Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kyosho Mini-Z MR03....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Synes jeg får til ok tider med Stock og LM med 70T motor.
    Mens GT Mod har jeg jo ikke rørt på 3 mnd....

    Så jeg gleder meg til å kjøre på torsdag!

    Ser ut som at Igor (TrondIH) kanskje blir med nedover til Pig-Z utover våren. Han har ikke mulighet nå, men snakker allerede om at han skal være med neste gang hvis det går.

    Nå det gjelder drevdiffen, så tror jeg at den er knallbra til de personene som liker måten den oppfører seg på.
    Men det er ikke måten du har satt opp dine biler på.
    Helt anderledes å justere. Vanvittig lite som skal til før du "raper" masse tenner eller har stiv aksel.
    Kulediff er bare så mye enklere å jobbe med.
    Der kan man til og med komme unna med litt feiljustert diff....

    Så for å konkludere, så skal ihvertfall ikke jeg ha en drevdiff. De som vil teste ut må gjerne det. Da det garantert er noen som kommer til å like den.
    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
    Facebook -> Mini-Z Norway

    Comment


    • Brukte primer, airbrush lakk og biltema klarlakk på Audi R8, men ser at jeg burde ha pusset karosseriet først.
      Har en liten tendens til å "chippe" av lakk når "noen" plutslig stopper forran meg.

      Så neste gang, Ferrari 458 GT2, så blir det pussing, primer, airbrush og CRC Kklarlakk. Så får jeg se om det sitter bedre da.
      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
      Facebook -> Mini-Z Norway

      Comment


      • Da har jeg laget alle hullene i F458GT2, men ikke helt pusset ferdig enda eller justert alt som kanskje må justeres

        Click image for larger version

Name:	2013-02-18 12.57.31.jpg
Views:	1
Size:	30.7 KB
ID:	780159

        Click image for larger version

Name:	2013-02-18 12.57.48.jpg
Views:	1
Size:	31.1 KB
ID:	780160

        Veit jeg må pusse en del i hjulbuene bak. amt alle steder jeg har kuttet ut.
        Så må hele karosseriet pusses ned og primes.
        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
        Facebook -> Mini-Z Norway

        Comment


        • Husk å pusse ned bakkant på finnene på spoileren også da. Sånne butte avslutninger lager drag ut av det ville h*****e
          Du kommer til å angre om du ikke gjør det, iom at jeg gjør det på råtta mi
          mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

          "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
          -
          Röhrl

          Comment


          • Fetttttt
            Mini-ZNorway.com
            Speedy PigZ Raceway

            Comment


            • Rune, hva skjedde hvis man bytter ut de lange A-armene med de korte igjen??
              Mindre camber ved sving og annet roll center
              Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
              Facebook -> Mini-Z Norway

              Comment


              • Du får mer "camber-gain". Det betyr at camber endrer seg mer over hele fjæringsveien.
                mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                -
                Röhrl

                Comment


                • Sånn var det ja.
                  Når er det en fordel eller er det aldri en fordel?
                  Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                  Facebook -> Mini-Z Norway

                  Comment


                  • Mener det er greit når det er glatt, men her er jeg på tynn is. Igjen
                    mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                    "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                    -
                    Röhrl

                    Comment


                    • Pusset ned spoileren litt, slik at det er jevne kanter.
                      Finnene hadde jeg pusset ned fra før, så de er runde.
                      Nå må jeg gå over hele bilen med 800 papir og vann før priming.
                      Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                      Facebook -> Mini-Z Norway

                      Comment


                      • Skal ikke være runde, skal være sylskarpe. Sånn som på rotorblader...
                        Har nok ikke noe å si i den farta vi kjører, men hva hvis.
                        mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                        "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                        -
                        Röhrl

                        Comment


                        • Kommer ikke til å lage dem sylskarpe, men runder dem av slik at støpekanten blir borte og kanten blir mykere.
                          Nå kan man påstå mye rart, men min teori er at dette er så smått så alle slike små detaljer hjelper litt. Når 0.1mm heving av roll center faktisk hjelper, hvorfor skulle ikke det hjelpe å fikse litt på aerodynamikken.
                          1mm høydeforskjell mellom flisene vi kjører på merker vi jo.
                          Så det er ikke snakk om mye her. Men så er det smått også da.
                          Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                          Facebook -> Mini-Z Norway

                          Comment


                          • Veldig enig! Dette har noe for seg. Det er så utrolig lite som skal til. Selv om luftmolekylene er skalamessig større enn på en vanlig bil så har det noe for seg.

                            Aero under bilen er det mindre effekt av i og med bakkeklaringa er liten, men fallskjermeffekt som du så fint kalte det er det uten tvil. Bare se hvordan gummien legger seg på baksiden av bilen og ikke oppå karosseriet. Da er det lavere trykk der enn oppå.
                            Mini-ZNorway.com
                            Speedy PigZ Raceway

                            Comment


                            • Her er CFD tester som støtter teorien.
                              This is a summary of all the CFD "virtual wind tunnel" simulations performed on a Kyosho Mini-Z MR03 Mazda 787b simplified 3D model. Sever...


                              De har testet mange varianter av vinger. Utrolig morsomt å lese.

                              Mini-ZNorway.com
                              Speedy PigZ Raceway

                              Comment


                              • Fått lakkert litt da.
                                Fikk ikke til airbrush'n i helga så blei ikke fornøyd.
                                Sleit også med at jeg ikke hadde noen god ide om hvordan jeg skulle ha F458'n.
                                Men nå mangler klarlakk og så skal det jo bare ødelegges.

                                Click image for larger version

Name:	20130311_000028.jpg
Views:	1
Size:	28.2 KB
ID:	780318

                                Click image for larger version

Name:	20130311_000050.jpg
Views:	1
Size:	28.9 KB
ID:	780319

                                Click image for larger version

Name:	20130311_000117.jpg
Views:	1
Size:	28.4 KB
ID:	780320

                                Denne gangen har jeg gjort klart karosseriene, pusset dem, lagt på primer og så lakk.
                                Det blir vanvittig tungt, men jeg får se om jeg blir fornøyd.
                                Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                                Facebook -> Mini-Z Norway

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X