forresten ikke den originale, en litt mer fancy sak, men ingen olje.

                            Comment


                            • Hvilken toppdemper der det da? Beregnet på olje eller fett eller ikkeno?
                              mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                              "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                              -
                              Röhrl

                              Comment


                              • Må innrømme at jeg ikke husker merket eller hvor jeg kjøpte den og nå finner jeg den sannelig ikke på nettet heller. Den er helt sikkert ikke beregnet på olje, så da er den vel kanskje beregnet på fett.

                                Den har en fjær mellom festene. I tillegg har den en fjær på andre siden av festet på chassiset. Man kan stramme og slakke den litt med en skive. Poenget med de to fjærene er vel at den skal funke på både kompresjon og ekstensjon.

                                Skal passe på å få den med når jeg legger ut bilde av bilen.

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X